Jump to content

Raad het plaatje: Games! - Editie 4 #3

Recommended Posts

• Replies 305
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 2-1-2018 at 03:24, Keetie zei:

Nee, het is geen Frogger. Het is wel familie.

Het is wel Frogger, maar daar zijn 345.438 edities / varianten op. Heel lastig op te zoeken of te googelen.

Als je willekeurig googelt op ‘Frog’ of ‘Frogger’ icm game enz, krijg je al die varianten voor je neus en als je bijv. uitwijkt naar ‘Toad’ krijg je de bekende Mario-Toads in beeld.

@Frey jij weet het vast, kop ‘m in! O-)

5 hours ago, Keetie said:

OK. Dan had ik moeten schrijven: Hij heet geen Frogger, hij heet anders. Nou kan ik natuurlijk wel een hint gaan geven zoals BBC, maar het spel wordt op de PC gespeeld.

Als de varianten van spellen niet meetellen, dan mag RM (Frogger).

Dan bedoelde je Cross Roads ;)

2 hours ago, Keetie said:

Die heb ik meteen opgezocht in Google en daar blijkt dat er dragons en chickens oversteken. Niet zo best.

Je zoekt het te ver. De BBC staat voor BBCBasic voor Windows. Zo vind je de naam van het engelse beestspel wel.

Dan zou het Hopper moeten zijn, want iets anders kan ik echt niet vinden.

BBC Basic is een programmeer programma, maar in combinatie met Frogger krijg ik geen andere (Engelse) namen.

Ach ja, die hadden we ook nog, goeie ouwe Hopper! Waarschijnlijk 1 van de stamvaders. Inderdaad BBCBASIC, maar alleen voor Acorn Computers. Natuurlijk kun je met een emulator Acorn spellen op een PC spelen. Alleen, het is een PC spel geschreven in BBCBASIC voor WINDOWS. Een exe, geen diskimage. Ok, hij heet geen Frogger, geen Hopper, maar wel zoiets.

6 hours ago, Deemster said:

Ik heb de hele ochtend lopen googlen, en volgens mij moet het Phroggy zijn! Zonder de bbcbasic hint had ik hem nooit gevonden :P 

Zoo dat vind ik knap ^O^!!

Ik heb ook uren gezocht, maar heb het niet kunnen vinden...

Zou het te maken hebben met google skills... :p?

Heb de score bijgewerkt. Hiermee komt er een einde aan Editie 4 van Raad het Plaatje: Games!

In verband met inactiviteit hier, heb ik besloten om het volgende deel niet meer te openen.

Bedankt voor de deelname allemaal! Heb het echt altijd met plezier bijgehouden. Hopelijk is er iemand die het graag voort wil zetten. ;)

49 minutes ago, Keetie said:

Als je intikt bij de zoekoptie van Google:

bbcbasic for windows games hopper (die hopper heb ik er nu aan toegevoegd omdat je met die naam kwam),

dan zie je als 4e of 5e staan:

http://g7lwt.com/www.jeroengroenendaal.com/repository/bb4w/index-2.html

En daar istie... Phroggy, ergens onderaan.

Ja... hahaha.

Die kun je dus alleen vinden als je "Hopper" erbij typt; Met Frogger ga je hem niet vinden :P .

En daarbij als ik het bovenstaande intyp dan vind ik de link uiteindelijk wel (7e hit van boven), maar dan zie ik in de google zoektoptie qua resultaten geen enkele verwijzing naar of geen enkele naam staan naar Frogger, Hopper etc. 

De kop van de titel is "BB4W Games"

Dus dat vergt dan inderdaad een knap staaltje zoek skills ;)