Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan in het nieuws


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Reacties 382
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Adriaan heeft de biografie op zijn site bijgewerkt, hij vermeld hier ook kort het conflict dat hij heeft gehad met Aad Klaris!

Was dat hier niet al eens ergens genoemd hier?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Adriaan heeft de biografie op zijn site bijgewerkt, hij vermeld hier ook kort het conflict dat hij heeft gehad met Aad Klaris!

Was dat hier niet al eens ergens genoemd hier?

Ja, door warboel op de vorige pagina.

Ik vraag me af of die biografie waar toen (volgens mij in de begintijd van het forum) sprake van was, er ooit nog komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat gistereavond even te luisteren naar Radio 538 (ik zat op dat moment toevallig in de auto) zo rond 23.00.

Op dat tijdstip draait Frank Danen "De avonturen van Bassie en Adriaan".

De bedoeling is dan dat je je kandidaat stelt om een spel te spelen.

Wanneer je kandidaat bent krijg je 2 scenes uit 1 van de series en dan moet je aan de hand van meerkeuze antwoorden het juiste vervolg kiezen. Dit boeit op zich niet veel, maar wel datgene wat ze gisteren hadden.

Radio 538 zou namelijk al weken tot maanden bezig zijn om "dat muziekje" te vinden wat ze in elke afleverring gebruiken, maar niet konden uitzenden, doordat ze er steeds doorheen kletsten, lachtten enzovoorts, MAAR... Bassie zou het ze gegeven hebben...

Het "muziekje" bleek "Thema Vrolijk (Smorenbug)" te zijn. Toen ik het hoorde, speelde er 2 dingen door mijn hoofd:

1. Waarom zou Bassie dit muziekje opsturen?

2. Waarom zegt Bassie dat HIJ dit zelf heeft ingespeeld? (Volgens mij was het namelijk Smorenburg!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is de allereerste videouitgave van Bassie en Adriaan ooit.

Vast wel leuk om te hebben, maar eigenlijk zou de tweede helft van die Video Media-uitgave eens aangeboden moeten worden. Dan zouden we dat later nooit meer vertoonde originele einde van de serie ook eens kunnen zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies, dat was meteen het eerste waar ik aan dacht. Ik heb ooit een harddisk met geripte zooi erop van een vriend gekregen, stond ook 1 videomedia band van B&A op. Helaas, het was alleen maar de eerste en in een jankkwaliteit, dus eraf gegooid.

"Kom Bassie, op naar het nieuwe avontuur!"

...Al denk ik dat het ergens ook wel beter is, dat we dat einde nog niet ergens gezien hebben. -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee maar, een echter VCR tape. Hartstikke leuk voor de collectie. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Laserdisc, vraag ik me af hoe ooit aan een speler te komen. Want als ik hem zou kopen, wil ik het wel transferen naar een moderner formaat. Uiteraard uitsluitend voor eigen gebruik.

Ik ben bang dat ik deze toch aan mijn neus voorbij moet laten gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee maar, een echter VCR tape. Hartstikke leuk voor de collectie. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Laserdisc, vraag ik me af hoe ooit aan een speler te komen. Want als ik hem zou kopen, wil ik het wel transferen naar een moderner formaat. Uiteraard uitsluitend voor eigen gebruik.

Ik ben bang dat ik deze toch aan mijn neus voorbij moet laten gaan.

Vriend van me heeft inmiddels contact met de verkoper, naar het schijnt zijn voorbespeelde VCR's al opzich heel zeldzaam :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee maar, een echter VCR tape. Hartstikke leuk voor de collectie. Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Laserdisc, vraag ik me af hoe ooit aan een speler te komen. Want als ik hem zou kopen, wil ik het wel transferen naar een moderner formaat. Uiteraard uitsluitend voor eigen gebruik.

Ik ben bang dat ik deze toch aan mijn neus voorbij moet laten gaan.

Vriend van me heeft inmiddels contact met de verkoper, naar het schijnt zijn voorbespeelde VCR's al opzich heel zeldzaam :')

Ik snap het al. De verkoper wil de volle pond en haalt daar alle argumenten voor naar boven.

Ik geef hem groot gelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
http://www.adriaan-homepage.nl/pages/hoorspel/hoorspel_index.html

Het hele hoorspel van "Op Schattenjacht" komt online. Elke week een deel. _O_

Deze week overigens een leuke aflevering, met alleen maar materiaal dat niet in de verkorte versie is gebruikt. Bovendien is het ook nog eens niet in de Schatkaart gebruikt, noch in een andere B&A-serie. Erg leuk om te horen, dus. Lijkt wel alsof we een jaartje of 22 terug in de tijd zijn gegaan...ik ben zelfs benieuwd hoe het volgende week verder gaat :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik las dat Adriaan was doodverklaard op het internet... Die vervelende plaaggeest weer!

