Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
RM

De Mol 2019 (BE) Pool

Recommended Posts

Intro.png.a667bbf49d14e4929b86188150781e54.png

Afleveringen: Zondag, 20:00 (VIER)

De Kandidaten:

DeMol.jpg.f8b571e3d630da9100272a7a79b18ce8.jpg

Afgevallen Kandidaten:

Spoiler

Kandidaten.thumb.png.da3132c8a25bd9d68ad6710585bbea3c.png

Hoe werkt het spel (programma)?

Hieronder staat overzichtelijk uitgelegd hoe het spel werkt.

Mocht je het televisieprogramma nog niet eerder hebben gezien dan wordt zeker aangeraden om onderstaande door te lezen, zodat je de spelregels begrijpt

Spoiler

uitleg.thumb.png.6d6bdd6757d3fa7c8557a9c380af8fa2.png

De Pool

Spoiler

Zoals gezegd gaan we het voor deze Pool heel simpel houden;

• Omdat de eerste aflevering al is uitgezonden beginnen we zoals gezegd met aflevering 2
  • Om een eventueel gelijk spel aan het einde van de Pool te voorkomen moet eenmalig (alleen aankomende week) de volgende schiftingsvraag beantwoord worden;

Schiftingsvraag: Hoe hoog wordt het uiteindelijke bedrag van de pot?

Verder bestaat deze Pool uit 2 onderdelen;

Onderdeel 1: Mol, Winnaar, Verliezer en Afvaller voorspellen:

Iedere deelnemer stuurt wekelijks (uiterlijk zondag avond 18:00 uur) zijn voorspelling;

• Wie is de Mol?
  • Wie wordt de Winnaar?
  • Wie wordt de Verliezer?
  • Wie wordt de Afvaller?

In de Vlaamse versie valt er bijna altijd in elke aflevering een kandidaat af, maar het kan ook voorkomen dat er afleveringen tussen zitten, waarin er niemand afvalt (doordat bijvoorbeeld de kandidaten nog een kans krijgen om terug te keren in het spel).

Als je denkt dat er in een aflevering niemand af gaat vallen kun je als Afvaller simpelweg "Niemand" opgeven.

Onderdeel 2: Pasvragen (Jokers)

Iedere deelnemer beschikt wekelijks over 10 pasvragen (jokers), die naar eigen wens kunnen worden ingezet en verspreid over de deelnemers, waarvan gedacht wordt dat die de volgende aflevering halen.

Voor de laatste aflevering geldt (als er geen afvallers meer zijn) dat de pasvragen (jokers) die ingezet worden op de Mol punten opleveren.

LET OP:

• Het kan voorkomen dat een afvaller pas in een volgende aflevering bekend wordt gemaakt, in plaats van in de laatste minuten van een reguliere aflevering.
    - Als dit gebeurt dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt als de aflevering waarin de deelnemer is afgevallen.
  • Het kan ook gebeuren dat bekend wordt gemaakt dat een kandidaat nog terug kan keren in het spel.
    - Als dit gebeurt in dezelfde aflevering als waarin de kandidaat af zou vallen dan geldt voor die specifieke aflevering "geen afvaller".
    - Als dit bekend wordt gemaakt in de volgende aflevering dan geldt voor de aflevering daarvoor dat de kandidaat afgevallen is en kunnen er in die reguliere aflevering waarin het bekend gemaakt wordt potentieel 2 afvallers zijn (die dan ook beiden goed gerekend worden indien voorspeld).

De Puntentelling

Spoiler

Voor onderdeel 1 gelden de onderstaande punten per aflevering.

Het lijkt erop dat er dit jaar 10 afleveringen zijn, maar waarschijnlijk wordt de Mol in aflevering 9 bekend gemaakt (in dat geval zal de puntentelling voor aflevering 10 automatisch vervallen).

Punten.png.37d93e8eddf4d1286d6f6b31c0f4622d.png

Voor onderdeel 2 levert iedere pasvraag (joker) die op een kandidaat wordt ingezet die de volgende aflevering haalt 1 punt op.

Voor de schiftingsvraag geldt dat er alleen een (bonus)punt kan worden verdiend als blijkt dat er een gelijke eindstand is; De deelnemer die dan het dichtst in de buurt van het antwoord zit wint dan de Pool.

