Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan in het nieuws


Aanbevolen berichten

  • Reacties 382
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb namelijk nog veel fans die inmiddels in de twintig zijn. Die gasten aanbidden me, dat merk ik als ik lezingen geef op universiteiten'', aldus clown Bassie.

Lijkt me een vreemd gezicht. Twintigers die de voeten van Bassie kussen tijdens een lezing. :)

Opvallend nieuws verder die zender. Benieuwd of het gaat aanslaan. Enne, die 400 afleveringen zijn misschien wel verknipte versies van vijf minuten :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb namelijk nog veel fans die inmiddels in de twintig zijn. Die gasten aanbidden me, dat merk ik als ik lezingen geef op universiteiten'', aldus clown Bassie.

Lijkt me een vreemd gezicht. Twintigers die de voeten van Bassie kussen tijdens een lezing. :)

Opvallend nieuws verder die zender. Benieuwd of het gaat aanslaan. Enne, die 400 afleveringen zijn misschien wel verknipte versies van vijf minuten :)

Oh, nou zijn oude fans ineens wel weer leuk? :')

Eikel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb namelijk nog veel fans die inmiddels in de twintig zijn. Die gasten aanbidden me, dat merk ik als ik lezingen geef op universiteiten'', aldus clown Bassie.

Lijkt me een vreemd gezicht. Twintigers die de voeten van Bassie kussen tijdens een lezing. :)

Opvallend nieuws verder die zender. Benieuwd of het gaat aanslaan. Enne, die 400 afleveringen zijn misschien wel verknipte versies van vijf minuten :)

Oh, nou zijn oude fans ineens wel weer leuk? :')

Eikel.

Natuurlijk zijn oude fans leuk. Die zorgen voor inkomsten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien is het naar FOK-standaard gewijzigd, dat je 12 pagina's per topic hebt :P

Ik denk zelf ook langzaamaan dat Bassie de rechten snel heeft gekocht, toen bleek dat Beeld & Geluid die compilatie van Stop & Stap in een artikel op hun webshop probeerde te verkopen. Ik zie, nu ik zit te zoeken, ook nergens meer de webpagina op diezelfde webshop van 100 maal Bassie en Adriaan, die eerder WEL op de webshop stond. Zal dus zeker en vast ook wel op DVD verschijnen.

Alles voor de inkomsten...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad wel vreemd, maar ik vraag me af of dat de reden is. Maar het blijft merkwaardig, ik heb laatst bij Beeld en Geluid een Vinger Aan De Pols aflevering gekocht waarin een kind B&A bezoekt en die staat nu ook niet meer te koop, maar het lijkt me sterk dat ze dat ook op DVD uitbrengen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allereerst een bravo'tje dat je 27,50 neertelt voor hoogstens een paar minuten Bassie & Adriaan, maar dat terzijde. Misschien heeft Bassie Producties B.V. er dan gewoon een hekel aan dat hun materiaal gewoon te koop is? Maar ja, Vinger aan de pols is weer niet van B&A, dat is ook weer...

Ik kan me overigens nog wel herinneren dat op de allereerste dag van die webshop, er een artikel online stond van "Het Circus Bassie & Adriaan". Sam heeft hem geloof ik destijds nog besteld en binnengekregen, terwijl 1 dag na de opening het artikel al weg was.

Maar ja, wie zegt niet dat men die "verwijderde" dingen niet gewoon kan bestellen via de andere manier om dingen te bestellen? Die webshop is enkel voor suggesties nu dat ook kan. Oftewel, iemand zou dus even zo'n dingetje als Circus B&A moeten proberen te bestellen, kijken wat voor antwoord diegene krijgt.

En Jelger, you never know, we dachten een tijdje terug ook dat de Trosster niet meer op DVD zou komen. O-)

Nogmaals, het gaat om Bassie & Adriaan. Die brengen ALLES wat mogelijk is wel uit voor extra inkomsten. Sorry dat ik het zeg, ik zou in hun geval hetzelfde doen, maar toch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan me overigens nog wel herinneren dat op de allereerste dag van die webshop, er een artikel online stond van "Het Circus Bassie & Adriaan". Sam heeft hem geloof ik destijds nog besteld en binnengekregen, terwijl 1 dag na de opening het artikel al weg was.

