Ga naar inhoud

De boevenbazen (BB en de Baron)


Aanbevolen berichten

Opvallend dat de *bb* en de BB uit de Diamant zich eigenlijk amper met B&A bemoeien. Ze laten B1 en B2 voor zich werken en komen alleen in actie als er 'glimmertjes tevoorschijn getoverd'moeten worden of als de diamant verkocht kan worden (met andere woorden, pas als het voor hun interessant wordt). De beide baronnen trekken daarentegen ook echt tegen B&A ten strijde, met name de Paul Baron.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De beide baronnen trekken daarentegen ook echt tegen B&A ten strijde, met name de Paul Baron.

offtopic: dat komt omdat de Aad-Baron Bassie en Adriaan net ontmoette en toen door hun in de gevangenis kwam. Daarna wil de baron steeds wraak namen op B&A en dan wordt hij gespeeld door Paul :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond hem toch zo geweldig als boevenbaas. Zo overtuigend en hij lijkt ook echt op zo'n mafia type _O_

Jammer dat we niet zoveel van hem hebben kunnen zien.

Waarom is Paul Meyer er eigenlijk mee gestopt, en waarom is zijn opvolger (Frans Kokshoorn) ditzelfde lot beschoren geweest?

En waarom is B1 opeens verdwenen? En waarom zijn B3 en B4 zo weinig te zien geweest? En als de Baron (P. van G.) voor B100 honderd boeven in dienst heeft gehad, waar zien die dan allemaal gebleven???

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom is Paul Meyer er eigenlijk mee gestopt, en waarom is zijn opvolger (Frans Kokshoorn) ditzelfde lot beschoren geweest?

Na daar nog eens over nagedacht te hebben, denk ik dat het waarschijnlijk gewoon kwam omdat Paul Meijer niet beschikbaar was. Immers, er is al verschillende malen verteld dat B&A na het zeer grote succes van de Sleutel onmiddellijk de opdracht kregen een nieuwe serie te maken. De opnames moesten dus zo snel mogelijk gedaan worden, en Paul Meijer zat op dat moment misschien ergens anders aan vast, net zoals later bij de Schatkaart gebeurde met Harry Dikmans. Dus werd Frans Kokshoorn ingehuurd en werd er nog een snelle verwijzing naar het veranderde uiterlijk in het verhaal geschreven.

Dat Kokshoorn daarna niet meer terug hoefde te komen had, vermoed ik, gewoon te maken met het feit dat Aad uitgekeken was geraakt op BB, B1 en B2 en eens iets anders wilde proberen, net zoals later weer met Japie en B2 het geval zou zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat Kokshoorn daarna niet meer terug hoefde te komen had, vermoed ik, gewoon te maken met het feit dat Aad uitgekeken was geraakt op BB, B1 en B2 en eens iets anders wilde proberen, net zoals later weer met Japie en B2 het geval zou zijn.

;) Gelukkig maar, want die laatste 2 zijn samen met *baron* de gouden greep geweest in de boevengeschiedenis van B&A! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat Kokshoorn daarna niet meer terug hoefde te komen had, vermoed ik, gewoon te maken met het feit dat Aad uitgekeken was geraakt op BB, B1 en B2 en eens iets anders wilde proberen, net zoals later weer met Japie en B2 het geval zou zijn.

Ja, daar was ook nog iets mee. Bij Jensen zei Adriaan dat ze de Plaaggeest eruit hadden geschreven, omdat die te eng was. Daarna zette ie de Boevenbaas, B1 en B2 in de serie. En toen zei Adriaan: 'maar toen hadden we weer een probleem...' En toen praatte Jensen erdoorheen en maakte Adriaan zijn zin niet af. Dus er was weer een probleem. Maar ja, wat dat was weet ik dus niet. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja vervelend mannetje die Jensen maar die *plaag* is ook wel een stuk minder leuk dan *bb* en *baron* . We zien in de latere series de fanstastische verhalen daaardoor van 2 kanten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En waarom is B1 opeens verdwenen? En waarom zijn B3 en B4 zo weinig te zien geweest? En als de Baron (P. van G.) voor B100 honderd boeven in dienst heeft gehad, waar zien die dan allemaal gebleven???

- BB, B1 en B2 werden in de gevangenis gestopt, zo is te zien in de serie 'Bassie & Adriaan en de Diamant.'

In de serie "Bassie & Adriaan en het geheim van de Schatkaart" komt Japie in de cel van B2 terecht, die vertelt dat B1 en BB zijn ontsnapt door middel van een tunnel...