Spelregels Pool:

Spoiler
  • Iedere deelnemer stuurt zijn inzending uiterlijk voor zondag 18:00 uur via PB naar mij (zodat ik alle voorspellingen in een algemeen overzicht in de OP kan verwerken en het overzichtelijk blijft)
  • Er is geen invulbestand; De voorspellingen kunnen gewoon rechtstreeks worden doorgegeven
  • Het voorspellen mag op geheel eigen invulling en veranderen mag zoveel als je wilt, echter veranderen van voorspellingen van voorgaande weken is niet meer mogelijk
  • Als een week niet wordt ingevuld heeft dat geen gevolgen voor de deelname, maar uiteraard wel gevolgen voor de puntentelling (de niet ingezette punten worden dan ook niet verdiend)
  • De winnaar van de Pool is de deelnemer met de meest verdiende punten
  • Er worden geen reminders gestuurd; Iedereen is zelf verantwoordelijk dat hij zijn voorspelling op tijd instuurt!
  • De winnaar en runner-up (afhankelijk van het aantal deelnemers) krijgen een award

Spelverloop

Hieronder staat het schema met de volgorde waarin de kandidaten afvallen (en waarin dus ook te zien is wie er nog in zitten).

Onderin het schema wordt ook het bedrag in de pot per aflevering bijgehouden.

Spoiler

Spelverloop.thumb.png.b09bac6e795774727242bd5cb31d5c33.png

Inzendingen & Tussenstand

Hieronder worden de inzendingen van iedere deelnemer per onderdeel (en per aflevering) getoond.

Daarnaast is ook de (tussen)stand zichtbaar.

Toelichting:

Dit jaar worden in het schema niet de behaalde punten weergegeven, maar de punten die potentieel nog behaald kunnen worden.

Voor onderdeel 1 is het maximaal aantal te behalen punten 208 (40+36+32+28+24+20+16+12).

Voor onderdeel 2 is het maximaal aantal te behalen punten 80 (8x10 pasvragen (jokers)).

Als een kandidaat uit het spel ligt dan worden voor zowel onderdeel 1 als onderdeel 2 de misgelopen punten direct afgetrokken van het potentiële eindtotaal.

Je krijgt dus ook puntenaftrek als de afvaller van de week niet goed is voorspeld.

Op deze manier heeft iedereen een iets inzichtelijker weergave van hoeveel punten iedereen nog kan halen.

Standen.png.01bc1cdd084f888b92809481265534c2.png

1.thumb.png.d33678fa20cc4a588647c5a9d4ac2e0b.png

2.png.832bd0e4cdc614213f6c98c83881f84a.png

Doe mee; Voorspel wekelijks je Mol, winnaar, verliezer en afvaller en zet pasvragen (jokers) in om kans te maken op een award!

aangepast door RM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@djkoelkast, @MarsM, @Ross, @samba-boy, @Joost:

Van jullie heb ik vernomen dat jullie mee gaan doen, Top! 

Dat betekent dat jullie deze week jullie voorspellingen door kunnen geven (uiterlijk zondag 18:00 uur) 

@Hinse, @Logitech:

Jullie reactie of je wel of niet meedoet heb ik nog niet vernomen; Als je mee wilt doen zou dat natuurlijk leuk zijn (en dan geldt bovenstaande ook voor jullie)!

@"de rest":

Mochten er nog andere users mee willen doen aan deze Pool dan mogen die uiteraard ook hun inzending per pb aan mij doorgeven!

aangepast door RM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, Hinse said:

Ik laat deze aan me voorbij gaan. Vanwege verwachte drukte zal ik niet wekelijks de afleveringen gaan bekijken en ze op sparen waardoor wekelijks iets zinnigs inzenden ook geen zin heeft (en spoilers bevat).

Geen probleem ;).

Maar je weet niet wat je mist :P.

Zojuist aflevering 1 gezien en deze is al veeele maten beter dan het gehele Nederlandse seizoen 19!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
50 minutes ago, djkoelkast said:

Dat heb ik vaker gehoord. Alleen de 1e opdracht is al top.

Ja sowieso de opzet daarvan en die vele lagen die er in zitten!

Zo zouden ze het in Nederland ook moeten doen, maar dat niveau wordt al lang niet meer gehaald...

aangepast door RM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo is het ooit in België ontstaan (het is een Belgisch format) en daar zijn ze na 3 seizoenen gestopt. Bij ons zijn de eerste seizoenen ook zo geweest, maar langzaam veranderde het in het misleiden van de kijker door de verkeerde verdacht te maken in de montage.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago, djkoelkast said:

Zo is het ooit in België ontstaan (het is een Belgisch format) en daar zijn ze na 3 seizoenen gestopt. Bij ons zijn de eerste seizoenen ook zo geweest, maar langzaam veranderde het in het misleiden van de kijker door de verkeerde verdacht te maken in de montage.

