RM Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Deze is wel heel makkelijk; Jazz Jack Rabbit 2 Quote Link to post Share on other sites
Hinse Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 Op 2-12-2017 at 23:53, RM zei: Deze is wel heel makkelijk; Jazz Jack Rabbit 2 Klopt, maar dan komt de swung weer in dit topic Jij bent! Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted December 4, 2017 Author Share Posted December 4, 2017 Nog 4 opgaven voor deze editie! Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 (edited) 6 uur geleden, Hinse zei: Klopt, maar dan komt de swung weer in dit topic Jij bent! Geen dank voor het schopje... en ik doe eigenlijk zelf niet eens echt actief mee Edited December 4, 2017 by MarsM Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Next: Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Carmageddon Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 7 hours ago, djkoelkast said: Carmageddon Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Jaaa? Houd 'm in leven he... het lijstje van de 10 laatste actieve topics heeft hier vast ook mee te maken? Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Quote Link to post Share on other sites
Bananensap Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Planet X2 van de 8-bit guy! Haha wat grappig dat ik die herken. Ik heb mezelf verrast! Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 33 minuten geleden, Bananensap zei: Planet X2 van de 8-bit guy! Haha wat grappig dat ik die herken. Ik heb mezelf verrast! Dat is hem Makkelijker dan gedacht Quote Link to post Share on other sites
Ross Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 On 12/13/2017 at 10:15 AM, Bananensap said: Planet X2 van de 8-bit guy! Haha wat grappig dat ik die herken. Ik heb mezelf verrast! Jij bent Quote Link to post Share on other sites
Bananensap Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Heb je een hint in voorraad? Quote Link to post Share on other sites
Bananensap Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Het spel is in 2011 uitgekomen voor de NES Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 46 minutes ago, Bananensap said: Het spel is in 2011 uitgekomen voor de NES NES en 2011 ?! Dan moet het haast wel virtual console zijn... Quote Link to post Share on other sites
Bananensap Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 2 minutes ago, RM said: Dan moet het haast wel virtual console zijn... Nope. Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Gevonden. Het is Alter Ego, denk ik. Quote Link to post Share on other sites
Bananensap Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Klopt! Quote Link to post Share on other sites
RM Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 (edited) Frogger Edited January 1, 2018 by RM Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted January 1, 2018 Author Share Posted January 1, 2018 Dit is de laatste opgave! Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Nee, het is geen Frogger. Het is wel familie. Quote Link to post Share on other sites
MarsM Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Op 2-1-2018 at 03:24, Keetie zei: Nee, het is geen Frogger. Het is wel familie. Het is wel Frogger, maar daar zijn 345.438 edities / varianten op. Heel lastig op te zoeken of te googelen. Als je willekeurig googelt op ‘Frog’ of ‘Frogger’ icm game enz, krijg je al die varianten voor je neus en als je bijv. uitwijkt naar ‘Toad’ krijg je de bekende Mario-Toads in beeld. @Frey jij weet het vast, kop ‘m in! Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted January 5, 2018 Share Posted January 5, 2018 OK. Dan had ik moeten schrijven: Hij heet geen Frogger, hij heet anders. Nou kan ik natuurlijk wel een hint gaan geven zoals BBC, maar het spel wordt op de PC gespeeld. Als de varianten van spellen niet meetellen, dan mag RM (Frogger). Quote Link to post Share on other sites
RM Posted January 5, 2018 Share Posted January 5, 2018 5 hours ago, Keetie said: OK. Dan had ik moeten schrijven: Hij heet geen Frogger, hij heet anders. Nou kan ik natuurlijk wel een hint gaan geven zoals BBC, maar het spel wordt op de PC gespeeld. Als de varianten van spellen niet meetellen, dan mag RM (Frogger). Dan bedoelde je Cross Roads Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted January 6, 2018 Share Posted January 6, 2018 Die heb ik meteen opgezocht in Google en daar blijkt dat er dragons en chickens oversteken. Niet zo best. Je zoekt het te ver. De BBC staat voor BBCBasic voor Windows. Zo vind je de naam van het engelse beestspel wel. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted January 6, 2018 Share Posted January 6, 2018 2 hours ago, Keetie said: Die heb ik meteen opgezocht in Google en daar blijkt dat er dragons en chickens oversteken. Niet zo best. Je zoekt het te ver. De BBC staat voor BBCBasic voor Windows. Zo vind je de naam van het engelse beestspel wel. Dan zou het Hopper moeten zijn, want iets anders kan ik echt niet vinden. BBC Basic is een programmeer programma, maar in combinatie met Frogger krijg ik geen andere (Engelse) namen. Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted January 7, 2018 Share Posted January 7, 2018 Ach ja, die hadden we ook nog, goeie ouwe Hopper! Waarschijnlijk 1 van de stamvaders. Inderdaad BBCBASIC, maar alleen voor Acorn Computers. Natuurlijk kun je met een emulator Acorn spellen op een PC spelen. Alleen, het is een PC spel geschreven in BBCBASIC voor WINDOWS. Een exe, geen diskimage. Ok, hij heet geen Frogger, geen Hopper, maar wel zoiets. Quote Link to post Share on other sites
Deemster Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Ik heb de hele ochtend lopen googlen, en volgens mij moet het Phroggy zijn! Zonder de bbcbasic hint had ik hem nooit gevonden Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Ja, klopt! Ik wou de url al geven waar nog meer van die in bbcbasic geschreven spellen staan. Jij mag. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 6 hours ago, Deemster said: Ik heb de hele ochtend lopen googlen, en volgens mij moet het Phroggy zijn! Zonder de bbcbasic hint had ik hem nooit gevonden Zoo dat vind ik knap !! Ik heb ook uren gezocht, maar heb het niet kunnen vinden... Zou het te maken hebben met google skills... :p? Quote Link to post Share on other sites
Keetie Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Als je intikt bij de zoekoptie van Google: bbcbasic for windows games hopper (die hopper heb ik er nu aan toegevoegd omdat je met die naam kwam), dan zie je als 4e of 5e staan: http://g7lwt.com/www.jeroengroenendaal.com/repository/bb4w/index-2.html En daar istie... Phroggy, ergens onderaan. Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted January 11, 2018 Author Share Posted January 11, 2018 Heb de score bijgewerkt. Hiermee komt er een einde aan Editie 4 van Raad het Plaatje: Games! In verband met inactiviteit hier, heb ik besloten om het volgende deel niet meer te openen. Bedankt voor de deelname allemaal! Heb het echt altijd met plezier bijgehouden. Hopelijk is er iemand die het graag voort wil zetten. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 49 minutes ago, Keetie said: Als je intikt bij de zoekoptie van Google: bbcbasic for windows games hopper (die hopper heb ik er nu aan toegevoegd omdat je met die naam kwam), dan zie je als 4e of 5e staan: http://g7lwt.com/www.jeroengroenendaal.com/repository/bb4w/index-2.html En daar istie... Phroggy, ergens onderaan. Ja... hahaha. Die kun je dus alleen vinden als je "Hopper" erbij typt; Met Frogger ga je hem niet vinden . En daarbij als ik het bovenstaande intyp dan vind ik de link uiteindelijk wel (7e hit van boven), maar dan zie ik in de google zoektoptie qua resultaten geen enkele verwijzing naar of geen enkele naam staan naar Frogger, Hopper etc. De kop van de titel is "BB4W Games" Dus dat vergt dan inderdaad een knap staaltje zoek skills Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts