Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Achtergrondmuziek


Wat is jouw fovoriete achtergrondmuzieknummer? Kies uit de volgende nummers:  

82 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw fovoriete achtergrondmuzieknummer? Kies uit de volgende nummers:

    • Vangelis - Antarctic Echoes (oude thema 'Geheimzinnige Opdracht')
      20
    • Jean Michel Jarre - Magnetic Fields Part I (oude thema achtervolging)
      44
    • Clannad - Child of the Sea (oude thema dreigende sfeer/overwinning boeven)
      24
    • Peru - Continents (oude thema van HGvdS 'bergklimmen' en 'opgesloten zitten in grot')
      7


Aanbevolen berichten

Even toegevoegd op het vorige bericht, Magnetic Fields van Jean Michel Jarre is er in diverse uitvoeringen.

Je kan ze gewoon downloaden bij Kazaa, tip: ga naar BOL toe en luister eerst kleine muziekfragmenten van diverse nummers.

Hij heeft hartstikke veel muziek op de markt gebracht, waarvan het meeste van zeer hoog niveau is.

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

*b2* DJ Koelkast, natuurlijk wil ik daar mee helpen, ik ben heel erg benieuwd naar de muziek in de series.

Uitgerekend 1 van de betere muziekstukken uit de serie zijn nog niet bekend, het lijkt me een uitdaging om "de waarheid te ontfutselen".

Aangezien er al veel geniale ideeen uit mijn brein zijn ontsproten, moet het kunnen ^O^

Ik ben al bezig op internet etc. en zodra ik wat weet, meld ik het direct.

Martijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
*b2* DJ Koelkast, natuurlijk wil ik daar mee helpen, ik ben heel erg benieuwd naar de muziek in de series.

Uitgerekend 1 van de betere muziekstukken uit de serie zijn nog niet bekend, het lijkt me een uitdaging om "de waarheid te ontfutselen".

Aangezien er al veel geniale ideeen uit mijn brein zijn ontsproten, moet het kunnen ^O^

Ik ben al bezig op internet etc. en zodra ik wat weet, meld ik het direct.

Martijn

welke is 1 van de betere dan?

ik vind die dat Adriaan uit een vliegtuig springt geweldig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even toegevoegd op het vorige bericht, Magnetic Fields van Jean Michel Jarre is er in diverse uitvoeringen.

Je kan ze gewoon downloaden bij Kazaa, tip: ga naar BOL toe en luister eerst kleine muziekfragmenten van diverse nummers.

Hij heeft hartstikke veel muziek op de markt gebracht, waarvan het meeste van zeer hoog niveau is.

_O_

Hoi Martijn! Ik ben sinds 2002 een grote fan van Jean Michel Jarre en Mike Oldfield geworden en ik kan je vertellen dat alle muziek van hun in de series al ontdekt is.

Van Magnetic Fields bestaat gewoon één versie, maar je hebt zoals bij elk nummer altijd een bewerkte ingekorte versie voor de radio.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het valt me wel op dat het liedje Halloween opvallend vaak gebruikt wordt tijdens belspelletjes. Ik moet dan altijd meteen denken aan *bas* en *adriaan* als ik kijk ;)

ja ik ook snel

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog even een korte 'nieuwsflits' wat betreft het vermoeden van Rob Papen (van PERU) dat het nummer Bermuda van de LP Constellations ook bij B&A gebruikt zou zijn. Ik heb het zojuist gehoord, en ik kan met zekerheid zeggen dat dit nummer NIET gebruikt is. Het is natuurlijk goed mogelijk dat er nog wel andere muziek van PERU (of Nova) gebruikt is, maar daar weet ik op dit moment nog niets van. We kunnen dus nog gewoon vrolijk zoeken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag laatst een aflevering van de schatkaart, en ik vraag me af of iemand weet hoe dat muziekje heet dat je hoort als de boeven aan komen rennen en de wagen van B&A niet wil starten. En wie dat muziekje gemaakt heeft.

Dat zou ik ook graag willen weten. Het is ook gebruikt in de videoversies van de Sleutel (in de scene waarin de boeven B&A achtervolgen voordat ze op de racebaan terechtkomen) en in de Diamant, in de scene waarin B&A in de kofferbak zitten (vandaar dat we het vooral kennen als het 'kofferbaknummer'). Maar waar het vandaan komt weten we helaas nog niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
In het geheim van de sleutel hoor je ook het Shaft theme en Tubular Bells en Papa was a rolling stone, ook erg gave nummers! _O_

Hey! dit is dus van dat moment waarin Adriaan de sleutel opnieuw opduikt met een touw om zijn middel en Bassie die tijd bijhoudt

