Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Achtste Finale 6


Achtste Finale 6  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country
    • Zombies Ate My Neighbours


Aanbevolen berichten

5b01fbf437dbf_Achtste6.thumb.png.dfb2501448701196e1aacd3134fb0e51.png

 

Donkey Kong Country

Donkey Kong Country is een platformspel. Je speelt een aap (Donkey of Diddy) die de controle over zijn bananen opslagplaats terug moet winnen. Elk level heeft een eigen thema. Je moet diverse handelingen uitvoeren, zoals zwemmen, in een mijnkarretje rijden, uit kanonvaten gelanceerd worden en slingeren van boom naar boom. De speler verslaat zijn vijand door hem omver te rollen, er op te springen of een klap te geven. Sommige vijanden moeten verslagen worden door er een vat op te gooien of met hulp van een dier. Extra levens krijg je onder anderen door bananen of de vier letters: K-O-N-G te verzamelen.

 

Zombies Ate My Neighbors

Zombies Ate My Neighbors is een run-and-gun spel. Je kunt kiezen uit twee personages: Zeke en Julie. Als je met twee spelers speelt dan kun je beiden kiezen. Je loopt door diverse omgevingen, zoals een woonbuurt, winkels, pyramides en spookkastelen. Je komt diverse vijanden tegen, zoals horrorfilmbeesten, vampieren, weerwolven, enorme demonische baby's, inktvismannen, slechte poppen,  buitenaardse wezens, UFO’s, enorme mieren en zombies. Er zijn 48 levels, waarvan zeven bonuslevels. Diverse soorten buurtbewoners moeten worden gered, zoals barbecue chefs, onderwijzers, baby's, toeristen, inspecteurs, soldaten en honden. Als alle buurtbewoners zijn gered dan wordt een deur naar het volgende gedeelte geopend.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zombies, want dat heb ik veel gespeeld, is een LucasArts klassieker met (zeker voor die tijd) vrij unieke gameplay. Het spel is niet perfect, maar de originaliteit en humor maakt veel goed.

 

Zoals ik in andere rondes al eerder aangaf, vind ik DKC grafisch echt prachtig. Ook muzikaal is het zeer goed. Alleen door 1 of andere reden trekt de robuuste aap me niet zo. Ook vind ik die moderne SNES graphics (destijds vond ik het fotorealistisch) niet zo fijn. Het zorgt net als bij veel andere SNES platformers ervoor dat je niet goed doorhebt bij welke pixel op je lijf je nu precies geraakt wordt en wat nog tot de hitvrije zone behoort. Voorbeeld: in bovenstaand filmpje op 1:19:00 zie je dat er bananen gepakt worden, maar het is me echt een raadsel hoe die ene banaan die dwars door z'n hoofd gaat niet gepakt wordt. Ik heb daar altijd slecht aan kunnen wennen. Veel andere SNES games hadden dat ook zoals The Lion King.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hele makkelijke keuze voor mij. DKC1 vind ik een absoluut meesterwerk en de beste SNES game ooit. Alles klopt gewoon; de muziek, de Graphics, de sfeer, de langzaam stijgende moeilijkheidsgraad, de uitdaging om alles te vinden. Zombies ate my neighbours heeft me nooit kunnen bekoren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zombies: omdat iedereen tot nu toe, behalve Deemster, werkelijk complete ruk-motivatie bijplaatst in de zin dat Donkey Kong Country ‘vanzelfsprekend’ beter zou zijn (samba-boy’s rijke pro-zombies woordenschat zal ik wegstrepen tegen Harm-die-nog-minder-toelicht-dan-4-woorden :')). Dat trekt mij in dit geval over de streep, want ze zijn beiden goed maar persoonlijk vind ik de opvolgers van Donkey Kong sowieso beter (eerste spel in de reeks, sterk begin maar nog veel verbeteringen) en Zombies verdient de credits: minstens zo goed (en misschien wel beter) in multiplayer en originelere gameplay.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn moeder heeft me altijd geleerd on netjes met twee woorden te spreken ;)

 

Ik had op de SNES niet een heel breed scala aan games. We spreken hier over de midden jaren 90, toen ik nog op de basisschoolleerlingen zat en 5 gulden zakgeld kreeg terwijl een nieuwe release 180 gulden was. Ik had het voordeel dat mijn moeder zo ongeveer nog gekker was op gamen dan ik anders was het nooit wat geworden. Maar 180 gulden was zelfs voor min ouders veel geld,  mijn vader was metselaar en mijn moeder part time schoonmaakster in de ochtenden als wij op school zaten. 

 

Een spel moest dus wel héél bijzonder zijn als het werd gekocht (hoe Eek! The Cat ooit bij ons in huis is gekomen is mij een raadsel). En Donkey Kong Country was dat. Met voor die tijd verbluffende graphics (pas met Final Fantasy VII wist de PSX dat wat mij betreft te overtreffen), aanstekelijke muziek, vernuftige gameplay en level design wist dit spel onze harten snel te winnen. Natuurlijk, het verhaal had niet veel om het lijf (gestolen bananen voorraad) maar dat heeft Mario ook niet (ontvoerde prinses). Wat het vooral zo leuk maakte is dat je als tag team kon spelen in één level in plaats van om beurten zoals bij SMW. Tel daarbij op dat Donkey en Diddy beiden heel andere eigenschappen hadden zodat je bij een tweede playthrough de controllers kon omwisselen en er geheel nieuwe gameplay ontstond en je hebt gewoon  een topper te pakken. 

 

Rare deed er daarna nog een schepje bovenop met DKC2.

aangepast door Harm1985
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
On 21-5-2018 at 8:25 PM, Hinse said:

Met zo'n drogreden ga ik niet akkoord :P

Serious?

Anders zou ik het wel jammer vinden dat je zo'n reactie geeft nadat ik tot op heden altijd een uitgebreide onderbouwing heb gegeven (in tegenstelling tot andere users) ;).

 

En het speelt hierbij ook mee dat ik afgelopen week ook weinig zin had om te posten.

 

Maar goed, ter verduidelijking dan; Ik heb Zombies nooit gespeeld en de Donley Kong reeks op de SNES vind ik geweldige spellen. 

Dan is de keus dus snel gemaakt.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

Serious?

Anders zou ik het wel jammer vinden dat je zo'n reactie geeft nadat ik tot op heden altijd een uitgebreide onderbouwing heb gegeven (in tegenstelling tot andere users) ;).

 

En het speelt hierbij ook mee dat ik afgelopen week ook weinig zin had om te posten.

 

Maar goed, ter verduidelijking dan; Ik heb Zombies nooit gespeeld en de Donley Kong reeks op de SNES vind ik geweldige spellen. 

Dan is de keus dus snel gemaakt.

 

Het was maar een geintje hoor ;) Ik vond het een beknopte on-RM-achtige reactie, daarom kietelde ik je even :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat ik kan zien dat DKC een goed spel is heb ik er niet zoveel mee. Heb echter wel veel lol gehad multiplayer met Zombies. Bij DKC heb ik altijd het gevoel dat het alles heeft wat ik in een game goed vind en het me zou moeten boeien. Maar dat doet het niet. Daarom kies ik nu voor de game waar ik veel meer speeltijd in heb zitten. Namelijk Zombies.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...