Ga naar inhoud

Je favoriete mario kart


Aanbevolen berichten

Ik vond de Wii en DS Mario Karts zelf tegenvallen, Wii U vond ik weer wat beter. Bij mij is het trackdesign bepalend trouwens; daarom vond ik Mario Kart 64 en GBA ook erg leuk. Super Mario Kart, tsja, dat was gewoon zo uniek in die tijd. Ter vergelijking, k zat pas Street Racer te spelen omdat die 4-player support had op SNES al, maar grafisch is dat echt een drama.

aangepast door Spikey
Link naar bericht
Delen op andere sites

De Double Dash!! coop modus speelt denk ik bijna niemand?  Zie dat meer als een gimmick. De modus waarin iedereen individueel speelt maar gewoon twee karakters uit kan zoeken heeft mijn voorkeur. Ik heb het in principe over concept & design van de tracks, maar ook lekker moeilijk idd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ondanks mijn liefde voor de snes moet ik ook doubledash zeggen

die heb ik grijs gespeeld :)

 

ik weet dat het oftopic is maar qua racers is de snes geweldig ik kwijl nog steeds zodra ik f-zero voorbij zie komen met zijn geweldige muziek

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was trouwens een tijdje dusdanig geobsedeerd door Mario Kart, dat ik per sé ook de arcade spellen Mario Kart GP en Mario Kart GP 2 wilde uitproberen op m'n Wii (toen ik erachter kwam dat dat kon). Met Pac Man en Ms Pac Man als speelbare karakters ftw. Als je een beetje thuis bent in softmodden van je Wii is het niet geheel moeilijk te doen, in de basis hoef je allen de mIOS te vervangen door een custom mIos, Quadforce. Probleem is dus dat je daarna geen GameCube spellen meer kan laden zonder de mIOS weer te vervangen. Was erg cool, maar toen ik het eenmaal voor elkaar was en die spellen aan het proberen was, dacht ik "is dit alles?? not worth it".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mariokart vind je in het woordenboek terug onder 'frustratie'. Het is altijd een element - te veel wapens, ruk-besturing, op de laatste seconde ingehaald worden, enz.

Wat djkoelkast o.a. Aangeeft met uitspelen van 3-sterren mode. Je moet altijd 3 rondjes rijden, maar de laatste seconde doet er enkel toe.

Niet mijn favo-serie van Mario ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ergste vind ik altijd die nummer-één-schilden. Die zouden eigenlijk niet meer voor moeten komen nadat één van de racers de laatste ronde in gaat.

 

In Mario Kart 8 kun je gewoon 3 blauwe schilden per race krijgen, ze komen véél vaker voor. Ze zijn echter minder krachtig (je wordt niet meer meteen laatste) en ze zijn af te wenden met een soort toeter. Zelfs met 3 blauwe schilden kun je nog als eerste eindigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gaat om het moment in de laatste lap vlak voor de finish. Dat is het moment dat je toch best vaak afgeknald wordt en dan is het dus een verloren zaak. Als je continu nummer 1 hebt gereden is de kans dat je een toeter hebt ook niet erg groot. Het is voor mij  zeker geen showstopper, heb verder geen klachten over de moeilijkheidsgraad van Mario Kart 8; het is eerder gewoon irritant, vooral omdat degene die het afvuurt waarschijnlijk op positie vijf of lager rijdt op dat moment en er zelf dus niet bijster veel aan heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gaat om het moment in de laatste lap vlak voor de finish. Dat is het moment dat je toch best vaak afgeknald wordt en dan is het dus een verloren zaak. Als je continu nummer 1 hebt gereden is de kans dat je een toeter hebt ook niet erg groot. Het is voor mij  zeker geen showstopper, heb verder geen klachten over de moeilijkheidsgraad van Mario Kart 8; het is eerder gewoon irritant, vooral omdat degene die het afvuurt waarschijnlijk op positie vijf of lager rijdt op dat moment en er zelf dus niet bijster veel aan heeft.

 

Als je 1e bent in MK8 en je krijgt in de laatste lap een blauw schild dan heb je 9 van de 10 keer voldoende voorsprong om alsnog als 1e te eindigen. Dat was bij de vorige delen heel anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De impact is wellicht minder, en acceptabel, zolang je maar genoeg voorsprong hebt en nog niet vlak voor de finish bent. Echter, ik heb het tijdens behalen van de perfecte scores toch ernstig vaak gehad dat ik juist wel in die situatie zat, huppa knal geen 1e, geen 2e  :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

De impact is wellicht minder, en acceptabel, zolang je maar genoeg voorsprong hebt en nog niet vlak voor de finish bent. Echter, ik heb het tijdens behalen van de perfecte scores toch ernstig vaak gehad dat ik juist wel in die situatie zat, huppa knal geen 1e, geen 2e  :N

 

Vanaf de 150cc wordt het wel veel moeilijker om een goede voorsprong te behouden.

Ik heb het meeste succes met een motor, veel driften (best moeilijk onder de knie te krijgen op een motor), een middelzwaar personage en klassieke of de Zelda/Link-wielen. (voor die laatste heb je wel de DLC nodig)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanaf de 150cc wordt het wel veel moeilijker om een goede voorsprong te behouden.

 

Jah, dat, juist daarom zijn die laatste paar momentjes zo cruciaal! Ik race nooit op lager dan 150 en kan in principe prima uit de voeten met alle gewichtsklasses, zowel motor als kart, en een scala aan onderdelen. Vind de variatie die je zo kunt aanbrengen erg vet.  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jah, dat, juist daarom zijn die laatste paar momentjes zo cruciaal! Ik race nooit op lager dan 150 en kan in principe prima uit de voeten met alle gewichtsklasses, zowel motor als kart, en een scala aan onderdelen. Vind de variatie die je zo kunt aanbrengen erg vet.  

 

Ik ben zo gigantisch slecht in dit soort spellen dat ik echt het beste van het beste moet hebben, anders lukt het me niet :+ 

En je moet natuurlijk wel 50 en 100cc uitspelen om alles te unlocken. Ik heb alleen de tijdraces niet gedaan, dus ik mis sowieso nog dingen en ik heb niet overal *** 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mariokart 8 heb ik uiteindelijk helemaal volledig gehaald (alles op hoogste stand).

Er waren echt draken van banen bij en soms ging het zelfs om een hele cup, maar uiteindelijk (en inderdaad vooral bij 150cc en mirror mode was dit erg lastig) haal je het wel.

 

Mariokart Wii hoef ik niet eens te proberen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Speel af en toe met de kinderen mario kart wii, maar het is i.d.d. Frustrerend moeilijk om te winnen. Het lijkt afentoe wel of de computerspelers aan een stuk door powerups verzamelen en die vervolgens massaal op jouw afschieten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...