YES! ^O^ Spindoctor, je bent geweldig! Weet je nog meer nummers die voor ons onbekend zijn? Zoals de achtervolging op de racebaan? Kijk anders even op DE site van DJ Koelkast = www.bassieenadriaan.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
In het geheim van de sleutel hoor je ook het Shaft theme en Tubular Bells en Papa was a rolling stone, ook erg gave nummers! _O_

Is dat ook zo in de herbewerkte versie ervan ? *adjudant*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dat ook zo in de herbewerkte versie ervan ? *adjudant*

Ja, in de eerste vier series is de muziek die er altijd al was nog gewoon aanwezig; de enige muziek die daar vervangen is is de muziek die er in de verschillende videoversies aan toegevoegd was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de achtergrondmuziek echt vet!

Behalve sommige orginele zijn niet zo leuk. :N

Die ze later bij sommige serie's hebben veranderd zoals je ze nu op de tv ziet vind ik het vetst.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de achtergrondmuziek echt vet!

Behalve sommige orginele zijn niet zo leuk. :N

Die ze later bij sommige serie's hebben veranderd zoals je ze nu op de tv ziet vind ik het vetst.

Je kan zeggen, smaken verschillen, maar ik vind toch wel dat er weinig aanpassingen geslaagd zijn hoor.

Vb : De schatkaart, al die goede muziek die vervangen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vindt de achtergrondmuziek van Bert Smorenburg het leukst. _O_

Die hebben ze volgens mij vervangen voor de oude achtergrondmuziek.

Dat is weer 's wat anders! De meeste mensen prefereren de muziek van Aad Klaris. Ikzelf vind alle muziek wel goed. Wat me het meeste stoort aan de Bert Smorenburg muziek is dat het te weinig verschillende thema's zijn, waardoor de muziek zo vaak te horen is dat ie niet meer leuk is. Hoe meer variatie, hoe meer gewaardeerd de muziek meestal wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat me het meeste stoort aan de Bert Smorenburg muziek is dat het te weinig verschillende thema's zijn, waardoor de muziek zo vaak te horen is dat ie niet meer leuk is. Hoe meer variatie, hoe meer gewaardeerd de muziek meestal wordt.

Inderdaad, die 2 achtervolgingsdeuntjes van Smorenburg zijn gaaf, maar ze komen in de Verdwenen Kroon ZO vaak terug,

dat ze op de helft van de serie vanaf het overhandigen van het losgeld echt op mijn zenuwen beginnen te werken. :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
Soms hoor je het wel te vaak zo als in luxemburg. je hoort dan echt de hele tijd een dezelfde muziek en dat is die driegende tubbler volgens mij.

(ik heb het over de tv versie.)

Dit ben ik helemaal met je eens. Zelfs mensen die fan zijn van de nieuwe muziek moeten de originele Child of the Sea versie waarderen en zelfs boven de nieuwe versie stellen. Zo was het saxsologedeelte als B&A de doodlopende straat in rijden werkelijk de climax op het voortdurende Child of the Sea thema dat de hele tijd te horen was. Nu is het constant hetzelfde thema, zonder climax of variatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind Peru de ergste. :N

Ik vind die zo erg klinken. :X

Ik heb gelukkig de DVD versie met de muziek van Smorenburg. *)

Daarmee bedoel ik de schatkaart.

De nieuwe muziek heeft toch niets, het is steeds hetzelfde. Ik vind net Peru zo goed, omdat het die sfeer meer heeft van alleen te zijn in de woestijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De nieuwe muziek heeft toch niets, het is steeds hetzelfde. Ik vind net Peru zo goed, omdat het die sfeer meer heeft van alleen te zijn in de woestijn.

Met name 'Continents' dat wordt gebruikt bij de bergklimscene is veel beter en toepasselijker dan het vervangende thema.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind Peru de ergste. :N

Ik vind die zo erg klinken. :X

Ik heb gelukkig de DVD versie met de muziek van Smorenburg. *)

Daarmee bedoel ik de schatkaart.

Dit is dus grote lariekoek. De muziek van Peru is geweldig :(

-Continents is ideaal voor de klimscene. Vooral het stukje dat je hoort als ze de boeven uit het huis jagen met rotjes is mooi ^O^

-Savanne, staat hier ook goed op zijn plaats, beter dan die droevige theme van Smorgenburg. Die klinkt een beetje TE overdreven op deze momenten.

-Africa, het woestijnmuziekje. Misschien niet zo mooi als thema Indiaan van Smorenburg, maar wel veel beter voor de sfeer hier.

Al met al is de muziek van Peru mijn grote favoriet uit de series ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor Child of the sea.

Ik vind dit nummer zo geweldig dat ik het echt mis in de B&A series. Dit nummer hadden ze gewoon niet moeten vervangen.

