Ga naar inhoud

Wat is de beste scene met Handige Harry?


Aanbevolen berichten

Hebben we nu al niet genoeg beste/favo scene-topics van een bepaald personage?

Straks krijgen we ook nog een Vlugge Japie, Baron, B1, BB en Plaaggeest e.d - favo scene topic.

Naja: ik vind persoonlijk de scenes wel leuk waarin hij een conversatie met de Baron heeft over het wel of niet doen van zijn bom.

[....]

*harry* : Nou dan zal Handige Harry met zijn handige handen nu het bewijs leveren van zijn vakmanschap

*BOEM!!*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind zelf *harry* niet zo'n geweldig leuk personage, hij heeft toch een stuk mindere rol dan *B100*.

En bij hem gebeurt ongeveer altijd hetzelfde, vooral in de Europa-serie, waar hij steeds op het verkeerde moment de bom laat ontploffen....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hebben we nu al niet genoeg beste/favo scene-topics van een bepaald personage?

Straks krijgen we ook nog een Vlugge Japie, Baron, B1, BB en Plaaggeest e.d - favo scene topic.

Je HOEFT het natuurlijk niet te lezen, en als er behoefte is aan het bepraten van dit soort onderwerpen, vind ik niet dat je dat moet beknotten omdat er al "genoeg hebben" of zo...

Ik vind HH niet direct de meest inspirerende personage, maar die discussies tussen hem en B100, vooral in Amerika, zijn wel geinig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

HH is misschien de minst opvallende personage in de series, maar eveneens onmisbaar. Hij is altijd zo zelfverzekerd (en daardoor naïef), in iedere dialoog vergeet hij zijn oude blunders weer lijkt het. :D

Leuke scènes met HH vind ik bijvoorbeeld in Duitsland, waar hij met B100 achter B&A aan gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuke scènes met HH vind ik bijvoorbeeld in Duitsland, waar hij met B100 achter B&A aan gaat.

Die zijn inderdaad briljant, vooral de scène dat HH overboord lazert, B100 op dat terras in z'n boot constateert dat hij weer veel pech heeft en HH al zwemmend toevoegt dat het hem ook niet bepaald meezit de laatste tijd :)

Wat ik ook leuke scènes vind:

In de Bryce Canyon, waar HH denkt slim te zijn door met zijn collega's bij de uitgang van de kloof te gaan staan en zo de paardrijdende B&A op te wachten, om er vervolgens via B100 achter te komen dat ze bij de verkeerde uitgang zijn gaan staan. :)

De wandeltocht door de grand Canyon, waarbij de Baron brult dat HH en B100 moeten opschieten omdat B&A anders verdwenen zijn, waarop Harry angstig piept: "één klein misstapje en wij zijn verdwenen".

En dat zelfverzekerde komt ook mooi tot uiting in het Yosemite Park, waar Harry een slim idee heeft om het dichtgegooide autoportier weer open te krijgen met springstof. Vooral dat "en nu een stapje achteruit" (met handgebaar) is super! :)

Nee, Harry is zeker geen saai personage. Hij kan soms heerlijk droog uit de hoek komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dit de beste scene met HH:

*harry* Wat doen we dan met die boem?

*B100* Nou gooi maar weg.

*harry* Oke!

*baron* *B100* NEE NIET DOEN!

*BOEM*

*harry* B100 zegt gooi maar weg!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het gebakkelei tussen HH en B100 in de reis door Amerika altijd wel leuk. Verder de scene in de reis door Europa als ze in Duitsland over de Rijn varen en B100 zijn veter aan het strikken is, vervolgens gebeld wordt en HH de antenne van B100's telefoon in zijn achterste krijgt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
de scene waarbij harry lijm aan de deurknoppen smeert in de amerika serie vind ik het beste.

hij denkt daar echt dat die handig is :9

Die scene lijkt op de scene waar *b2* van die hanenpoten voor de wielen legt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik deze als de baron zegt:

*baron* Harry is je boem al klaar?

BOEM!!!!!!!

*harry* ik wilde het bruine draadje aan het blauwe draadje vastmaken maar dat maakte ik per ongeluk aan het rode draadje vast.

*baron* Stommeling ,uilskuiken ,fricandel

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of als hij de Taunus heeft opgeblazen: Hee, de reservesleuteltjes.

