Ga naar inhoud

De verloren afleveringen van het geheim van de Sleutel


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Even over de nog steeds vermiste sleutel-aflevering:

Er is nog wel een film zoek met aflevering 7 van de serie "Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel", maar ook die aflevering is al een keer in 1979 en 1981 op TV uitgezonden.

Zou niemand die opgenomen hebben ofzo (ik weet dat het heel lang geleden is), maar het zou toch best kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Videorecorders waren in die tijd nog ongelooflijk duur, dus niet veel mensen hadden er 1. De kans dat iemand dan ook nog die B&A aflevering heeft opgenomen en ook nog eens heeft bewaard tot op heden zal wel klein zijn :N

Toch denk ik dat dit opzich nog wel de kansen zou kunnen vergroten dat die aflevering teruggevonden wordt. Laten we het hopen... (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij bezit de VRT nog de beide 'verloren afleveringen' van het Geheim van de Sleutel. Dus misschien kan Adrina Produkties eens contact opnemen met de VRT voor aflevering 7?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij bezit de VRT nog de beide 'verloren afleveringen' van het Geheim van de Sleutel. Dus misschien kan Adrina Produkties eens contact opnemen met de VRT voor aflevering 7?

dat zal me niet verbazen.. aangezien er wel eens banden niet goed terug kwamen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij bezit de VRT nog de beide 'verloren afleveringen' van het Geheim van de Sleutel. Dus misschien kan Adrina Produkties eens contact opnemen met de VRT voor aflevering 7?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Adrina dit allang gedaan heeft. Je gaat toch eerst op de bekende plekken zoeken? Dus daar waar de series werden uitgezonden. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze ergens in de archieven van de VRT te vinden zijn, wellicht duikt aflevering 7 daar dan eens op!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Adrina dit allang gedaan heeft. Je gaat toch eerst op de bekende plekken zoeken? Dus daar waar de series werden uitgezonden. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze ergens in de archieven van de VRT te vinden zijn, wellicht duikt aflevering 7 daar dan eens op!

Was het juist niet zo dat toen er kopieen gemaakt moesten worden voor Belgie, ontdekt werd dat er twee spoelen misten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Is jullie al opgevallen dat op de krant die Adriaan leest bij die dierenwinkel vrijdag 5 mei 1978 staat. Zou die scène op die dag zijn gemaakt ?

Ik weet het niet zeker, de krant moet natuurlijk wel gedrukt worden ect.

misschien is het op de dag van de filmopname, maar het kan ook een datum zijn die ze erop hebben geplaatst als voorbeeld ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet het niet zeker, de krant moet natuurlijk wel gedrukt worden ect.

misschien is het op de dag van de filmopname, maar het kan ook een datum zijn die ze erop hebben geplaatst als voorbeeld ;)

de datums die komen volgens mij nooit overeen.

het kan natuurlijk wel zo zijn bij deze serie. Aangezien de sleutel de eerste serie is NA de plaaggeest, en deze uit 1976 stamt uit.

Dus het kan uiteraard maar zo dat de datums kloppen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de datums die komen volgens mij nooit overeen, alhoewel bij dit kan het wel zo zijn, aangezien de sleutel de eerste serie is NA de plaaggeest, en die stamt uit 1976. dus het kan uiteraard maar zo..

Wat bedoel je in godesnaam met deze post? Ik heb hem nu al 5 keer gelezen en begrijp hem niet. Een spatie of een nieuwe zin kunnen altijd handig zijn om iets duidelijker leesbaar te maken :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat bedoel je in godesnaam met deze post? Ik heb hem nu al 5 keer gelezen en begrijp hem niet. Een spatie of een nieuwe zin kunnen altijd handig zijn om iets duidelijker leesbaar te maken :{

even aangepast ;)
Link naar bericht
Delen op andere sites

Is er op 5 mei niet overal feest?, dat het misschien te druk was om te filmen.

Die krant hebben ze volgens mij wel speciaal laten drukken (alleen de kop, niet de tekst eronder), het is volgens mij dus een aangepaste krant van die dag, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat die scene ook op die dag is opgenomen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is er op 5 mei niet overal feest?, dat het misschien te druk was om te filmen.

Die krant hebben ze volgens mij wel speciaal laten drukken (alleen de kop, niet de tekst eronder), het is volgens mij dus een aangepaste krant van die dag, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat die scene ook op die dag is opgenomen...