Klopt, was ook maar stom toeval want werd er nog door iemand anders op gewezen. Was volgens mij idd ook wel rond de €27,50 maar blijft wel leuk om te hebben.:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die opmerking heb ik van veel mensen gehoord, dat B&A er van alles aan doen om extra inkomsten te krijgen, maar ik vind het in dit geval zeer terecht. Veel liever een DVD met nieuw materiaal dan een serie die al 5 keer met een nieuw hoesje is uitgegeven.
Ben het in dit geval er ook zeer mee eens, daarom dat ik ook zei "Sorry dat ik het zeg" :P

@PebbleTV: Kindernet anno 2009? JA! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vandaag die nieuwe zender een stukje bekeken en toevallig zonden ze net de 'verloren' sleutelaflevering uit (TV première waarschijnlijk?). Opvallend was dat de aflevering als aflevering 1B is genummerd. Kennelijk hadden ze geen zin om alles qua nummering om te gooien. Affijn, ik heb nu dus ook die aflevering eindelijk gezien (jaja, aan dvd's ben ik nog steeds niet begonnen ;) )

Ohja en Pebble zendt ook sommige 'dromen' uit als overbrugging naar een volgende programma, want vlak voordat die B&A aflevering begon, was de Leeuwentemmerdroom uit De Diamant te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

...Als ze daar tekeningen bijvoegen als beeld, en dan die afleveringen uitzenden op Pebble TV, dan zijn ze weer dichter bij de 400 Bassie & Adriaan-afleveringen :P

Maar eh, ik moet zeggen, ik dacht altijd dat het hoorspel van de verdwenen schat veel later kwam dan op schattenjacht en de Kroon. Dat ook DIE serie van een verhaal van het hoorspel afkomt, daar moet ik toch even aan wennen.

...En wat klinkt die hallo vrienden en vriendinnen-tune vreeeeeemd :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Tijd om de kappen, clown...

Wat is dat nou Wonderer? Een spelfout van jou?! Ik wist niet wat ik zag!!!! 8)7

tikfout. Note the difference.

Overigens is wonderer met een kleine letter :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rinkelend gaat z'n kassie

Want alles is voor Bassie

Voor geld verkoopt hij tassies

Een goede clown, dat was ie

...Veel betere tekst.

Humor moet altijd een verband hebben met de realiteit. Deze valt in jouw compositie zelfs met verfijnde apparatuur niet te herkennen. Wat heeft tassies met Bassie te maken? En daarnaast, al had het iets met Bassie te maken, het rijmt niet. Bassie is overigens nooit een goede clown geweest. Hij is niet eens echt een clown. Hij was met Adriaan een duo en alleen daarom heeft hij succes gehad. In z'n eentje heeft hij kwalitatief nooit een 6 gehad. Deze video laat maar weer zien hoe diep hij gezonken is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom probeert ie dan niet te stoppen? :')

Volgens Bassie stopt een clown niet, maar gaat een clown gewoon het hoekie om :)

I know. 't Is gewoon irritant, elke keer als ie opduikt in het nieuws is het weer een tikje genanter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rinkelend gaat z'n kassie

Want alles is voor Bassie

Voor geld verkoopt hij tassies

Een goede clown, dat was ie

...Veel betere tekst.

Humor moet altijd een verband hebben met de realiteit. Deze valt in jouw compositie zelfs met verfijnde apparatuur niet te herkennen. Wat heeft tassies met Bassie te maken?

Ik wilde met mijn tekst vooral duidelijk maken wat voor een arrogante geldwolf ik het vind geworden. Een arrogante geldwolf die zichzelf keer op keer voor lul moet zetten om net even een beetje meer publiciteit te krijgen. Daar verzon ik dit stukje voor in 1, 2, 3. Waarom het zo gigantisch zuigt, is omdat het mij geen fuck kan schelen hoe het is geworden. Het maakt mij geen apenkloot uit wat jij ervan vind, wat wie dan ook ervan vind, ik post het gewoon omdat het mijn mening is. Misschien geen grappig iets, maar wel iets wat ik wil melden en waar ik het recht voor heb om het te melden.