I know ;)

Eigenlijk begon dat al met seizoen 5, toen het vanaf dat moment enkel nog voor bekende Nederlanders was

aangepast door RM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

We gaan hier vanavond de eerste aflevering kijken. Mijn moeder doet ook mee, maar heeft geen account .... (beetje voor spek en bonen idee). Dus onze antwoorden volgen vanavond, dan wel morgenmiddag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, Ross said:

We gaan hier vanavond de eerste aflevering kijken. Mijn moeder doet ook mee, maar heeft geen account .... (beetje voor spek en bonen idee). Dus onze antwoorden volgen vanavond, dan wel morgenmiddag.

Hmm.. ok.. Dan moet ik even mijn bestand iets aanpassen, maar dat komt goed ;).

Leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de schema's in de OP geplaatst en mijn inzending zichtbaar gemaakt.

@djkoelkast, @Logitech, @MarsM, @Joost, @Ross, @samba-boy

Verder heb ik nog slechts 2 (en een half ;)) inzending binnen, dus aan de rest (eenmalig) de reminder om in te zenden voor vanavond 18:00, want anders hoeven we niet eens aan de pool te beginnen :P.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
39 minutes ago, Ross said:

Heb ook voor mijn moeder even snel een account aangemaakt...om het eea wat makkelijker te maken ;)

https://www.retroforum.nl/profile/1578-marianne/

P.S. We hebben beiden al ingezonden (onder mijn naam)

Top ^O^

Maar dat betekent nu dus ook dat jouw moeder een keiharde concurrent is voor ons allemaal, gezien zij nu ook een award kan winnen >:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De eerste afvaller is bekend en de OP is al bijgewerkt.

Dit jaar worden in het schema niet de behaalde punten weergegeven, maar de punten die potentieel nog behaald kunnen worden.

Voor onderdeel 1 is het maximaal aantal te behalen punten 208 (40+36+32+28+24+20+16+12).

Voor onderdeel 2 is het maximaal aantal te behalen punten 80 (8x10 pasvragen (jokers)).

Als een kandidaat uit het spel ligt dan worden voor zowel onderdeel 1 als onderdeel 2 de misgelopen punten direct afgetrokken van het potentiële eindtotaal.

Je krijgt dus ook puntenaftrek als de afvaller van de week niet goed is voorspeld.

Op deze manier heeft iedereen een iets inzichtelijker weergave van hoeveel punten iedereen nog kan halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minutes ago, Joost said:

Ik kan helaas mijn inzending nergens terug vinden in de OP, terwijl ik alles vrijdagavond al heb doorgestuurd....    

Hi Joost, het spijt me het te zeggen, maar ik heb echt niets van jou ontvangen...

Ik kan mij ook herinneren dat dat vorig jaar ook al een keer zo was...?

Kun je een printscreentje maken van je PB die je naar mij zou hebben verstuurd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp er weer niets van. Ik heb toch gewoon een bericht opgesteld en naar je doorgestuurd, maar ik kan 'm ook nergens meer in verzonden items terugvinden dus het zal helaas mislukt zijn. Net even een testmail naar je gestuurd, hopelijk komt die wel aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja die heb ik wel ontvangen ;).

Wellicht zit er iets niet goed in jouw account?

m.b.t. de pool; Wat ik al zei:

Lever alsnog je inzending in zoals je die door wilde geven.

Ik ga er van uit dat je dat in alle eerlijkheid doet, ook als je in zou hebben gezet op de inmiddels bekende eerste afvaller.

Zodra de inzending binnen is zal ik deze alsnog verwerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee vorig seizoen was het mijn fout, ik had toen gereageerd in een reactie op een PM, in plaats van een nieuwe te sturen. Toen kon je 'm niet vinden tussen alle mails. Nu had ik 'm echt nieuw opgesteld. Misschien ben ik toch vergeten om op verzenden te drukken, want de PM daarna kwam wel aan.

Enfin, mijn voorspelling is weer onderweg en die na aflevering twee komt er eind van de week aan als ik de aflevering gezien heb :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen