Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan Achtergrondmuziek


Wat is jouw fovoriete achtergrondmuzieknummer? Kies uit de volgende nummers:  

82 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw fovoriete achtergrondmuzieknummer? Kies uit de volgende nummers:

    • Vangelis - Antarctic Echoes (oude thema 'Geheimzinnige Opdracht')
      20
    • Jean Michel Jarre - Magnetic Fields Part I (oude thema achtervolging)
      44
    • Clannad - Child of the Sea (oude thema dreigende sfeer/overwinning boeven)
      24
    • Peru - Continents (oude thema van HGvdS 'bergklimmen' en 'opgesloten zitten in grot')
      7


Aanbevolen berichten

Als Lorenzo straks online komt vliegen dr meteen 26 schermpjes tegelijk op als dit zo doorgaat :?

Misschien ff online zetten ofzo?? Tis alleen de vraag of dat wel legaal is...

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Zet hier maar geen links neer naar volledige muzieknummers. Daar krijgen we problemen mee vanwege copyrights, dus regel dat maar buiten dit forum. :)

Dat dacht ik dus al. En ik zou het ook niet buiten het forum doen. Er is al behoorlijk wat legaal te downloaden vanaf de muziek site dus als daar het Spaanse thema enzovoort bijkomen is dat zat. :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Lorenzo straks online komt vliegen dr meteen 26 schermpjes tegelijk op als dit zo doorgaat :?

Wij weten Lorenzo's e-mail adres niet dus wij kunnen hem niet toevoegen, want hij moet ons toevoegen omdat wij onze e-mail adressen hebben gemeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook niet alle nummers maar toch een heleboel.

Mooie zijn o.a. thema Wales, thema Blooper, thema achtervolging enz.

Ik heb iedereen toegevoegd op msn nu. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik keek gisteren de oude Klaris versie van de reis door europa deel 1. Geweldig om die oude muziek weer te horen. Vooral de droevige Franse theme van Klaris vond ik prachtig _O_ En natuurlijk het grappige thema dat je hoort in de bloemenveiling (ook genoemd in ander topic).

Toen B&A opgesloten zaten op het eiland waar je naartoe kan lopen als je op tijd bent hoorde je ook even Predator. En dan natuurlijk Antartic Echoes, HET geheimzinnige opdracht thema _O_

Het was heel lang geleden dat ik de opdracht in oude versie had gezien, maar nu besef ik pas hoe slecht de nabewerking hier eigenlijk is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De achtergrond muziek van Bassie & Adriaan is altijd een belangrijk punt geweest, waardoor de series aantrekkelijk waren om te kijken.

Ik heb in de poll voor Antartic Echoes van Vangelis gestemd, wat een heerlijk nummer is dat. Het ademt helemaal de mysterieuze sfeer aan het begin van de Geheimzinnige Opdrachtgever uit.

Maar eigenlijk is mijn grootste favoriet de achtergrond muziek in de Kroon, dus de Equinoxe, en dan met Part 4.

Part 4 wordt gedraaid als B&A ontsnappen uit de burcht. Toen ik de serie voor het eerst zag, maakte het nummer gelijk indruk op mij en ik maakte de geluiden van Equinoxe 4 onder het knippen en plakken in de kleuterklas :)

Het nummer Tubular Bells van Mike Oldfield, zal voor mij eeuwig aan B&A gekoppeld blijven, omdat dat nou eenmaal het 'spannende' thema is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En dan natuurlijk nog Magnetic fields 1, want dat is tenslotte HET achtervolgings thema uit de series _O_ De spanning en kracht die hierin zit maakt een achtervolgscene gewoon geweldig ^O^

Die was ik vergeten te vermelden :@ Ik sluit me helemaal bij je aan ^O^

Het sfeertje dat Spiral van Vangelis bij de Huilende Professor uitstraalt, is ook geweldig _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Iets dat me onlangs opviel in de originele versie van de Kroon: in de scene waarin Japie de beveiliging van het museum bestudeert en fotografeert hoor je een iets langzamere, lagere versie van het toem toem toem-muziekje. Ik kan me niet herinneren dat die later nog ergens anders is gebruikt...maar wie weet kom ik het weer ineens tegen; ik was het nu immers ook even vergeten... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Kan iemand me vertellen hoe het achtergronds

muziek heet uit de droom wereld van bassie voor

de spiegel?Uit de serie van de diamant!

