Ga naar inhoud

Merkwaardige vriendschap B100 en Handige Harry


Aanbevolen berichten

In "de Geheimzinnige Opdracht" worden, zoals jullie allemaal vast wel weten, twee nieuwe boeven geintroduceerd: B100 en Handige Harry. Ten eerste is het natuurlijk al vreemd dat Harry geen "B-nummer" heeft, maar nog merkwaardiger is dat Harry een "vriend" heeft, die ook wel wat klusjes voor de Baron wil opknappen...In "de Geheimzinnige Opdracht" komen HH en B100 echter niet over als vrienden...

Iemand een verklaring hiervoor?

Link naar bericht
Delen op andere sites
In "de Geheimzinnige Opdracht" worden, zoals jullie allemaal vast wel weten, twee nieuwe boeven geintroduceerd: B100 en Handige Harry. Ten eerste is het natuurlijk al vreemd dat Harry geen "B-nummer" heeft, maar nog merkwaardiger is dat Harry een "vriend" heeft, die ook wel wat klusjes voor de Baron wil opknappen...In "de Geheimzinnige Opdracht" komen HH en B100 echter niet over als vrienden...

Iemand een verklaring hiervoor?

Ik weet niet zeker of ze echt vrienden zijn, of elkaar gewoon kennen en Harry B100 aan een baantje hielp. Kan ook best zijn dat het samenwerken met de Baron hun vriendschap op de proef stelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ja wat is vriendschap in het criminele circuit je bent vrienden als je elkaar nodig hebt en anders niet.

Da's ook weer waar. Goeie opmerking, Jordy.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Baron zegt tegen *harry* dat hij 'die persoon' maar moet meebrengen. Tijdens het telefoneren was HH dus al vaag over *B100*.

In dat kader is het dus wel vreemd dat Harry begint te lachen als B100 aan de Baron uitlegt dat hij zijn naam niet wil zeggen. Harry weet zelf niet eens hoe B100 echt heet, dus waarom zou hij het dan zo vreemd vinden dat B100 zijn echte naam niet aan de Baron wil vertellen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Baron zegt tegen *harry* dat hij 'die persoon' maar moet meebrengen. Tijdens het telefoneren was HH dus al vaag over *B100*.

In dat kader is het dus wel vreemd dat Harry begint te lachen als B100 aan de Baron uitlegt dat hij zijn naam niet wil zeggen. Harry weet zelf niet eens hoe B100 echt heet, dus waarom zou hij het dan zo vreemd vinden dat B100 zijn echte naam niet aan de Baron wil vertellen?

Ik weet niet niet precies of dat laatste klopt. Ik denk dat ie het wel weet, maar meer lacht om de "serieuze" manier waarop B100 dat zegt.

Als iemand mij zou bellen voor werk en ik zou nog wel iemand weten die ook werk nodig had, dan zou ik zeggen "Ik ken nog een persoon die ook werk wil" in plaats van "Hinse wil ook nog werk" ;)

Ach, ik weet het ook niet. Het kan allebei. Ik zou verwachten dat als Harry zijn naam zou weten, toch een keer een verspreking zou maken, zo slim is die goser nou ook weer niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet niet precies of dat laatste klopt. Ik denk dat ie het wel weet, maar meer lacht om de "serieuze" manier waarop B100 dat zegt.

Als iemand mij zou bellen voor werk en ik zou nog wel iemand weten die ook werk nodig had, dan zou ik zeggen "Ik ken nog een persoon die ook werk wil" in plaats van "Hinse wil ook nog werk" ;)

Ach, ik weet het ook niet. Het kan allebei. Ik zou verwachten dat als Harry zijn naam zou weten, toch een keer een verspreking zou maken, zo slim is die goser nou ook weer niet ;)

maar het lijkt er wel op dat B100 Harry kent

*harry* ''HH, Handige Harry!''

*B100* en *baron* in koor: ''HA HA!!''

dus ze wƃʒƂĀØten al dat hij een kluns is (maak ik eruit op :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

maar het lijkt er wel op dat B100 Harry kent

*harry* ''HH, Handige Harry!''

