Ga naar inhoud

[BE] Kuifje


Aanbevolen berichten

Ik heb die niet eens verder dan de eerste twintig minuten gekeken. Vond er niets aan. Heel andere stijl dan de andere films. Ook andere stemmen, achtergronden. Zag er heel stom uit.

Het Haaienmeer is dan ook een tekenfilm die niet getekend is door Hergé ( dacht ik ) en die tekenfilm is ook gemaakt in de jaren 70-80, terwijl de reeks van de strips gemaakt is ( die zijn in de jaren 90 gemaakt )

Maar ik vind Het Haaienmeer ook niet zo goed

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Die tekenfilm ervan was ook niet ''echt'' de tekenfilms van Kuifje. In het begin zit een of ander stom liedje, andere stemmen, totaal andere tekenstijl.

Als die nou net als de gewone serie gemaakt was, zou hij denk ik best leuk zijn.

Ik heb het al eerder geschreven, je kan of mag er geen kritiek op geven want

1- de film is uitgebracht voor er zelf sprake was van een serie uit te brengen

2- ik zou het jou eens willen zien doen

Ikzelf vind de film wél goed, een leuk avontuur, alleen wat ver gezogd

Iets anders, er staat op verschillende achterflappen bij de Verfilmde Avonturen ook nog

Het geheim van het gulden vlies

en de blauwe sinaasappels

Kan iemand me eens zeggen waarover die gaan of hoe die eruit zien?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat zijn ''fotoboeken'' van die twee films.

Er zijn eens twee films van kuifje gemaakt met echt mensen. Daar zijn toen ook die albums van gekomen. Die wil ik ook nog eens kopen. Zijn alleen nog tweedehands te krijgen voor zover ik weet.

Dus m.a.w. zoeken, zoeken en nog eens zoeken ;) ( zoals naar veel exclusieve dingen van kuifje )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb een vraag: Ik heb vanmiddag de 7 DVD-Box gekocht maar het ene avontuur is korter dan het andere. Het geheim van de Eenhoorn is bijv rond de 45 minuten (bij Nick 2 afleveringen) en de geheimzinnige ster is rond de 20 minuten (bij Nick 1 aflevering). Maar ik weet bijna zeker dat ik bij Nickelodeon de Geheimzinnige Ster heb gezien in 2 delen, met dus een lengte van ongeveer 45 minuten. Is er in sommige avonturen op de DVD dan geknipt ofzo, of heb ik het fout?

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb je fout.

de geheimzinnige ster, kuifje in amerika en de schat van scharlaken rackham zijn allemaal ca. 25 minuten.

De rest van de avonturen 52 minuten.

Zo staat het achter op de videobanden.

De geheimzinnige ster is gewoon niet zo boeiend en daarom is die iets korter.

Idem dito met amerika.

De schat van scharlaken rackham daarentegen, had best wel langer kunnen zijn. Die mist vanalles. Dat is jammer.

Hoeduur heb je hem gekocht trouwens?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iets anders, er staat op verschillende achterflappen bij de Verfilmde Avonturen ook nog

Het geheim van het gulden vlies

en de blauwe sinaasappels

Kan iemand me eens zeggen waarover die gaan of hoe die eruit zien?

Omdat er weer in dit topic gepost werd zie ik dit nu pas :@

Kuifje en de Blauwe Sinaasappels heb ik zelf in bezit. Het is een boek met geschreven tekst en foto's uit een speelfilm met echte acteurs (sommigen hiervan lijken nog ook). Het is dus geen stripboek, maar een verhaal-van-de-speelfilm-album.

Overigens: Kuifje en het Haaienmeer heeft toch ook in de bioscoop gedraaid?

Link naar bericht
Delen op andere sites
die tentoonstelling was vorig jaar 8-)

is dat een ouwe poster of doen ze het opnieuw?

ben jaren terug ook eens naar de kuifje in tibet tentoonstelling daarzo geweest.

best leuk

Neu, volgens mij was het wel een nieuwe.

Link naar bericht
Delen op andere sites
heb je fout.

de geheimzinnige ster, kuifje in amerika en de schat van scharlaken rackham zijn allemaal ca. 25 minuten.

De rest van de avonturen 52 minuten.

Zo staat het achter op de videobanden.

De geheimzinnige ster is gewoon niet zo boeiend en daarom is die iets korter.

Idem dito met amerika.

De schat van scharlaken rackham daarentegen, had best wel langer kunnen zijn. Die mist vanalles. Dat is jammer.

Hoeduur heb je hem gekocht trouwens?

Ik heb hem gekocht voor 65 euro bij de media markt. Ik vind de geheimzinnige ster wel boeiend, ik had graag gezien dat die 3 avonturen voltijd op een 8ste DVD erbij zaten. Als grote fan wil je graag het totaal. Jullie zouden het ook niet leuk vinden als er in een dvd van B&A stukken zouden missen omdat die minder boeiend zouden zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ga misschien op Bol.com Kuifje en de Kristallen Bollen bestellen.

Die vind ik echt het leukst.

alleen de kristallen bollen?

dan heb je een half verhaal O}

Ik heb hem gekocht voor 65 euro bij de media markt. Ik vind de geheimzinnige ster wel boeiend, ik had graag gezien dat die 3 avonturen voltijd op een 8ste DVD erbij zaten. Als grote fan wil je graag het totaal. Jullie zouden het ook niet leuk vinden als er in een dvd van B&A stukken zouden missen omdat die minder boeiend zouden zijn.

da's redelijk goedkoop. Mooi zo.