Ook Antarctic Echoes is heel mooi, helaas is deze ook vervangen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga voor Child of the sea.

Ik vind dit nummer zo geweldig dat ik het echt mis in de B&A series. Dit nummer hadden ze gewoon niet moeten vervangen.

:D_O_

Ik ben het dus voor de volle 100% met je eens! Dit klopt zeker, want Child of the Sea is idd het meest geweldige nummer dat ze ooit hebben gebruikt en ze hadden het nooit moeten vervangen! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook vind ik het muziekje in de Diamant als *bas* in de binnenkant van mijn ogen.

Als *bas* met z'n spiegelbeeld speelt.

Weet iemand van wie dat muziekje is?????

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:D_O_

Ik ben het dus voor de volle 100% met je eens! Dit klopt zeker, want Child of the Sea is idd het meest geweldige nummer dat ze ooit hebben gebruikt en ze hadden het nooit moeten vervangen! :D

Het zijn ook echt van die relax nummers :) om bijv. in slaap te vallen.. dat vind ik nou ook zo goed aan de nummers die ze gebruikt hebben.. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

ík ben de tubullar bells aan het luisteren.

Heb ik ff gedownload.(ik wee nie of ik dat mag zeggen.)

Hij duurt een kleine halfuur.

Je hoort ook hele andere muziekjes in dat stukje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ík ben de tubullar bells aan het luisteren.

Heb ik ff gedownload.(ik wee nie of ik dat mag zeggen.)

Hij duurt een kleine halfuur.

Je hoort ook hele andere muziekjes in dat stukje.

Wat je doet mag je zelf weten, alleen niet om vragen, niet aanbevelen en niet aanbieden ;) dan ist goed.

Hij draait ook in gewone èn live-versie op Radio B&A

beiden volledige 27 minuten versies

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik vind de achtergrondmuziek uit B&A sowieso vaak héél erg goed, perfecte nummers zitten ertussen. Maa de allerbeste, die helaas niet in de poll staat, is toch wel 'Tubular Bells', dat idd in volle versie wel ietsje langer duurt maar van begin tot eind gewoon een fantastisch stuk is!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beste leden,

Weet iemand misschien de versie

van Tubular Bells als adriaan klimmen is

bij het strandje in de serie van de

huilende proffesor?

Gegroet van de gewezen plaaggeest!!

Zo en hopen dat ik hier antwoord op krijg! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb gestemd op Clannad - Child of the Sea (oude thema dreigende sfeer/overwinning boeven).

Ik speel nu 6 jaar keyboard dus ik ben al een beetje bekend op muziekterrein en vind Magnetic Fields en beetje kaal opzich. Een goede baspartij (bijvoorbeeld een slapbass) maakt het denk ik wat minder kaal.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
DjKoelkast, veel dingen die je doet vind ik geweldig! zoals dit forum opstarten, radio B&A enzo.

Maar ik vind het wel overdreven dat je geld GELD!! gaat vragen om de achtergrondmuziekjes volledig te downloaden vanaf je site!

Ik heb al alle achtergrondmuziek van de B&A series door Bert Smorenburg gemaakt VOLLEDIG, en ik wil het aan iedereen die wil doorsturen via msn.

Of je kunt sommige volledige achtergrondliedjes ook opslaan vanaf de cd-rom 'Spelen met Bassie & Adriaan deel 2', het is maar dat je het weet hé ^O^

GELD is bijvoorbeeld nodig om een eigen server te bekostigen, zodat de site inclusief het forum minder vaak plat ligt. Je hoeft echt niet te denken dat DJkoelkast er winst mee maakt hoor. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

GELD is bijvoorbeeld nodig om een eigen server te bekostigen, zodat de site inclusief het forum minder vaak plat ligt. Je hoeft echt niet te denken dat DJkoelkast er winst mee maakt hoor. :{

En als 'ie er toch winst mee maakt: wat maakt het uit?? Hij verricht toch veel werk voor deze site's :) . Opzich vind ik het wel grappig gedaan: een bestellijn, pincode, en het zijn bovendien maar een paar nummers die wat kosten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind die muziek zo mooi, vooral de dreigende muziek bellen vind ik de mooiste en als je ze zo kan krijgen wil ik hem wel.

Als ik je straks maar niet hoor klagen dat het forum zo vaak down is :(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil de volledige achtergrondmuziekjes ook wel

(niet denken dat ik geen betaalde full versie's heb ofzo, ik heb er wel een paar maar die niet op de muziek pagina te downloaden zijn wil ik ook graag hebben)

Lorenzo, als je wilt dan ;) , mag je mij ook toevoegen op MSN:

worldwidelukas@hotmail.com

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...