Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen


Aanbevolen berichten

Wat me net is opgevallen terwijl ik zat te kijken naar *bas* en

*adriaan* op Nickelodeon is dat als de boefjes in de auto zitten op weg naar het hotel in Florida, Harrie er ook al niet meer is. Hij zit dan "achter dozen" (met spullen omdat vliegtuigje te maken. Goed verzonnen dat hij achter die dozen zit :D;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze serie wel heel slecht vind. In curacao en St. Maarten zit wel een verhaallijn, maar de rest daar tussenin vind ik echt een bij elkaar geraapt zooitje. Jammer, want al die andere series waren juist zo goed.

Ja, het verhaal is niet zo bijzonder, maar toch kan ik met genoegen naar kijken. In deze serie is de educatie heel belangrijk, het avontuur komt op de tweede plaats. Ik vind deze serie het mooist van gefilmd van alle series en de dvd's staan boordevol filmmateriaal. De sfeer in deze serie is gewoon lekker, ik kan er echt uren naar kijken :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze serie wel heel slecht vind. In curacao en St. Maarten zit wel een verhaallijn, maar de rest daar tussenin vind ik echt een bij elkaar geraapt zooitje. Jammer, want al die andere series waren juist zo goed.

Sorry ben ik niet met je eens.

Er zat wel minder actie en verhaal in maar je vergeet dat iedereen toen ook al ouder als 50 was. Plus die stukjes in Amerika zijn best leuk hoor hoe ze alles laten zien enz. En alles word mooi aan elkaar geplakt door de boefjes en de grapjes van Bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sorry ben ik niet met je eens.

Er zat wel minder actie en verhaal in maar je vergeet dat iedereen toen ook al ouder als 50 was. Plus die stukjes in Amerika zijn best leuk hoor hoe ze alles laten zien enz. En alles word mooi aan elkaar geplakt door de boefjes en de grapjes van Bassie.

Leeftijd vind ik geen excuus. Als je bijvoorbeeld vind dat je te oud bent geworden om acrobaat te kunnen spelen in de serie, vind ik dat je gewoon moet stoppen. Of, je zorgt dat iemand anders voor de actie zorgt.

En ja, alles wordt aan elkaar geplakt door de boeven, maar dat lijkt ook hun enige rol: opvulling. Ik vind het echt de minste serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Leeftijd vind ik geen excuus. Als je bijvoorbeeld vind dat je te oud bent geworden om acrobaat te kunnen spelen in de serie, vind ik dat je gewoon moet stoppen. Of, je zorgt dat iemand anders voor de actie zorgt.

En ja, alles wordt aan elkaar geplakt door de boeven, maar dat lijkt ook hun enige rol: opvulling. Ik vind het echt de minste serie.

En ik blijf hem geweldig educatief vinden, met ook nog eens briljante muziek! Als jij trouwens vind dat Adriaan te oud is om voor acrobaat te spelen, dan vind je dat ook van alle series ná de Professor (dus Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad en Europa). Adriaan deed namelijk weinig spectaculaire toeren meer, hij is niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt

Het was misschien niet altijd aan zijn handelingen te zien, maar Adriaan blijft toch echt duidelijk een acrobaat!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ik blijf hem geweldig educatief vinden, met ook nog eens briljante muziek! Als jij trouwens vind dat Adriaan te oud is om voor acrobaat te spelen, dan vind je dat ook van alle series ná de Professor (dus Schatkaart, Kroon, Verzonken Stad en Europa). Adriaan deed namelijk weinig spectaculaire toeren meer, hij is niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt

Het was misschien niet altijd aan zijn handelingen te zien, maar Adriaan blijft toch echt duidelijk een acrobaat!

In De Schatkaart, De Kroon en De Verzonken Stad was altijd nog iets van actie te ontdekken. In de ene sprong hij van een huis en klom aan 't eind van de serie met een touw naar het raam, in De Kroon was genoeg actie d.m.v. achtervolgingen en in Griekenland werd ook wat afgerend.