Nogmaals; er MISSEN geen stukken. Die 3 ZIJN gewoon korter...

zucht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Voor degenen die de tentoonstelling in Leiden gemist hebben (Kuifje en de Inca's): deze zou oorspronkelijk tot september dit jaar duren, maar gelukkig is ie verlengd tot ergens in december. Ik ben er al 2 keer geweest, het is zeker de moeite waard!

Ik ben nogal jaloers op de eigenaar van die enorme Kuifje posters/muurdoeken die daar hangen. Sommigen zijn bijna 10 bij 10 m :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor degenen die de tentoonstelling in Leiden gemist hebben (Kuifje en de Inca's): deze zou oorspronkelijk tot september dit jaar duren, maar gelukkig is ie verlengd tot ergens in december. Ik ben er al 2 keer geweest, het is zeker de moeite waard!

Ik ben nogal jaloers op de eigenaar van die enorme Kuifje posters/muurdoeken die daar hangen. Sommigen zijn bijna 10 bij 10 m :9

Ik d8 al daar ben jij vast geweest, ik ben er 1 keer geweest en het is erg mooi ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hergé is nooit erg trots geweest op zijn eerste 3 albums (Sovjet Unie, Afrika en Amerika). De makers van de tekenfilms wilden Amerika daarom misschien niet teveel aandacht geven. De manier waarom de indianen reageren is echt barbaars, alsof ze zo dom en moordlustig zijn. Dat kan ook een reden zijn om de indianen weg te schrijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik nog steeds heel vaag vind aan de tekenfilm van Amerika is dat het gehele Indianengedeelte er niet in voorkomt. Op het album staan de Indianen nota bene voorop, maar in de tekenfilm worden ze straal genegeerd. Erg raar!

Valt mee. In de tijd dat het album gemaakt werd, bestond er een beeld van Idianen dat ze dom, primitief en barbaars waren. Dat is dan ook in de strip te zien. Toen de film gemaakt werd werd dit beeld echter al als racistisch beschouwd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb de kuifje dvd's deel 1t/m 6 los (dus niet de verzamelbox)

Kuifje 7; het haaienmeer heb ik niet, aangezien ik hem nergens goedkoper kan vinden dan 22 euro. :?

De afleveringen zijn erg leuk, want de stripboeken worden goed trouw gevolgd. Ik vind het alleen jammer dat bij sommige afleveringen maar 1 deel is. (vooral bij de schat van scharlaken rackham is de film te veel ingekort) Ook is bij ''de zaak zonnebloem'' de beeldkwaliteit erg slecht (storingen tot 3 x aan toe :'( ) Maar voor de rest SUPER serie!

Overigens zou het wel beter zijn als er doordeweeks weer gewoon van 18.00 - 19.00 Bassie en Adriaan *bas* *adriaan* zou worden uitgezonden, aangezien de kuifjes nu te vaak zijn herhaald doordat er maar ongeveer 40 delen zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kuifje is ook zo'n legendarische serie, maar dan vooral de muziekjes en stemmen, het is mijn 2eNederlandse jeugdserie ver ver achter de legendes, trouwens Steven Spielberg heeft de rechten van Kuifje om een film te maken dus misschien krijgen we binnenkort( zal wel lang duren eerst moet ie War of the World en Indiana Jones maken) een kuifje film uit Hollywood

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Je ziet duidelijk dat het ook in een krantje heeft gestaan (in 1929?). Op elke pagina staat wel een soort van cliffhanger, om je de volgende keer weer te laten lezen.

Dat album dat nooit is voltooid is de Alfa Kunst. Vooral de eerste plaatjes zijn al erg mooi, alleen nog niet strak belijnd en ingekleurd. Het is nooit afgekomen omdat tekenaar Herge tijdens het maken van het album kwam te overlijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat album dat nooit is voltooid is de Alfa Kunst. Vooral de eerste plaatjes zijn al erg mooi, alleen nog niet strak belijnd en ingekleurd. Het is nooit afgekomen omdat tekenaar Herge tijdens het maken van het album kwam te overlijden.

maar hinse heeft mij ooit verteld dat de alfa-kunst wel in de winkel is gekomen. hoe eindigt die strip dan?? :?:? ??

Link naar bericht
Delen op andere sites
In London ben ik ook nog een Kuifje (Tintin) winkel tegen gekomen, maar het viel nogal tegen vond ik zelf.

Iemand van jullie daar al eens geweest ?

Het was niet zo'n grote winkel.

Niet geweest toen ik er was een paar jaar terug. ;) In Den Bosch is er ook een Kuifje winkel (Tintin shop --> http://www.thetintinshop.com ), maar ik vind de prijzen van officiële kuifje artikelen ronduit belachelijk (ik bedoel 70 euro voor een klein staal rakketje :N)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet geweest toen ik er was een paar jaar terug. ;) In Den Bosch is er ook een Kuifje winkel (Tintin shop --> http://www.thetintinshop.com ), maar ik vind de prijzen van officiële kuifje artikelen ronduit belachelijk (ik bedoel 70 euro voor een klein staal rakketje :N)

Het was ook niet echt de moeite hoor, zo uitgebreid vond ik het niet.

En inderdaad nogal duur in vergelijking met andere plaatsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het haaienmeer vandaag nog eens gelezen en het is inderdaad niet zo'n goed album.

Het is niet echt een Kuifje-album vind ik, de personages zijn er wel, maar de tekeningen zijn toch heel anders etc.

Het plot is gewoon heel slecht uitgewerkt, ook is 48 pagina's wat weinig. Ik heb geloof ik ergens gelezen dat Hergé die film (en het boek) nooit zo goed vond.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...