Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen - Deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

welke ontknoping en welk accent??

Die ontknoping met de Baron en B100 die de hele tijd lopen te rennen en dan Bassie en Adriaan tegenkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die ontknoping met de Baron en B100 die de hele tijd lopen te rennen en dan Bassie en Adriaan tegenkomen.

Speelt b100 in de verdwenen kroon, of de verzonken stad?

ik heb video en dvd maar ik zie b100 toch echt niet mee spelen in die serie's ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Speelt b100 in de verdwenen kroon, of de verzonken stad?

ik heb video en dvd maar ik zie b100 toch echt niet mee spelen in die serie's ;)

Het gaat over de Reis vol Verrassingen, slimpieper.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Speelt b100 in de verdwenen kroon, of de verzonken stad? ik heb video en dvd maar ik zie b100 toch echt niet mee spelen in die serie's ;)

Nee, hij bedoelt de ontknoping op Sint Maarten. Daar lopen B100 en

de Baron steeds heen en weer te rennen en treffen uiteindelijk B&A.

Met het accent van Bassie wordt dat schuine, platte ''Engelse'' toontje

bedoeld dat Bassie in zijn stem heeft om de Baron te misleiden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vroeger vond ik de afleveringen in de pretparken altijd zo mooi.

Vooral als Bassie en Adriaan in die atracties gaan en dit gefilmt wordt.

En natuurlijk dat vliegtuigje dat voor veel spanning zorgde..

Nou niet meer dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, de landschappen vind ik vaak geweldig.

-Curacao, een mooi eiland waar ook de meeste spanning voor komt.

-New York, Washington en San Francisco vind ik wat minder. De afleveringen zelf zijn wel leuk, maar de stad is minder dan de natuur.

-Yosimeti Park en Death Valley zijn prachtige natuurgebieden _O_

-Las Vegas is een uitzondering van de steden, deze vind ik wel mooi.

-Brice Canyon is ook erg mooi.

-Bij Hollywood vind ik het weer wat minder.

-Monument Valley is weer een prachtige plek en met de karaoke versie van Geronimo erbij is het helemaal geweldig.

-Grand Canyon is ook mooi om te zien.

-Florida heeft soms mooie landschappen, maar sommige pretparken vind ik weer wat minder.

-St. Maarten: Zie Curacao :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, de landschappen vind ik vaak geweldig.

-Curacao, een mooi eiland waar ook de meeste spanning voor komt.

-New York, Washington en San Francisco vind ik wat minder. De afleveringen zelf zijn wel leuk, maar de stad is minder dan de natuur.

-Yosimeti Park en Death Valley zijn prachtige natuurgebieden _O_

-Las Vegas is een uitzondering van de steden, deze vind ik wel mooi.

-Brice Canyon is ook erg mooi.

-Bij Hollywood vind ik het weer wat minder.

-Monument Valley is weer een prachtige plek en met de karaoke versie van Geronimo erbij is het helemaal geweldig.

-Grand Canyon is ook mooi om te zien.

-Florida heeft soms mooie landschappen, maar sommige pretparken vind ik weer wat minder.

-St. Maarten: Zie Curacao :)

ik sluit mij helemaal aan bij je mening :D

als ik wat minder tijd heb om te kijken, doe ik meestal deel 2 van amerika in speler, die begint in las vegas, en dat vind ik het leukst :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deel 2 begint niet bij Las Vegas, maar bij het indianenreservaat en dergelijke... Las Vegas (met de tijgers en ''het onverwachts bad'') staat op het einde van deel 1 O}

bij mij stopt deel 1 als ze uit las vegas wegrijden, rijden ze indd naar indianenreservaat, sorry, verkeerd geformuleerd, ik zei in las vegas, maar bedoelde als ze weggaan uit las vegas, met de baron, dat ze paar km uit las vegas zijn door tijgertafereel :) [/b]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met jullie eens.

De reden waarom ik Amerika zo leuk vind is de mooie natuur die je ziet in deze serie.

Door deze serie ben ik ook van plan om eens een grote reis door Amerika te gaan maken.. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben het helemaal met jullie eens.

