Ga naar inhoud

[centraal] Bassie & Adriaan #2


Aanbevolen berichten

Praat hier over Bassie & Adriaan.

Laatste post van samba-boy in het vorige topic:

Sinds vandaag te downloaden op de iTunes-site, en ik heb al meerdere mensen gehoord die het spel voor 2,39 euro echt zwáár goedkoop vinden ogen, niet eens officieel. Tja, was ergens ook wel te verwachten. :')

En ik moet dan ook even Adriaans site quoten:

De kwaliteit van de Game App is van Internationale allure en alles wordt dan ook in het werk gesteld met B&A ook de internationale markt te veroveren’’, legt producent Scholte uit. Ook andere karakters uit de series zullen in de toekomst terugkeren in het spel.

En een recensie:

Verveelt snel - door Allenepot

Het spel is erg basic, eigenlijk bestaat het hele spel uit bassie opvangen :) ik had gehoopt dat het een spel zou zijn met opdrachten en raadsels, maar jammer genoeg is dit het. Graphics zijn erg mooi, maar het verveelt toch wel snel. Om eerlijk te zijn zit ik hier al een tijdje op te wachten, maar ben binnen 10 minuten uitgespeeld. Het is ook niet bijzonder grappig. €2,39 is wel echt de maximumprijs die ze hiervoor kunnen vragen, maar lang niet waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 250
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Er is nu ook Bassie & Adriaan muziek te downloaden vanuit iTunes. Het gaat in totaal om drie albums, zie hier: klik.

Typisch trouwens: de cd De 12 Mooiste Ballades kent maar 10 nummers :9.

aangepast door BeRei
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een ongelofelijk misselijke actie... En al die jaren users dan voor hetzelfde eraf kicken. :')

Wel leuk dat ze eindelijk officieel op YouTube staan en blijven staan. Opvallend is de 1995-titels van alle liedjes uit Grootmoederstijd, dus intro's met de titel erbij vermeld. :)

Typisch trouwens: de cd De 12 Mooiste Ballades kent maar 10 nummers :9.

Dit komt doordat Hallo Vriendjes en Dag Vriendjes zijn weggelaten. :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een ongelofelijk misselijke actie... En al die jaren users dan voor hetzelfde eraf kicken. :')

Tsja, opvallend inderdaad, maar nu komt het vanuit hunzelf natuurlijk! In elk geval zijn ze nu uitgebreid te bekijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben er vandaag bij geweest, bij de presentatie... Helaas heeft Aad nog altijd een forumcomplex en liet weten niet gecharmeerd te zijn van mijn aanwezigheid. Gelukkig herkend hij me pas na de foto. ;) Maar goed, heel jammer dat Bas en Aad zo moeilijk in de omgang zijn. Hoeveel leuker zou het wezen als ze gewoon vriendelijk waren... Pffff...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben er vandaag bij geweest, bij de presentatie... Helaas heeft Aad nog altijd een forumcomplex en liet weten niet gecharmeerd te zijn van mijn aanwezigheid. Gelukkig herkend hij me pas na de foto. ;) Maar goed, heel jammer dat Bas en Aad zo moeilijk in de omgang zijn. Hoeveel leuker zou het wezen als ze gewoon vriendelijk waren... Pffff...

Jij staat toch wel op Aads site?

Wat er op die site over het forum staat klopt ook van geen kant trouwens :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

En vol met reclame, dus inkomsten ;)

Zouden ze me kunnen aanklagen omdat ik Adblock & Ghostery gebruik en als gevolg daarvan 0,0 reclame zie en dus gratis en voor niets die filmpjes bekijk? :')

Jij staat toch wel op Aads site?

Wat er op die site over het forum staat klopt ook van geen kant trouwens :')

http://adriaan-homepage.nl/pages/17f_vragen_algemeen.html

Toch knap hoeveel onzin en onwaarheden men in zo'n stukje weet te schrijven :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij staat toch wel op Aads site?

Wat er op die site over het forum staat klopt ook van geen kant trouwens :')

Ja, maar toen hij me herkende, was meteen de maat vol. Ik was er totaal niet op berekend, hij legde heel vrienschappelijk een hand op m'n schouder, dus ik dacht, die gaat wat leuks vertellen. Maar hij zei: "Je hebt op iedereen kritiek en je moet maar eens in de spiegel kijken." Vervolgens duwde hij me gewoon aan de kant en liep weg.

Waarschijnlijk doelde hij op m'n kritiek op de laatste twee B&A series. Maar nou en? Daar is een forum toch juist voor om daar een discussie over te beginnen? Maar ze kunnen gewoon echt niet tegen kritiek.

Overigens ben ik nog wel met 'm op de foto geweest, maar toen herkende ie me waarschijnlijk nog niet.

aangepast door Jelger_de_goochelaar
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat stom dat hij geen kritiek kan hebben. Ik denk dat hij ook voor het gemak even vergeet dat wij hem geen windeieren hebben gelegd in de tijd. Niet alles kan altijd perfect zijn en niet iedereen kan alles altijd maar super goed vinden, live with it.

Ik ben om dit soort dingen ook al heel erg lang heel erg klaar met zowel Bas als Aad. Alle verspreide leugens, al die dreigementen, het zijn net bloedzuigers. Gelukkig heb ik ze optijd van me af weten te krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zouden ze me kunnen aanklagen omdat ik Adblock & Ghostery gebruik en als gevolg daarvan 0,0 reclame zie en dus gratis en voor niets die filmpjes bekijk? :')

Dit. :')

Wat jammer trouwens van Bas en Aad. Ergens had ik het wel verwacht, maar dan vooral van Bas... Van Aad denk ik toch echt... Wow. Valt me tegen. Zwaar tegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik had het ook niet verwacht van Aad... Daarom was ik echt even beduusd.

Maar goed, dat hij boos was vind ik nog niet eens zo'n punt, maar dat je dan gewoon iemand aan de kant duwt en doorloopt. Zo kan je gewoon niet met fans omgaan.

aangepast door Jelger_de_goochelaar
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo zijn ze toch echt allebei altijd geweest hoor.

Zolang je in hun straatje praat dragen ze je op handen, maar ga je ietsje de andere richting uit kun je aan het gas.

Aad heeft bijvoorbeeld nooit naar mij willen luisteren toen hij mij belde om de toestemming (die ik daarvoor wel had) in te trekken. Ik had het nog heel lang kunnen rekken, maar heb dat bewust direct niet gedaan. In plaats van de dialoog aan te gaan heeft hij me verrotgescholden. Heel zonde vind ik dat, maar het is niet anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zulke dingen hoor je wel vaker, ook gewone fans die niets met dit forum te maken hebben bijvoorbeeld kunnen ook de volle laag krijgen... vind vooral Bas naarmate hij ouder word ook steeds onvriendelijker over komen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weetniet of dit fragment al hier gepost op, dit was dus gister op de Coen & Sander show van BNN.

Sorry hoor, maar dit slaat nergens op wat hij doet -0-

http://coenensanders...en-adriaan.html

Ok, dat stuk op 3 minuten maakte ik me een beetje zorgen over. :') Ik heb vooralsnog niks gehoord van de 'Stop en Stap'-DVD die ik heb aangeboden. Komt misschien ook doordat het niet Bassie en Adriaan's rechten waren die werden geschonden. :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Meteen dreigen met rechtszaken ook. En een IT'er krijgt echt niet zomaar een telefoonnummer van iemand op Marktplaats tenzij diegene dat zelf vermeldt hoor. Bas had toch ook crewinformatie van het B&A forum via zijn IT vriendjes zei hij, was gewoon Johan Heidbuurt die crewinformatie lekte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor het melden. Wat ik in ieder geval geloof is dat djkoelkast of Jelger of wie dan ook op dit forum nooit zomaar dingen roepen om aandacht. Trek daar je conclusies maar uit.

Nou, DJ Koelkast wel hoor... Grapje. ;)

Ik weet niet precies hoe het bij jou is gegaan DJ, maar ik was er totaal niet op berekend. Was het voor jou ook zo'n situatie waarin je opeens met stomheid bent geslagen?

En ja, dreigen met een rechtzaak bij een 14-jarige jongen?! Kom op zeg!

aangepast door Jelger_de_goochelaar
Link naar bericht
Delen op andere sites

Johan Heidbuurt :')

Door de jaren heen is bij mij het volgende beeld ontstaan: heel knap dat 2 mensen met een (chronisch) gebrek aan intelligentie en reële beeldvorming het zo ver hebben geschopt in het leven, maar hoe langer je ze 'kent', hoe meer je er achter komt wat een eendimensionale figuren het eigenlijk zijn. Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met het duo, maar als je die clown op de radio hoort en de verhalen van anderen dan zegt dat mij genoeg.

Overigens, die feiten maken de kindertv die ze gemaakt hebben er niet minder leuk om hoor. ;)

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Johan Heidbuurt :')

Door de jaren heen is bij mij het volgende beeld ontstaan: heel knap dat 2 mensen met een (chronisch) gebrek aan intelligentie en reële beeldvorming het zo ver hebben geschopt in het leven, maar hoe langer je ze 'kent', hoe meer je er achter komt wat een eendimensionale figuren het eigenlijk zijn. Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met het duo, maar als je die clown op de radio hoort en de verhalen van anderen dan zegt dat mij genoeg.

Overigens, die feiten maken de kindertv die ze gemaakt hebben er niet minder leuk om hoor. ;)

Helemaal mee eens, maar toch wel heel teleurstellend...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, maar toch wel heel teleurstellend...

Achja, in een onbezorgde jeugd kijk je enorm tegen B&A op, je vereert ze bijna omdat je het zo geweldig vind. Dan komt de klap hard aan als je op oudere leeftijd erachter komt dat het toch tegen valt.

Ik vond vroeger Peter Jan Rens ook helemaal geweldig met zijn Kaktus Show en Geef Nooit Op, maar die man schijnt in het echt ook heel zelfingenomen te zijn en vervelend om mee te werken. Niets aan te doen, gewoon mee leren leven. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens, die feiten maken de kindertv die ze gemaakt hebben er niet minder leuk om hoor. ;)

Maar in mijn ogen wel 'nepper' op een bepaalde manier. Het enige realistische wat ik zag aan de serie was de vriendelijkheid van zowel Bas als Aad in die reeksen. Van Bas was al jaren duidelijk dat hij 100% een act speelde (inclusief het vriendelijke), maar zelfs Adriaan is niet de goedlachse zoals in al die reeksen. En hij heeft veel gezeik gehad met die ziekte, dat was ook verschrikkelijk, maar dat is vooralsnog geen reden om je fans, hoe oud ook, zo verschrikkelijk te laten stikken. Ik ben er klaar mee. Bah.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom denk je dat ik mijn collectie, waar ik honderden zo niet misschien wel over de duizend euro aan heb uitgegeven nu als allereerste kratten de gangkast in zijn gegaan?

Ik vond trouwens nog een oude mail van onze vriend Bas van Toor waarin hij toen al (ik meen 2005 ergens) op Jelger liep te kotsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was bij de presentatie aanwezig maandag en dit is de eerste keer dat ik ze allebei van zo dichtbij heb meegemaakt. Ik moet zeggen dat ik me niet zo kan vinden in hetgeen hier over beide heren geroepen wordt. Ik weet natuurlijk niet precies wat er allemaal voorgevallen is, maar bij mij kwamen ze redelijk vriendelijk over maandag. Ik ben met beide op de foto geweest en Aad begon nog een klein praatje te houden. Ik geloof best dat ze lastig kunnen zijn om mee samen te werken (dat kunnen we allemaal wel eens zijn), maar daar merkte ik niets van. Je moet ook begrijpen dat het niet alleen twee artiesten maar ook twee pure zakenmensen zijn die hun materiaal in bescherming nemen wat ik heel goed begrijp. Ik weet dan ook niet wat er tussen Jelger_de_goochelaar en het duo voorgevallen is, waardoor ik me lastig in jullie standpunten kan inbeelden.

Ik vond het overigens toch wel jammer dat ze niet in hun outfits verschenen, maar dat is ergens ook wel te begrijpen. Ook jammer dat Robin er niet bij was, dat had het wel afgemaakt :9.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom denk je dat ik mijn collectie, waar ik honderden zo niet misschien wel over de duizend euro aan heb uitgegeven nu als allereerste kratten de gangkast in zijn gegaan?