Ik weet niet hoe het bericht de wereld in is gekomen, maar Bassie heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat extra publiciteit mee te pikken.

Hij is zelfs op de Belgische radio geweest, het ging 2 minuten over Aad en daarna ging het over zijn show en dat Bassie en Adriaan op Vlaamse digitale televisie gaat komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik las dat Adriaan was doodverklaard op het internet... Die vervelende plaaggeest weer!

Ik weet niet hoe het bericht de wereld in is gekomen, maar Bassie heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat extra publiciteit mee te pikken.

Hij is zelfs op de Belgische radio geweest, het ging 2 minuten over Aad en daarna ging het over zijn show en dat Bassie en Adriaan op Vlaamse digitale televisie gaat komen.

Hij was pas ook op 3FM bij Coen en Sander, een echte spraakwaterval :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beetje late reactie, maar dit bericht schijnt in de wereld gekomen te zijn door Twitter waar dus ook zowel waargebeurde dingen als onzin op wordt neergezet.:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
http://www.adriaan-homepage.nl/pages/hoorspel/hoorspel_index.html

Het hele hoorspel van "Op Schattenjacht" komt online. Elke week een deel. _O_

Deze week overigens een leuke aflevering, met alleen maar materiaal dat niet in de verkorte versie is gebruikt. Bovendien is het ook nog eens niet in de Schatkaart gebruikt, noch in een andere B&A-serie. Erg leuk om te horen, dus. Lijkt wel alsof we een jaartje of 22 terug in de tijd zijn gegaan...ik ben zelfs benieuwd hoe het volgende week verder gaat :Y

Heb het ook gehoord, voor het eerst sinds tijden was ik weer benieuwd wat Adriaan voor plan had.:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aangezien dit zowat het centrale B&A-topic is geworden kan ik het beter hier melden over iets wat me net opvalt...

In de Sleutel komen Bassie en Adriaan pas bijna aan het einde van de serie erachter dat de sleutel van een kluis is op een centraal station en dan nog wel enkel door hulp van Andre du Lord. Echter, dit hadden ze eigenlijk allang kunnen weten, gezien (Volgens bijna alle VHS & DVD-covers die de sleutel erop hebben staan) de sleutel met koeienletters bedrukt is met het woord: NEDERLSPOORWEGEN :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou inderdaad al een hoop informatie oplossen, al zijn er zoals Bassie later ook al zegt honderden stations in Nederland en dan ook 5 centrale (Amsterdam, Den Haag, Leiden, Rotterdam en Utrecht). In het stripverhaal zegt Adriaan trouwens ook nog ergens dat er nog een nummer op de sleutel zou moeten staan als hij de informatie aan Andre doorbelt maar dat is op de dvd-hoezen weer niet te zien.

Nu we het er toch over hebben, met de tours rond 2005-2006 is het maar goed dat we Rotterdam Centraal nog hebben bezocht en foto's hebben gemaakt want dit gebouw is eind 2008 afgebroken om plaats te maken voor een nieuw gebouw. Nog even een mooie foto hoe het er de laatste maanden bij stond:

Klik! (hele foto was wat te groot :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, traan laten. Toen ik eind 2008 voor het eerst op CS Rotterdam was, was het oude station inmiddels afgebroken en was het letterlijk een bende waar je een traan om kon laten (Dieptepunt was het overstappen op een trein op hetzelfde perron, maar doordat er een soort van bouwmuur tussen stond kon ik alsnog helemaal omlopen en rennen, omdat de trein waarop ik moesten overstappen al op het punt van vertrekken stond 8)7). Ik baalde toen bleek dat het oude CS al weg was... ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opvallend trouwens dat Bassie zo trots aankondigde dat Pebble alle afleveringen van Bassie en Adriaan zou gaan uitzenden. De zender is nu een maand of 5 bezig en het is inmiddels duidelijk dat De Diamant, De Schatkaart, De Kroon en de Reis vol Verrassingen blijkbaar niet in het pakket van de kinderzender zitten. Van kijkers heb ik gehoord dat de andere series wel constant uitgezonden worden, maar die vier dus niet. Vreemd!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Opvallend trouwens dat Bassie zo trots aankondigde dat Pebble alle afleveringen van Bassie en Adriaan zou gaan uitzenden. De zender is nu een maand of 5 bezig en het is inmiddels duidelijk dat De Diamant, De Schatkaart, De Kroon en de Reis vol Verrassingen blijkbaar niet in het pakket van de kinderzender zitten. Van kijkers heb ik gehoord dat de andere series wel constant uitgezonden worden, maar die vier dus niet. Vreemd!

Dat de Reis Vol Verrassingen niet uitgezonden wordt, vind ik een aangename verrassing.;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...