- En dan even over die boeven van de Baron. Ik denk dat de Baron wel meerdere gemene dingen uithaalden tussen de avonturen met Bassie & Adriaan door. Overvallen bijvoorbeeld (misschien het stelen van de Diamant, waar hij het over heeft in de serie van Europa e.d). De Baron huurde daar mannetjes voor in en is hij zo in al die jaren aan de 100ste boef gekomen: B100. De boeven die je ziet in de Luxemburg aflevering van de Europa serie zijn misschien ook boeven met de B...-naamgeving

Maar goed, dat is mijn visie op het hele verhaal. Hoe het werkelijk zit komen we denk ik nooit te weten

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Nee, dat was een klein foutje (dat toch moet kunnen), Paul Meijer is overleden in 1989.

En na de serie van Bassie & Adriaan heeft hij nog aan een aantal projecten meegewerkt, zo vond ik hem erg leuk als opa in de serie van de Dolly Dots ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Dat Kokshoorn daarna niet meer terug hoefde te komen had, vermoed ik, gewoon te maken met het feit dat Aad uitgekeken was geraakt op BB, B1 en B2 en eens iets anders wilde proberen, net zoals later weer met Japie en B2 het geval zou zijn.

B2 is eruit geschreven omdat ie een ongeluk kreeg, dat een einde maakte aan zijn loopbaan als acteur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Baron trouwens wel echt de meester der boeven, vooral in De Verdwenen Kroon, waar ie nog echt een sluwe schurk is ipv de doorgedraaide boef die ie is geworden in de laatste series.

Maar in De Verzonken Stad zit één van zijn beste acties, namelijk dat hij met de andere boeven naar Griekenland gaat in de veronderstelling dat er aldaar wel een geniaal plan aan zijn brein zal ontspruiten. Het hoogtepunt van briljante evil arrogantie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de Baron trouwens wel echt de meester der boeven, vooral in De Verdwenen Kroon, waar ie nog echt een sluwe schurk is ipv de doorgedraaide boef die ie is geworden in de laatste series.

Maar in De Verzonken Stad zit één van zijn beste acties, namelijk dat hij met de andere boeven naar Griekenland gaat in de veronderstelling dat er aldaar wel een geniaal plan aan zijn brein zal ontspruiten. Het hoogtepunt van briljante evil arrogantie.

ja en arrogant is 'ie!

zoals dat hij wel eventjes het raadsel van die steen zal oplossen...

(alleen denkt *b2* daar anders over :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de Baron trouwens wel echt de meester der boeven, vooral in De Verdwenen Kroon, waar ie nog echt een sluwe schurk is ipv de doorgedraaide boef die ie is geworden in de laatste series.

Maar in De Verzonken Stad zit één van zijn beste acties, namelijk dat hij met de andere boeven naar Griekenland gaat in de veronderstelling dat er aldaar wel een geniaal plan aan zijn brein zal ontspruiten. Het hoogtepunt van briljante evil arrogantie.

Was in de Kroon ook. Hebben ze het losgeld EN de kroon, moet ie nog bedenken hoe ze in godsnaam het land uitkomen! Ik zou dat toch bedenken VOOR het hele plan in werking wordt gezet.

Maakt me dat nou genialer dan de Baron of gewoon minder arrogant? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was in de Kroon ook. Hebben ze het losgeld EN de kroon, moet ie nog bedenken hoe ze in godsnaam het land uitkomen! Ik zou dat toch bedenken VOOR het hele plan in werking wordt gezet.

Precies, hij handeld vrij impulsief en roekeloos maar gaat er altijd vanuit dat zijn genialiteit alles wel oplost. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
De *baron* is gewoon veel leuker dan *bb* en *plaag* .

Meschien ook wel omdat hij veel meer doet maar ook heel het type is het leukst.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat *bb* en *plaag* saai zijn, ze verdienen allemaal een plekje in de series. Maar ja,

*baron* Sommigen verdienen meer plek dan anderen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
B2 is eruit geschreven omdat ie een ongeluk kreeg, dat een einde maakte aan zijn loopbaan als acteur.

Hetgeen dus niet klopt, aangezien Joop Dickmans slechts nekklachten overhield aan z'n sprong in De Verzonken Stad (of heeft hij daarna nog een ongeluk gehad?)

