Ga naar inhoud

Wie is de Mol? # 2


Aanbevolen berichten

Alweer het tweede topic van:

 

widm.png

 

Hierbij een link naar het eerste deel:

Wie is de Mol? (Deel 1)

 

 

De laatste post in het eerste deel was van samba-boy:

 

Quote

samba-boy said:

So uhm, moet ik wachten op het nieuwe topic om te melden dat op 0:34 in de nieuwe leader

 

 

een code (004) verstopt zit

, of kan ik het nu al melden?

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb de leader inmiddels nog eens bekeken en heb ook gezien wat samba-boy heeft opgemerkt, maar

 



wat denken jullie dan dat dit kan betekenen?

Misschien dat die code slaat op de 4e persoon die in de leader zit (Roos)?

Dat is ook dezelfde persoon als waar Art in de leader tegen zegt "Ik heb een voorstel" :P 

 

Nog 6 dagen, ik heb er weer zin in :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

A.s. Donderdag op NPO3 MolTalk: the kick-off. Special waarin vooruit wordt gekeken naar het nieuwe seizoen en waar samen met oud-kandidaten tactieken, hints en theorieën worden besproken. Altijd leuk om alvast weer in de stemming te komen ;)

 

Op basis van de kandidaten voor dit jaar heb ik (net als voorgaande 2 seizoenen) op voorhand eigenlijk maar 3 'gevoels-mollen'. 2 waar ik echt tussen twijfel en 1 die ik nog niet direct wegstreep. De overige 7 zie ik eigenlijk sowieso niet voor me als Mol. Maar goed, eerst aflevering 1 zien met vooral een vergrootglas op die 3 kandidaten om te zien of het weer klopt ;) .

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
14 hours ago, Brammeke said:

Na aanleiding van de aflevering + moltalk van vandaag (18-02-2017)

  Reveal hidden contents

 


Femke.jpg

 

 

 

Dit vind ik best sneu.

Volgens mij gaat het over het zoeken naar de persoon die opdrachten verkloot en gaat het niet over het zoeken naar de eerste liefde van 1 van de deelnemers, laat staan om het smeken of die meid even van haar wil laten horen...

 

Overigens vraag ik mij soms ook echt af hoe het kan dat voorgaande winnaars of kandidaten die het ver hebben geschopt in voorgaande seizoenen, toen zo ver hebben kunnen komen.

Die Chris zit er zooo naast

 



Eerst vol op Jeroen en vervolgens vol op Imanuelle

 

En die kandidaten net zo trouwens

 



Iedereen wordt verdacht, maar Thomas en Jeroen... nee die zijn het niet

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moltalk is gewoon corrupt. Vorige werk of twee weken geleden ging het helemaal mis met het scherm van Chris en kwam de eindstand al in beeld te staan midden in de uitzending. De camera draaide al weg maar de tussenstand was gelijk aan wat er aan het eind stond. Dus...

 

En natuurlijk het feit dat de Laatste woord-hint massaal werd getweet, maar die uitgerekend niet in Moltalk behandeld werd.

 

En dat 'zelfgeknutselde logo', tjongejonge :') Jij doet niet meer mee. _O-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, samba-boy said:

Moltalk is gewoon corrupt. Vorige werk of twee weken geleden ging het helemaal mis met het scherm van Chris en kwam de eindstand al in beeld te staan midden in de uitzending. De camera draaide al weg maar de tussenstand was gelijk aan wat er aan het eind stond. Dus...

 

En natuurlijk het feit dat de Laatste woord-hint massaal werd getweet, maar die uitgerekend niet in Moltalk behandeld werd.

 

En dat 'zelfgeknutselde logo', tjongejonge :') Jij doet niet meer mee. _O-

 

Couldn't agree with you more. Ik kijk deze ellende ook niet meer.