Ze zullen vast net als in andere gevallen, een bestaande krant van een opgeplakt nepartikel voorzien hebben. Het kan dan een krant van de opnamedag is, maar ik denk eerder dat die van een paar dagen eerder is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik denk dat als er een bericht in een grote krant wordt geplaats dat er druk gezocht wordt naar afl 7, en met de vraag of iemand die opgenomen heeft toen de afl op tv is geweest, en of diegene de videoband nog heeft.

misschien wordt er wel feedback op gegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik denk dat als er een bericht in een grote krant wordt geplaats dat er druk gezocht wordt naar afl 7, en met de vraag of iemand die opgenomen heeft toen de afl op tv is geweest, en of diegene de videoband nog heeft.

misschien wordt er wel feedback op gegeven.

Dan reageren er natuurlijk een heleboel mensen met de huidige aflevering 7 (of 8).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aflevering 2 is terug gevonden. Dus de resterende afleveringen zijn een plaatsje opgeschoven. Aflevering 8 is jaren aflevering 7 geweest.

O, nee. Ik begreep het verkeert ik dacht dat je de zoekgeraakte aflevering 7 bedoelde. Ik ben zo gewend aan die nieuwe telling van de afleveringen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan reageren er natuurlijk een heleboel mensen met de huidige aflevering 7 (of 8).

dat is waar, maar daarom moet er wel duidelijke informatie komen wat er gezocht wordt, dat de afl maar 2 x ofzo is uitgezonden en dat het al een tijd geleden is, maar weet alleen niet welk jaar, maar dan kunnen er reacties komen die ook weten dat ze die serie toentertijd opgenomen hebben.

zou toch mogelijk moeten zijn (hoop ik) ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ALS iemand het toen had opgenomen en ALS die persoon de band nog heeft is er ook een dikke kans dat het zwart-wit is he.

ja, zeker daar heb je wel kans op, kan ook zomaar zijn dat de band heel erg vervuild of beschadigd is, maar dan is het werk voor martijn om de band weer goed te maken, als dat nog kan.

als er alleen een zwart-wit versie is van afl 7 zou ik er nog geeneens bezwaar tegen hebben ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja, zeker daar heb je wel kans op, kan ook zomaar zijn dat de band heel erg vervuild of beschadigd is, maar dan is het werk voor martijn om de band weer goed te maken, als dat nog kan.

als er alleen een zwart-wit versie is van afl 7 zou ik er nog geeneens bezwaar tegen hebben ;)

Nee, maar het staat wel erg gek als de hele serie in kleur is en 1 aflevering zwart-wit. Ze kunnen het wel inkleuren, maar dat is teveel werk en te duur enzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, maar het staat wel erg gek als de hele serie in kleur is en 1 aflevering zwart-wit. Ze kunnen het wel inkleuren, maar dat is teveel werk en te duur enzo.

dat is waar, maar laten we maar hopen dat de afl goed en in kleur terechtkomt..

Zou de afl in het buitenland (belgie ofzo) op tv geweest zijn?

dan zou tv stations daar misschien een kopie hebben van de afl :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat is waar, maar laten we maar hopen dat de afl goed en in kleur terechtkomt..

Zou de afl in het buitenland (belgie ofzo) op tv geweest zijn?

dan zou tv stations daar misschien een kopie hebben van de afl :)

Volgens velen op het forum is hij op de BRT (Belgische zender) geweest, maar als zij nog een kopie hadden, had Aad daar allang naar gevraagd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens velen op het forum is hij op de BRT (Belgische zender) geweest, maar als zij nog een kopie hadden, had Aad daar allang naar gevraagd.

dat zou hij natuurlijk wel gevraagd hebben, maar ik denk dat ie niet zelf heeft gezocht naar de afl daar in belgie.

de tros zei ook dat ze geen kopie hadden, maar ging aad kijken in oude filmrollen, daar vond hij deel 2 wel mooi bij.

de BRT zou toch ook een archief hebben? misschien zit afl 7 daar wel bij...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat zou hij natuurlijk wel gevraagd hebben, maar ik denk dat ie niet zelf heeft gezocht naar de afl daar in belgie.

de tros zei ook dat ze geen kopie hadden, maar ging aad kijken in oude filmrollen, daar vond hij deel 2 wel mooi bij.

de BRT zou toch ook een archief hebben? misschien zit afl 7 daar wel bij...

Lag hij bij de TROS? Hij lag toch bij het NOB?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet ook iemand waar de originele aflevering 8 begint en eindigt.