Trouwens, goed idee om dit topic te verplaatsen Wonderer! Blij dat je even tekst en uitleg gaf, aangezien ik niet eens meer wist dat ik een topic over die boevenbazen had geopend :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hetgeen dus niet klopt, aangezien Joop Dickmans slechts nekklachten overhield aan z'n sprong in De Verzonken Stad (of heeft hij daarna nog een ongeluk gehad?)

Het kan best dat het ongeluk wel het einde van zijn cariere betekende, want je weet nooit wat er precies met zijn nek is gebeurt. Soms leveren de kleinste ongelukjes de grootste problemen op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het kan best dat het ongeluk wel het einde van zijn cariere betekende, want je weet nooit wat er precies met zijn nek is gebeurt. Soms leveren de kleinste ongelukjes de grootste problemen op.

ja pcies want waarom zullen ze hem er uitgehaald hebben hij was tog brilliant ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het kan best dat het ongeluk wel het einde van zijn cariere betekende, want je weet nooit wat er precies met zijn nek is gebeurt. Soms leveren de kleinste ongelukjes de grootste problemen op.

Precies. Het kan vergelijkbaar zijn met een whiplash. En reken maar dat je daar een hoop problemen van kan hebben.

Arme Joop :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het kan best dat het ongeluk wel het einde van zijn cariere betekende, want je weet nooit wat er precies met zijn nek is gebeurt. Soms leveren de kleinste ongelukjes de grootste problemen op.

ja pcies want waarom zullen ze hem er uitgehaald hebben hij was tog brilliant ?

Adriaan zei destijds wel dat hij uitgekeken was op B2 en Japie en dat ze er daarom uitgeschreven werden. Dit heeft natuurlijk ook wel degelijk iets te maken met het ongeluk van Joop

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan zei destijds wel dat hij uitgekeken was op B2 en Japie en dat ze er daarom uitgeschreven werden. Dit heeft natuurlijk ook wel degelijk iets te maken met het ongeluk van Joop

Dat zou best kunnen, maar het blijft natuurlijk wel zo dat als Aad toch nog met B2 verder had willen gaan, hij altijd nog een beroep op Harry Dikmans had kunnen doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zou best kunnen, maar het blijft natuurlijk wel zo dat als Aad toch nog met B2 verder had willen gaan, hij altijd nog een beroep op Harry Dikmans had kunnen doen.

Ik vind het wel best zo, eigenlijk... Ik vraag me af of het trio Baron, VJ en B2 het leuk had gedaan in Europa en Amerika...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het wel best zo, eigenlijk... Ik vraag me af of het trio Baron, VJ en B2 het leuk had gedaan in Europa en Amerika...

Het is ongeveer vergelijkbaar met de Verzonken Stad. Daar gingen VJ en B2 ook achter B&A aan en bleef de Baron in de schuilplaats zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het wel best zo, eigenlijk... Ik vraag me af of het trio Baron, VJ en B2 het leuk had gedaan in Europa en Amerika...

Ik ben het met je eens, ik bedacht me alleen maar hoe het ook had gekund. Het zal ook wel te maken hebben gehad met het feit dat de Japie-rol voor Bas waarschijnlijk steeds zwaarder werd. Japie en B2 waren zozeer bij elkaar gaan horen dat B2 zonder Japie (of zelfs Japie zonder B2) misschien niet echt goed gewerkt had.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het met je eens, ik bedacht me alleen maar hoe het ook had gekund. Het zal ook wel te maken hebben gehad met het feit dat de Japie-rol voor Bas waarschijnlijk steeds zwaarder werd. Japie en B2 waren zozeer bij elkaar gaan horen dat B2 zonder Japie (of zelfs Japie zonder B2) misschien niet echt goed gewerkt had.

Denk ik ook. In Amerika werkte Japie natuurlijk wel omdat ie echt alleen was, niet samen met de Baron of zo. Dat was trouwens een goeie zet, Japie terug laten komen. Dat gezicht van de Baron, hihihihi.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Trouwens, het zou natuurlijk best kunnen dat als Joop Dikmans nog wel tot werken in staat geweest was, B2 ook nog even langsgekomen was in de eerste aflevering van Europa, bij wijze van afscheid. Wel jammer, maar het 'afscheid' van B2 zoals het er nu is, vind ik toch ook wel heel toepasselijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens, het zou natuurlijk best kunnen dat als Joop Dikmans nog wel tot werken in staat geweest was, B2 ook nog even langsgekomen was in de eerste aflevering van Europa, bij wijze van afscheid. Wel jammer, maar het 'afscheid' van B2 zoals het er nu is, vind ik toch ook wel heel toepasselijk.

