Ga naar inhoud

Muziek die je het laatst hebt gekocht


Aanbevolen berichten

Ik vind het leuk om muziek te kopen, het liefst fysiek, op plaat, cassette en zelfs nog eens op Minidisc onlangs.

Leuk genoeg voor een eigen topic. Als je nu eens muziek hebt gekocht laat dan in dit topic weten (of zien) wat je hebt gekocht.

 

Vandaag kwamen hier 5 platen van Waveshaper binnen. Dit is de eerste die ik opzette: Artifact. Het is Synthwave. Er zaten ook nog 4 hele toffe artprints bij.

 

P1060032.thumb.JPG.38ae376ce842d90a4e070ef22c90f7c6.JPG

 

P1060034.thumb.jpg.aa23f2a34e7f49117df64c5e2cc9d28b.jpg

 

P1060033.thumb.jpg.cf17c6555595a386dc0b3d48c3501c8b.jpg

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Mooie hoezen Koelkast!

 

Ik koop eigenlijk nooit meer muziek, als ik wat wil zet ik meestal de radio aan of... youtube. Als mijn vriendin op bezoek komt neemt ze vrijwel altijd haar laptop mee. Wat we soms graag mogen doen is in mijn "werkhok" zitten (ik zit achter mijn eigen PC, mijn vriendin zet d'r laptop op een tafel naast mijn bureau) en vervolgens speel ik sommige muziek playlists van Youtube op mijn 2e monitor. Een lekker oude 4:3 maar prima om wat muzkek te draaien of een klok te laten lopen.

 

Maar...  muziek.  Ik ben vrij enthousiast van synthesizers en ik ben al ruim 10 jaar bezig met "soft synths". Ofwel: software synthesizers, digitale audio dus. Begon als een hobby, werd snel een passie en ik ben zelfs semi-professioneel bezig geweest met 'sound design' en het programmeren van multimedia toepassingen middels de 'Max' programmeer omgeving. Mijn favoriete omgevingen: Ableton Live (suite), Reason en Max (en 'Max for Live'; dit is de programmeer omgeving maar dan binnen Live geintregreerd).

 

Ik heb veel "patches" gemaakt; kleine programma's die de werking van de audio omgeving kunnen verbeteren of uitbreiden. Ah, hier is een leuk screenshot van dit weekend:

 

2plsHfT.png

 

Hier ben ik met een Reason synth aan het spelen in Live, maar het gaat hier om de M4lScope; dit is een patch die ik vele jaren terug heb gemaakt om een sneller en duidelijker beeld van mijn audio te krijgen.

 

Terug naar de originele vraag...   Ik heb ooit eens een patch voor een bandje gemaakt; ze wilde bepaalde podium verlichting aansturen op basis van het geluid dat hun synth genereerde. Dat heb ik gemaakt en als dank heb ik iets leuks terug gekregen: een muziek track: "Fall Silently". Dit is een nummer wat grotendeels gemaakt is in FL Studio en als kroon op hun werk heeft het bedrijf achter FL Studio de muziek zelfs gebruikt in een introductie film.

 

Dus sja... niet zelf muziek gekocht maar iemand anders heeft dit voor mij gekocht :)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nieuwe plaat en nieuwe lens voor mijn camera. NB: foto is niet bewerkt.

Op de plaat (4 platen trouwens) staan allemaal danceknallers (op een enkele verdwaalde supervreemde track na dan).

Is al uit 2017, ik kende de plaat niet. Een aantal nummers heb ik al op vinyl, maar het is ook wel eens handig er meerdere op 1 plaat te hebben, dan dat ik alle 12" los moet opzoeken.

clubsounds1.jpg

P1000207.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is wel een buitenbeentje, zelfs in mijn collectie die toch wel heel breed is. Het is instrumentale / semi-klassieke muziek die heel rustig is, misschien wel slaapverwekkend wat dan weer het doel schijnt te zijn van de componist.

 

Mijn muzieksmaak varieert nogal van het wekelijks beluisteren van de nieuwe State of Trance van Armin van Buren op YouTube tot de driedelige SACD van Bach met de Matthäus Passion en van Pink Floyd tot Pink. Waar ik minder naar luister is hardrock, hardcore, soul, jazz en het meeste Nederlandstalige aanbod (uitzonderingen daargelaten).

 

Een platenspeler heb ik wel maar niet aangesloten en doe het momenteel met Apple Music / Youtube / een SACD speler

 

aangepast door Minuteman
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Heel toevallig heb ik recentelijk wat vinyl gekocht. Om precies te zijn 

hqdefault.jpg

 

En de LP:

images?q=tbn%3AANd9GcR2mPESBFZTNUKLzKLvI

 

's werelds eerste electronische muziek, gemaakt door het Philips NatLab in 1957. Zie ook 

 

 

Dus ja, die wilde ik toen hebben. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Nou heb ik zelf een best brede muzieksmaak, van veel Nederlands tot instrumentale/filmmuziek, of top 40  ook dance of soms wel is klassiek wat ik opzet.

 

Sinds kort luister ik weer veel op spotify. Maar van sommige muziek vind ik het leuk om dan wel (digitaal) in bezit te hebben en koop ik het dan vaak via iTunes als dat daar te verkrijgen is. Zo had ik laatst weer een  paar albums van Herman van Veen gekocht waar ik ook graag naar luister.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

tpSZhKA.jpg

 

Japanse persing van Perlen (Der Plan). Deze cd heb ik in mijn jeugd heel vaak gehoord en deze persing bevat nog een extra nummer.

Op de streamingdiensten missen een aantal nummers en hebben andere nummers een totaal verkeerde titel.

Genoeg reden om een cd uit Japan te laten komen. Deze verzamelaar is nooit op vinyl uitgebracht en sommige tracks zijn net anders dan op de vinylalbums.

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, MarsM zei:

Maar is dat oorspronkelijk uit Duitsland? Ook opmerkelijk dat de cover dan evengoed niet in het Japans is maar westerse tekens bevat ;) . Ervanuit gaande dat een hoop dat niet kunnen lezen in Japan.

In die tijd had je vrij veel Europese platen/cd's in een "Japanse persing". De kwaliteit van de drager zelf is vaak veel beter en er zit vaak veel meer bij.

En de titel etc. staat dus op dat kaartje (de Obi) in het Japans. In het boekje is alles tweetalig. Duits en Japans.

Duidelijk dus ook voor de Duitse markt bedoeld, voor mensen die dan een "Japanse persing" wilden.

 

Dit is de Duitse cover:

 

image.png.3b7a16927d8d27f498284bf553cac5a7.png

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...