*baron* Die hebben we nu toch niet meer nodig.

*harry* Oh,ja daar maakte ik even een klein denkfoutje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat dachten jullie van dat kinderlijke gedrag?

*harry* Baas, Harry heeft de deur open.

*baron* Hoe heb je dat zo snel gedaan?

*harry* Even mijn koppie-koppie gebruikt.

*B100* Ja, en de reservesleutels die hij net uit zijn broekzak heeft gehaald!

*harry* Klikspaan!

_O_:D_O-:D_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
*harry* Klikspaan!

Laat trouwens wel goed zien dat HH en B100 flink onder de plak zaten bij de Baron en bang waren voor z'n beruchte oplawaaien.

Ohja ook een leuke van HH: als de Baron en B100 vastgeplakt zitten aan de deurknoppen in Monument Valley, de Baron begint te meppen en HH even een stukje achteruit stapt, waardoor de Baron 'm net niet meer kan raken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of wanneer *harry* een bom heeft gemaakt tijdens de eerste aflevering van de reis vol verassingingen.

En de boot opblaast.

En dan vraagt de *baron* waar is B100??

en dan zegt *harry* met een big smile: Ow die is als eerst door de ruit naar buiten gevlogen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook een leuke, als *baron* zeer kwaad is op B100 en in de boot zit.

*baron* Als ik hem hier had zou ik hem...

*harry* Wat zou u dan baas? ( met een greins op z'n gezicht )

-weet ik even de tekst niet- maar *baron* geeft *harry* een paar klappen

*harry* Sjonge, jonge, jonge, wat heeft die B100 een pech, au

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eén van de leukste vind ik:

*B100* Waar bent U niet naar Lissabon gekomen?

*baron* Ah, we hadden een klein ongelukje.

*harry* (in mitella) KLEIN ONGELUKJE?! KLEIN ONGELUKJE! U had een klein ongelukje, ik had een [/b]groot ongeluk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kortom voorgaande stukjes bewijzen mijn stelling. HH is voorspelbaar en na de derde aflevering zeer irritant en dus een nutteloos karakter

Zeer nutteloos ja, de Baron had die boemen zelf best kunnen maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind HH en B100 ook minder leuk.

Het zijn ook helemaal geen serieuze boeven.

En HH altijd met die boemen,

En B100 met dat ik heb altijd pech,

verveelt al snel.

Nee,doe mij maar Japie en B2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind HH en B100 ook minder leuk.

Het zijn ook helemaal geen serieuze boeven.

En HH altijd met die boemen,

En B100 met dat ik heb altijd pech,

verveelt al snel.

Nee,doe mij maar Japie en B2.

Nuja, ik denk wel dat NOG 2 reeksen met hen zou gaan vervelen hoor, nog 2 keer : He figuur, wat zeg je, ik zeg ..., o dan verstond ik je verkeerd.

Het waren goede boeven maar in De Verzonken Stad werd het al wat minder.

B100 en HH konden véél leuker geweest zijn, ik vind bvb B100 in de reis vol verassingen goed hoor. En Harry ook hoor

Vb :

Harry komt met die sportwagen aan op weg naar het vliegtuig

*B100* Waar moet ik dan zitten?

*harry* Daar heb ik aan gedacht

-opent de koffer- Plaats genoeg.

SUPER

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarna B100 voor de hondernegenennegentigste keer zegt:

Ik heb ook altijd pech. Dat begint na aflevering drie van de eerste serie al op mijn zenuwen te werken. De series op zich zijn goed vanwege de mooie beelden, maar de boefjes zijn onder de maat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarna B100 voor de hondernegenennegentigste keer zegt:

Ik heb ook altijd pech. Dat begint na aflevering drie van de eerste serie al op mijn zenuwen te werken. De series op zich zijn goed vanwege de mooie beelden, maar de boefjes zijn onder de maat.

Yeah, en weet ik hoe vaak "wat seg-ie" gaat niet vervelen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Even voor de duidelijkheid: The Genius maakt geen boemen, die laat ze maken :)

Dat was mijn punt. Hoe kan Harry nou nutteloos zijn als hij de enige is die boemen maakt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wonderer, ik ben een grote fan van Bassie en Adriaan maar net als iedere fan durf ik ook voor de mindere dingen uit te komen (en dan bedoel ik absoluut NIET hun gewicht, dat zie ik meer als een feit dan iets negatiefs al probeer je me dat wel in de mond te leggen).