Op http://www.bassie-adriaan.nl stond toch ook dat hij grote delen van aflevering 6 en 8 moest knippen.

Nu aflevering 2 is teruggevonden kunnen ze die stukken van aflevering 6 er toch wel weer inplakken ... :?

Hoezo? Dan mis je toch nog steeds aflevering 7, en gaat de serie heel raar verder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan loopt het verhaal nog steeds niet goed toch. Aad heeft het tot een goedlopend verhaal moeten monteren, daarom zijn er stukken van die aflevering weggehaald. Als die er nu weer ingezet worden heb je weer geen goedlopend verhaal. Maarja dat is natuurlijk wel een van het weinige beschikbare ongebruikte B&A materiaal, dus als extra graag :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, waarom zou Aad die filmrollen weggooien? Baalt ie flink dat er 2 rollen wegzijn, gooit ie grote delen van 2 afleveringen gewoon weg lijkt me erg onmogelijk.

misschien heeft aad gedacht dat die niet meer terug zouden komen, maar je hebt gelijk, een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen zou ik zeggen.

maar ik denk dat het best wel wat werk is weer om het ertussen te plakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het grootste werk is het remasteren van het beeldmateriaal. Het beeld moet worden hersteld en mooigemaakt (zoals je dat bij afl 2 ziet) en dat kost tijd. Maar het ertussen plakken is niet moeilijk, nu digitaal met dvd, dat kan ik zelfs ;) Maar als die aflevering 7 ooit nog eens gevonden wordt past alles niet meer op 1 dvd helaas, dan moet het of op 2 dvd's gezet worden (zoals bij de schatkaart) of als ie in de toekomst gevonden wordt op de opvolgers van de dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het grootste werk is het remasteren van het beeldmateriaal. Het beeld moet worden hersteld en mooigemaakt (zoals je dat bij afl 2 ziet) en dat kost tijd. Maar het ertussen plakken is niet moeilijk, nu digitaal met dvd, dat kan ik zelfs ;) Maar als die aflevering 7 ooit nog eens gevonden wordt past alles niet meer op 1 dvd helaas, dan moet het of op 2 dvd's gezet worden (zoals bij de schatkaart) of als ie in de toekomst gevonden wordt op de opvolgers van de dvd.

De opvolgers van de DVD?

Het is het beste als hij op 2 dvd's wordt gezet, omdat het beeld er ook erg onder lijdt, op de 2e dvd is het beeld slechter dan op de 1e dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom zetten ze die stukken dat niet gewoon op de site ?

Ik ben wel benieuwt naar foto's. :)

van afl. 7 staat er wel een beschrijving en foto's op de site, dus ik weet nu wel waar het verhaal over gaat, maar die stukken die ze eruit hebben gehaald kunnen ze wel foto's op de site zetten, maar zouden die stukken groot genoeg zijn om foto's van te hebben??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja de hd-dvd met beter beeld kwaliteit, of de blu-ray disc met een capaciteit van 27 GB, en hier staat een artikel over een opslagmedium met een capaciteit van 1 Terrabyte (!) De hd-dvd en blu-ray wordt bschikbaar hier in Nederland in 2006 maar in Japan zijn ze al veel verder.

@ gerben als ze geen foto's hebben kunnen ze ook caps uit de film maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De opvolgers van de DVD?

Het is het beste als hij op 2 dvd's wordt gezet, omdat het beeld er ook erg onder lijdt, op de 2e dvd is het beeld slechter dan op de 1e dvd.

Een dubbeldvd. Zo iets moesten ze ook doen bij de Schatkaart en Amerka.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja de hd-dvd met beter beeld kwaliteit, of de blu-ray disc met een capaciteit van 27 GB, en hier staat een artikel over een opslagmedium met een capaciteit van 1 Terrabyte (!) De hd-dvd en blu-ray wordt bschikbaar hier in Nederland in 2006 maar in Japan zijn ze al veel verder.

@ gerben als ze geen foto's hebben kunnen ze ook caps uit de film maken.

kunnen aardig wat b&a series op met de beeldkwaliteit van nu ;):P

B&A kunnen ook serie weer beter maken qua kwaliteit, maar ik denk dat ze dat niet meer doen, zal wel te duur zijn denk ik, en ook zijn de series net hermonteerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat hebben ze met de videobanden ook gedaan, dus het zou op DVD ook kunnen. Maar er staat natuurlijk meer op 1 dvd, dan op 1 video.

Maar dan wel met betere geluids en videokwaliteit, en dat kost geheugen van de dvd

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...