Ga naar inhoud

[FOTO] Movie villains!


Aanbevolen berichten

Weer een nieuwe contest, namelijk het raden van slechterikken / bad guys / villains uit zowel bekende als minder bekende films.

Het concept werkt hetzelfde als bij de sporters en multicontest met andere afbeeldingen, want alle afbeeldingen staan gewoon op een rij genummerd en wat ik per afbeelding wil weten:

  • de naam van het personage
  • de naam van de film of filmreeks waar het personage in speelt

In niet alle gevallen is er een echte naam voor handen, dus dan ga ik akkoord met de naam die IMDB hanteert. Als je twijfelt tussen het vermelden van een film of filmreeks, vermeld dan beiden. Ik ga er niet heel moeilijk over doen omdat het voorkomen van een bad guy soms in een deel van een filmreeks is of soms duidelijk in 1 film van een filmreeks. Anyway, we merken het vanzelf wel.

Ik denk zelf dat het niveau zeer goed te doen is, en dat het merendeel van de users zeker in staat is om er een groot aantal personages te raden. Daarnaast zitten er ook 2 à 3 hele lastig te raden slechterikken tussen, maar dat heb ik gedaan zodat Randy bepaalde users ook genoeg uitdaging hebben. ;)

De contest loopt 2 weken, tot 13 november.

Tips volgen indien noodzakelijk.

Veel plezier en laat in het topic even weten of je meedoet!

post-11-0-52949800-1288387523.jpg

contestantwoordformulier.txt

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een nieuwe tussenstand. Er zat een fout in want ik had 2 users door elkaar gehaald met de scores (RM staat in werkelijkheid veel hoger). Andere nieuwe inzendingen zijn ook verwerkt. Excuses voor de fout en het ongemak.

1. randy_roes

2. Y J

3. Ross

4. RM

5. TMP

6. Frey

7. samba-boy

Overigens staat het op veel plaatsen heel dicht bij elkaar. Er zijn een paar interessante battles gaande, hoewel de desbetreffende users daar zelf geen weet van hebben. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een nieuwe tussenstand. Er zat een fout in want ik had 2 users door elkaar gehaald met de scores (RM staat in werkelijkheid veel hoger). Andere nieuwe inzendingen zijn ook verwerkt. Excuses voor de fout en het ongemak.

1. randy_roes

2. Y J

3. Ross

4. RM

5. TMP

6. Frey

7. samba-boy

Overigens staat het op veel plaatsen heel dicht bij elkaar. Er zijn een paar interessante battles gaande, hoewel de desbetreffende users daar zelf geen weet van hebben. ;)

Ik denk dat samba-boy en ik wel in een érg verhitte strijd zitten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier volgen een aantal hints:

- Zwarte jodenrover

- "Iedereen die een lobby start tegen de legalisering van drugshandel is schuldig, niet ik! Net zoals ooit met alcohol gebeurde."

- Thumb down or up?

- Anagram van Brim Tools

- Niet de mini-variant

- "Get over here!"

- I am sorry J. He did not make it.

- Simon says

- The Wily Fox

- Speelde hier niet samen met Brando, McQueen en Quinn

- Dansen op Stealer's Wheel

- Eet waarschijnlijk veel chips

- Niet lelijk

- Anagram van I Rill Her Camel

- Het wordt opgejaagd

- Anagram van War Gulf

- Master of disaster

- Hebzucht is goed

- Colombiaanse drugsbaas

- Anagram van Lomlug

- Haat de muurkruiper

Sommigen zijn echt goed te doen, dus doe er je voordeel mee! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee nieuwe inzendingen gehad, maar de stand blijft ongewijzigd.

Nieuwe inzendingen leiden tot de volgende tussenstand:

1. Y J

2. randy_roes

3. Frey

4. TMP

5. Ross

6. RM

7. samba-boy

Ross daalt dus 2 plekken en Frey maakt een mooie sprong. :) Het staat nog steeds zeer dicht op elkaar!

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik loop echt te falen met de tussenstanden. :P De tussenstand zoals hierboven klopt, dus RM had een plekje teveel gekregen de vorige keer. Dat geknoei met de punten komt overigens omdat iedereen zéér dicht op elkaar staat. :P Sorry RM :{

Ik heb er weinig van meegekregen :P

Heb de laatste week niet veel tijd gehad om op het forum te kunnen kijken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, je hebt gelijk. En aangezien Randy de handdoek in de ring heeft gegooid (en het gat met de deelnemers eronder groot is) zal ik hieronder de uitslag publiceren!

Vanaf het begin was het al duidelijk dat het zou uitbarsten in een titanenstrijd tussen randy_roes en Y J, waarbij het verschil op het einde uiterst miniem was.

