Ga naar inhoud

Show hier je laatste retroaankoop


Aanbevolen berichten

  • Reacties 344
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geen idee of dit nog retro is of dat het al antiek aan het worden is :+

De Philips EL3514, werelds eerste verticale en 'portable' bandrecorder.

post-741-0-13801300-1394089681.jpg

Dit toestel werd in 1961 op de markt gebracht en werkt zelfs nog op buizen.

Er schijnt een mooi warm geluid in te zitten, mede door de vrij grote speaker.

Zo portable is de recorder overigens niet, want het werkt niet op batterijen (wat de latere transistor recorders wel hadden).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd heb ik 'm nog niet opgestart, ik ga binnenkort naar iemand toe met een variac om het langzaam tot leven te wekken.

Bij het openen ben ik wel een uitgedroogde snaar tegengekomen.

Als alles werkt zal ik er een filmpje van posten. Het is sowieso een leuke decoratie :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels deze week MPU-401 BOB #6 binnen. Nu nog beslissen of ik 10 of 20 van die replica PCBs laat maken van de MIF-IPC-A. :)

Weinig met de oude PCs gedaan afgelopen weekeinde/deze week. Ik ben Age of Empires II HD - The Forgotten Empires aan het spelen. Daar zit een super grote kaart in: erg leuk vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Turrican Anthology 4-cd

Limited edition, 1x 2500 stuks gemaakt en wordt daarna nooit meer uitgegeven :D

Deze is nog geseald en gesigneerd door de componist.

post-8-0-87041200-1396808757.jpg

post-8-0-44572900-1396808757.jpg

Hierop staat alle muziek van Turrican 1-3 (Amiga), opnieuw gearrangeerd door de oorspronkelijke componist.

CD 4 bevat een compilatie van Turrican 1-3 maar dan volledig (track 1, 13 minuten) of gedeeltelijk door een echt orkest uitgevoerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Bij de kringloop voor 26 euro aan singles, een halve collectie Paling & Ko (waarvan het merendeel in topstaat), nog wat andere strips en een pc-spel.

De single Asia van Mo zocht ik al 5 jaar naar, maar werd steeds voor rond de 30 euro aangeboden. Deze was 30 cent en is in zeer goede conditie.

 

post-8-0-58604400-1401715672_thumb.jpg

 

Online nog wat libraryplaten aangekocht. De bruine Brutonplaat bevat het theme van de jeugdserie Mijn Idee

 

post-8-0-89529400-1401715672_thumb.jpg

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De Yamaha FB-01

 

post-8-0-66647500-1402591731_thumb.jpg

 

Het is een beetje de FM-tegenhanger van Rolands MT32. Ook geschikt als multitimbrale midi-module, maar dan wel FM-based. 

4-operator, dus qua sound een beetje richting Sega Mega Drive. 

Er zijn door Sierra enkele adventures die specifiek deze module ondersteunen.

 

Ik heb hem in mijn setup omdat hij lekker rauw FM kan klinken :D 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Net hier in Berlijn naar een paar rommelmarkten geweest, maar hier weten ze de prijzen ook wel. Sega games niet onder de 40 euro. Gameboy games niet onder de 10 euro.....

 

Wel de collectors editie van Silent Hill 2 + boek voor 1 euro op de kop getikt.

 

post-957-0-11412400-1414932666_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bandeenheden gooi ik altijd weg. Die CD-ROM is een Mitsumi 1X snelheid. Een van de eerste CD-ROM eenheden. Ik had er ook een maar die werkte niet. De 2X snelheid opvolger wel: die zit in mijn 80286.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij een tapestreamer moet ik altijd denken aan 'illegale' software. Wij hadden een kennis die met hetzelfde probleem zat, een band helemaal vol, maar hij had ook geen idee hoe die uit te lezen.

 

Wat is het type van de tapestreamer en wat is het type van de banden? Hebben de tapes een aluminium onderplaat of zijn het DAT tapes? Zijn het 5 1/4 of 3 1/2?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De tapes zijn de typische tapestreamertapes met een wieltje in het midden en een aluminium onderkant inderdaad, geen DAT.