Maar stel dat je aan willekeurige voorbijgangers in Amerika had gevraagd wat zij dachten dat Adriaan speelde op dat moment, denk je dat hun antwoord dan acrobaat was??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Duidelijk: ja!

Zie je toch aan zijn acrobatenpak?

Een man met een baard is toch ook niet gelijk de kerstman? Laten we eerlijk zijn, vanaf De Reis Door Europa ziet Adriaan er echt niet meer uit als een acrobaat. Een acrobaat hoort toch slank en lenig te zijn, of niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Een man met een baard is toch ook niet gelijk de kerstman? Laten we eerlijk zijn, vanaf De Reis Door Europa ziet Adriaan er echt niet meer uit als een acrobaat. Een acrobaat hoort toch slank en lenig te zijn, of niet?

Volgens jouw theorie hadden Bassie en Adriaan dan nooit bestaan. Adriaan was niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt.

Sowieso leg jij de grens een beetje raar. In De Verzonken Stad noem je hem nog acrobaat omdat ie een paar rondjes op het einde rent, en daarna is-ie volgens jou geen acrobaat meer. Een beetje vaag, niet? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens jouw theorie hadden Bassie en Adriaan dan nooit bestaan. Adriaan was niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt.

Sowieso leg jij de grens een beetje raar. In De Verzonken Stad noem je hem nog acrobaat omdat ie een paar rondjes op het einde rent, en daarna is-ie volgens jou geen acrobaat meer. Een beetje vaag, niet? :?

In De Reis door Europa wordt er ook wat afgerend, hoor.

Voorbeelden:

Portugal: achter B100 aan

Luxemburg: op de vlucht voor de Baron

Engeland: de trein en de bus halen

en misschien nog wel meer voorbeelden....

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens jouw theorie hadden Bassie en Adriaan dan nooit bestaan. Adriaan was niet voor niets uit het acrobatenvak gestapt.

Sowieso leg jij de grens een beetje raar. In De Verzonken Stad noem je hem nog acrobaat omdat ie een paar rondjes op het einde rent, en daarna is-ie volgens jou geen acrobaat meer. Een beetje vaag, niet? :?

Nou, dan zal ik 't even wat beter uitleggen.

Het gaat er mij om dat Adriaan als acrobaat geloofwaardig overkomt. Dus, een acrobaat is in staat om hard (en als snelste) te rennen, dat laat hij ook zien in Griekenland. Dat hij niet in een trapeze hangt geeft niet, maar je moet wel het idee hebben dat hij dat zou kunnen en het idee moet niet uitgesloten zijn.

Wanneer je dan kijkt naar Europa en Amerika, is Adriaan kilo's aangekomen en zit er maar weinig actie in de hele serie. Dan vind ik dus dat hij niet meer geloofwaardig overkomt als acrobaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In De Reis door Europa wordt er ook wat afgerend, hoor.

Voorbeelden:

Portugal: achter B100 aan

Luxemburg: op de vlucht voor de Baron

Engeland: de trein en de bus halen

en misschien nog wel meer voorbeelden....

Dat rennen naar de trein was een paar sec. en in Portugal ook.

In Luxemburg was ouderwets goed, maar jammer dat dat niet de hele serie zo was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich kan ik jouw standpunt ook wel begrijpen. Ben het er niet helemaal mee eens, maar snap het wel. Ik heb al eerder aan gegeven dat de reis door europa en door Amerika gewoon heel andere series zijn dan bijvoorbeeld de schat, kroon en stad.

Als je niet van die nieuwe stijl houdt is er ook weinig aan. Het is inderdaad meer educatief als actie, de boeven "hangen" er een beetje bij, al moet ik zeggen dat er soms echt geniale scénes tussen zitten, en de B2/Japie humor is ook verdwenen.