Ik vond trouwens nog een oude mail van onze vriend Bas van Toor waarin hij toen al (ik meen 2005 ergens) op Jelger liep te kotsen.

Zou je mij die mail kunnen sturen DJ? Of e.v.t. hier posten? Ik zou het wel eens willen lezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was bij de presentatie aanwezig maandag en dit is de eerste keer dat ik ze allebei van zo dichtbij heb meegemaakt. Ik moet zeggen dat ik me niet zo kan vinden in hetgeen hier over beide heren geroepen wordt. Ik weet natuurlijk niet precies wat er allemaal voorgevallen is, maar bij mij kwamen ze redelijk vriendelijk over maandag. Ik ben met beide op de foto geweest en Aad begon nog een klein praatje te houden. Ik geloof best dat ze lastig kunnen zijn om mee samen te werken (dat kunnen we allemaal wel eens zijn), maar daar merkte ik niets van. Je moet ook begrijpen dat het niet alleen twee artiesten maar ook twee pure zakenmensen zijn die hun materiaal in bescherming nemen wat ik heel goed begrijp. Ik weet dan ook niet wat er tussen Jelger_de_goochelaar en het duo voorgevallen is, waardoor ik me lastig in jullie standpunten kan inbeelden.

Ik vond het overigens toch wel jammer dat ze niet in hun outfits verschenen, maar dat is ergens ook wel te begrijpen. Ook jammer dat Robin er niet bij was, dat had het wel afgemaakt :9.

Hebben wij elkaar daar gesproken?

Er is eigenlijk niks voorgevallen tussen mij en Aad. Ik ontmoet 'm nu voor de eerste keer. Het is alleen zo dat ik echt niet te spreken ben over hun laatste twee series, daar heb ik meerdere keren kritiek op gegeven op dit forum. Aad ging er voor het gemak maar even vanuit dat ik een "zuurpruim" een "negatieveling" en "een zelfingenomen jongen met kapsones" ben. Het is helemaal niet waar, maar zoals DJ al aangaf, een dialoog beginnen valt niet mee. Zeker als je meteen aan de kant wordt geduwd.

aangepast door Jelger_de_goochelaar
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe hou ik B&A te vriend:

Zeg nooit iets over een forum

Wees altijd vol lof

Zorg dat je Maxim Libaert of Johan Heidbuurt heet

Hoe jaag ik ze tegen me in het harnas:

Zeg dat je "van het forum" bent

Geef kritiek

Denk dat ik het zo wel ongeveer heb samengevat.

Als je als gewone omstander een praatje met ze maakt zijn ze heus wel te pruimen, al merk je aan Bas wel altijd al (en dat zie je ook op tv) een bepaalde houding, maar zolang je hem niet tegen je in het harnas jaagt is daar prima mee te werken. We hebben met zowel Bas als Aad diverse hele leuke interviews gedaan waar er echt een schat aan informatie is vrijgegeven. De heren denken dat ik langs hun broekspijp omhoog heb willen klimmen en geld aan ze heb willen verdienen, maar dat is natuurlijk dikke zever. Wij (van "het forum") hebben er met z'n allen voor gezorgd dat de dvd verkoop explosief steeg, want opeens wilde iedereen alle versies hebben, ook al hadden ze die al 4x in andere uitvoeringen.

Ze vergeten voor het gemak ook even dat "wij van het forum" nooit filmpjes op Youtube hebben geplaatst, OOK de beelden niet die 1 juli in het openbaar geschoten zijn en dus zonder meer geplaatst hadden mogen worden. Bovendien zijn er uit die dvd enkele stukken geknipt op hun verzoek. Altijd hebben we alles, maar dan ook alles naar hun straatje gedaan en natuurlijk bespraken we onderling als crew de belachelijke mailtjes van Bas en zeiden we daar soms iets niet zo aardigs over, maar dat was achter gesloten deuren, daar kon niemand bij. Juist. Behalve Johan Heidbuurt en hij is zeker 75% van de ondergang van het forum geweest.

Jammer voor B&A zèlf ook, want de dvd verkoop kelderde. Overigens hebben we ook veel mails gehad van Bas als er weer eens kritiek was op zijn show met die Sylvia of kritiek op zijn serie met de buikspreekpop.