De reden waarom ik Amerika zo leuk vind is de mooie natuur die je ziet in deze serie.

Door deze serie ben ik ook van plan om eens een grote reis door Amerika te gaan maken.. :)

rondreisje zal wel aardig wat kosten ;)

goed sparen dus :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het alleen wel jammer dat robin niet in amerika meedoet.

ik had het nog leuker gevonden als robin ook in amerika meedeed :)

Robin speelde voor het laatst mee in de serie van de Verzonken Stad,

en daarna is hij op ut bedrijf van Aad (Adriaan) gaan werken in de montage studio ;)

152_robin_studio_gr.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Robin speelde voor het laatst mee in de serie van de Verzonken Stad,

en daarna is hij op ut bedrijf van Aad (Adriaan) gaan werken in de montage studio ;)

aha, robin moet ook leven, dus moet geld verdienen ;) leuke foto, nog nooit gezien :D

EDIT : quote tags juist gemaakt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

je moet je wel realiseren, dat je dan de hele tijd die pop mee moet nemen als je buiten opnames maakt, en dat na afloop de stem van robin er nogmaals ingeplakt moet worden.

ik denk dat ze daarvoor hebben gekozen omdat ze dan meer vrijheid hadden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij sommige video dubbelboxen zie je soms wel eens

"Het avontuur gaat verder op band 2"

Bij "De Verdwenen Kroon" zie je begin en eindtune's.

Maar hoe zit dat bij de dubbelvideo's (2001) van Amerika ? :?

Kan iemand ook caps maken ?

Daar ben ik wel benieuwt naar. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij sommige video dubbelboxen zie je soms wel eens

"Het avontuur gaat verder op band 2"

Bij "De Verdwenen Kroon" zie je begin en eindtune's.

Maar hoe zit dat bij de dubbelvideo's (2001) van Amerika ? :?

Kan iemand ook caps maken ?

Daar ben ik wel benieuwt naar. :)

Ik heb een foto van de achterkant van de dubbelvideo van Amerika gemaakt, daarop staat: "Kijk ook naar:"

amerikadubbel7jr.jpg

* Sorry dat de foto niet echt heel scherp is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het viel me net op dat aan het einde van aflevering 4, bij wat er de volgende keer komt, er een klaris boevendeuntje tussendoor kwam. Weet iemand of dit altijd zo is geweest?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel me net op dat aan het einde van aflevering 4, bij wat er de volgende keer komt, er een klaris boevendeuntje tussendoor kwam. Weet iemand of dit altijd zo is geweest?

Ik vermoed van wel, want ook op deel 1 van de vijfdelige DVD-reeks is dat deuntje te horen bij de vooruitblik naar deel 2.

Als ik naar de beeldkwaliteit kijk, krijg ik trouwens het idee dat aan die vooruit- en terugblikken amper (of zelfs helemaal niet) is gesleuteld, want die zien er toch vaak iets minder mooi uit dan de afleveringen zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

[/b]

Ik kan het wel zien. Waar kan ik deze videobanden nog kopen ?

Ik weet bijna wel zeker dat deze banden niet meer in de winkel te koop zijn, speur het web eens af op site's als: Marktplaats, Ebay, enz... Misschien dat je daar resultaat hebt! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet bijna wel zeker dat deze banden niet meer in de winkel te koop zijn, speur het web eens af op site's als: Marktplaats, Ebay, enz... Misschien dat je daar resultaat hebt! :)

ik heb de versie zoals op de foto nog gezien bij de makro in delft

dus je kunt ze nog wel kopen hoor :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet bijna wel zeker dat deze banden niet meer in de winkel te koop zijn, speur het web eens af op site's als: Marktplaats, Ebay, enz... Misschien dat je daar resultaat hebt! :)

Twee weken geleden was ik bij de Lukas Klamer in Barendrecht en daar stonden allebei de delen gewoon nog, hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Twee weken geleden was ik bij de Lukas Klamer in Barendrecht en daar stonden allebei de delen gewoon nog, hoor.

