Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Achtergrondmuziek


Wat is jouw fovoriete achtergrondmuzieknummer? Kies uit de volgende nummers:  

82 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw fovoriete achtergrondmuzieknummer? Kies uit de volgende nummers:

    • Vangelis - Antarctic Echoes (oude thema 'Geheimzinnige Opdracht')
      20
    • Jean Michel Jarre - Magnetic Fields Part I (oude thema achtervolging)
      44
    • Clannad - Child of the Sea (oude thema dreigende sfeer/overwinning boeven)
      24
    • Peru - Continents (oude thema van HGvdS 'bergklimmen' en 'opgesloten zitten in grot')
      7


Aanbevolen berichten

Volgens mij zit bij de huilende professor op de Canarische Eilanden een andere versie van de tubular bells.

Da's volgens mij een live-versie van Tubular Bells, hoorde ik laatst nog op Radio B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Da's volgens mij een live-versie van Tubular Bells, hoorde ik laatst nog op Radio B&A.

Nee, die versie die Rancho bedoelt is de versie met een gitaarsolo erin. Volgens Martijn Passchier komt deze van een synthesizer plaat, maar ons is dit nummer nog steeds onbekend. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, die versie die Rancho bedoelt is de versie met een gitaarsolo erin. Volgens Martijn Passchier komt deze van een synthesizer plaat, maar ons is dit nummer nog steeds onbekend. :N

Die originele is nog steeds het mooist. Als ik die laat horen zegt iedereen: "Oh.. Da's als Adriaan over het dak loopt"

(Die bekende scène ontbreekt nog op muziek.bassieenadriaan.nl)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, die versie die Rancho bedoelt is de versie met een gitaarsolo erin. Volgens Martijn Passchier komt deze van een synthesizer plaat, maar ons is dit nummer nog steeds onbekend. :N

Da's lastig zoeken. Er zijn in de loop der tijden vele synthesizer platen met remixes van bestaande nummers uitgekomen. Ed Starink heeft er bijvoorbeeld een aantal op z'n naam staan. Wellicht is hij ook van die Tubular Remix uit de Huilende Professor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's lastig zoeken. Er zijn in de loop der tijden vele synthesizer platen met remixes van bestaande nummers uitgekomen. Ed Starink heeft er bijvoorbeeld een aantal op z'n naam staan. Wellicht is hij ook van die Tubular Remix uit de Huilende Professor.

Nee, zover ik weet heeft Ed Starink maar één remix gemaakt van Tubular Bells en die staat op Synthesizer Greatest Vol. 1 en die duurt 8 minuten en die is het niet, want dat nummer van de Professor bevat duidelijk een gitaar en Starink's versie is één en al synthesizers.

EDIT: Wow, dat is volgens mij niet 1 zin :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Magnetic Fields en Antartich Echoes zijn echt toppie ^O^

Alleen jammer dat ze in mp3 formaat zijn, anders had ik er een aantal op CD kunnen zetten, zodat ik ze over 12 uurtjes onderweg naar Frankrijk zou kunnen afspelen. :N

(omdat de CD speler in de auto mp3 niet ondersteunt)

*(*O}

...

Link naar bericht
Delen op andere sites
iemand idee waar je dit soort muziek op CD kan aanschaffen ? O}

De meeste nummers staan op cd's die gewoon in de winkel te koop zijn, dus zo moeilijk is het niet.

Enkele Smorenburg nummers staan op een gloednieuwe cd die 5 juli bij Adrina Producties BV verschijnt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Theme From Halloween een goed nummer, heeft iemand dat nummer en van welke cd is dat afkomstig want ik heb nml. wel eens dat nummer van iemand gekregen en ben ´t jammer genoeg kwijtgeraakt, maar dat nummer was alleen niet precies hetzelfde als het nummer wat ze gebruikten in de series. Klonk net ff iets anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind Theme From Halloween een goed nummer, heeft iemand dat nummer en van welke cd is dat afkomstig want ik heb nml. wel eens dat nummer van iemand gekregen en ben ´t jammer genoeg kwijtgeraakt, maar dat nummer was alleen niet precies hetzelfde als het nummer wat ze gebruikten in de series. Klonk net ff iets anders.

