Ga naar inhoud

Wat vind jij de leukste auto en caravan ?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind jij de leukste auto en caravan ?

    • De Plaaggeest
      5
    • Het geheim van de sleutel - De diamant - De huilende professor
      26
    • Shorties - Het geheim van de schatkaart
      25
    • De verdwenen kroon - De geheimzinnige opdracht
      11
    • De reis vol verrassingen
      1


Aanbevolen berichten

Hoi,

In dit topic zou ik het graag eens hebben over de auto en caravan van Bassie & Adriaan. Ik weet niet of dit al eens eerder aan de orde is gekomen maar hieronder kan de discussie starten :P

Groetjes van Lorenzo.

*bas* *adriaan*

042_ba_caravan.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ga ook voor de caravan uit de oude series. Die heeft meer sfeer of zo, kweenie precies. Dat was ook geen studio, dat scheelt ook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Was de caravan in de shorties niet dezelfde als in de Schatkaart?

Ja, dat staat verkeer in de poll. ;) Moet zijn Schatkaart - Kroon - Verzonken Stad & Shorties.

En eigenlijk komt er in Europa en in Amerika alleen nog de caravan voor en geen auto. Maar dat boeit verder niet zoveel. En in de Verzonken Stad komt geen van beiden ..........*snoert zichzelf de mond* :P

Ik heb trouwens gestemd op de derde optie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb trouwens gestemd op de derde optie.

Ik ook. De Honda Prelude is top! En ik vind een decor niet zo erg. Het is mij vroeger ook nooit opgevallen dat het decor wás

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat staat verkeer in de poll. ;) Moet zijn Schatkaart - Kroon - Verzonken Stad & Shorties.

En eigenlijk komt er in Europa en in Amerika alleen nog de caravan voor en geen auto. Maar dat boeit verder niet zoveel. En in de Verzonken Stad komt geen van beiden ..........*snoert zichzelf de mond* :P

Ik heb trouwens gestemd op de derde optie.

Maar zo klopt de poll nog niet helemaal... :P

Dan zal warboel maar weer eens even een overzichtje geven, van de caravans in dit geval:

1. Plaaggeest

2. Sleutel/Diamant/Professor

3. Shorties/Schatkaart

4. Kroon/Europa

5. Amerika

Zo dan ;) Ik ga trouwens voor de caravan uit de shorties en de schatkaart. Dat is voor mij echt dé B&A caravan :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het uiterlijk van de "Europa caravan" en het interieur (Decor als ik dit topic goed begrijp?) van de "Amerika caravan".

Ik heb gestemd op optie 4 dus :)

Misschien moet er ook een poll voor de lelijkste caravan komen? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Frey, Heb je ook misschien een screenshot

van bassie als hij door het dak naar binnen wil?

Nog 1 Vraag,

Wat is het verschil tussen de caravan van De Sleutel

en de nieuwe caravan van De Diamant/Proffesor?

Ik zie echt geen verschil!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb gestemds op de derde optie. Ik vind die gewoon leuk, met de prelude met de wimpers ^O^

Ik vond de manier waarop bassie op de zijkant stond geschilderd heel erg mooi in de plaaggeest, sleutel en diamant.

De Amerika caravan is lelijk,net golfplaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar zo klopt de poll nog niet helemaal... :P

Dan zal warboel maar weer eens even een overzichtje geven, van de caravans in dit geval:

1. Plaaggeest

2. Sleutel/Diamant/Professor

3. Shorties/Schatkaart

4. Kroon/Europa

5. Amerika

Zo dan ;) Ik ga trouwens voor de caravan uit de shorties en de schatkaart. Dat is voor mij echt dé B&A caravan :Y

ik wou net zeggen er klopt iets niet.

idd, dat was gewoon de beste

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frey, Heb je ook misschien een screenshot

van bassie als hij door het dak naar binnen wil?