De eindstand:

1. Y J - 50 punten

2. randy_roes - 48 punten

3. Frey - 32 punten

4. TMP - 28 punten

5. Ross - 26 punten

6. RM - 21 punten

7. samba-boy - 12 punten

Y J gefeliciteerd met je golden Darth Vader award (post-11-0-09602600-1289643277.png), en randy_roes kan zijn silver Darth Vader award (post-11-0-76551700-1289643276.png) in z'n prijzenkast zetten.

Wat ik heel knap vond, was dat Y J zonder hints alle villains had geraden! Maar ik vind de scores sowieso vrij hoog, ook van de andere deelnemers.

De antwoorden:

##: Personage - Film/filmreeks

01: Agent Smith - The Matrix (Eet waarschijnlijk veel chips)

02: Darth Vader - Star Wars

03: Dr. Evil - Austin Powers (Niet de mini-variant)

04: Apollo Creed - Rocky (Master of disaster)

05: Alien - War Of The Worlds

06: Al Lettieri - Mr. Majestyk (Speelde hier niet samen met Brando, McQueen en Quinn)

07: Commodus - Gladiator (Thumb down or up?)

08: Simon Gruber - Die Hard With A Vengeance (Simon says)

09: Adolf Hitler - The Untergang

10: Sentenza / Angel Eyes - The Good, The Bad & The Ugly (Niet lelijk)

11: Franz Sanchez - Licence To Kill (Colombiaanse drugsbaas)

12: Predator - Predator (Het wordt opgejaagd)

13: Dr. Otto Octavius - Spider-Man 2 (Haat de muurkruiper)

14: The Joker - Batman

15: Günther Franken - Zwartboek (Zwarte jodenrover)

16: Howard Payne - Speed (I am sorry J. He did not make it.)

17: Charlie Miller - Shade (I Rill Her Camel)

18: Stromboli - Pinnocchio *Brim Tools)

19: Charles 'Scorpio Killer' Davis - Dirty Harry ("Get over here!")

20: Gordon Gekko - Wall Street (Hebzucht is goed)

21: Mr. Blonde - Reservoir Dogs (Dansen op Stealer's Wheel)

22: Gollum - Lord Of The Rings (Anagram van Lomlug)

23: Nino Brown - New Jack City ("Iedereen die een lobby start tegen de legalisering van drugshandel is schuldig, niet ik! Net zoals ooit met alcohol gebeurde.")

24: Magua - The Last of The Mohicans (The Wily Fox)

25: Wulfgar - Nighthawks (Anagram van War Gulf)

Zoals ik al eerder aan gaf heb ik niet moeilijk gedaan met bepaalde namen (behalve met Dr. Octavius, daar keurde ik Dr. Octopus snoeihard af :P).

De moeilijkste villains waren Al Lettieri - Mr. Majestyk, Günther Franken - Zwartboek en Charlie Miller - Shade. Met name die eerste had ik er in gestopt in de veronderstelling dat ie toch niet geraden zou worden, maar Y J deed mij doen verbazen! :D

Iedereen bedankt voor jullie deelname! Y J, ben je van plan om een vervolgcontest te maken met iets soortgelijks? Als er nog behoefte is aan meer uitleg bij de hints, zal ik deze geven. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, ik heb gewonnen! Ik dacht dat ik nog even zenuwachtig moest wachten de komende uren :P. Gefeliciteerd Randy, ik was heel bang dat jij uiteindelijk zou winnen en dat ik weer de zoveelste loser-award op me kon nemen. Maar ik heb lang moeten zoeken naar alle 25 figuren en ik ben blij dat ik nu eindelijk gewonnen heb. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, ik heb gewonnen! Ik dacht dat ik nog even zenuwachtig moest wachten de komende uren :P. Gefeliciteerd Randy, ik was heel bang dat jij uiteindelijk zou winnen en dat ik weer de zoveelste loser-award op me kon nemen. Maar ik heb lang moeten zoeken naar alle 25 figuren en ik ben blij dat ik nu eindelijk gewonnen heb. :P

Jah, ik kon niet op Al Lettieri komen, nu ik de naam zie voel ik me wel een oen want ik had hem moeten weten.

Nuja, veel plezier met het maken van de 2e versie van deze contest :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Y J, ben je van plan om een vervolgcontest te maken met iets soortgelijks?

Oh, had hier overheen gelezen. Ik had vandaag visite dus ik heb eerder even snel moeten reageren. Ik weet nog niet of ik nog een vervolgcontest doe, want je hebt de meeste villains al gehad en dan krijg je van die obscure villains en die zou alleen Randy allemaal weten :P. Dus ik denk er nog over na, ik kijk naar de mogelijkheden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat betreft villains heeft Y J gelijk, ik denk dat 20 van de 25 villains ook vindbaar waren in villain top-100's die je overal op internet kunt vinden. Maar movie heroes is ook wel een gaaf principe, of gewoon elk willekeurig bekend persoon uit een bekende franchise (zoals R2-D2 uit StarWars en Q uit James Bond).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...