B2 was leuk in zijn eenvoud en zijn woordgrappen omdat hij doof was waren goed en leuk gevonden dat verveeld niet. Bovendien had B2 een acht karakter die door Aad goed werd benut en uitgediept. B100 en HH kregen niet echt een karakter maar deden alleen maar veel van hetzelfde naar mijn mening.

BTW: als iedereen dezelfde mening er op na houdt heeft een forum geen zin dacht ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even weer een leuke scène :

Aan het vliegtuig van Washington

*baron* Het vliegtuig gaat over een uur, en de vlucht duurt een uurtje, dan zijn we daar over 2 uur

*harry* (kijkend naar de Amerikaanse boem ) Dat snap ik niet

*baron* We zijn er over een uur, en de vlucht duurt 1 uur, 1+1 = 2

*harry* ja, dat snap ik ook, ik snap alleen niet hoe die boem werkt, ik zie nergens een onsteking

*baron* dat klopt, hij werkt namelijk op afstandsbediening, hij werkt namelijk als je op dit knopje drukt?

*harry* Dit knopje? ( duwt op een knopje op de boem )

*baron* neen, dit knopje ( duwt op knopje op de afstandsbediening )

-de boem ontploft in Harry's gezicht-

*harry* Baas, ik denk dat u een klein foutje hebt gemaakt

SUPER _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ik heb me rot gelachen bij deze....

Reis Vol Verassingen

Het is in curacao, in de kamer van de boeven.

en de Baron ziet *bas* en *adriaan* lopen.

*baron* DAdatatatatatatata.......

*B100* Wat zegt de baas

*harry* uhhh, tatatatatatatatataaaaaaaa.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou ik heb me rot gelachen bij deze....

Reis Vol Verassingen

Het is in curacao, in de kamer van de boeven.

en de Baron ziet *bas* en *adriaan* lopen.

*baron* DAdatatatatatatata.......

*B100* Wat zegt de baas

*harry* uhhh, tatatatatatatatataaaaaaaa.....

_O- Die is super, ook de gelaatsuitdrukking van *B100* en *harry* , eigenlijk lachen ze de Baron daar uit ( zo interpreteer ik het dan )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond die ene scène in die hotelkamer op Curacao wel leuk. Handige Harry zat zowat de hele scène te glimlachen omdat hij gelijk dreigde te krijgen dat dat raadsel veel te moeilijk was. De Baron was weer aan het flippen op B100 en stuurde hem naar de baai. Vroeg HH lachend: "Kan ik nog wat doen baas?" En De Baron nog steeds kwaad: "Ja... HAAL ONMIDDELLIJK DIE STOMME GRIJNS VAN JE GEZICHT, ANDERS HAAL IK HEM ERAF!" En meteen veranderde de blik van HH. Leuke scène. ^O^

Ja en dat van "Datatatatata..." was ook wel leuk ja. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Inderdaad ja, dat was een moment om je vingers bij af te likken :P . Handige *harry* is echt mijn favoriet!! Wat ik ook altijd leuk vind is dat als Harry weer uren aan een Boem heeft zitten werken, deze altijd voortijdig ontploft!! Die geniale momenten zullen me nog lang heugen !!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind HH en B100 ook minder leuk.

Het zijn ook helemaal geen serieuze boeven.

En HH altijd met die boemen,

En B100 met dat ik heb altijd pech,

verveelt al snel.

Nee,doe mij maar Japie en B2.

helemaal mee eens :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Onbegrijpelijke reactie dit! :N

Voor mij staan Handige Harry en B100 op # 1!! ^O^

Goeie motivatie ook jongens... NOT. Vertel er nou es een keertje bij WAAROM je iets vindt, in plaats van in drie seconden "(niet) mee eens" neer te kalken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik vind HH en B100 ook minder leuk.

Het zijn ook helemaal geen serieuze boeven.

En HH altijd met die boemen,

En B100 met dat ik heb altijd pech,

verveelt al snel.

Nee,doe mij maar Japie en B2.