Heeft iemand hier antwoord op?..Wel leuk nummertje toch? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heeft iemand hier antwoord op?..Wel leuk nummertje toch? :P

Als het op Djs website staat, weten we het. Als het daar niet staat, weten we het niet. Dacht dat dat intussen wel duidelijk was ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor degenen die de oude versie van De Reis vol Verrassingen bezitten: welke muziek hoorde je oorspronkelijk onder het stukje in de St. Maarten aflevering, waarin Bassie de boefjes allerlei gekke opdrachten gaf?

Ohja en over die St, Maarten aflevering, wat mis ik die instrumentale versie van het St. Maarten nummer als achtergrond. Vond ik mooier dan het thema van Smorenburg (dat ook wel mooi is, maar minder dan het Klaris thema)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor degenen die de oude versie van De Reis vol Verrassingen bezitten: welke muziek hoorde je oorspronkelijk onder het stukje in de St. Maarten aflevering, waarin Bassie de boefjes allerlei gekke opdrachten gaf?

Het muziekje dat daar te horen is (of was) is het Thema Vrolijk van Aad Klaris.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi jongens, ik heb misschien weer een nieuwe:

Een vriend van mij vertelde mij laatst dat het spaanse gitaar muziekje en het muziekje dat regelmatig wordt gebruikt in de plaaggeest onder andere in de droomwereld in het restaurant, een beetje in de richting van Django Reinhardt moet zoeken en misschien hebben we daar dan weer wat aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Omroep Brabant wordt bij een stukje "reclame" ook Theme From S.W.A.T. gebruikt maar dan alleen de drums. Ik wist dat ik het ergens van kende maar ik ben er al achter ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind rhithm Heritage- theme from S.W.A.T ook wel goed.

(is het muziekje als B&A in het water springen en op het strandje komen omdat ze werden achterna gezeten door Joris en de groene mannetjes.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb eigenlijk heel veel favoriete achtergrondmuziekjes, maar de beste vind ik toch echt GX1 van Rick Van Der Linden, ik zoek al heel lang naar dat nummer, maar ik heb hem helaas nog niet kunnen vinden... *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me ook af of het stukje muziek dat je in de Schatkaart hoort als Adriaan 'in de dakgoot loopt te wandelen' een bestaand stukje is of dat het door Klaris is gecomponeerd.

Dat heb ik een tijd geleden naar Dj gestuurd. Zal binnenkort wel op de muzieksite komen bij de update.

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat muziekje dat wordt gedraaid als VJ & B2 met hun kaptte auto in de Schatkaart rijden aan het eind, wordt ook gedraaid aan het einde van Bassie's dromen in de professor.

Maar dat muziekje uit de professor als adriaan in de dakgoot loopt vind ik ook een goed nummer! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat muziekje dat wordt gedraaid als VJ & B2 met hun kaptte auto in de Schatkaart rijden aan het eind, wordt ook gedraaid aan het einde van Bassie's dromen in de professor.

Dat korte muziekje bedoel je? Je hoort dat korte muziekje ook op een iets andere (langere) manier als Japie 'nodig moet' bij die lava rotsen en waar die damp opstijgt. Als hij aan komt wankelen bij de Baron en B2 hoor je een variant ervan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat korte muziekje bedoel je? Je hoort dat korte muziekje ook op een iets andere (langere) manier als Japie 'nodig moet' bij die lava rotsen en waar die damp opstijgt. Als hij aan komt wankelen bij de Baron en B2 hoor je een variant ervan.

wanneer wordt die site weer een x geupdate de laatste x was 4juni

ik w8

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat korte muziekje bedoel je? Je hoort dat korte muziekje ook op een iets andere (langere) manier als Japie 'nodig moet' bij die lava rotsen en waar die damp opstijgt. Als hij aan komt wankelen bij de Baron en B2 hoor je een variant ervan.