Naja hoe dan ook vind ik het persoonlijk nog steeds jammer hoe het is gelopen, maar hoe ze zijn en doen valt niet meer te ontkennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hebben wij elkaar daar gesproken?

Er is eigenlijk niks voorgevallen tussen mij en Aad. Ik ontmoet 'm nu voor de eerste keer. Het is alleen zo dat ik echt niet te spreken ben over hun laatste twee series, daar heb ik meerdere keren kritiek op gegeven op dit forum. Aad ging er voor het gemak maar even vanuit dat ik een "zuurpruim" een "negatieveling" en "een zelfingenomen jongen met kapsones" ben. Het is helemaal niet waar, maar zoals DJ al aangaf, een dialoog beginnen valt niet mee. Zeker als je meteen aan de kant wordt geduwd.

Ja, wij hebben elkaar gesproken. Ik was niet diegene aan wie jij jouw dvd gaf, maar ik was die andere met die lichtblauwe polo die de foto's maakte met m'n iPad :9.

Wat is dan precies je kritiek wat betreft de laatste twee series (je hebt het dan over Europa en Amerika neem ik aan)? Ik vind alle series vermakelijk, al moet ik wel zeggen dat de sfeer in de Europa en Amerika series anders is dan de rest (maar niet minder ofzo). Eigenlijk vind ik dat alle series wel hun eigen sfeer hebben (plaaggeest heeft z'n eigen sfeer, sleutel en diamant hebben dezelfde sfeer, professor heeft z'n eigen sfeer, schatkaart, kroon, verzonken stad hebben min of meer dezelfde sfeer), maar dat maakt het vind ik juist wel leuk. Daardoor hebben ze allemaal hun eigen charme :).

Ik kan me ook wel voorstellen als Aad zijnde dat je op zo'n dag als maandag niet zit te wachten op iemand die gaat vertellen wat hij zo slecht vindt aan de laatste series. Dat is een beetje hetzelfde als dat je op een lancering van de nieuwe cd van Marco Borsato als fan tegen hem zegt dat je z'n laatste twee cd's kut vindt. Ik denk dan dat hij ook je de rug toe keert. Maar je kan ook denken: prima dat jij dat vindt en daarmee klaar. Beetje nutteloos om daar dan echt over in discussie te gaan, ruim 15 jaar na dato.

Er zijn overigens wel veel meer mensen die niet tegen kritiek kunnen, dus ach.

aangepast door BeRei
Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is het gewoon terug te lezen in het archief wat Jelger er over schreef en hij zeikte het echt niet af, maar een aantal puntjes klopten niet geloof ik en dat heeft hij gezegd en wordt hem niet in dank afgenomen.

Maargoed, als jij door advocaten bedreigd wordt denk je er denk ik ook wel ietsje anders over ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, wij hebben elkaar gesproken. Ik was niet diegene aan wie jij jouw dvd gaf, maar ik was die andere met die lichtblauwe polo die de foto's maakte met m'n iPad :9.

Wat is dan precies je kritiek wat betreft de laatste twee series (je hebt het dan over Europa en Amerika neem ik aan)? Ik vind alle series vermakelijk, al moet ik wel zeggen dat de sfeer in de Europa en Amerika series anders is dan de rest (maar niet minder ofzo). Eigenlijk vind ik dat alle series wel hun eigen sfeer hebben (plaaggeest heeft z'n eigen sfeer, sleutel en diamant hebben dezelfde sfeer, professor heeft z'n eigen sfeer, schatkaart, kroon, verzonken stad hebben min of meer dezelfde sfeer), maar dat maakt het vind ik juist wel leuk. Daardoor hebben ze allemaal hun eigen charme :).

Ik kan me ook wel voorstellen als Aad zijnde dat je op zo'n dag als maandag niet zit te wachten op iemand die gaat vertellen wat hij zo slecht vindt aan de laatste series. Dat is een beetje hetzelfde als dat je op een lancering van de nieuwe cd van Marco Borsato als fan tegen hem zegt dat je z'n laatste twee cd's kut vindt. Ik denk dan dat hij ook je de rug toe keert. Maar je kan ook denken: prima dat jij dat vindt en daarmee klaar. Beetje nutteloos om daar dan echt over in discussie te gaan, ruim 15 jaar na dato.

