Ga naar inhoud
Stitch

Boggle - en dan ?? - en dan Boggle

Recommended Posts

Ooit, in een tv seizoen lang geleden, was er eens een televisieprogramma genaamd Boggle. Het doel was om in een matrix aan letters woorden te vinden. Dit was matig uitdagend en de presentatoren waren gekleed volgens de hipste jaren 90 trends (afschuwelijk dus).

Dat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boggle_(televisieprogramma)

Maarr.... tussen een van de seizoenen door (of na/voor het programma) zat een ander spelshow. In dit programma ging het over het verzamelen van munten in diverse kleine spelletjes. Het is nooit een hit geweest, maar als kind vond ik het erg tof. Mijn vraag.... wat was dit??? (ik dacht iets van kruis of munt).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Boggle! :D

Ik vond de uitzendingen met Frank Kramer het leukste, omdat die zo heerlijk droog de kandidaten introduceerde en behandelde. :)

Zijn stem hoorde je later veel op Eurosport.

Stitch, bedoel je niet DenkTank?

Ik zie wel muntjes in elk geval. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maarr.... tussen een van de seizoenen door (of na/voor het programma) zat een ander spelshow. In dit programma ging het over het verzamelen van munten in diverse kleine spelletjes. Het is nooit een hit geweest, maar als kind vond ik het erg tof. Mijn vraag.... wat was dit??? (ik dacht iets van kruis of munt).

Ik geloof dat Topscore hier tussendoor is geweest, met Ted de Braak...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was dat dat woordspel met piramidevormen? Dus waarbij je een steeds langer woord moest zien te creëren?

Afijn, ik dwaal af. ;)

Ha, wauw! Dat was ik helemaal vergeten. Leuk spel! :)

Het was ook geen denktank. Daar heeft ooit iemand meegespeeld met een oortje in, die alle antwoorden in kreeg gefluisterd. Was om de presentator voor de gek te houden.

Het is nog steeds niet het spel wat ik zocht... er zat een stuk in waarin je munten en een ander voorwerp moest sorteren. Alles wat je correct sorteerde mocht je meenemen. Het had een blauw decor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denktank werd door Rolf Wouters in Who's Talking gesaboteerd. Is nog op CCF geweest onlangs.

Ik kan me wel iets vaag herinneren met rondjes en kruizen en dan het KRO-logo. Eens daar op verder zoeken.

Als ik iemand awesome vond/vind, dan is het Rolf Wouters wel. De sfeer die hij neerzet tijdens zijn shows als now or never is geweldig. En natuurlijk als hij een deur dichtgooit van een auto, dat het 10x gefilmd is :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik iemand awesome vond/vind, dan is het Rolf Wouters wel. De sfeer die hij neerzet tijdens zijn shows als now or never is geweldig. En natuurlijk als hij een deur dichtgooit van een auto, dat het 10x gefilmd is :D

Dat deden wij altijd in onze "films", alle deuren op 5 of 6 verschillende camerapunten dicht :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk transformeert dit gewoon langzaam in een spelletjesprogramma-topic :D

...En ik kan er niet tegen dat ik dat spelprogramma met munten en kruizen niet voor de geest kan halen :')

UPDATE: Ik heb wat gevonden... Pyramide schijnt het te heten, komt uit 1992 (Aldus de Gouweloos-website) en hier heb ik een klein plaatje. Dit het misschien?

lafX0.jpg

aangepast door samba-boy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Machteld Kooij zou de presentatrice moeten zijn en het spel is o.a. in 1992 gespeeld.

Dat haal ik weer hier vandaan:

Heb ik iets gemist

Machteld Kooij over de opzet van de quiz Pyramide

29-03-1992

En Heb ik iets gemist zendt dingen uit van de afgelopen week:

In dit programma komen opmerkelijke fragmenten uit televisieprogramma's van de vorige week aan bod. De fragmenten worden zonder enig commentaar, als in een collage getoond. De ene keer wordt Heb ik iets gemist uitgezonden door de AVRO en wordt geput uit AVRO-programma's. De andere keer laat de KRO de hoogte- en dieptepunten uit KRO-programma's zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was naar mijn idee de eerste presentator die zichzelf niet belangrijker vond dan het spel en de spelers. Maar wat voor spel hij nou presenteerde? Daarna kan ik me herinneren dat hij een programma had over overbodige kosten die gemeentes hadden gemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig om die oude spelletjes weer eens terug te zien. Zoveel zijn daar niet meer van.

Kan me zelf trouwens nog het spelletje 'Blokletters' herinneren, was ook altijd erg vermakelijk.

Heb ik op moeten zoeken want ik ken het niet. Dat was met Fred Oster in 1986.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk al die spelshows van vroeger! Moest ook bij de vraag van TS aan bulldozer denken...

Hebben jullie the price is right al gezien? Zelfde als prijzenslag, maar helaas zonder Hans Kazán.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites