Ga naar inhoud

Retro game beurs. Wat willen de retro gamers zelf?


Aanbevolen berichten

Retro gamers,

Ik ben aan het brainstormen om een retro beurs te starten ergens in de Randstad.
Wat zijn de must haves van een retro beurs?
Wat zijn de dingen die je graag ziet op een retro beurs op het gebied van locatie verzorging , goede sfeer en vooral vermaak?
Ik merk zelf namelijk dat veel retro beurzen erg stoffig ogen omg.gif en dat hoeft niet zo te zijn. 
Ik wil het er leuk en gezellig maar ook professioneel uit laten zien, en aan de demands van de gamers zelf kunnen voldoen.
het is erg grote klus, maar dit is wel wat de retro scene van vandaag de dag verdient. 
Dus laat horen wat JIJ niet zou kunnen missen op een super beurs.
zoals de echte gamers weten is ouder niet slechter en ik vind dat op een beurs de beurshal zelf ,de opmaak en de show niet het tegenovergestelde hoeft te zeggen.

EMJ. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk om veel publiek te trekken, juist de beurs niet in de randstad, maar in het midden van het land te houden. Het is bijvoorbeeld voor mij te veel moeite om naar de randstad te rijden voor een beurs (Overijssel). 

 

P.S. Stel je je nog even voor in het voorsteltopic?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk als je je even voorstelt in het voorsteltopic inderdaad.

Op een retrobeurs moeten dingen speelbaar zijn en zou ik liever geen (of zo weinig mogelijk) handelaars zien. Wel particulieren die hun spulletjes verkopen/ruilen tegen redelijke prijzen, maar niet van die figuren die bijvoorbeeld ook Marktplaats verzieken door spul op te kopen voor bijna niks en het aan te bieden tegen prijzen die hoger liggen dan toen het ooit nieuw was. 

Er moet veel te doen zijn, veel entertainment zodat je een echte belevenis hebt.

Ik zou zelf ook niet voor de randstad kiezen, maar juist midden in de provincies.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er moet veel te doen zijn, veel entertainment zodat je een echte belevenis hebt.

Ik zou zelf ook niet voor de randstad kiezen, maar juist midden in de provincies.

Je beschrijft precies een hobbycomputerclubbijeenkomst... ;)

 

A.s. zaterdag heb je weer een kans:

 

.<quote>

 

Zaterdag 21 juni is het weer zover, alle Commodore, Amiga, MSX en Atari liefhebbers

komen weer bijeen in het Trefpunt, Kerkweg 21 te Maarssen van 10:00 tot 16:00 uur.

...

Verder hebben we zoals altijd een verkoop hoek en is er van alles en nog wat te doen op

game, sleutel en programmeergebied. Tot zaterdag 21 juni en neem vooral je

Commodore, Atari, MSX en/of je Amiga computer mee!

<einde quote>

 

HCC Commodoregroep

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je beschrijft precies een hobbycomputerclubbijeenkomst... ;)

 

A.s. zaterdag heb je weer een kans:

 

.<quote>

 

Zaterdag 21 juni is het weer zover, alle Commodore, Amiga, MSX en Atari liefhebbers

komen weer bijeen in het Trefpunt, Kerkweg 21 te Maarssen van 10:00 tot 16:00 uur.

...

Verder hebben we zoals altijd een verkoop hoek en is er van alles en nog wat te doen op

game, sleutel en programmeergebied. Tot zaterdag 21 juni en neem vooral je

Commodore, Atari, MSX en/of je Amiga computer mee!

<einde quote>

 

HCC Commodoregroep

 

Maarssen of all places :P 

Ik bedoel geen hobbyclubbijeenkomst maar een beurs waar wat te doen is ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad, aub niet teveel in 1 kant van het land, en genoeg consoles & multiplayer games zodat bezoekers kunnen gamen met elkaar natuurlijk... Met mijn beperkte beurskennis vond ik persoonlijk toch de verzamelaars en gameclubs die alles leverden nog het leukste, de liefhebbers die je met enthousiasme over bijzondere functies kunnen vertellen (/je enthousiasme kunnen delen!) en die genieten dat hun games anderen plezier leveren.