 

Toen Arjen Lubach (de Meester) dit ooit opzette via een internetstream was het echt voor de kleine groep fanatieke 'Molloten', die de serieuze aanwijzingen aankaartten. Tegenwoordig is dit halve uurtje compleet bestemd om vooral op publieke tv alles te benadrukken wat niet relevant is om je de verkeerde kant op te duwen of alle 'mainstream' tweets van meekijkende Molmaagden door je strot te duwen die ook die leuke app maar eens hebben geïnstalleerd. (En vanavond weer met hun bakje chipito's klaarzitten voor Boer zoekt vrouw waar je toch een stuk minder bij na hoeft te denken). Dit alles aangemoedigd door types als Margriet van der Linden en Vivienne van den Assem, die vooral zichzelf erg graag horen praten. Op voorhand mijn excuses als ik het bot breng, maar ik vind het gewoon vooral jammer dat een leuk idee en aanvulling op het programma zo om zeep is geholpen.

 

Overigens leuk dat je nog de Kloosterhint aanhaalt. Susan Visser zat afgelopen jaar wel 5x in MolTalk te verkondigen dat Tim Hofman zo verdacht was. In aflevering 1 versprak ze zich echter duidelijk in de naam 'Klaas' en achteraf bleek ze zijn vertrouwenspersoon te zijn geweest? Viel me laatst op dat dit bij Kees Tol ook gebeurde. Goede vriend van Art, Werkzaam bij SBS, net als Jochem, ook goeie maatjes met en een collega van Jochem... En wat zat hij een half uur lang te doen... Vooral roepen dat Jochem eeeeeeeeeecht sowiesooooo niet de Mol was. Sure, als dit echt niet zo is zal ik door het stof gaan en beloof ik dat ik eens sbs langer dan 10 minuten op zal laten staan :P 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Ah, tijd voor een beetje analyseren _O-

 

 

In dat veld met letters zien mensen de letterreeksen 'RON' en 'MOL staan, ik zag als eerste echter 'NOB' en daar zoomt het shot in de leader ook van uit. En het NOB, dat was tot 2001 het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf; de technische faciliteiten van alle studio-opnames kwamen daar vandaan, als zijnde een onderdeel van de NOS dat zelfstandig geworden was.
Moeten we van daaruit Simone Weimans, de ochtend-anchor van het NOS Journaal als mol zien? "Ze is zelfstandig geworden"? We'll see.

Snelse tunnelgang ooit, I know :') Wel weet ik dat Ron het dus sowieso níet is en dat Ruben (waar in de leader een shot met '>>> De MOL' naar wijst) het ook sowieso níet is.

 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, samba-boy said:

Ah, tijd voor een beetje analyseren _O-

 

  Hide contents

In dat veld met letters zien mensen de letterreeksen 'RON' en 'MOL staan, ik zag als eerste echter 'NOB' en daar zoomt het shot in de leader ook van uit. En het NOB, dat was tot 2001 het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf; de technische faciliteiten van alle studio-opnames kwamen daar vandaan, als zijnde een onderdeel van de NOS dat zelfstandig geworden was.
Moeten we van daaruit Simone Weimans, de ochtend-anchor van het NOS Journaal als mol zien? "Ze is zelfstandig geworden"? We'll see.

Snelse tunnelgang ooit, I know :') Wel weet ik dat Ron het dus sowieso níet is en dat Ruben (waar in de leader een shot met '>>> De MOL' naar wijst) het ook sowieso níet is.

 



In dat zelfde veld met letters zie ik naast RON ook FINALIST staan en horizontaal in spiegelbeeld staat ook VERBOND.

Het is gewoon een spelletje die geen hints bevat ;).

Zo zou je ook kunnen zeggen dat er in de leader die naam van Jean-Marc van Tol zodanig is neergezet dat je er ook Mol uit kunt halen.

En dat hebben we in seizoen 13 ook al gehad ((van) Tol is de Mol).

 

Overigens is ook nog niet bevestigd in welk land het zich af zou spelen, maar dat zou volgens bronnen op internet Georgië zijn ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, samba-boy zei:

Ah, tijd voor een beetje analyseren _O-

 

  Toon verborgen inhoud

In dat veld met letters zien mensen de letterreeksen 'RON' en 'MOL staan, ik zag als eerste echter 'NOB' en daar zoomt het shot in de leader ook van uit. En het NOB, dat was tot 2001 het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf; de technische faciliteiten van alle studio-opnames kwamen daar vandaan, als zijnde een onderdeel van de NOS dat zelfstandig geworden was.
Moeten we van daaruit Simone Weimans, de ochtend-anchor van het NOS Journaal als mol zien? "Ze is zelfstandig geworden"? We'll see.