Voor mij is de Reis van Europa een van de minste series. Komt denk ik doordat de boeven bijna alleen maar op die boot zitten. In Amerika is het al stukke spannender met diverse pieken en dalen qua spanning.

Om een lang verhaal nog langer te maken. Ik snap je standpunt, maar ben het er niet mee eens ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meh, iedereen die altijd maar op het uiterlijk let... Bassie gedraagt zich bijna nooit als een clown (en zeker niet in de laatste series), hij doet alleen maar dom (en er is meer voor nodig om een clown te zijn) en daar hoor ik noooooooooooooit iemand over. Het zijn archetypen. Antropomorfische personificaties.

En ja, ik vind het leuk om naar hem te kijken als ie tegen een muur opklimt of als ie in speedo een boot op het strand trekt. Maar hij blijft acrobaat, als zou hij een hele aflevering in een stoel zitten.

De boeven doen hele afleveringen niks illegaals, en toch blijven het boeven.

Ja. Voor ik nog meer onzin ga uitkramen, hou ik maar op. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

*baron* : *harry* Organiseer ff een auto.

*harry* Nou ik pik d'r wel 1

Ok een leuk stukkie.

Als de Baron zegt als ze een bassie's cementvloertje zitten dat ie met ze gaat afrekenen.

Of als *harry* een auto pikt en dan lanzaam achter de *baron* & *B100* stopt en dan keihard toeterd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Nu ik het verhaal van de verloren Sleutel-afleveringen gelezen heb, bedenk ik me ineens dat het omgekeerde ook wel eens gebeurd is. Zo heb ik pas nog in een van de oude fanclub-bladen gelezen dat Amerika oorspronkelijk uit 12 afleveringen zou bestaan...

Nu vraag ik me toch af wat er dan zonder die extra vier afleveringen niet in de serie gezeten zou hebben...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu ik het verhaal van de verloren Sleutel-afleveringen gelezen heb, bedenk ik me ineens dat het omgekeerde ook wel eens gebeurd is. Zo heb ik pas nog in een van de oude fanclub-bladen gelezen dat Amerika oorspronkelijk uit 12 afleveringen zou bestaan...

Nu vraag ik me toch af wat er dan zonder die extra vier afleveringen niet in de serie gezeten zou hebben...

Ik heb het idee dat de serie er niet slechter van geworden zou zijn... wat is die LANG.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het idee dat de serie er niet slechter van geworden zou zijn... wat is die LANG.

Ja, als met die extra afleveringen Orlando aan de serie is toegevoegd, hadden ze van mij wel weg mogen blijven... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik me steeds heb afgevraagd; de reeks noemt De Reis vol verrassingen, maar buiten dat ze Japie in Curacou tegenkwamen, een reis wonnen en de boeven in Florida ontdekten zitten er toch niet echt verrassingen in de reeks.

Eerder interessante bezienswaardigheden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, als met die extra afleveringen Orlando aan de serie is toegevoegd, hadden ze van mij wel weg mogen blijven... ;)

Ben ik het volledig mee eens. Het lijkt soms wel een reclamefilmpje. Het is gewoon geen avontuur meer...

Maar het blijft B&A dus heel erg is het niet :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me steeds heb afgevraagd; de reeks noemt De Reis vol verrassingen, maar buiten dat ze Japie in Curacou tegenkwamen, een reis wonnen en de boeven in Florida ontdekten zitten er toch niet echt verrassingen in de reeks.

Eerder interessante bezienswaardigheden.

heb ik ook nooit begrepen. op reis door amerika is een veel betere titel. en duidelijker ook

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik me steeds heb afgevraagd; de reeks noemt De Reis vol verrassingen, maar buiten dat ze Japie in Curacou tegenkwamen, een reis wonnen en de boeven in Florida ontdekten zitten er toch niet echt verrassingen in de reeks.

Eerder interessante bezienswaardigheden.