Hij wordt voor de 2e keer in de steek gelaten door zijn collega's :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het met je eens, ik bedacht me alleen maar hoe het ook had gekund. Het zal ook wel te maken hebben gehad met het feit dat de Japie-rol voor Bas waarschijnlijk steeds zwaarder werd. Japie en B2 waren zozeer bij elkaar gaan horen dat B2 zonder Japie (of zelfs Japie zonder B2) misschien niet echt goed gewerkt had.

B2 en B1 werkten ook goed samen. Maar bij Japie past inderdaad beter een tegenhanger als B2. Ik zie hem nog niet zo gauw samenwerken met *B100* & *harry*

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
[..]

Ik vind het wel best zo, eigenlijk... Ik vraag me af of het trio Baron, VJ en B2 het leuk had gedaan in Europa en Amerika...

Dat zou toch juist geweldig zijn geweest! B2 Die steeds meer aan zichzelf begint te twijfelen, omdat hij de taal niet verstaat, de baron die haast explodeert van woede: "Frikandel! Ze spreken hier Iers, ze spreken hier Frans!"enz., of stel je B2 voor op de motor achter B&A aan i.p.v. B100, het zou de serie best ten goede komen denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Baron vind ik het leukst.

de BB vindt ik zo serieus,de baron maakt nog af en toe een grapje.

Ik vind de eerste BB (Paul Meijer) saai, maar de tweede BB (Frans Kokshoorn) vond ik wel lachen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het wel best zo, eigenlijk... Ik vraag me af of het trio Baron, VJ en B2 het leuk had gedaan in Europa en Amerika...

Waarschijnlijk niet. Omdat B100 een nieuwe schurk was, en B&A hem nog niet kenden, voegde dat toe aan de reacties van 'Adriaan er staat een verdachte man naar ons te kijken'. Dit was uiteraard ook wel gelukt met VJ of B2 in vermomming, maar met B2 zouden het weer de op dat punt onderhand wel een beetje afgezaagde 'wasseggie'-grappen. Ook lijkt B2 mij niet slim genoeg om een boem te maken, dus zal VJ dat moeten doen, en aangezin VJ niet al te onhandig is, zouden de leuke 'foutje, moet kunnen'-grappen er niet zijn.

Dat is, natuurlijk, als ze hetzelfde script hadden aangehouden.

Ook zou de VJ-affaire op Curaçao er dan niet zijn, en zouden B&A opgeblazen zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Waarom vindt iedereen die eerste boevenbaas saai enzo?

Ik scheet vroeger in mn broek van die kerel. Hij was een echte maffiabaas, die in een donkere kamer zat en zijn klusjes door anderen liet opknappen!

De aadbaron vond ik ook enger dan de paulbaron, die is ook meer het type. de paulbaron is meer zichzelf, if you see what i mean

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom vindt iedereen die eerste boevenbaas saai enzo?

Ik scheet vroeger in mn broek van die kerel. Hij was een echte maffiabaas, die in een donkere kamer zat en zijn klusjes door anderen liet opknappen!

De aadbaron vond ik ook enger dan de paulbaron, die is ook meer het type. de paulbaron is meer zichzelf, if you see what i mean

helemaal mee eens _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom vindt iedereen die eerste boevenbaas saai enzo?

Ik scheet vroeger in mn broek van die kerel. Hij was een echte maffiabaas, die in een donkere kamer zat en zijn klusjes door anderen liet opknappen!

De aadbaron vond ik ook enger dan de paulbaron, die is ook meer het type. de paulbaron is meer zichzelf, if you see what i mean

Ik vind vooral de slotsène leuk:

*bb* Daar komen m'n diamantjes. 1 miljoen gulden aan mooie glimmende diamantjes. Echt super ^O^. En er komen natuurlijk ook weer nieuwe scèn's met *bb* in de Sleutel. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom vindt iedereen die eerste boevenbaas saai enzo?

Ik scheet vroeger in mn broek van die kerel. Hij was een echte maffiabaas, die in een donkere kamer zat en zijn klusjes door anderen liet opknappen!

De aadbaron vond ik ook enger dan de paulbaron, die is ook meer het type. de paulbaron is meer zichzelf, if you see what i mean

Ik ben het hier ook volledig mee eens.

Ik vind de eerste boevebazen en de Aad Baron ook enger dan

de Paul Baron.Bij de Paul Baron daarintegen zit wel weer betere

humor vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het hier ook volledig mee eens.

Ik vind de eerste boevebazen en de Aad Baron ook enger dan

de Paul Baron.Bij de Paul Baron daarintegen zit wel weer betere

humor vind ik.

