Ga naar inhoud

[BE] Kuifje


Aanbevolen berichten

  • 6 months later...
  • Reacties 137
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gisteren was de aflevering dat zonnebloem, door een vloek was verdreven na dat hij een armband omgedaan, had van raskakabap en naar inkaas( zal wel verkeerd gespeld zijn) gebracht word.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, de kristallen bollen/ Zonnetempel blijven nog altijd de spannendste.

Ik krijg meer niet genoeg van de 2e aflevering van de kristallen bollen, er zit zoveel spanning in die aflevering.

Ik zag pas trouwens op Nick de geheimzinnige Ster, is die nieuw op Nick?

Link naar bericht
Delen op andere sites
De geheimzinige ster? komt in verre voor in me geheheugen maar daar weet ik niks meer van.

Is dat die aflevering dat de aarde door een grote hitte word geteisterd?

Klopt... die werd inderdaad in het begin nooit uitgezonden. Komt omdat die aflevering maar 1 deel heeft net als Kuifje in Amerika en De schat van Scharlaken Rackham ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Wat vinden jullie eigenlijk het beste en het minste album ? Ik vind ze allemaal leuk, maar als ik moet kiezen ;):

Beste: De sigaren van de farao (leuk verhaal), Het geheim van de Eenhoorn/De schat van Scharlaken Rackham en De 7 kristallen bollen/De zonnetempel. De laatste 2 vervolgverhalen vind ik geweldig, heel mooie verhalen _O_ !

Minste: Cokes in voorraad en Kuifje in Afrika. Bij beide vind ik het verhaal niet al te geweldig...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik zou moeten kiezen ;)

Favoriete albums/tekenfilms: 7 Kristallen bollen + zonnetempel en De zwarte rotsen _O_ goeie verhalen, spannend, gewoonweg geniaal _O_

Slechtste albums/tekenfilms: Beslist: Cokes in Voorraad :r (slecht verhaal met veel te veel ''toevalligheden'', omdat Hergé blijkbaar een album wilde maken waar alle personages in voor kwamen, zowel goed als slecht zoals generaal Alcazar, dr Muller, Allan, Rastapopoulos enz. is naar mijn mening zwaar mislukt).

Daarnaast vind ik de Sigaren van de Farao, De Juwelen van Bianca Castafiore en De Geheimzinnige Ster ook allemaal niet zo geweldig :{

ps. Kuifje in Afrika nooit gelezen.....

Misschien handig als jullie er ook bijzetten waarom :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik veel Kuifje albums erg goed vind, springen bij mij eigenlijk vooral de 'vervolgverhalen' eruit. Geheim van de Eenhoorn / Scharlaken Rackham, 7 Kristallen Bollen / Zonnetempel en Raket naar / Mannen op de maan. De enige uitzondering is eigenlijk Sigaren van de Farao / Blauwe Lotus, die vind ik niet slecht, maar minder dan genoemde albums.

Wat betreft de minste vind het het moeilijker om te kiezen, want elk album heeft toch wel wat. Als je op het verhaal afgaat is Kuifje in Afrika het minste. Amerika is wat verhaal betreft al een stuk beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me echt in Antonio vinden. Zelf vind ik de 7 kristallen bollen / zonnetempel de beste albums. Scepter van Ottokar vind ik ook goed.

Kuifje in Afrika vind ik dan wel het minst, het verhaal vind ik een beetje te flauw alleen langs die dieren rijden. Te onsamenhangend ook niet echt 1 verhaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik had een vraag over Kuifje en dit is uiteraard het geschikte topic ;)

Iedereen kent natuurlijk de kuifje strips en ook de 21-delige televisieserie die daarbij is gemaakt. (die momenteel nog steeds op Nickelodeon draait en ook als 7-delige dvdbox is verschenen)

Kort geleden vonden RM en ik echter in een stoffig hoekje een oude video met daarop twee kuifje films": De schat van Scharlaken Rackham'' en ''De krab met de vergulden scharen'' De films waren al vrij oud en ze zagen eruit als de stijl van ''Het Haaienmeer'' uit 1972. Ik heb na het zien van de films aan dé kuifje-fan van het forum Hinse :7 gevraagd of hij van deze films afwist... maar ook hij had nog nooit van de films gehoord.

Nu heb ik gisteren na lang zoekwerk toch ontdekt waar de films vandaan komen... ver voordat het haaienmeer werd gemaakt is er rond 1961-1962 een 9-delige kuifje-tekenfilmreeks gemaakt onder Franse productie. De titels die waren verschenen in deze serie waren:

- Kuifje in Amerika

- Kuifje en de geheimzinnige ster

- Kuifje en de zwarte rotsen

- Kuifje raket naar de maan

- Kuifje mannen op de maan

- Kuifje en het zwarte goud

- Kuifje de krab met de vergulden scharen

- Kuifje en het geheim van de Eenhoorn

- Kuifje de schat van Scharlaken Rackham

Na deze 9 kuifje-films zijn jaren later nog een drietal kuifje-films gemaakt: de zaak zonnebloem, de zonnetempel én het haaienmeer.....

De tekenfilms werden uitgezonden op zowel de AVRO-kinderbios als de Belgische tv. De films duren per stuk ongeveer 55 min. en zijn uiterst vrije bewerkingen van de originele stripboeken... dat wil zeggen dat de verhalen erg afwijken van de strips met andere afloop en bijverzonnen dingen in het verhaal. De Nederlandse versie van deze tekenfilmreeks kende vele bekende mensen in de stemmen van kuifje (martin brozius), Haddock (coen flinck, Jules croiset) en Zonnebloem (joop doderer).

Wat we ons nu dus afvragen is: zijn er onder jullie nog meer mensen die wel eens van deze tekenfilmserie hebben gehoord en misschien informatie hebben over deze afleveringen? (mensen die nog nooit hebben gehoord van deze kuifje-serie en graag nog meer willen weten: vragen stellen staat jullie vrij, aangezien ik 2 van de 9 films hier heb en daar uiteraard alles over kan vertellen ^O^;) )

alvast bedankt! :7

(en voor het geval dat... ajb alleen reageren als je écht iets te melden hebt en liever geen posts als ''ik ken deze niet'', want uiteraard zijn we geinteresseerd naar wie ze wel kent en niet wie ze niet kent ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Ik heb zo goed als alle strips in m'n bezit, en ook enkele videobanden. Heb alle tv-avonturen dan ook gezien. Echt leuk gemaakt, ben er zelf fan van. De achtergrondmuziek is werkelijk prachtig (heb zelfs de originele Soundtrack CD ervan gevonden)! (O)

Verder leuk dat hij nu heruitgezonden wordt op Nickelodeon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...

Overigens, hoe kom je aan die afbeeldingen? Volgens IMDB gaan ze Het geheim van de Eenhoorn verfilmen, en bovenstaande shots zijn van De krab met de gulden scharen.

Klopt, hadden ze het ook over op het forum van dvd.nl, de plaats waar ik deze afbeeldingen vandaan heb. Ze zeggen dat er waarschijnlijk meerdere afleveringen in de film gemixt worden...?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 7 months later...

Vanavond in Pathé deze film bezocht in 3D. Ze hadden de verhalen van de 3 albums (Geheim vd Eenhoorn, Schat van Scharlaken Rackham & Krab met de gulden scharen) leuk door elkaar vervlochten. Nergens werd de film echt briljant, maar ik vind het over het algemeen een goed geslaagd product van Spielberg. De achtervolgingsscène in de Noord-Afrikaanse stad was een geweldig knipoog naar Indiana Jones.

Bovendien hadden ze een paar interessante feiten veranderd.

Sacharin is i.p.v. een onschuldige verzamelaar nu een afstammeling van Scharlaken Rackham met kwade bedoelingen. De man met blauw pak wordt i.p.v. neergeschoten nu doodgeschoten. Haddock heeft in de haven een kraanmachinegevecht met Sacharin, een gevecht dat analoog is aan het verleden met Hadoque en Rackham. Haddock is een paar keer zijn geheugen kwijt, maar na een flinke slok alcohol herinnert hij zich van alles weer. Etc. etc. etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Wat ik beter vind aan Kuifje dan (bijv.) Suske & Wiske is dat Kuifje niet oneindig is door gegaan (door andere tekenaars). Ik vond op zich Paul Geerts ook wel een goede tekenaar maar daarna is toch bergaf gegaan...  :N Ik weet niet waarom, kennelijk vinden de tekenaars het goed dat de serie (kunstmatig) uitgerekt wordt met alle gevolgen van dien. (onzinnge en uitgemolken albums)  Ik heb jaren geleden flink wat albums gekregen uit de jaren 70/80 van mijn opa en oma. Heerlijk. Beter 24 goede albums dan 1.000.000 slechte....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...