John Carpenter - Halloween Theme

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor Magnetic Fields van Jean-Michel Jarre gekozen, Antarctic Echoes en Child of the Sea vind ik ook wel goed, maar deze vind ik net ietsje beter. (de vierde uit het lijstje vind ik irritant en helemaal niet leuk, maar da's mijn mening). Wel balen dat ik op Kazaa nergens Savanne van Peru kan vinden, dat vind ik echt een goed nummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een paar dagen terug een CD van Peru binnen gekregen met Savanne erop, en nog 2 nummers die ze gebruikten, ´t was wel een dure maar dat had ik er voor over. Ik had `m namenlijk bij fonos besteld, en die maken alleen maar cd´s als ze nergens meer te krijgen zijn in de winkel. Maar het is idd een heel goed nummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat vinden veel mensen toch niks aan Continents.

Ik vind het juist het allermooiste muziekje dat in de series is gebruikt. Ik doel dan vooral op het middelste stukje. Dit hoor je als B&A de boeven uit het huis jagen en als Adriaan de riemen nat wil maken. Een prachtig nummer -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat vinden veel mensen toch niks aan Continents.

Ik vind het juist het allermooiste muziekje dat in de series is gebruikt. Ik doel dan vooral op het middelste stukje. Dit hoor je als B&A de boeven uit het huis jagen en als Adriaan de riemen nat wil maken. Een prachtig nummer -0-

Hier kan ik me zeker in vinden...Continents is een van mijn favoriete B&A-nummers, en niet alleen vanwege het middelste stukje, ik vind de rest van het nummer ook top :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat vinden veel mensen toch niks aan Continents.

Ik vind het juist het allermooiste muziekje dat in de series is gebruikt. Ik doel dan vooral op het middelste stukje. Dit hoor je als B&A de boeven uit het huis jagen en als Adriaan de riemen nat wil maken. Een prachtig nummer -0-

Het beginstukje past dan weer perfect bij het naar beneden klimmen van B&A bij de rots, waar Bassie nogal bang is en Adriaan roept dat hij niet naar beneden moet kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik vind Theme From Halloween een goed nummer, heeft iemand dat nummer en van welke cd is dat afkomstig

Het is afkomstig uit de film 'Halloween', als er ergens van deze film een soundtrack te vinden is zal het daar wel opstaan, maar volgens mij kun je het het beste ergens downloaden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is afkomstig uit de film 'Halloween', als er ergens van deze film een soundtrack te vinden is zal het daar wel opstaan, maar volgens mij kun je het het beste ergens downloaden.

Je moet dus zoeken naar de versie die bij B&A gebruikt is als er een zware trom of bas op de achtergrond klinkt. Die staat

niet op de originele film soundtracks, want John Carpenter heeft het nummer nooit zo gespeeld voor zijn cd's. ;)

Hij is alleen moeilijker te vinden. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of het al eens voorbij gekomen is, maar in de scène in De Huilende professor, als B&A in de val worden gelokt door Joris en dat groene leger, hoor je, als B&A langs dat huisje lopen waar de walkie talkie ligt ook een stuk muziek. Is hiervan bekend welke muziek dat is? (heb helaas geen voorbeeld voorhanden)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Staat de TV net op RTV West wordt er een hondje geboren hoor ik opeens hoor ik opeens Vangelis met Antartic Echoes.

( Muziekje als de opdracht wordt voorgelezen uit de Geheimzinnige opdrachtgever.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Staat de TV net op RTV West wordt er een hondje geboren hoor ik opeens hoor ik opeens Vangelis met Antartic Echoes.

( Muziekje als de opdracht wordt voorgelezen uit de Geheimzinnige opdrachtgever.)

Cool! Zo zie je maar, dat er op tv soms toch wel wat B&A deuntjes te horen zijn. Bij belspellen hoor je bijvoorbeeld soms Theme From Halloween (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Cool! Zo zie je maar, dat er op tv soms toch wel wat B&A deuntjes te horen zijn. Bij belspellen hoor je bijvoorbeeld soms Theme From Halloween (O)

Ook hoor je vaak de theme van The good, the bad and the ugly. Komt best vaak voor in spannende scenes of in persiflages

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zat ik zaterdagavond TVtoppers te kijken lieten ze een fragment zien van het programma Teleraadsel uit 1979.

