Jump to content
RM

De Mol 2020 (BE) Pool

Recommended Posts

Intro2020.png.627e48c271bde9c6476d82117cb9d86a.png

Afleveringen: Zondag, 20:00 (VIER)

1364991294_KandidatenHeader.png.3d7f93424f6fb801fbe32ffabcda7833.png

Kandidaten.thumb.png.f684ceaa473193514194f5a65939cc32.png

222985717_AfgevallenKandidaten.png.34a34c856e2ab478093984a570aa9d92.png

Spelverloop2020.thumb.png.866ddf7dd7930d3e1d05a1d2e57c36d1.png

Opzet.png.299ede01e572cc6385898d5ac699d998.png

De opzet van de Pool is hetzelfde als de voorgaande jaren.

Dat betekent dat ook dit jaar iedere deelnemer aan de Pool wekelijks zijn/haar verdenkingen doorgeeft over;

·         Wie de Mol is

·         Wie de Winnaar is

·         Wie de Verliezer is

·         Wie de Afvaller is

Naast het doorgeven van de bovenstaande voorspellingen heeft iedereen wekelijks 10 pasvragen (jokers) ter beschikking, die naar eigen wens ingezet kunnen worden op de kandidaten die nog in het spel zitten en waarvan hij/zij denkt dat die de volgende aflevering halen. Uiteraard mogen ook alle pasvragen (jokers) op één kandidaat worden ingezet.

Voor de laatste aflevering geldt (als er geen afvallers meer zijn) dat de pasvragen (jokers) in moeten worden gezet op de kandidaat waarvan wordt gedacht dat het de Mol is.

Ter voorkoming van een eventueel gelijke stand aan het einde van de Pool dient iedere deelnemer voor de eerste week tevens door te geven hoe hoog hij/zij denkt dat het uiteindelijke bedrag van de pot wordt.

Puntentelling.png.30e10fac3a96beb04ddb227717881ff9.png

De punten die per aflevering verdiend kunnen worden staan in het onderstaande schema vermeld. Net als voorgaande jaren neemt het totaal aantal te behalen punten steeds verder af, wat logisch is gezien je ook steeds meer informatie krijgt en steeds minder kandidaten overhoudt om uit te kiezen.  

In de Vlaamse versie wordt de Mol in de voorlaatste aflevering al bekend gemaakt en dus kunnen er voor de laatste aflevering (de reünie) geen punten meer worden verdiend.

856992838_PuntenPerAflevering.thumb.png.61c12f64022a6a2e9b71079c3fe7daad.png

Voor iedere pasvraag (joker) die op een kandidaat is ingezet die de volgende aflevering haalt wordt 1 punt verdiend (en zoals gezegd geldt dat voor de voorlaatste aflevering voor de pasvragen (jokers) die ingezet zijn op de juiste Mol).

Spelregels.png.ac706f7343706adafa1ac912bfb8c3f2.png

·         Iedere deelnemer aan de Pool stuurt wekelijks zijn inzending voor zondag 20:00 uur door, zodat ik alle voorspellingen in het algemeen overzicht kan verwerken

·         Er is geen invulbestand; De voorspellingen kunnen rechtstreeks worden verstuurd

·         In de Vlaamse versie van de Mol valt er bijna altijd in elke aflevering een kandidaat af, maar het kan ook voorkomen dat er niemand afvalt en dat pas in de volgende aflevering bekend wordt gemaakt welke kandidaat er is afgevallen. Als dit gebeurt dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt als de aflevering waarin de kandidaat is afgevallen

·         In de Vlaamse versie kan het ook zo zijn dat een kandidaat nog kan terugkeren in het spel. Als er aangegeven wordt dat een kandidaat terug kan keren en het gebeurt in dezelfde aflevering als waarin de kandidaat af zou vallen dan geldt voor die specifieke aflevering "geen afvaller"; Mocht het bekend worden gemaakt in de volgende aflevering dan geldt voor de aflevering daarvoor dat de kandidaat afgevallen is en kunnen er in die reguliere aflevering waarin dit bekend wordt gemaakt potentieel 2 afvallers zijn (die dan beiden goed gerekend worden als daar op ingezet is)