Je hoort het ook nog wanneer B&A in de laatste aflevering uit de grot tevoorschijn komen, en terug naar Nederland gaan. Daarna komt het ook nog in de Verzonken Stad langs.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik merkte kortgeleden nog iets merkwaardigs op:

In deel 3 van De Geheimzinnige Opdracht (Wales) rijden B&A met het tandradtreintje de berg op. Je hoorde hier altijd Antartic Echoes, zelfs na de nabewerking zat dat muziekje er nog in.

Maar ineens is deze muziek ook weer vervangen door Thema Opdracht van Bert Smorenburg. Een late nabewerking? Ik weet toch haast zeker dat deze scène tot voor kort nog de Vangelis muziek bevatte!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik merkte kortgeleden nog iets merkwaardigs op:

In deel 3 van De Geheimzinnige Opdracht (Wales) rijden B&A met het tandradtreintje de berg op. Je hoorde hier altijd Antartic Echoes, zelfs na de nabewerking zat dat muziekje er nog in.

Maar ineens is deze muziek ook weer vervangen door Thema Opdracht van Bert Smorenburg. Een late nabewerking? Ik weet toch haast zeker dat deze scène tot voor kort nog de Vangelis muziek bevatte!

Toevallig was vandaag die aflevering op Ketnet. Ik heb geluisterd en daar was het ook Thema Opdracht van Bert Smorenburg. Wel jammer ja dat dat niet meer Vangelis muziek heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toevallig was vandaag die aflevering op Ketnet. Ik heb geluisterd en daar was het ook Thema Opdracht van Bert Smorenburg. Wel jammer ja dat dat niet meer Vangelis muziek heeft.

Dan zal het wel een definitieve vervanging zijn. Toch jammer, was wel mooi nog een klein stukje Antarctic Echoes.

Maar ik moet wel zeggen dat ik Thema Opdracht van Bert Smorenburg zeer kan waarderen. Alleen, tsja als je de oude muziek gewend was.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
In het geheim van de sleutel hoor je ook het Shaft theme en Tubular Bells en Papa was a rolling stone, ook erg gave nummers! _O_

Zijn er verschillende versie van Papa Was A Rolling Stone? Want in de versie die ik heb gedownload zit dat stuk er niet in... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat van Papa was a rolling stone viel me al op toen Boris het liedje bij Idols ging zingen.

Is het wel de juiste versie die ze gebruiken in De Sleutel? Of is die versie van dat nummer in de Sleutel de originele versie? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik ben aan het uitzoeken welke muziek gebruikt is voor de vluchtscene van de boefjes. :).

Bedoel je als de boeven met hun kapotte auto wegrijden toen een van de jongens van de B&Aboys een touw om de trekhaak had gedaan?

Dat muziekje wordt trouwens ook gebruikt aan het einde van Bassie's dromen in de Professor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet niet echt waar hij wordt gebruikt.

Maar volgens mij als Adriaan de sleutel uit het water opduikt.

Mijn vraag is dus: Wordt tijdens die scene een oudere versie van Papa Was A Rolling Stone gebruikt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraag dus ik stel hem maar hier, dit is tenslotte het centrale achtergrondmuziek topic.

Waarom worden er karaoke nummers voor E 1.30 aangeboden? Ik snap best dat deze site inkomsten moet hebben, maar al die nummers staan al op de DVD's en er zijn maar weinig mensen hier die die DVD's niet hebbben. Het lijkt me leuker de echt exclusieve muziekjes te koop aan te bieden. Anders schaffen de nieuwkomers al die muziekjes aan voor zoveel geld en als ze ff later de DVD hebben, hebben ze alles dubbel!

Dit is geen negatief commentaar maar 'opbouwende kritiek'.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...