Basseinbreker.JPG;)

Ik heb zelf op de Amerika caravan gestemd (laatste optie). Ik vind die ribbels erin eigenlijk best wel mooi. Ik heb hierbij wel niet op de binnenkant gelet, want dan zouden de schatkaart, kroon en Europa toch beter uit de bus komen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Basseinbreker.JPG;)

Ik heb zelf op de Amerika caravan gestemd (laatste optie). Ik vind die ribbels erin eigenlijk best wel mooi. Ik heb hierbij wel niet op de binnenkant gelet, want dan zouden de schatkaart, kroon en Europa toch beter uit de bus komen :)

Haha Leuk gedaan! ^O^ , Maar ik bedoel vanaf de buitenkant!! 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog 1 Vraag,

Wat is het verschil tussen de caravan van De Sleutel

en de nieuwe caravan van De Diamant/Proffesor?

Ik zie echt geen verschil!

is er ook niet volgens mij. als de caravan in de diamant afbrandt, kopen ze precies dezelfde. dat zeggen ze ook in die serie. in werkelijkheid brandt er ook een decorstuk af ipv de caravan

ik heb trouwens ook op sleutel/diamant/professor gestemd. ik vind de caravans uit de schatkaart t/m amerika een beetje te klein

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

is er ook niet volgens mij. als de caravan in de diamant afbrandt, kopen ze precies dezelfde. dat zeggen ze ook in die serie. in werkelijkheid brandt er ook een decorstuk af ipv de caravan

ik heb trouwens ook op sleutel/diamant/professor gestemd. ik vind de caravans uit de schatkaart t/m amerika een beetje te klein

Ja, Maar in de serie zeggen ze ook ' *adriaan* Ja, is

prima bijna hetzelfde'

Dus ik had zoiets van, Zit er een verschil in? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt toch wel op dat, hoewel de caravan uit de Kroon en Europa een andere is dan die uit de shorties en de Schatkaart, ze nog steeds precies hetzelfde interieur gebruiken. Lijkt me toch sterk dat niemand dat gemerkt heeft... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het valt toch wel op dat, hoewel de caravan uit de Kroon en Europa een andere is dan die uit de shorties en de Schatkaart, ze nog steeds precies hetzelfde interieur gebruiken. Lijkt me toch sterk dat niemand dat gemerkt heeft... :P

Studiodecor. Ik vond eigenlijk dat de echte interieuren leuker waren, die hadden meer verschillende camerastandpunten, maar ik snap wel waarom ze een studio gingen gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Studiodecor. Ik vond eigenlijk dat de echte interieuren leuker waren, die hadden meer verschillende camerastandpunten, maar ik snap wel waarom ze een studio gingen gebruiken.

In welke avonturen is nu eigenlijk een decor gebruikt voor de caravan ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In welke avonturen is nu eigenlijk een decor gebruikt voor de caravan ?

In de shorties en alles wat daarna kwam. Alleen in de eerste vier serie's is een echte caravan gebruikt voor de interieur-scenes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zouden ze daarmee de Troskompas bedoelen?

Zou kunnen, maar kan het ook niet een lokale krant zijn? Je weet wel, met alle advertenties en info over de bejaardensoos van die week.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zouden ze daarmee de Troskompas bedoelen?

Nee, de Tros Kompas is een televisiegids. Volgens mij is de krant Het Kompas zo' n gratis regionale krant die eens in de week bezorgd wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zouden ze daarmee de Troskompas bedoelen?

Nee, de Tros Kompas is een televisiegids. Volgens mij is de krant Het Kompas zo' n gratis regionale krant die eens in de week bezorgd wordt.

dat denk ik ook, misschien kunnen de forumleden uit vlaardingen bevestigen of dit zo is.

als de tros kompas er mee bedoeld wordt, vind ik dit wel een beetje ver gezocht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat denk ik ook, misschien kunnen de forumleden uit vlaardingen bevestigen of dit zo is.

als de tros kompas er mee bedoeld wordt, vind ik dit wel een beetje ver gezocht.