Er zijn overigens wel veel meer mensen die niet tegen kritiek kunnen, dus ach.

Jij bent die lange jongen?

Ik was overigens helemaal niet van plan om Aad te vertellen hoe slecht de laatste 3 series (incl. grootmoeders tijd) waren, ik ging juist naar hem toe om te vragen hoe hij begon met het schrijven van aan script. Dat doe je niet als je iemand niet hoog hebt zitten. En als ie je dan op zo'n denigrerende manier afwijst, is dat heel jammer.

En tja, die series... Ik weet niet meer precies wat ik er over heb gezegd. Als kind was ik al vreselijk teleurgesteld in die reisseries, omdat educatie en steeds flauwere humor de boventoon voerde. Robin was weg, Adriaan had geen stoere momenten meer, het spannings- en actieniveau was beduidend lager. Vooral de Amerika serie kon mij als kind niet meer boeien. Halverwege de serie kon het me niet eens meer schelen dat B&A op TV kwamen, terwijl ik bij de jaren '80 series op het puntje van m'n stoel zat. In die oudere series zitten veel meer verrassende elementen, ook van de kant van de boeven. Maar in Amerika doen ze niks anders dan B&A 5 uur lang achtervolgen, zonder ook maar 1 seconde dicht in de buurt te komen. Ik zie die series heel veel gemiste kansen en een lager creativiteitsgehalte. En de enige reden dat mij dat zo stoort is omdat ik er zeker van ben dat B&A iets veel beters hadden kunnen maken. In wezen geloof ik dus juist in ze.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, ik was niet die hele lange. Ik zal je wel even privé een fotootje sturen.

Je moet ook niet vergeten dat Bas en Aad bij opnames van Europa en Amerika serie een stuk ouder zijn. Dat soort 'stoere momenten' uit eerdere series kan Aad dan ook veel minder aan (laatste serie dat hij op z'n handen staat is volgens mij Schatkaart-serie, toen was hij iets van 45). Dus wat dat betreft kun je het hem niet kwalijk nemen. Je merkt in de Europa serie bij de Luxemburg aflevering al dat dat soort actiemomenten zwaarder worden. Een wat meer educatievere inslag is volgens mij dan de enige juiste keuze die je kunt maken om de serie toch leuk te houden. Ik heb als kind onwijs veel geleerd van die twee laatste series en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.

Eigenlijk kun je de series in twee soorten onderverdelen: waarbij B&A achter de boeven aanzitten (Plaaggeest, Diamant, Huilende Professor, Kroon) en waarbij de boeven achter B&A aanzitten (Sleutel, Schatkaart, Verzonken Stad, Europa, Amerika). Het verschil tussen de Europa en Amerika series en de andere series waarbij de boeven achter B&A aanzitten is dat in de Europa en Amerika series B&A er vrij laat achter komen dat ze achterna gezeten worden. Maar desalniettemin hebben die series voor mij wel een van de betere afleveringen van het duo (Luxemburg-aflevering en gedeelte op Curaçao). Wel is het natuurlijk zo dat ze in Amerika slechts op vakantie gaan en er verder niets beleven, terwijl je bij de Sleutel nog dat geheim hebt en de Verzonken Stad nog die steen, ook al zijn ze ook in die series simpelweg op vakantie.

Om een lang verhaal kort te maken: alle series hebben vind ik hun eigen charme en eigen dosis actie- en educatievemomenten. Ik kan daarom elke serie wel waarderen op zijn eigen kenmerken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp hebben jullie je respect voor Bas en Aad verloren toen ze het B&A forum verboden. Ik vond wel dat ze in hun recht stonden als er inderdaad illegale praktijken plaats vonden. Aad heeft op zijn website uitgelegd waarom het niet meer van hem mocht, maar DJKoelkast zei daarover dat het allemaal gelogen is, zonder zelf uit te leggen wat er gebeurd is. Ik denk daarom dat enkelen van jullie alleen daarom een hekel hebben aan Bas en Aad als persoon. Maar dat is alleen wat ik denk, ik beschuldig niemand.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp hebben jullie je respect voor Bas en Aad verloren toen ze het B&A forum verboden.