·         Het wijzigen van inzendingen mag zoveel als dat de deelnemer wil, maar inzendingen van voorgaande weken kunnen niet meer worden gewijzigd

·         Als een deelnemer vergeet in te zenden heeft dat geen gevolgen voor de Pool, maar uiteraard wel gevolgen voor de puntentelling (de niet ingezette punten worden niet verdiend)

·         Er volgen geen reminders; Iedere deelnemers is zelf verantwoordelijk voor het tijdig en volledig insturen van zijn/haar voorspellingen

·         De winnaar van de Pool is de deelnemer die de meeste punten heeft verdiend en wint een award; Afhankelijk van het aantal deelnemers van de Pool wordt een runner-up award uitgereikt

922430162_InzendingenStanden.png.9bdc74f2ef54eef8885494d303365587.png

Hieronder worden de inzendingen van iedere deelnemer en de standen in het klassement getoond. Net als vorig jaar worden in het klassement het aantal punten dat potentieel nog gehaald kunnen worden weergegeven. Bij iedere kandidaat die in het programma afvalt worden alle punten die op die kandidaat zijn ingezet van het totaal aantal punten afgetrokken. Iedere deelnemer aan de Pool krijgt dus ook puntenaftrek als een afvaller verkeerd is voorspeld.

Klassement.png.3736ee2adc446c1178fd8ded803860f5.png

Verdenkschema.thumb.png.adcc6dc2e6f9f381f807ce7f07965518.png

Pasvragen.thumb.png.4fd2382042256c9ca5f100dab838a7ba.png

@djkoelkast, @Berleas, @Logitech, @Marianne, @MarsM, @Ross, @samba-boy, @Hinse, @Joost, @alle andere users;

Iedereen die mee wilt doen aan de Pool dient deze week voor zondag 20:00 uur zijn inzending voor aflevering 1 door te geven!

Geef tevens door aan djkoelkast dat je graag de afleveringen geüpload ziet worden, zodat je weet wat je in moet zetten!

Veel Succes!

Edited by RM

Ik moet zeggen, het is nog tamelijk pittig voor een forum-leek om te registreren op Retroforum :P Ik keek even mee met girly gister of alles goed ging bij de registratie, maar het is toch wel een flinke kluif. En mailtjes komen tamelijk snel in de spambak terecht.

Oh sorry: ik doe ook in! Ik ga mijn vriendin sowieso inmaken :D

Tof dat er veel enthousiasme is voor de Pool!

Ik heb inmiddels 2 inzendingen binnen :).

3 hours ago, samba-boy said:

Oh sorry: ik doe ook in! Ik ga mijn vriendin sowieso inmaken :D

Ik ben nu al benieuwd hoe groot jouw mond is; Nu moet je het waar gaan maken ook >:)!

7 uren geleden, djkoelkast zei:

Haha Samba-girly _O_

Welkom op Retroforum :D

Dankjewel!😁

1 uur terug, RM zei:

Tof dat er veel enthousiasme is voor de Pool!

Ik heb inmiddels 2 inzendingen binnen :).

Ik ben nu al benieuwd hoe groot jouw mond is; Nu moet je het waar gaan maken ook >:)!

Whahaha idd!😂 Praatjes heeft ie wel😝

18 minuten geleden, Berleas zei:

Ik wil ook graag mee te doen, dit keer geen vakantie dus ook tijd :)

op www.vier.be kun je een account aanmaken en dan ook kijken volgens mij :) 

Ik zorg er voor dat iedereen ze hier kan zien ;)

40 minutes ago, Berleas said:

Ik wil ook graag mee te doen, dit keer geen vakantie dus ook tijd :)

op www.vier.be kun je een account aanmaken en dan ook kijken volgens mij :) 

Top! Je bent dan al de 9e deelnemer.

Ik ga zodadelijk de OP bijwerken.

Iedereen heeft nog 3 dagen (tot en met zondag 20:00 uur) om in te zenden voor aflevering 1

Edited by RM

En ook ik wil graag weer meedoen en de afleveringen zien. DJ en RM alvast weer veel dank voor het verzorgen van pool en afleveringen.