Snelse tunnelgang ooit, I know :') Wel weet ik dat Ron het dus sowieso níet is en dat Ruben (waar in de leader een shot met '>>> De MOL' naar wijst) het ook sowieso níet is.

 

Tja, afgelopen editie had je met je tunnelvisie vanaf afl. 1 schot in de roos. Dat vond ik behoorlijk knap want dat seizoen was het lastig om het vanaf het begin te zien (in tegenstelling tot Margriet en Klaas, ook al vóór de kloosterhint.) Dus wie weet... ;)

 

Eerlijk gezegd zou puur op basis van de kandidatenselectie (geen zangers, tekenaars, harpspelers, rappers, hockeyfiguren, kunstenaars, sportvissers, modepopjes, jembé-verzamelaars, e.d. types) mijn first blind guess ook heel sterk Loes Haverkort of Simone Weimans zijn. Bij de mannen hooguit Guzman, maar tussen de vrouwen zitten voor m'n gevoel meer potentiële Mollen. Ze gaan gezien de vorige edities toch vaak voor acteurs of wereldwijze/slimme figuren waaronder journalisten.

 

En inderdaad, als er nu al tig dingen op Ron te zien zijn, dan is hij het dus niet :'). Hij heeft ook toegegeven dat hij bijna heeft gesmeekt om eens mee te mogen doen, wat niet getuigt voor dat hij op het vizier lag bij de makers. Of toch .... ja... het blijft Wie is de Mol :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, Hinse zei:

Niet de meest boeiende groep ooit met echte personalities vrees ik. Dat is tegenwoordig toch wel het belangrijkste criterium voor mij om het met plezier te volgen. Die spelletjes kennen we inmiddels wel, vaak varianten op wat we al 100x gezien hebben.

Begrijp ik het dan goed dat je liever BN'ers hebt dan onbekenden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, Hinse zei:

Nee niet per se, maar deze Bn'ers boeien me gewoon niet zo.

Ok, ja dat herken ik ook zeker. De helft kan je inderdaad niet eens BN'er noemen.

Maar goed, we kunnen er vast weer een leuke pool van maken! (Ik zal dan beter m'n best doen :P)

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

De Mol NL is inmiddels best wel een volwassen programma geworden door de jaren heen, maar door de belangen van hoge kijkcijfers e.d. lijkt het alsof het jaarlijks meer en meer wordt gescript en selectief gemonteerd. Wat dat betreft vond ik The Big Escape en Hunted wat verfrissender. Bij The Big Escape (overigens met leukere BN'ers dan De Mol NL dit jaar) had je tenminste niet het idee dat je constant expres op het verkeerde been werd gezet. Natuurlijk waren die escaperooms wel wat herhalender, maar het had over het algemeen iets frivools/vernieuwends. Dat mis ik al jaren bij De Mol NL.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hmmm... Ik heb vandaag het molboekje ontvangen en ik heb deze al even zitten doorbladeren.

Wel opvallend dat

 



er erg geheimzinnig wordt gedaan over het land waar het zich allemaal gaat afspelen.

Ze hebben het constant over "de locatie" en "sommige plekken" en "dat land".

Het eerder genoemde Georgie die als opnamelocatie werd getipt, staat wel genoemd in een lijstje van in totaal 10 bijzondere locaties om te filmen voor het jubileumjaar 2020 (seizoen 20).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Een leuk weetje voor de fans van de Belgische editie en die ook van een spannende literaire thriller houden; auteur Bart Debbaut, die zelf ooit deelnam aan het programma maar in afl. 1 al afviel, kondigt voor de start van het nieuwe seizoen (eind februari / begin maart) een spannend boek aan rond de tv-reeks. De uitgever geeft de volgende synopsis:

 

Wat als de Mol zelf gesaboteerd wordt?

 

"Een prachtige locatie en spannende opdrachten: een groep van tien Vlamingen - waaronder één saboteur - maakt zich klaar voor het nieuwe seizoen van De Mol. Allen hebben ze slechts één doel voor ogen: de bedrieger onder hen ontmaskeren. Het avontuur lonkt!