Respect heeft hier niets mee te maken. Er is geen disrespect of wat dan ook, ik ben gewoon klaar met ze en dat is niet toen ze verboden hun naam te gebruiken voor ons forum. Het forum zelf is nooit verboden en dat konden en kunnen ze ook helemaal niet.

Ik vond wel dat ze in hun recht stonden als er inderdaad illegale praktijken plaats vonden.

Als dat zo was zou ik zeggen ja, maar dat is niet het geval geweest. Overal zijn altijd rechten over betaald en daar zijn altijd bewijzen van geweest. Contracten, rekeningen, voorwaarden. Ze wilden hier echter niets van weten en dat is mij héél duidelijk gemaakt via telefoon en mail. Argumenten hebben ze nooit willen horen, ik heb iets misdaan in hun ogen en het boek was uit. Er is nooit wederhoor toegepast.

Aad heeft op zijn website uitgelegd waarom het niet meer van hem mocht, maar DJKoelkast zei daarover dat het allemaal gelogen is, zonder zelf uit te leggen wat er gebeurd is. Ik denk daarom dat enkelen van jullie alleen daarom een hekel hebben aan Bas en Aad als persoon. Maar dat is alleen wat ik denk, ik beschuldig niemand.

Aad heeft op zijn website zijn intepretatie aan het verhaal gegeven en er is zowat niets waar van wat daar staat. Ik heb absoluut geen hekel aan Bas of Aad, ik ben alleen gigantisch klaar met ze. Ze hebben ook nooit gezien wat wij voor hun portemonnee betekend hebben, in plaats daar van zijn ze lukraak aan het beschuldigen geslagen en daarbij komt dat alles wat intern gebeurde 1 op 1 door ging naar Bas, met dank aan Johan Heidbuurt. Uiteindelijk heeft hij voor de ondergang gezorgd.

Dus voor alle duidelijkheid heb ik geen hekel aan ze, heb ik geen respect verloren want daar gaat het niet om. Ik ben klaar met ze om wat ze mij persoonlijk hebben geflikt en that's about it.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, ik was niet die hele lange. Ik zal je wel even privé een fotootje sturen.

Je moet ook niet vergeten dat Bas en Aad bij opnames van Europa en Amerika serie een stuk ouder zijn. Dat soort 'stoere momenten' uit eerdere series kan Aad dan ook veel minder aan (laatste serie dat hij op z'n handen staat is volgens mij Schatkaart-serie, toen was hij iets van 45). Dus wat dat betreft kun je het hem niet kwalijk nemen. Je merkt in de Europa serie bij de Luxemburg aflevering al dat dat soort actiemomenten zwaarder worden. Een wat meer educatievere inslag is volgens mij dan de enige juiste keuze die je kunt maken om de serie toch leuk te houden. Ik heb als kind onwijs veel geleerd van die twee laatste series en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.

Eigenlijk kun je de series in twee soorten onderverdelen: waarbij B&A achter de boeven aanzitten (Plaaggeest, Diamant, Huilende Professor, Kroon) en waarbij de boeven achter B&A aanzitten (Sleutel, Schatkaart, Verzonken Stad, Europa, Amerika). Het verschil tussen de Europa en Amerika series en de andere series waarbij de boeven achter B&A aanzitten is dat in de Europa en Amerika series B&A er vrij laat achter komen dat ze achterna gezeten worden. Maar desalniettemin hebben die series voor mij wel een van de betere afleveringen van het duo (Luxemburg-aflevering en gedeelte op Curaçao). Wel is het natuurlijk zo dat ze in Amerika slechts op vakantie gaan en er verder niets beleven, terwijl je bij de Sleutel nog dat geheim hebt en de Verzonken Stad nog die steen, ook al zijn ze ook in die series simpelweg op vakantie.

Om een lang verhaal kort te maken: alle series hebben vind ik hun eigen charme en eigen dosis actie- en educatievemomenten. Ik kan daarom elke serie wel waarderen op zijn eigen kenmerken.

Je kunt stoere momenten of spanning ook zonder al te veel fysieke inspanning maken. Bijv. op Curacao hebben ze die autoachtervolging. Als ze in de woestijn verdwalen zouden ze bijv. best door de boeven in het nauw gedreven kunnen worden; geen water, geen auto en 3 boeven achter je aan, dat had heel spannend kunnen zijn.

Die verdeling die jij aangeeft, zie ik niet zo... Want eigenlijk zijn in alle series momenten waarop de boeven achter B&A aangaan en andersom. Alleen in de jaren 70 en 80 speelden ze veel meer met de situaties. Ik vind de jaren 90 formule geen goede zet, maar er zijn inderdaad genoeg mensen die dat juist wel leuk vinden.

De leren en lachen filmpjes vind ik geweldig, dus het is ook weer niet zo dat ik educatieve filmpjes niet goed vindt, maar een avontuur heeft wat mij betreft meer nodig dan educatie en mooie plaatjes.

Om ook nog even te reageren op IfabianX... Ik denk dat veel mensen het respect (of plezier) zijn kwijtgeraakt door de manier waarop B&A je behandelen. Met name het niet openstaan voor een dialoog, je kan net zo goed tegen de caravan praten, die reageert waarschijnlijk nog meer en sympathieker.

aangepast door Jelger_de_goochelaar
Link naar bericht
Delen op andere sites

De series vind ik allemaal prachtig en tuurlijk heeft iedereen zijn favoriet. De regie is uit de kunst, het camerawerk is goed, de humor is goed, ik heb absoluut alleen maar bewondering voor al het werk wat ze gedaan hebben en dat zal ook altijd zo blijven. Voor Nederlandse standaarden is ook het geluid uit de kunst bijvoorbeeld, ook hebben ze, op de Europa serie na een bijna tijdloos beeld geschept en dat is bij Europa alleen vanwege de "Ecu" en dat konden ze toen natuurlijk niet weten.

Het is gewoon jammer dat ze als persoon zo zijn als ze zijn en doen zoals ze doen, maar aan de andere kant is ze dat ook wel weer goed recht. Het enige wat ik ze persoonlijk kwalijk neem is het op de man spelen en het niet toepassen van wederhoor en op basis daarvan hun conclusies trekken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond wel dat ze in hun recht stonden als er inderdaad illegale praktijken plaats vonden.

Had dit niet te maken met ringtones met stukjes uit de series? Zoiets staat me nog bij uit die tijd. Overigens weet ik ook nog dat DJ de fragmenten op de muzieksite altijd inkortte tot de lengte die officieel is toegestaan. Hier kan dus niet van illegale praktijken worden gesproken toch?

En wat betreft de ondergang van het B&A Forum: uiteraard heeft Heidbuurt een groot aandeel gehad, maar vergeet dat groepje forummers ook niet dat een keer gezellig bij Bas op de koffie ging (volgens mij zaten daar figuren als Sietse en Gerben bij, dat clubje dat later masaal van het forum verbannen werd). Er schijnt daar toen ook van alles over het forum besproken te zijn en niet al te vleiend geloof ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Had dit niet te maken met ringtones met stukjes uit de series? Zoiets staat me nog bij uit die tijd. Overigens weet ik ook nog dat DJ de fragmenten op de muzieksite altijd inkortte tot de lengte die officieel is toegestaan. Hier kan dus niet van illegale praktijken worden gesproken toch?

En wat betreft de ondergang van het B&A Forum: uiteraard heeft Heidbuurt een groot aandeel gehad, maar vergeet dat groepje forummers ook niet dat een keer gezellig bij Bas op de koffie ging (volgens mij zaten daar figuren als Sietse en Gerben bij, dat clubje dat later masaal van het forum verbannen werd). Er schijnt daar toen ook van alles over het forum besproken te zijn en niet al te vleiend geloof ik.

Klopt allemaal.

Die ringtones + downloads werden destijds gewoon rechten over betaald aan BUMA/STEMRA/SENA en weet ik veel wat allemaal. Alles wat daar te vinden was is ook ooit officiëel uitgegeven geweest trouwens, dus er is niets "gejat" want dat is wat er gezegd werd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja. als cd's niets meer opleveren is dit de logische volgende stap.

Ben wel blij dat ze in ieder geval met hun tijd meegaan. Daar kunnen heel veel anderen nog een puntje aan zuigen.
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...