Hoor ik in dat programma opeens een bekend achtergrondmuziekje.

Vangelis-Spiral. (Als Adriaan Bassie zoekt in de schuilplaats van de Professor.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zat ik zaterdagavond TVtoppers te kijken lieten ze een fragment zien van het programma Teleraadsel uit 1979.

Hoor ik in dat programma opeens een bekend achtergrondmuziekje.

Vangelis-Spiral. (Als Adriaan Bassie zoekt in de schuilplaats van de Professor.)

Volgens mij zat dat hele programma Teleraadsel vol muziek van Vangelis. De openingstune was namelijk Dervish D. dat ongeveer rond dezelfde tijd als Spiral werd gecomponeerd door Vangelis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Even een vraagje over een achtervolging scene, ik hoop dit niet waar is.

mijn favoriete scene is de achtervolging van Bassie en Adriaan en de 2 verkleden boeven als Bassie en Adriaan (De Diamant)

Nu ben ik alles op DVD aan het kopen, en nu wil ik weten of er aan deze achtervolging nog gesleuteld is. Dus zit de oude muziek van Anonymus Two er nog onder, want dat vind ik een geweldige track. Of hebben ze dat lied vervangen door een ander lied, Ik hoop zelf van niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even een vraagje over een achtervolging scene, ik hoop dit niet waar is.

mijn favoriete scene is de achtervolging van Bassie en Adriaan en de 2 verkleden boeven als Bassie en Adriaan (De Diamant)

Nu ben ik alles op DVD aan het kopen, en nu wil ik weten of er aan deze achtervolging nog gesleuteld is. Dus zit de oude muziek van Anonymus Two er nog onder, want dat vind ik een geweldige track. Of hebben ze dat lied vervangen door een ander lied, Ik hoop zelf van niet.

Je hoeft je geen zorgen te maken, Anonymus Two is nog steeds gewoon aanwezig in die scene :Y

Ik zeg er ook maar vast bij: in de eerste vier series (Plaaggeest, Sleutel, Diamant, Professor) is alle oorspronkelijke muziek nog gewoon aanwezig, de enige muziek die in die series vervangen is, is de muziek die er in de verschillende videoversies aan toegevoegd is. Ook is er hier en daar aan scenes die oorspronkelijk muziekloos waren een deuntje toegevoegd, maar voor de rest is in die series alles nog bij het oude. Dan weet je dat ook vast ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zoek al heel lang naar twee liedjes van Focus,

Elspeth of Nottingham (Achtergrondmuziek droomwereld Musketiers (Diamant))

Anonymous II (Achtergrondmuziek als B1 en B2 in de caravan inbreken om kleding te stelen en als de boeven de diamant hebben gestolen en achtervolgd worden (Diamant))

Als iemand mij kan helpen, graag!

Alvast bedankt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand mij een antwoord te geven op de volgende vraag:

Bij de klassieke versie van de Verzonken Stad tijdens de ontknoping met de poppen hoor je een (erg leuk) achtergrond muziekje.

Weet iemand misschien of dit nummer geschreven is door Mantille of Klaris, of is dit nummer door een andere band/groep gemaakt?

En als dit nummer door een andere band/groep gemaakt is, wat is dan de titel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand mij een antwoord te geven op de volgende vraag:

Bij de klassieke versie van de Verzonken Stad tijdens de ontknoping met de poppen hoor je een (erg leuk) achtergrond muziekje.

Weet iemand misschien of dit nummer geschreven is door Mantille of Klaris, of is dit nummer door een andere band/groep gemaakt?

En als dit nummer door een andere band/groep gemaakt is, wat is dan de titel?

Heel waarschijnlijk is dit een nummer van Aad Klaris.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar weet iemand het zeker?

Ik vind het liedje namelijk ook niet terug op de muziek pagina van DJ Koelkast?!

Geloof me, ik weet waar ik over praat. ;) Zeker weten doet niemand het helaas, maar er is echter een hele grote kans (bijna helemaal zeker) dat dit een werk van Klaris is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...