Ik kom uit Vlaardingen! *)

Maar ik heb nog nooit van de krant HET KOMPAS gehoord. Mijn moeder kende die krant ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de caravan uit de Sleutel, Diamant & professor gekozen.

Oftewel met de grote bassie.

De laatdte vind ik het lelijkst, die van golfplaten ziet er niet uit. :X

En natuurlijk hebben ze in die 3 series de Rancho. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil er even op wijzen dat de caravan in de Shorties thuishoort in het rijtje van Schatkaart, Kroon en Verzonken Stad (als in die laatste serie al sprake is van een caravan :? !).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ik heb nog nooit van de krant HET KOMPAS gehoord. Mijn moeder kende die krant ook niet.

Dat is een toespeling op het ledenblad van de TROS, het TROS Kompas. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is overigens die 'lelijke vlek' bij de afbeelding van clown Bassie op de caravan in de serie 'De Plaaggeest'?

Ik denk dat je de diamant bedoelt... dat is de "natte verf" waar Bassie tegenaan gaat staan nadat ze de caravan geschilderd hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Was de caravan in de shorties niet dezelfde als in de Schatkaart?
Ja, dat staat verkeer in de poll. ;) Moet zijn Schatkaart - Kroon - Verzonken Stad & Shorties.

En eigenlijk komt er in Europa en in Amerika alleen nog de caravan voor en geen auto. Maar dat boeit verder niet zoveel. En in de Verzonken Stad komt geen van beiden ..........*snoert zichzelf de mond*

Maar zo klopt de poll nog niet helemaal...

Dan zal warboel maar weer eens even een overzichtje geven, van de caravans in dit geval:

1. Plaaggeest

2. Sleutel/Diamant/Professor

3. Shorties/Schatkaart

4. Kroon/Europa

5. Amerika

Zo dan :Y

Ik wil er even op wijzen dat de caravan in de Shorties thuishoort in het rijtje van Schatkaart, Kroon en Verzonken Stad (als in die laatste serie al sprake is van een caravan :?!).

Zo, en 'Robin' is al nummer 4 die dit opmerkt. Wordt de poll nog eens gewijzigd? We zouden ons moeten schamen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat je de diamant bedoelt... dat is de "natte verf" waar Bassie tegenaan gaat staan nadat ze de caravan geschilderd hebben.

;) Nee, 'Robin' heeft gelijk. Hij bedoelt dit:

Caravan.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ik zie geen lelijke vlek.. Vertel is waar!

Kijk dan eens op die foto boven je. Of zet de DVD aan. :P

En op jouw foto zit ook wel degelijk een vlek, hoor. Donkergrijs, goed kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is overigens die 'lelijke vlek' bij de afbeelding van clown Bassie op de caravan in de serie 'De Plaaggeest'?

Die ''lelijke vlek' is kunst. Ik denk dat de grote Bassie van een foto overgeschilderd is, en die vlek zou heel goed de achtergrondkleur van de foto kunnen zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zo, en 'Robin' is al nummer 4 die dit opmerkt. Wordt de poll nog eens gewijzigd? We zouden ons moeten schamen. :P

Nu kloppen alleen de stemmen niet meer, maar ik weet niet hoe ik die moet veranderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan zijn, maar ik vind de Plaaggeest-caravan de op-1-na-mooiste vanwege zijn enigszins afwijkende vorm, nr. 1 is voor mij de Schatkaart/shorties-caravan omdat ik die het meest gewend was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

die van de sleutel,diamant, en de professor vind ik het mooiste. Ook voor die bassie die er zo mooi opstaat. Bij die anderen vind ik die ''cartoon'' van b&a niet zo leuk.(die van de schatkaart((tekeningetje)) is helemaal niet goed)

En de caravan van de reis vol verrassingen is erg lelijk(de binnenkant helemaal, veel te modern)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...