Ga naar inhoud

Lingo gaat terug in de tijd vanaf vanavond!


Aanbevolen berichten

Dit jaar bestaat de Nederlandse televisie 60 jaar. Nederlands bekendste woord- en taalprogramma LINGO viert dit heuglijke feit met 'Lingo Classics'. Van maandag 3 oktober t/m vrijdag 28 oktober zendt de TROS afleveringen 'uit de oude doos' uit. Op maandag 3 oktober is de allereerste uitzending van 'Lingo' te zien met presentator van het eerste uur: Robert ten Brink.

Met vijfletter 'Lingo', de 'alles of niets finale' en de gouden bal. Ook de rest van de week (dinsdag 4 t/m vrijdag 7 oktober) kan de kijker thuis oude afleveringen, uit de periode 1989-1992, bekijken met een nog hele jonge Robert ten Brink. François Boulangé nam het presentatorenstokje over van Robert ten Brink en van maandag 10 t/m vrijdag 14 oktober zijn afleveringen uit 'zijn' 'Lingo'-tijd te zien (periode 1992-2000).

In 2000 'verhuisde' 'Lingo' naar de TROS en werd Nance het nieuwe gezicht van het programma. Van maandag 17 t/m vrijdag 21 oktober zijn afleveringen uit de periode 2000-2005 te zien met presentatrice Nance. In 2005 droeg Nance de ''Lingo'-ballen' over aan Lucille Werner die het populaire spelletjesprogramma tot op de dag van vandaag presenteert. Van maandag 24 t/m vrijdag 28 oktober zijn afleveringen uit de periode 2005-2010 te zien met presentatrice Lucille Werner.

Presentatoren op een rijtje:

Robert ten Brink (1989 - 1992)

François Boulangé (1992 - 2000)

Nance (2000 - 2005)

Lucille Werner (2005 - tot op heden)

'Lingo Classics', vanaf maandag 3 oktober om 19.00 uur bij de TROS op Nederland 1.

post-8-0-80839100-1317634443.jpg post-8-0-43597500-1317634450.jpg

post-8-0-55830800-1317634453.jpg post-8-0-04067300-1317634456.jpg

BRON: TV VISIE

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha, dat was echt schitterend! Robert was best streng voor z'n gasten en het computersysteem faalde een aantal maal. Zo hoorde je een keer geen piepjesgeluid en gaf het systeem een keer helemaal geen feedback. :D Het viel me op dat je het publiek goed kon horen praten op de achtergrond en dat de microfoontjes van de gasten af en toe schel klonken. Heerlijke tv :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

En die zenuwachtige dametjes, de knulligheid spatte er van af. Wel leuk, ik hoop dat ze een beetje door de jaren heen spoelen en dus niet 5 opeenvolgende afleveringen doen.

Dus morgen gewoon een paar maanden verder in de tijd, dat men al wat meer gewend was.

Ik vind de woorden trouwens wel erg makkelijk :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik neem ze allemaal op en ga een vergelijkingstopic maken en daar alle graphics vergelijken.

Gisteren was de intructie van de groene ballen en de jackpot. Het controleren van de letters ging een stuk sneller.

Wel moet ik zeggen dat het programma wel heel kort aanvoelt, ik weet niet of ze er in hebben geknipt maar het zijn echt maar heel weinig woorden steeds.

Maar zeker wel leuk dat ze een seizoen verder zijn gegaan en niet de eerste vijf afleveringen hebben gepakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is wel leuk voor op een doslaptopje. Ik was iets te laat vandaag maar heb hem opgenomen, de finale moet ik nog zien ;)

Het wordt wel al steeds ietsje minder knullig.

Ieder ochtend is de herhaling op Nederland 2 ;) Ik heb volgens mij de aflevering gister toevallig opgenomen, mooi om te zien. Ook mooi dat het niet gecropt is maar in een kader is geplaatst, als het toch in 16:9 'moet' worden uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren de aflevering met François Boulanger gezien, wat een vrolijke man is het toch! Waar Robert Ten Brink af en toe een cynische ondertoon had in zijn presentatie, is François immer goedgemutst. Beide presentatoren zijn overigens erg goed. Het spontane dat Ten Brink vroeger had is ie door de jaren heen wel verloren.

Mijn top 4:

1 François Boulanger

2 Robert Ten Brink

3 Nance Coolen

4 Lucille Werner

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk eigenlijk dat je dit na een aflevering of 10 ook wel weer gezien hebt. :P Eigenlijk is het jammer dat ze alleen bij een jubileum (dit keer 60 jaar televisie) wat oude afleveringen uit de kast halen. Ze zouden dit veel vaker kunnen doen, zoals buiten het tv-seizoen om (zomer).

Bijvoorbeeld Boggle, dat keek ik in die tijd ook regelmatig:

Met Frank Kramer (nu bekend van Eurosport). Dat is pas een cynicus. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja en later toch nog met iemand anders? Die graphics zijn wel zeer briljant voor die tijd _O_

Boggle had volgens mij verschillende presentatoren (elke dag een andere presentator zo ongeveer en het wisselde elke keer af)

Hans Schiffers en Dodi Apeldoorn presenteerden ook dir programma.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met Frank Kramer (nu bekend van Eurosport). Dat is pas een cynicus. :P

"Houd moed, stuur geld ;)" (Franks vaste afsluiter bij Hints)

Inmiddels heb ik ook weer wat oude Lingo afleveringen teruggezien, inderdaad erg amusant en zo onschuldig. Zeker met Ten Brink als presentator. Met Frans Bakker kwam er meer lol in het spel. Ik zag vandaag trouwens een aflevering met nieuw decor, ineens een stuk hipper in vergelijking met de eerste decors.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...