Je vraagt in je bericht ook wat het allemaal met Bassie te maken heeft. Tja, daar kan ik wel kort over zijn, net zoveel als een ribbekassie en een plassie doen te maken heeft met Bassie. En waarom het niet rijmt? Nogmaals, het kan mij geen fuck schelen hoe het is geworden.

Maar afijn, om toch nog even terug te komen op je vraag wat Bassie met tassies te maken heeft: Ik heb echt geen flauw idee.

Ik heb overigens geen zin om verder hierover te discussieren met je, via het forum of waar dan ook, dus ik hoop dat dit nu duidelijk is. Ik reageer in ieder geval niet meer op deze kwestie, ik hoop dat jij hetzelfde doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hoewel geen groot nieuws, wijs ik toch even op de vernieuwde B&A-biografie op de Adriaan-homepage: http://www.adriaan-homepage.nl/pages/15_biografie.html

Eindelijk maar eens bijgewerkt tot heden, en nu met een aantal filmpjes, waaronder natuurlijk het allerlaatste tv-optreden van Adriaan, maar ook zeldzamer materiaal, zoals een piepjonge B&A in 1965 en twee nooit gebruikte promo's voor de afgelaste afscheidsvoorstellingen.

Bovendien is dit volgens mij voor het eerst dat, hoe summier ook, het conflict met Aad Klaris ter sprake komt op de Adriaan-homepage :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat mij overigens is opgevallen, het verhaal "Forums" op clownbassie.nl is verdwenen uit de lijst met verhalen en belevenissen :P

Kan me niet herinneren wat er precies in stond, maar het was ook wel tijd om het eens te laten rusten.

Hoewel geen groot nieuws, wijs ik toch even op de vernieuwde B&A-biografie op de Adriaan-homepage: http://www.adriaan-homepage.nl/pages/15_biografie.html

Eindelijk maar eens bijgewerkt tot heden, en nu met een aantal filmpjes, waaronder natuurlijk het allerlaatste tv-optreden van Adriaan, maar ook zeldzamer materiaal, zoals een piepjonge B&A in 1965 en twee nooit gebruikte promo's voor de afgelaste afscheidsvoorstellingen.

Bovendien is dit volgens mij voor het eerst dat, hoe summier ook, het conflict met Aad Klaris ter sprake komt op de Adriaan-homepage :P

Leuk overzicht. Mooi om die filmpjes van de B&A-marathon nog eens te zien :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Beetje jammer dat wij niet genoemd worden, wij zijn toch echt wel een groot deel geweest in de re-hype van B&A in die tijd rond 2003-2005.

"Wij" worden gewoon overal uit de herinneringen gewist :+

Word het niet eens tijd om de boel wakker te schudden??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beetje jammer dat wij niet genoemd worden, wij zijn toch echt wel een groot deel geweest in de re-hype van B&A in die tijd rond 2003-2005.

Word het niet eens tijd om de boel wakker te schudden??

Wat had je in gedachten dan?

Nog niet echt over nagedacht, wat kunnen we doen om de boel eens even wakker te schudden? Iemand een idee?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was een combinatie van verschillende factoren. Destijds hadden we een Duitse stream en betaalde we rechten aan de Duitse Buma/Stemra en Sena, maar door de taalbarrière en de laksheid van het bedrijf waar we de stream afnamen, hebben we nooit de certificaten gekregen om aan te kunnen tonen dat die rechten inderdaad betaald werden.

Op een gegeven moment besloten we daarom om ons ook maar aan te melden bij de Buma/Stemra om gezeur te voorkomen, maar deze aanvraag is nooit volledig verwerkt omdat Bas van Toor destijds lastig deed en ons geen kans gaf om dit te corrigeren, dus moesten we stoppen. In den beginne ging het inderdaad meer over het gebruik van de naam Radio Bassie en Adriaan, maar later ging het over het niet aantoonbaar hebben van de certificaten. DJ en ik weten dat die er wel hadden moeten zijn, omdat we wel de aansluitnummers hadden, maar helaas is niet meer goed gekomen.

Als we dit avontuur nieuw leven in willen blazen zijn de kosten ongeveer 1300 euro en is alles in Nederland geregeld

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...