Vind ik ook bijvoorbeeld

*baron* Omdat ik me ontzééétend kwaad sta te maken over dat gebazel van jullie. Ik denk dat hij bijna geen bloopers heeft gemaakt in de serie's.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond de Paul-Baron beter en enger.

Vooral zijn agressie dat vertolkt werd door geschreeuw en (licht) lichamelijk geweld wekten mijn belangstelling.

De Aad-Baron was toch iets kalmer en iets meer uit de hoogte, als die B2 een dreun gaf leek het teveel op een aai.

De boevenbaas uit de sleutel vond ik helemaal niet eng, maar ik zag die serie pas veel later en was toen de baron gewend en in vergelijking daarmee deed deze bijzonder weinig.

De boevenbaas uit de diamant vind ik ongelooflijk grappig, maar niet echt overtuigend.

Hij lijkt iemand die z'n best doet heel dreigend over te komen, maar ook iemand bij wie dat niet lukt en daardoor juist grappig is.(En een beetje snel jochieeee!)

Hoewel ik de Paul baron de beste vind had ik die andere voor geen goud willen missen, door wat variatie kun je juist een beste kiezen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Aad-Baron het engst. Vroeger was ik doodsbang voor die man. Vooral die lach. De 'draemmels!' van de Aad-Baron is ook de beste. Maar Paul van Gorcum vind ik de beste acteur, en ik vind ook dat hij de beste vertolking van de Baron neerzet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond de Paul-Baron beter en enger.

Vooral zijn agressie dat vertolkt werd door geschreeuw en (licht) lichamelijk geweld wekten mijn belangstelling.

De Aad-Baron was toch iets kalmer en iets meer uit de hoogte, als die B2 een dreun gaf leek het teveel op een aai.

De boevenbaas uit de sleutel vond ik helemaal niet eng, maar ik zag die serie pas veel later en was toen de baron gewend en in vergelijking daarmee deed deze bijzonder weinig.

De boevenbaas uit de diamant vind ik ongelooflijk grappig, maar niet echt overtuigend.

Hij lijkt iemand die z'n best doet heel dreigend over te komen, maar ook iemand bij wie dat niet lukt en daardoor juist grappig is.(En een beetje snel jochieeee!)

Hoewel ik de Paul baron de beste vind had ik die andere voor geen goud willen missen, door wat variatie kun je juist een beste kiezen!

Ik ben het hier helemaal mee eens, ik vind de Paul-Baron ook het beste gevolgd door de Aad-baron, de Boevenbazen vind ik wat minder ook door hun relatief kleine rol.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond de Paul-Baron beter en enger.

Vooral zijn agressie dat vertolkt werd door geschreeuw en (licht) lichamelijk geweld wekten mijn belangstelling.

De Aad-Baron was toch iets kalmer en iets meer uit de hoogte, als die B2 een dreun gaf leek het teveel op een aai.

Juist dat kalme maakt hem gevaarlijker. Hij heeft immers alles in de hand. Overigens vind ik ook verschil zitten tussen de paulbaron in de series voor Europa en Amerika en die van Europa en Amerika. In die laatste twee is hij helemaal gefrustreerd en dus wel grappig, maar niet eng.

De boevenbaas uit de sleutel vond ik helemaal niet eng, maar ik zag die serie pas veel later en was toen de baron gewend en in vergelijking daarmee deed deze bijzonder weinig.

Mwa, hij doet niet veel, maar als B1 en B2 versterking nodig hebben, dan is die er zo. Als er een auto klaar moet staan, staat die er... Als je klein bent en het voor de eerste keer ziet is dat behoorlijk eng hoor!

De boevenbaas uit de diamant vind ik ongelooflijk grappig, maar niet echt overtuigend.

Hij lijkt iemand die z'n best doet heel dreigend over te komen, maar ook iemand bij wie dat niet lukt en daardoor juist grappig is.(En een beetje snel jochieeee!)

Mee eens

Hoewel ik de Paul baron de beste vind had ik die andere voor geen goud willen missen, door wat variatie kun je juist een beste kiezen!

Ook mee eens. Ik weet niet welke baron ik beter vind. Ze zijn eigenlijk allebei een ander type en zetten die allebei perfect neer. De aadbaron voldoet aan Aads visie, hoe de baron moet zijn. (legde ie 1 juli uit). De Paulbaron daarintegen is meer een eigen leven gaan leiden en is van een mislukte baron een ev0l misdadiger geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...