 

Extraatjes als lezingen, verdiepende expo's, chiptune artiesten etc. voegen veel toe maar wat mij betreft wel in een aparte ruimte. Goede zitplaatsen (het liefst een bank of poef :P) zijn een must!! Staand gamen is niet wat. Qua opmaak misschien wat thema-zalen/kamers? Jaren '80 MSX-Atari-Commodore ruimte, blitse Arcadehal etc. Een festival waar ik was had een aantal TV's met VHS-spelers staan en tig videobanden, waarmee je een uurtje of zolang je wou kon relaxen, ook erg leuk en nostalgisch (Y)

 

En liever geen leveranciers met afzetprijzen ja, maar dat is ook een erg persoonlijke mening.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat laatste vind ik niet echt een mening, maar een trend die wat mij betreft zo snel mogelijk weer mag verdwijnen.

Als ze dan toch een videohoek neerzetten zet dan ook alle grote consumentenformaten neer, in elk geval Video 2000 en Betamax erbij in elk geval en misschien ook Laserdisc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maarssen of all places :P

Ik bedoel geen hobbyclubbijeenkomst maar een beurs waar wat te doen is ;)

Ik was daar een paar jaar geleden nog met Ross en konijnmini. Was best gezellig daar en is op zich voor veel mensen in het land goed bereikbaar.

 

Verder wil je inderdaad een beurs die een beetje 'body' heeft, maar wel kleinschalig is aangepakt (om de eerder genoemde reden zodat een bepaald slag handelaren er niet op af komt).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maarssen of all places :P

Ik bedoel geen hobbyclubbijeenkomst maar een beurs waar wat te doen is ;)

 

Dat was niet het hele mailtje, hier nog over wat er te doen is.

 

<quote>

We krijgen deze keer hoog bezoek van Robert Bernardo uit Amerika

(voorzitter Commodore club uit Californië) en er is een presentatie van

de Sound Ultimate Xpander 6400 Digimaster 64. Zie hiervoor:

 http://homestead.vcsweb.com/content/sound-ultimate-xpander-6400-digimaster-64-now-available

 

Ook vragen we onze leden om de Commodore 64 in alle vormen/maten

mee te nemen met de gekste en mooiste randapparaten! Natuurlijk is er

de hele dag door van alles te doen op Atari, MSX, Amiga en

Commodore gebied.

<end quote>

 

Vast wel GAMEN! *P*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ik de enigste die retro beurzen maar niks vind ?

Niet dat ik niet sociaal ben :) maar 9 van de 10 keer is een beurs niks meer of minder dan een hal vol verkopers.

Het voelt dan net of ik een winkel ben ingelokt. Met andere woorden EMJ zorg ervoor dat een beurs niet helemaal commercieel word anders haken mensen af.

De reisafstand moet ook niet te lang zijn inderdaad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ik de enigste die retro beurzen maar niks vind ?

Niet dat ik niet sociaal ben :) maar 9 van de 10 keer is een beurs niks meer of minder dan een hal vol verkopers.

Het voelt dan net of ik een winkel ben ingelokt. Met andere woorden EMJ zorg ervoor dat een beurs niet helemaal commercieel word anders haken mensen af.

De reisafstand moet ook niet te lang zijn inderdaad.

 

Dat is precies mijn punt. Het is veel te commerciëel en er zijn te veel woekerprijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben vorig jaar naar de retrobeurs in Elst geweest en dit was alles behalve een saaie beurs met handelaren. Goed er stonden er een paar tussen, maar er waren ook verzamelaars die hun collectie aan het uitdunnen waren, en waar je hele goede deels mee kon maken.

Verder was er een hoek met homebrewers die hun games lieten zien en waar je alles aan kon vragen. Er was een q&a met een team c64 ontwikkelaars, die in de glorie dagen van de c64 programmeerde, en een muziek optreden van een componist die muziek voor de c64 maakte.

Verder vindt ik de beurs in deurne leuk om overheen te wandelen, al werd de sfeer dit jaar aardig verpest door een aantal diefstallen. Apeldoorn ben ik minder van gechameerd, omdat ik grote kale sporthallen niets vindt. Buurthuizen vindt ik leuker, vooral omdat me dit doet denken aan de computer clubs van vroeger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...