Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan in het nieuws


Aanbevolen berichten

  • Reacties 382
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Niet echt veel nieuws meer rond deze twee. Best wel raar eigenlijk, in de tijd dat wij nog een echt B&A-forum waren, was er heel vaak wat te melden. Maar nu komen alleen nog een paar DVD's voor de zoveelste keer uit. Aad's site is ook al sinds eind februari niet meer geupdatet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...
Ben benieuwd welke tv-zender het aandurft na het fiasco van dat "Bassie en zijn vriendjes".

Ik vermoed geen enkele zender. Anders zouden ze vast meer kijkers trekken door gewoon B&A te draaien...

Afijn, misschien probeert tien het.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Aangifte tegen tv-clown Bassie

De vader van een tienjarige jongen heeft vandaag aangifte gedaan van mishandeling door tv-clown Bassie. Een woordvoerder van de politie heeft dat bevestigd.

Pruik

De clown deelde op de kermis in Berkel-Enschot gratis muntjes uit voor de attracties. Bij de botsauto's stond volgens de vader een grote groep jongeren achter de clown. Een van hen trok hard aan de pruik van Bassie. De clown draaide zich daarop om, pakte het zoontje hardhandig bij zijn oor en eiste excuses. De jongen gaf daaraan gehoor, hoewel hij naar eigen zeggen niets had gedaan. Daarna liet Bassie het oor los.

Volgens de vader is het oor van zijn zoon blauw en zit er een knobbeltje op. De clown zou ook het vriendje van zijn zoon een tik in het gezicht hebben gegeven, maar hiervan is geen aangifte gedaan. De politie stelt een nader onderzoek in. (belga/hln)

Bron: hln.be

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aangifte tegen tv-clown Bassie

De vader van een tienjarige jongen heeft vandaag aangifte gedaan van mishandeling door tv-clown Bassie. Een woordvoerder van de politie heeft dat bevestigd.

Pruik

De clown deelde op de kermis in Berkel-Enschot gratis muntjes uit voor de attracties. Bij de botsauto's stond volgens de vader een grote groep jongeren achter de clown. Een van hen trok hard aan de pruik van Bassie. De clown draaide zich daarop om, pakte het zoontje hardhandig bij zijn oor en eiste excuses. De jongen gaf daaraan gehoor, hoewel hij naar eigen zeggen niets had gedaan. Daarna liet Bassie het oor los.

Volgens de vader is het oor van zijn zoon blauw en zit er een knobbeltje op. De clown zou ook het vriendje van zijn zoon een tik in het gezicht hebben gegeven, maar hiervan is geen aangifte gedaan. De politie stelt een nader onderzoek in. (belga/hln)

Bron: hln.be

Whahahaha, zodadelijk bij shownieuws: "Clown Bassie mishandelt kind" _O-
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Whahahaha, zodadelijk bij shownieuws: "Clown Bassie mishandelt kind" _O-

Daar was gisteren in shownieuws ook al iets over te zien. Weet je zeker dat je hebt gezien dat er vanavond meer over komt (en ook al is geweest in de vroege editie) of heb je per ongeluk iets over de uitzending van gister gelezen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen :P

Je spreek met de kinderbescherming

- Maar welke afdeling dan?

Eh... Afdeling kermis

- Nou daar heb ik nog nooit van gehoord

_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verwonderlijk dat Bassie eerst zelf de telefoon opneemt, dat hij ineens weg is, de beller de vrouw aan de lijn krijgt en er wordt gezegd..

"Die is even lunchen"

Maar Bassie staat er dus gewoon de hele tijd naast...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verwonderlijk dat Bassie eerst zelf de telefoon opneemt, dat hij ineens weg is, de beller de vrouw aan de lijn krijgt en er wordt gezegd..

"Die is even lunchen"

Maar Bassie staat er dus gewoon de hele tijd naast...

Bassie en Liesbeth zitten te lunchen. Er wordt gebeld. Bassie denkt: Ik zal de telefoon eens opnemen. Vervolgens is het een of andere journalist dus denkt hij: dit laat ik Liesbeth (zijn manager o.i.d.) even oplossen. Dus zij zitten nog altijd naast elkaar en dan zegt zij dat Bassie de telefoon even aan haar geeft omdat hij dus zat te lunchen. Vervolgens hoort Bassie exact het onderwerp en dat Liesbeth een beetje klem wordt gelult, dus neemt hij het zelf weer over.

Nier erg verwonderlijk lijkt me...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie krijgt beveiliging

AMSTERDAM - Bas van Toor, beter bekend als clown Bassie, wordt beveiligd door de politie. Onbekenden hebben affiches gemaakt met daarop een oproep om de oranje pruik van de televisieclown te bemachtigen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

ANP

Aanleiding voor de actie is het incident waarbij Bassie in opspraak is geraakt. Op de kermis van Berkel-Enschot zou hij naar een jongen hebben uitgehaald nadat deze aan de pruik van de clown had getrokken. De vader van het kind deed vorige week aangifte wegens mishandeling.

Van Toor deed maandag aangifte wegens smaad. Volgens hem trok de jongen inderdaad aan zijn pruik, maar heeft hij hem met geen vinger aangeraakt. Hij zou slechts excuses van het joch hebben gevraagd. Van Toor vermoedt dat het kind de boel heeft opgeblazen.

Volgens De Telegraaf verscheen Bassie mandag met politiebeveiliging op de kermis van Uitgeest.

Bron: Nu.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

bassie vermoedt dat het kind het verhaal opblaast

ik vermoed dat bassie het verhaal in de doofpot wil stoppen en minder wil toegeven dan hij gedaan heeft

ik geloof best dat bassie hem niet in elkaar heeft gemept maar een uit stress iets te harde beweging met de hand klinkt mij niet gek in de oren. Wat dat betreft kan bassie beter open kaart spelen en zeggen wat er echt is gebeurd of het er bij laten zitten, die aanklacht wegens smaad is weer zo over the top...

typisch bassie

Link naar bericht
Delen op andere sites
Onbekenden hebben affiches gemaakt met daarop een oproep om de oranje pruik van de televisieclown te bemachtigen.

Tsja het was te verwachten. Het lijkt wel of de ludieke acties tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten. Zal mij benieuwen of er echt van die figuren zijn die die pruik van z'n clownshoofd willen trekken!

Link naar bericht
Delen op andere sites
er was hier ooit een sander die nog voor ze gewerkt had, remember?

ik heb ook maar gereageerd in dat topic want ik word effe mooi voor stront gezet daar. eikeltjes.

Kan hem me niet meer herinneren.

Maar discussie is toch zinloos want de standpunten zijn toch bekend en daar verander je verder niks aan. Maar ik snap dat je jouw kant van het verhaal geeft om je niet ten onrechte zomaar zwart te laten maken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

het zal ook een hele discussie worden op fok vermoed ik, alleen laat hem maar eens een topic vinden in het reguliere B&A deel uit de tijd dat dit nog B&A forum was waar ik Bas zwart maak. Die posts zijn er niet en ook nooit geweest.

Het is dus allemaal gebaseerd op misverstanden en miscommunicatie. Helaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is die ene brief van Aad die volgens die sanderrrrrrr hier op de site zou zijn gezet hier nog ergens te vinden of heeft die er nooit gestaan en is ook dat onzin?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is die ene brief van Aad die volgens die sanderrrrrrr hier op de site zou zijn gezet hier nog ergens te vinden of heeft die er nooit gestaan en is ook dat onzin?

Dat was toch de laatste "we mogen het niet meer want..." etc dat gebaseerd was op de misverstanden omtrent die muziek (waar rechten voor betaald waren of wat was dat ook alweer precies)?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was toch de laatste "we mogen het niet meer want..." etc dat gebaseerd was op de misverstanden omtrent die muziek (waar rechten voor betaald waren of wat was dat ook alweer precies)?

het waren de ringtones op de ringtone site, die liepen via http://www.ringtonio.nl en dat is volledig legaal en zij betalen er weer rechten over.

Aad wilde echter niet meer naar mij luisteren (waarschijnlijk onder druk van bas...) en zelfs toen ik zei dat ik alles er dan wel af zou halen kreeg ik er nog een mail achteraan dat de toestemming voor alles was ingetrokken. Een zeer onvriendelijke mail helaas.

En een bekend van Toor probleem: het niet willen luisteren naar argumenten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen laat zich duidelijk leiden door de eenzijdigheid van de media en het feit dat Bassie een slecht imago heeft. Waarom lees je alleen maar krantenkoppen als in:

"BASSIE SLAAT KIND"

"BASSIE DRAAIT KIND AAN OOR"

"BASSIE AANGEKLAAGD"

blablabla

De hele tijd moet Bassie zich verdedigen / verantwoorden en geen hond kijkt er meer naar wat die kinderen misschien wel hebben uitgevreten. En nu komen er plotseling 10.000 gasten die hetzelfde zouden hebben meegemaakt... right. Ik geloof niet dat "als" er al iets is gebeurd dat Bas dat "zomaar" heeft gedaan. Ik krijg het gevoel dat die vader zich beter bezig kan houden met het opvoeden van zijn kinderen dan met een bekende tv-clown aan te klagen, om hem zo misschien een poot uit te kunnen draaien. Gezien het huidige gedrag van kinderen en de geweldige opvoeding die ze van hun ouders meekrijgen, kan ik me een aardig beeld vormen van wat Bas dagelijks moet doormaken... :P .

Begrijp me goed: eigen rechter spelen is nooit goed, maar in Nederland worden naar mijn mening in 9 van de 10 gevallen dader en slachtoffer altijd volledig omgedraaid. Iemand psychisch naar de klote helpen mag wel en als het slachtoffer dan 1 keer uithaalt krijgt hij alle stront over zich heen en is de ander gelijk buiten beeld. En zéker als je een bekende tv-clown bent.

Bassie is figuurlijk gezien gewoon een leeuw in een kooi. Doe je normaal en laat je hem met rust en in z'n waarde gebeurt er niks... maar steek je je hand in de kooi dan hapt hij 'm af ;) . En was er laatst niet net zo'n geval met een ontsnapte gorilla in één of andere dierentuin...? O-) Die was plotseling ook de lul... en terecht..?

Ik was er niet bij en ik weet niet wat er gebeurd is en ik weet hoe Bassie zijn karakter is... maar ik zie overal maar één zienswijze.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het verschil met een gorilla of een leeuw is dat Bas niet per se zijn instinkt hoeft te volgen en gewoon als mens kan reageren. Idealiter in ieder geval.

Ik ben met je eens dat er vooral op kermissen nogal wat tuig rondloopt dat er genoegen in schept rotzooi te trappen, maar dat betekent niet dat dat hij fysiek mag uithalen. Het was geen zelfverdediging, dus terecht dat daar aangifte van wordt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij heeft ondertussen wel zo'n slecht imago dat het stoppen met zijn carriere toch wel zeker iets is om over na te denken, lijkt me. Hij wordt nergens serieus genomen en slechts zwart gemaakt. AOW dus even op een andere manier rond zien te krijgen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Goed nieuws.

Aad van Toor wordt opa. Het is bekend geworden dat de vriendin van zijn zoon Daniël van Toor zwanger is dus heeft Aad binnenkort een kleinzoon of -dochter. *O*

Bron: Shownieuws 18-7-2007 (late editie)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...