Het zijn kleine tapes (ik heb ook 1 grote gekregen, maar die past hier niet in). 400/800mb als ik het goed heb.

Ik heb hem nog niet aangesloten gehad, ik hoop dat dit weekend te kunnen doen.

 

Eerste vraag die in me opkomt: hoe stel ik dit in in de BIOS? Want daar kun je meestal alleen kiezen voor 3,5" en 5,25" als A of B en niks anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Man zegt dat de BIOS niet hoeft worden ingesteld. De kaart heeft eigen aansluitingen op de BUS (scsi-achtig) en hij wordt herkend via drivers. We hebbeb ergens software liggen voor de grote en de kleine systemen. Zoeken zoeken maar ... ;)

 

De drive is van Conner, ik zou hem onder DOS of Win '95 gaan gebruiken, maar ik denk vooral DOS.

Er staan 2 typenummers op, de CTT800I-F en CTT800R-F

Volgens mij is de een een 5,25" versie, deze is beduidend kleiner.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel bandeenheden worden op de FDD bus aangesloten met een verlengkabel. Vervolgens heb je de juiste programmatuur nodig om de banden uit te lezen. Ik had in de jaren 90 een QIC-40 of 80 eenheid (even vergeten welke) in combinatie met PC Tools Backup volgens mij. Het is dus geen universeel formaat zoals bij diskettes volgens mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen driver nodig: het programma gaat rechtstreeks naar het apparaat. Het zijn ook geen fysieke / logische media met D: / E: enzovoorts zoals bij FDD / CD-ROM / HDD / Ramdisk.

 

Soms zijn reservekopieen ook versleuteld met een wachtwoord overigens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi werk, dan heeft de driver dus in de software gezeten. Een conner apparaat en bijbehorende conner software. De onze zijn SCSI.

 

Ik had ook een SCSI-model, maar daarvan was het snaartje een beetje op en het wieltje vergaan. Resultaat: lijm op je tape! 

Die SCSI-modellen schijnen overigens vaak niet 100% SCSI compliant te zijn en hebben dan weer hun eigen controller nodig. Heel fijn.

Ze zijn echter wel véél sneller dan de floppycontrollerversies ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen zondag een IBM PS/ValuePoint 466DX2 binnengekregen. $70 inclusief verzendkosten dus dat is goedkoop voor de VS. Geruild tegen een MPU kaart en BOB: kennis heeft de machine gekocht en er voor betaald (zo heeft mijn vrouw niets te klagen). 80486 DX2 66 processor met 8MB RAM en 210 MB HDD. Alleen maar een 3.5" HD FDD. Ik heb 2 VGA kaarten en een NIC geruild tegen een SB16 en 4X IDE CD-ROM op www.vintage-computer.com dus dit weekeinde kan ik dit systeem hopelijk uitbreiden. Ik heb er ook een MPU kaart ingezet (eigen productie). Gisteren heb ik MS-DOS 6.22 en Windows 3.11 geinstalleerd.

 

Het was een CAD/CAM machine: er stonden tekeningen van Boeing vleugels op en er waren CAD/CAM programma's op geinstalleerd uit de jaren 90.

 

$_12.JPG

$_12.JPG

$_12.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze waren maar heel kort geliefd en in die periode hadden nog niet zo veel mensen PCs. CD-ROMs werden al heel snel veel sneller en in enorme hoeveelheden verkocht als standaard onderdeel van PCs.

aangepast door PeterNY
Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb er in de begin jaren een aardig aantal versleten. Mijn eerste was een 2x speed. Die ging na enkele maanden kappt, in garantie vervangen voor weer een 2x, die binnen het jaar ook kapot was waarna er een 3de 2x kwam. Die heeft het uitgehouden totdat ik hem voor een snellere verving.

Op mijn werk hadden we ook een philips 1x speed externe cd-rom speler. Had een eigen interface met bijbehorende kabels.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...