Het ziet er weer veelbelovend uit allemaal!

Dit wordt weer genieten! En weer lekker moeilijk om een blinde voorzet te doen op deze 10 personen. Er springen er voor mij wel een paar uit (berekenend in hun antwoorden, uitstraling) en een paar sowieso niet (de ietwat naïevere ‘ik vind het allemaal zo spannend’/ laat ik me ook eens inschrijven - types) maar toch heb je nu nog niks om het concreet mee te staven.

Ik ga vooralsnog dan maar even af op mijn eigen idee van het intelligentieniveau van deze mensen en de beroepen en het bijbehorende niveau waarop hij/zij dagelijks al bezig zijn om mensen of situaties te beïnvloeden (lees: een slimme poker-face-advocaat gaat in dit geval even voor een sauna-beheerder).

Die voorstelvideo’s zijn eerlijk gezegd wel een beetje ‘tja, nietszeggend’ :')

Ze antwoorden veelal hetzelfde; Mijn doel is zover mogelijk geraken, ik zou een slechte mol zijn omdat ik een flapuit ben en ik zou een goede mol zijn omdat niemand dat verwacht.

We gaan het weer zien! :D

Edited by MarsM

32 minutes ago, djkoelkast said:

Ik ben weer alleen op foto's afgegaan, geen enkel filmpje gezien :P

Wordt wel een leuk druk pooltje zo! Zo zie je maar dat een goed geproduceerde serie toch leuker wordt gevonden.

Ik ga de filmpjes wel meenemen in mijn inschatting ;).

Even een algemene opmerking; Let er bij je inzending op dat deze compleet is :P

Ik heb nu van een aantal inzendingen of geen uiteindelijke pot stand of geen verdeling van de jokers ;).

Back in action, Jooooost! *O* Toch altijd weer een leuk jaarlijks reünie-momentje ;)

En ook altijd tof als we weer nieuwe deelnemers mogen verwelkomen. @samba-boy is meestal één van m’n grote rivalen in Mol-pooltjes, dus mijn verwachtingen van de vrouwelijke equivalent zijn hooggespannen! ( @Samba-girly Welkom! ;))

Edited by MarsM

3 uren geleden, MarsM zei:

En ook altijd tof als we weer nieuwe deelnemers mogen verwelkomen. @samba-boy is meestal één van m’n grote rivalen in Mol-pooltjes, dus mijn verwachtingen van de vrouwelijke equivalent zijn hooggespannen! ( @Samba-girly Welkom! ;))

Haha dankjewel!😄

Op 8-3-2020 om 02:08, MarsM zei:

Back in action, Jooooost! *O* Toch altijd weer een leuk jaarlijks reünie-momentje ;)

Haha ja, het begint er steeds meer op te lijken 😀

11 uren geleden, djkoelkast zei:

Iedereen een beetje blij met de aflevering op deze manier? Ik heb een andere container gebruikt dan normaal.

Ik heb pas later deze week de ruimte om 'm te bekijken, dus kan er nog niets over zeggen. Maar het zal ongetwijfeld net als bij de vorige edities prima zijn (het enige wat toen wat onhandig was, was dat t bufferde / vast liep als je de player even pauzeerde. Kwaliteit is verder top).

Edited by MarsM

2 uren geleden, MarsM zei:

Ik heb pas later deze week de ruimte om 'm te bekijken, dus kan er nog niets over zeggen. Maar het zal ongetwijfeld net als bij de vorige edities prima zijn (het enige wat toen wat onhandig was, was dat t bufferde / vast liep als je de player even pauzeerde. Kwaliteit is verder top).

VLC Media Player of MPC-HC gebruiken om te kijken ;) 

17 uren geleden, MarsM zei:

Dit jaar zijn het MKV's die, zover ik heb kunnen zien, niet of niet goed gestreamed worden door Stack. Downloaden (met een goede snelheid met 6 minuutjes gepiept) en casten :D

Ik heb gisteren al even een klein testje gedaan met betrekking tot VLC Player en het geluid en het lijkt dit keer goed te gaan (geen vertragingen).

Vanavond ga ik de volledige aflevering kijken ;)