Serieus? Ik kom alleen nooit in Barendrecht...8)7 En ook niet bij de Makro... Hoewel ik wel deel 2 wil hebben! Kom jij vaker bij die winkel Kas? En wat kost die dubbelvideo? Zo ja, zou je hem voor me mee willen nemen als je er nog eens komt...??? :@O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Serieus? Ik kom alleen nooit in Barendrecht...8)7 En ook niet bij de Makro... Hoewel ik wel deel 2 wil hebben! Kom jij vaker bij die winkel Kas? En wat kost die dubbelvideo? Zo ja, zou je hem voor me mee willen nemen als je er nog eens komt...??? :@O-)

Ik ben er 1X geweest. Ik wist alleen niet hoeveel hij kostte.

Als ik er weer naartoe ga, waarschuw ik je.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij 'Bristol' zijn er ook dubbelboxen tekoop.

Zitten deze twee er ook bij.

Nee, degene die ik heb gezien zijn:

De huilende professor Arcade 1997

De plaaggeest Bridge 2000

Het geheim van de sleutel Bridge 2002

De verzonken stad Bridge 2001

Liedjes uit grootmoeders tijd Bridge 2000

Waren er nog meer?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Kwam dit tegen op Internet, wist helemaal niet dat het verhaal waargebeurd was, en ik dacht: misschien weten wel meer dit niet :)

Wel grappig :)

Overigens maakt ik net een opgave in mijn Engelse werkboek over Edgar Alan Poe alias *bas* Poe he!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kwam dit tegen op Internet, wist helemaal niet dat het verhaal waargebeurd was, en ik dacht: misschien weten wel meer dit niet :)

Wel grappig :)

Overigens maakt ik net een opgave in mijn Engelse werkboek over Edgar Alan Poe alias *bas* Poe he!

Ja, ik wist wel dat het een waar gebeurd verhaal was, ik denk immers niet dat B&A dat zomaar ff verzinnen, bassie heeft immers veel geleerd op de navajo school ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik wist wel dat het een waar gebeurd verhaal was, ik denk immers niet dat B&A dat zomaar ff verzinnen, bassie heeft immers veel geleerd op de navajo school ;)

Haha, en Jimmy en Dmitri, is dat dan ook waargebeurd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat denk je zelf? ;)

ik denk het verhaal van Jimmy wel, maar het verhaal van Dimitri :N

Ik denk dat het verhaal van Jimmy ook niet waargebeurd is...

Immers, goud vind je niet zomaar overal...

Vroeger ook niet

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat het verhaal van Jimmy ook niet waargebeurd is...

Immers, goud vind je niet zomaar overal...

Vroeger ook niet

Misschien niet, maar in de tijd van het wilde westen waren er wel veel goudzoekers.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee, misschien wel, misschien niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iemand die het zeker weet hier?

Of Jimmy echt bestaan heeft? Ik denk eigenlijk dat Jimmy een soort 'voorbeeld' was van de goudzoekers die hun geluk in Amerika beproefden. Er werd immers wel eens gezegd dat in de tijd van het Wilde Westen het goud in Amerika voor het oprapen lag. Er zullen misschien in die tijd wel verschillende Jimmies geleefd hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik zat me laatst bij het bekijken van deze serie af te vragen hoe het nou zit met huurauto's in het buitenland en dan vooral Amerika.

Bassie en Adriaan huren regelmatig een auto. Op Curacao, in Washington, Los Angeles en Orlando en op Sint Maarten leveren ze hun auto's waarschijnlijk weer in op de plek waar ze ze ook gehuurd hadden, aangezien ze gingen reizen met vliegtuigen en ik me niet kan voorstellen dat ze auto's meenamen het vliegtuig in.

Echter er zijn ook gevallen waarin ze de auto op een heel andere plek achterlieten:

Met de gehuurde auto in San Francisco reden ze van SF naar het Yosemite Park, Death Valley, Las Vegas en Zion en Bryce Canyon. Ze leverden hem in toen ze naar Los Angeles gingen vliegen. Zouden ze vanaf daar eerst naar SF zijn teruggereden om daar de auto in te leveren en vanaf daar naar Los Angeles te vliegen?