Pardon? HH en B100 niet serieus?? Vind ze anders behoorlijk serieus overkomen. Nee, B2 is lekker serieus met z'n : Wat zeggie?? elke 5 seconden!! HH werk altijd erg serieus aan zijn bommen, ja en dan kan er wel is wat mis gaan, maar dat is toch menselijk. En B100 is qua achtervolgen een betere dan de andere boeven, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pardon? HH en B100 niet serieus?? Vind ze anders behoorlijk serieus overkomen. Nee, B2 is lekker serieus met z'n : Wat zeggie?? elke 5 seconden!! HH werk altijd erg serieus aan zijn bommen, ja en dan kan er wel is wat mis gaan, maar dat is toch menselijk. En B100 is qua achtervolgen een betere dan de andere boeven, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Daar heb je gelijk in!!! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pardon? HH en B100 niet serieus?? Vind ze anders behoorlijk serieus overkomen. Nee, B2 is lekker serieus met z'n : Wat zeggie?? elke 5 seconden!! HH werk altijd erg serieus aan zijn bommen, ja en dan kan er wel is wat mis gaan, maar dat is toch menselijk. En B100 is qua achtervolgen een betere dan de andere boeven, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Je hebt gelijk dat ze daar wel serieus mee bezig zijn.Wat ik bedoelde was dat ze als je het verglijkt met Vlugge Japie en B1,ze geen plannen maken om inbraken te plegen(een voorbeeld).Daarin vind ik ze niet serieus.

Daarom vind ik HH en B100 minder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een leuke scene met HH die nog niet in dit topic staat vind ik de volgende uit De reis vol verrassingen/Op reis door Amerika als de *baron* *B100* en *harry* in Hollywood op zoek zijn naar *bas* en *adriaan* :

*baron* D'r klopt iets niet.

*B100* Ja, wat is er dan baas?

*baron* Ik word weer rustiger. En als ik rustig wordt betekent dat dat die twee niet in de buurt zijn.

*harry* Als u niet in de buurt bent word ik rustig.

*baron* Wat zei jij daar?

*B100* Hij zegt: als u er niet bij bent wordt ik rustig.

*baron* Ja dat heb ik wel geHOORD!

BOEM! (tegen B100)

*baron* Ik waarschuw je Harry! Als je nog één keer zoiets zegt dan krijg je net zo'n oplawaai als B100!! Begrepen!?

*harry* Ja baas.

*B100* Hij heeft ook altijd pech.

*baron* Draai de wagen om en rij de andere kant op!

*harry* Ok baas.

*baron* Ik zal die twee krijgen!

*B100* Ik heb er net één gekregen. Dat vind ik voorlopig meer dan genoeg.

Echt masterlijk deze scene.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt me ineens op dat ik nog niet eens op dit topic heb gereageerd. Maar goed, mijn favo Handige Harry scene is de scene in Duitsland waarbij B100 bukt om zijn veters te strikken. En dat dan de antenne van de telefoon Harry vrij ongemakkelijk raakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De aflevering in Italië, dat ze B&A achterna willen als ze net in het vliegtuig zijn gestapt en *baron* , *harry* en *B100* een ticket willen bemachtigen:

grondstewardess: mi dispiace per la vola oggi per Olanda è completa.

*baron* wat zegt ze?

*harry* mi dispiace, etc.

*baron* ja, dat hoor ik ook wel, maar wat betekent dat in het Nederlands?

Link naar bericht
Delen op andere sites

*baron* zo, zo naar beneden loopt toch een stuk makelijker.

*B100* en het is ook een stuk minder k-koud

*harry* ja maar daar gaat je honger niet van over.

(ik deed hem niet helemaal goed, maar jullie begrijpen wel welke ik bedoel, deze scene vind ik echt geweldig, en dan later:

*baron* als ik dat woord honger nog 1x hoor dan geef ik je een ontzettende OPlawaai!

*harry* goed ik zal het niet meer zeggen maar mag ik dan iets vragen?

*baron* ja.

*harry* waneer gaan we eten?

*B100* zet zijn tanden in wat blijkt een bevroren stuk eten.

*harry* : oja dat was ik nog vergeten te zeggen we moeten het weerst nog even ontdooien want t is nog bevroren

^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...