Na het maken van een goed gelijkende 1:24 B&A Honda Prelude, kon de komst van een caravan op die schaal natuurlijk niet uitblijven! Zoals in het Honda topic is te lezen, heb ik het perfecte caravan model gevonden in de Barlux Roller Caravan.
Ik heb de caravan helemaal uit elkaar gehaald en de body opgeschuurd en bewerkt: De ramen aan voor en achterzijde waren te groot, die heb ik in grootte aangepast, op deze manier kunnen de stippen er op de stijlen langslopen (op de achterkant is dat het geval). Ik heb dit gedaan door de bestaande raamkaders ervan af te halen en van heel dun triplex nieuwe te maken, precies op de maat zoals ik ze wilde. Daarnaast had de caravan aan de linker zijkant nog een extra raam, terwijl die van B&A aan weerskanten maar 1 raam heeft. Ook deze heb ik dus aangepast door het raamkader te vervangen door een 'custom-made' kader. Het kostte een hoop tijd om het oppervlak zo glad mogelijk te krijgen, ik wil straks natuurlijk niet dat dat je allerlei oneffenheden ziet als de caravan in de kleuren gespoten wordt.
De buitenkant van de caravan staat momenteel in de primer:

De binnenkant heb ik op de ramen en gordijnen na, zo goed als af. Tot op het clownsschiulderijte aan toe. Aangezien je de binnenkant niet heel goed kan zien als het model in elkaar zit, heb ik ervoor gekozen details als de bruine omlijsting van de kastjes weg te laten en het te laten bij een wit interieur, rode banken en het schilderijtje. Aangezien je de deur wel kunt openen is het leuk dat je het schilderijtje ziet hangen. Gelijk herkenbaar!

School is weer begonnen en dat betekent dat mijn vrije tijd beperkt is. Waarschijnlijk ga ik de kleuren en stickers pas in de krokusvakantie aanbrengen. Dan heb ik ook nog even tijd om te verzinnen wat ik ga doen met het onderstel (te zien op de eerste foto). Wat vinden jullie? Disselbak erop laten of niet?
Tot horens!
Log in
Registreer 

Naar boven