Maar vlak na de aftrap van de opnames verdwijnt Mary-Ann, één van de kandidaten, spoorloos. Het productieteam tast in het duister, dit hadden ze niet gepland. Is er een verrader op de set of speelt de Mol dubbelspel?"

 

Interessante setting om een thriller over te schrijven. Het wekt wel m'n nieuwsgierigheid zeker omdat ik behoorlijk veel thrillers lees en het programma ook een sterk concept is, dus ik ga me er tzt wel aan wagen ;)

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik zat op youtube het één en ander te bekijken en kwam dit filmpje tegen van Wie Is De Mol (2018);

Ieder jaar heeft het WIDM forum de mogelijkheid om Art Rooijakkers vragen te stellen; Dit jaar niet.

Dit jaar was dat de regisseur van het programma, die het alle 18 seizoenen heeft gedaan.

 

In dit filmpje gaat een vlogger (probeer zijn zogenaamde leuke opmerkingen te negeren) de gestelde vragen en gegeven antwoorden voorlezen.

En daar zitten best interessante antwoorden bij;

Zo weten we dus bijvoorbeeld dat;

  • Er wel degelijk een laser-game opdracht in seizoen 18 zou hebben gezeten, maar die kon niet doorgaan vanwege technische problemen
  • Er opdrachten uiteindelijk geschrapt worden vanwege het verloop van het afvallen (en sommige opdrachten worden doorgeschoven naar andere seizoenen)
  • Art het ziet zitten om een mix te maken met bekende en onbekende Nederlanders, maar de regisseur wil dat niet (dus gaat het niet gebeuren)
  • Het beeld van de testvraag waarop de naam van Stine mistte een slordig foutje van de montage was...! (Dus toch :')

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minutes ago, djkoelkast said:

Per 1 april, dus pas op ;) 

Mocht het toch zo zijn: terug naar de basis, zonder zogenaamde BN'ers met allemaal een vergelijkbaar beroep.

En dan Bas Westerweel als presentator svp.

Als je het filmpje bekijkt die ik eerder plaatste dan wordt duidelijk gezegd dat de regisseur bepaald wie er mee doen ;).

Art of een andere presentator bepalen dat niet (Art was al voor onbekende mensen / een mix tussen bekend en onbekend).

En mocht Art echt stoppen dan zie ik eerder een Jan Versteegh als nieuwe presentator :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden, RM zei:

Als je het filmpje bekijkt die ik eerder plaatste dan wordt duidelijk gezegd dat de regisseur bepaald wie er mee doen ;).

Art of een andere presentator bepalen dat niet (Art was al voor onbekende mensen / een mix tussen bekend en onbekend).

En mocht Art echt stoppen dan zie ik eerder een Jan Versteegh als nieuwe presentator :P.

Dat zou niet tof zijn, dan krijg je een soort Dennis Weening-effect bij Robinson. Op zich geen heel slechte presentator, maar het totaal verkeerde programma.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Los van dat die 1 april eerst gepasseerd moet zijn voor dit écht als waarheid kan worden aangenomen (al zou het dan wel weer typerend zijn voor hoe alle 'nieuwssites' dit berichtje kwakkeloos van elkaar overnemen :'));

 

Ik zei na de bekendmaking van de Mol al tegen @RM dat ik een sterk gevoel had dat Jan Versteegh best wel eens het stokje zou kunnen gaan overnemen. Het is nu al 7x op rij met Art wat soms deja vu gevoel geeft bij het kijken, hij zit nu thuis met een tweeling dus een paar weken ver weg wil hij misschien niet meer en Versteegh is wel dé geschikte man momenteel qua verfrissen / verjongen / vernieuwen; hij is in korte tijd enorm veelzijdig, hip en populair geworden van jonge t/m oudere generaties.

 

Verder als het waar is lach ik wederom vanbinnen weer hard om RTL. Galjaard zou het allemaal verkwanseld hebben, maar de nieuwe strategie wordt (na Huys) de 'midlife-succesnummers' van het NPO bestand opkopen? Hoe heette dat toen ook alweer... Talpa? -0-

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...