In Kayenta huurden ze de auto, waarmee ze ook naar de Grand Canyon en Las Vegas reden. Zouden ze, voor hun vertrek naar Florida dan eerst terug naar Kayenta zijn gegaan om daar het vliegtuig naar Florida te pakken?

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze de auto's hebben gehuurd bij bedrijven die vestigingen op diverse locaties hebben, waardoor je bij dat bedrijf gehuurde auto's op verschillende plaatsen mag inleveren, maar of dat zo is?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat me laatst bij het bekijken van deze serie af te vragen hoe het nou zit met huurauto's in het buitenland en dan vooral Amerika.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze de auto's hebben gehuurd bij bedrijven die vestigingen op diverse locaties hebben, waardoor je bij dat bedrijf gehuurde auto's op verschillende plaatsen mag inleveren, maar of dat zo is?

Dat lijkt me ook het meest logische ja. Of ze zijn heel onbeschoft en brengen de auto gewoon niet terug :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat me laatst bij het bekijken van deze serie af te vragen hoe het nou zit met huurauto's in het buitenland en dan vooral Amerika.

Bassie en Adriaan huren regelmatig een auto. Op Curacao, in Washington, Los Angeles en Orlando en op Sint Maarten leveren ze hun auto's waarschijnlijk weer in op de plek waar ze ze ook gehuurd hadden, aangezien ze gingen reizen met vliegtuigen en ik me niet kan voorstellen dat ze auto's meenamen het vliegtuig in.

Echter er zijn ook gevallen waarin ze de auto op een heel andere plek achterlieten:

Met de gehuurde auto in San Francisco reden ze van SF naar het Yosemite Park, Death Valley, Las Vegas en Zion en Bryce Canyon. Ze leverden hem in toen ze naar Los Angeles gingen vliegen. Zouden ze vanaf daar eerst naar SF zijn teruggereden om daar de auto in te leveren en vanaf daar naar Los Angeles te vliegen?

In Kayenta huurden ze de auto, waarmee ze ook naar de Grand Canyon en Las Vegas reden. Zouden ze, voor hun vertrek naar Florida dan eerst terug naar Kayenta zijn gegaan om daar het vliegtuig naar Florida te pakken?

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze de auto's hebben gehuurd bij bedrijven die vestigingen op diverse locaties hebben, waardoor je bij dat bedrijf gehuurde auto's op verschillende plaatsen mag inleveren, maar of dat zo is?

Het is redelijk normaal in Amerika dat je auto's niet terugbrengt naar plaatsen waar je ze gehuurd hebt. Dat hoeft zelfs in Nederland niet altijd, geloof ik. Vooral de groten (Hertz, Avis) zitten door het hele land en als je even belt, komt er zelfs een medewerker jou of de wagen oppikken.

Dus zo vreemd is het allemaal niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
[..]

Het is redelijk normaal in Amerika dat je auto's niet terugbrengt naar plaatsen waar je ze gehuurd hebt. Dat hoeft zelfs in Nederland niet altijd, geloof ik. Vooral de groten (Hertz, Avis) zitten door het hele land en als je even belt, komt er zelfs een medewerker jou of de wagen oppikken.

Dus zo vreemd is het allemaal niet ;)

Heb ff op de Hertz site gekeken en het kan idd in de VS

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vorige week is me bij het kijken van de CNR banden van De reis vol verrassingen nog iets opgevallen waarvan ik niet weet of het hier al eens gezegd is.

In het stukje nadat *harry* een zeer mislukte poging heeft gedaan om met een boem het slot uit de auto te ploffen zegt hij ondanks het schelden van *baron* en *B100* op hem van "foutje moet kunnen." Hierop vliegen de baron en B100 Harry met hun handen om z'n nek. Hierbij is hun boze kreet op de originele versie heel anders dan op de nabewerkte versie.

Is dit jullie al eens eerder opgevallen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...