Waarschijnlijk wordt met die titel bedoeld dat B&A een verrassende reis maken door een land dat ze nog niet kennen. Alles wat ze zien en tegenkomen is weer een verrassing. Al is het maar een monument of zijn het de Navajo indianen.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar ben ik het dus niet mee eens. De ABC eilanden horen helemaal niet bij Amerika. Tenminste, ik neem aan dat ze het land Amerika bedoelen. Tja, misschien bedoelen ze wel het continent, dan zou het wel weer kunnen. Pff 8)7

ze hebben die naam van de dvd's gewoon veranderd, omdat het duidelijker was en iedereen vroeg naar die reis door amerika. zoiets was bij de reis door europa wel het geval. dat stond bij de vragen op adriaan's homepage

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien is het al een bekende goof, maar ik zag zojuist dat Bassie er 1 maakt aan het eind van De Reis Vol Verrassingen: in de scene waar de baron en B100 worden gearresteerd op Sint Maarten, gebeurt dit overduidelijk door een politieman én -vrouw. Toch heeft Bassie het over "de heren van de politie".

het blijft een domme clown zullen we maar zeggen... 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de scene waar de baron en B100 worden gearresteerd op Sint Maarten, gebeurt dit overduidelijk door een politieman én -vrouw. Toch heeft Bassie het over "de heren van de politie".

het blijft een domme clown zullen we maar zeggen... 8)7

Het is meer een domme nabewerking. Als je de originele serie kijkt, zul je horen dat Bassie het wel degelijk over een dame en een heer had. Sinds de nabewerking zit die fout erin.

Volgens mij moet DJ Koelkast nog een originele opname van dat stukje hebben!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hè de laatste grote serie *snif* Die laatste scène kijk ik altijd met zo'n gevoel van '´hè verdorie, vanaf dat moment was het gewoon voorbij met de series, dit was gewoon het allerlaatste' :'(

Maar goed, hoe belabberd en voorspelbaar de verhaallijn ook is, de schitterende locaties en de gewéldige Baron (wat issie de laatste afleveringen ontzettend goed´! Kijk bijvoorbeeld op het moment dat hij Bassie aan de lijn heeft, op Sint Maarten en erachter komt dát het ook Bassie was, die blik naar de telefoon, gewéldig! _O- ) maken zoveel goed dat ook de laatste serie gewoon ontzettend leuk is om naar te kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kijk bijvoorbeeld op het moment dat hij Bassie aan de lijn heeft, op Sint Maarten en erachter komt dát het ook Bassie was, die blik naar de telefoon, gewéldig! _O- )

Die scène van de baron is iid geweldig. Dat gezicht als hij merkt dat hij in de maling genomen wordt. Hij, de Baron, de Genius die opnieuw in een grap van zijn vijanden trapt. Dat gezicht spreekt boekdelen. Hij wil die twee echt koste wat kost te pakken nemen. Ook het triomfantelijke gezicht van de Baron als ze naar B&A lopen is schitterend. Eindelijk is het dan zover! Eindelijk kan hij met die twee gaan afrekenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Even on-topic, dit zei Superstar in een ander topic:

ik vind het einde van de dvd van Amerika deel 1 erg slordig gedaan, wat vinden jullie?

Hij zegt "drommels daar gaan ze" en dan opeens dag vriendjes....

Beetje slordig gedaan ja... :{*(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind vooral het avontuur op Curacao erg cool, vooral met Japie 8-)

En op de oude band van CNR hoor je ook lekker veel Magnetic fields *O*

Jaaaa die heb ik ook. Geweldige band is dat _O__O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Het is meer een domme nabewerking. Als je de originele serie kijkt, zul je horen dat Bassie het wel degelijk over een dame en een heer had. Sinds de nabewerking zit die fout erin.

Volgens mij moet DJ Koelkast nog een originele opname van dat stukje hebben!

ik heb de video van amerika deel 5 (arcade 1996) gekeken, en daar zegt ie echt een heer en een dame. :Y:Y:Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...