*B100* en *baron* in koor: ''HA HA!!''

dus ze wƃʒƂĀØten al dat hij een kluns is (maak ik eruit op :P )

Hij wordt aangenomen als handyman, dus ik neem aan dat *baron* denkt dat *harry* wel handig is. Waarschijnlijk kent hij hem gewoon van heel vroeger, maar is hij wel bevriend met hem; hij spreekt hem immers aan met 'snuiter' :Y

*B100* is waarschijnlijk gewoon een collega met wie *harry* toen toevallig samenwerkte.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als iemand mij zou bellen voor werk en ik zou nog wel iemand weten die ook werk nodig had, dan zou ik zeggen "Ik ken nog een persoon die ook werk wil" in plaats van "Hinse wil ook nog werk" ;)

Misschien werd de Baron wel afgeluisterd. Daar hield hij dan rekening mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat zo te denken maar misschien heeft handige harry geen B nummer omdat hij alleen maar voor de boem zorgt

De Baron kende Harry ook al, dus een B nummer zou niks uitmaken. Volgens mij waren ze best goed bevriend ook, de baron spreekt hem immers tijdens het eerste telefoongesprek aan met 'snuiter'

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Amerika zijn ze toch een stuk closer. Lijkt me dat het voorheen niet echte vrienden waren, maar wat me opvalt is dat ze zich een beetje tegen de Baron keren (ook al vind vooral Harry het leuk als B100 ervan langs krijgt en andersom). Toch worden ze echt betere vrienden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In Amerika zijn ze toch een stuk closer. Lijkt me dat het voorheen niet echte vrienden waren, maar wat me opvalt is dat ze zich een beetje tegen de Baron keren (ook al vind vooral Harry het leuk als B100 ervan langs krijgt en andersom). Toch worden ze echt betere vrienden.

*baron* zij die gaan zegevieren groeten u

*B100* hij die moe van die man wordt ook

*harry* :D :D :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog zo'n voorbeeld:

*B100* Snel, voordat de baas ontploft.

*harry* Die ontploft niet, die explodeert.

Samen :D:D:D

En ze hebben op ten duur ook een kinderlijke relatie: ;)

*harry* Baas, Harry heeft de deur open.

*baron* Hoe heb je dat zo snel gedaan?

*harry* Even mijn koppie-koppie gebruikt.

*B100* JA, en de reservesleutel die die net uit zijn broekzak heeft gehaald!

*harry* Klikspaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*baron* zij die gaan zegevieren groeten u

*B100* hij die moe van die man wordt ook

*harry* :D :D :D

Volgens mij was jij het die zei: "De essentie van quote's is dat je ze letterlijk neemt." Dan moet je je zelf daar natuurlijk ook aan houden.

B100 zegt namelijk: En hij die moe wordt van die man groet u ook

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een interessante scene over de relatie tussen Harry en B100 is die in aflevering 9 van de reis vol verrassingen. Er speelt zich het volgende af:

Bassie en Adriaan zijn te gast bij het feest van de Indianen, en de Baron ziet dat Bassie bijzonder vrolijk is.

Hij vraagt zich af of 'die Clown' nog steeds zo vrolijk zou zijn op het moment dat hij hun (de boeven) ziet. Op dat moment lacht B100 en onstaat de volgende conversatie:

*B100* "Wat zal die schrikken als 'ie mij ziet"

*harry* "Ja, dat kan ik me voorstellen, ik schrik nog elke dag als ik jou zie"

(B100 pakt Harry vast)

*B100* "Moet jij een paar knallen?"

*harry* "Wie neem je daarvoor mee?"

*B100* "Stoffer en blik om je op te vegen".

In dit fragment zijn Harry en B100 in ieder geval niet de grootste vrienden van elkaar!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Newbies/niet-alles-lezers! :N

Ik ga nu wel off-topic, maar ik wil even zeggen dat dit gewoon een reactie op een bericht is en niet hetzelfde bericht gezegd door een ander. Dus ik begrijp jouw reactie niet, Gerritje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

NEEJ ik weet ook nie wat je nou aan ut z**ken bent ik geef gewoon aan dat ik het met hem eens ben en voeg daar nog wat aan toe en dat is tog waarvoor een forum bedoelt is

btw sorry voor het offtopic gaan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ook opvalt is dat *harry* en *B100* elkaar in slimheid proberen af te troeven. B100 die steeds zijn neus als wapen in de strijd gooit en HH die zichzelf handig vindt (en zich zo ook laat noemen). Dit leidt ook voortdurend tot allerlei conflicten, tot ergernis van *baron* die door dat gekift geen steek opschiet met de achtervolging van B&A

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

In de 1e aflevering van de geheimzinnige opdrachtgever worden Handige Harry en B100 beiden geintroduceerd. Op de boot vertelt Harry dat ze hem niet voor niets "H-H" noemen, afgeleid van Handige Harry. Op dat moment reageren B100 en de Baron ietwat denigerend door de opmerking "Ha-Ha!!" te maken. Hierbij wordt al duidelijk dat Harry door B100 niet wordt gezien als iemand die "boven" hem staat, want anders zou hij niet zo'n reactie geven op de opmerking van Harry. Het lijkt er wel op dat de Baron een hogere pet op heeft van Harry, omdat hij hem in de eerste plaats bijvoorbeeld naar Duitsland stuurt op het moment dat B100 achter Bassie en Adriaan aan zit in de hoop dat ze hen hierdoor ditmaal niet kwijt raken, en daarnaast volgt de Baron ook vaker de keuze van Harry dan die van B100. Ook op de momenten dat B100 over zijn neus begint, roept dit regelmatig enige ergernis op bij de Baron, vooral in de Amerika serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het lijkt er wel op dat de Baron een hogere pet op heeft van Harry, omdat hij hem in de eerste plaats bijvoorbeeld naar Duitsland stuurt op het moment dat B100 achter Bassie en Adriaan aan zit in de hoop dat ze hen hierdoor ditmaal niet kwijt raken, en daarnaast volgt de Baron ook vaker de keuze van Harry dan die van B100. Ook op de momenten dat B100 over zijn neus begint, roept dit regelmatig enige ergernis op bij de Baron, vooral in de Amerika serie.

Maar *baron* heeft dan ook in de korte tijd dat hij met *B100* samenwerkt wel gemerkt dat *B100* veel moeite heeft om bij B&A in de buurt te blijven. Daarom moet *harry* mee in de Duitsland aflevering, zodat de Baron zeker weet dat er dit keer echt niks misgaat. Helaas werkt dit dus averechts en raken HH en B100 B&A juist om de haverklap kwijt. Wat die neus betreft, ook daat heeft de Baron inmiddels slechte ervaringen mee. Natuurlijk kent hij Harry beter dan B100, maar het niet vertrouwen van *B100* door *baron* zal dus meer ontstaan zijn door de blunders die B100 in de korte tijd dat hij met de Baron samenwerkte heeft gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik vind het vreemd dat jullie het vreemd vinden dat *harry* geen Bnummer heeft, ik vind het zelf veel vreemder dat *B100* wel een B-nummer heeft. De B-nummers werden echter uitgegeven door *bb* . *japie* die altijd voor *aadbaron* werkte, heeft immers ook geen b-nummer.

De reden dat *B100* wel een nummer heeft zal wel komen, wat ik me kan herrinneren omdat ie zn naam niet wilde zeggen en *baron* al zo veel mensen in dienst had gehad, dat ie de tel kwijt was en blijkbaar het idee van *bb* wel goed vond om dan met B-nummers te werken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het vreemd dat jullie het vreemd vinden dat *harry* geen Bnummer heeft, ik vind het zelf veel vreemder dat *B100* wel een B-nummer heeft. De B-nummers werden echter uitgegeven door *bb* . *japie* die altijd voor *aadbaron* werkte, heeft immers ook geen b-nummer.

Voor de *bb* was B1 de eerste boef en B2 de tweede. Voor de baron was Japie de eerste en B2 nog steeds gewoon Boef 2. Hij hield zijn oude codenaam, dat was makkelijk en klopte ook gewoon aangezien hij nog steeds de tweede boef was.

De reden dat *B100* wel een nummer heeft zal wel komen, wat ik me kan herrinneren omdat ie zn naam niet wilde zeggen en *baron* al zo veel mensen in dienst had gehad, dat ie de tel kwijt was en blijkbaar het idee van *bb* wel goed vond om dan met B-nummers te werken...

Hij hanteerde dat systeem zelf al een tijdje, want in de aflevering waarin B100 geƃʒƂĀÆntroduceerd wordt (en inderdaad professioneel als hij is zijn naam niet wil zeggen), zegt de Baron dat hij de 100ste boef is die hij ingehuurd heeft. Niks tel kwijt dus. We hebben gewoon de andere 96 boeven die de Baron heeft ingehuurd nooit gezien.

Handige Harry heeft geen B nummer omdat de Baron hem al lang kende. Het zou overbodig zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
want in de aflevering waarin B100 geƃʒƂĀÆntroduceerd wordt (en inderdaad professioneel als hij is zijn naam niet wil zeggen), zegt de Baron dat hij de 100ste boef is die hij ingehuurd heeft.

K wil niet eigenwijs zijn, ik heb dit begin al een aantal jaar niet meer gezien :( maar volgens mij was het toch echt zo dat ie iets had van "mwa je bent nu wel de zoveelste, dus je bent gewoon 100.", maar niet dat hij de 100e is... Zou iemand even dat stukje online kunnen zetten video of mp3, zodat ik de *baron* kan horen en Graansnuit kan geloven ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

K wil niet eigenwijs zijn, ik heb dit begin al een aantal jaar niet meer gezien :( maar volgens mij was het toch echt zo dat ie iets had van "mwa je bent nu wel de zoveelste, dus je bent gewoon 100.", maar niet dat hij de 100e is... Zou iemand even dat stukje online kunnen zetten video of mp3, zodat ik de *baron* kan horen en Graansnuit kan geloven ;)

Ik heb het stukje niet online, maar Graansnuit heeft wel gelijk. B100 wil zijn naam liever niet zeggen, Harry lacht hem uit, maar de Baron vindt het wel een goed idee. Hij denkt even na en zegt iets als "Weet je wat, jij bent de honderdste boef die ik aanneem, dus noem ik jou B100".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het stukje niet online, maar Graansnuit heeft wel gelijk. B100 wil zijn naam liever niet zeggen, Harry lacht hem uit, maar de Baron vindt het wel een goed idee. Hij denkt even na en zegt iets als "Weet je wat, jij bent de honderdste boef die ik aanneem, dus noem ik jou B100".

Nou de Baron ziet er ouder uit dan *bb*

Dus ik denk dat de *aadbaron* *baron* een netwerk van boeven heeft opgebouwd. en toen *bb* de bak in ging voor de tweede keer en daarna weer ontsnapte met *b1* zonder *b2* *b2oud* zijn die in de vergetenheid te gaan. toen kwam *japie* in de bak bij *b2* . die zijn samen ontsnapt. toen na griekenland kwamen *japie* en *baron* vrij. Die 97 boeven die hij eerst onder zijn leiding had waren werkeloos door de schatkaart oppak, kroon oppak en griekenland. dus toen kwam *harry* en *B100* . en omdat HH al een naam had werd hij boef 99 en b100 de 100ste boef.

ik snap het bijna zelf niet. maar goed we meoten eens aan *adjudant* vragen wat er met de andere 97 boeven zijn gebeurt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het stukje niet online, maar Graansnuit heeft wel gelijk. B100 wil zijn naam liever niet zeggen, Harry lacht hem uit, maar de Baron vindt het wel een goed idee. Hij denkt even na en zegt iets als "Weet je wat, jij bent de honderdste boef die ik aanneem, dus noem ik jou B100".

*baron* Ben je gevolgd?

*harry* Ik geloof het niet, baas.

*baron* AAAAH!

*harry* Dat is de man waar ik het over had.

*baron* Euh, hoe is jou naam?

*B100* Dat zeg ik liever niet.

*harry* Ha...

*baron* Maar dat is heel slim. Hoe minder we van elkaar weten, hoe minder we elkaar kunnen verraden. Maar ik weet wel een naam voor jou. Jij bent nl. de 100ste boef die ik aanneem en ik noem jou B100.

*B100* B-1-0-0, in orde baas.

;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou de Baron ziet er ouder uit dan *bb*

Dus ik denk dat de *aadbaron* *baron* een netwerk van boeven heeft opgebouwd. en toen *bb* de bak in ging voor de tweede keer en daarna weer ontsnapte met *b1* zonder *b2* *b2oud* zijn die in de vergetenheid te gaan. toen kwam *japie* in de bak bij *b2* . die zijn samen ontsnapt. toen na griekenland kwamen *japie* en *baron* vrij. Die 97 boeven die hij eerst onder zijn leiding had waren werkeloos door de schatkaart oppak, kroon oppak en griekenland. dus toen kwam *harry* en *B100* . en omdat HH al een naam had werd hij boef 99 en b100 de 100ste boef.

ik snap het bijna zelf niet. maar goed we meoten eens aan *adjudant* vragen wat er met de andere 97 boeven zijn gebeurt.

96. We kennen Japie, B2, Harry en B100.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*baron* Ben je gevolgd?

*harry* Ik geloof het niet, baas.

*baron* AAAAH!

*harry* Dat is de man waar ik het over had.

*baron* Euh, hoe is jou naam?

*B100* Dat zeg ik liever niet.

*harry* Ha...

*baron* Maar dat is heel slim. Hoe minder we van elkaar weten, hoe minder we elkaar kunnen veraden. Maar ik weet wel een naam voor jou. Jij bent nl. de 100ste boef die ik aanneem en ik noem jou B100.

*B100* B-1-0-0, in orde baas.

;)

Kijk daar heb k wat aan :D

Hmmz blijkbaar is mn geheugen iets minder goed dan k dacht. Maar als je het zo zegt klinkt het indd niet vreemd :D weer wat geleerd!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

Ze hebben toch wel een beetje een band met elkaar, ze maken wel eens ruzie (bijv. in Duitsland) en lachen elkaar uit als ze er van de Baron van langs krijgen.

Maar ik denk dat ze toch wel een beetje bevriend zijn, anders help je iemand ook niet aan een baan.

Het openingstukje dat hieronder staat gequote vind ik trouwens een geweldige scene, echt een van mijn favorieten _O_ !

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...