Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hier kun je alles kwijt over de figuranten die in de serie's van B&A mee hebben gedaan.

Favoriet: De agent uit de Schatkaart."Ze zijn pand 54 binnen gegaan aan de oosthavenkade". Meesterlijk ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier kun je alles kwijt over de figuranten die in de serie's van B&A mee hebben gedaan.

Favoriet: De agent uit de Schatkaart."Ze zijn pand 54 binnen gegaan aan de oosthavenkade". Meesterlijk ^O^

Bedoel je Evert?

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmz indd evert/slaafje dus... die kerel is wel lache jah :D de volgende keer doe ik ff wat beter mn huiswerk voor ik hem opeens aanspreek zonder te weten wie het is :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind Guus Verstraete cool, die speelt wel 8 rollen of zo in alle series bij elkaar. Beetje raar voor een regisseur, maar ja.. ;)

ik ken een regisseur die in de Schatkaart 2 hoofdrollen vervulde :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja, guus Verstraete.

Hij speelt toch ook die journalist uit de Professor?

Journalist, baliemedewerker, circusartiest, stuntman/chauffeur... en dat is alleen nog maar de Professor

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Journalist, baliemedewerker, circusartiest, stuntman/chauffeur... en dat is alleen nog maar de Professor

ja nu je da zeg van circus artiest he, als de proffesor begint zie je adriaan daar zo praten met een man in een paars pakkie, die man in ook guus als je heel goed oplet(als bassie naar de tent moet komen nadat ie met zn zendbakkie aan et spelen was en dan zonder jassie ankom)

LET MAAR GOED OP ET IS EM EGGIES

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja nu je da zeg van circus artiest he, als de proffesor begint zie je adriaan daar zo praten met een man in een paars pakkie, die man in ook guus als je heel goed oplet(als bassie naar de tent moet komen nadat ie met zn zendbakkie aan et spelen was en dan zonder jassie ankom)

LET MAAR GOED OP ET IS EM EGGIES

Yep, hij staat dus al lang op de figurantenpagina ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ow okeej, k d8 ik zeg et ff

Als je de volgende keer nog iets denkt, check dan eerst even de site. Alle info is welkom maar aan dubbele info hebben we niks...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik herkende Guus Verstraete ook op een foto van Adriaans homepage:

Deze:

ik weet niet zeker of het hem is.

Kon de tekst niet weghalen.

Yep, maar daar is hij geen figurant maar regisseur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Mar de Baan komt ook bijna in elke serie van Bassie & Adriaan voor. Zelfs in die shortie waar Bassie wil gaan schilderen. Dan wordt er van hem als eerste een portret gemaakt en daarna van Bassie.

"Bijna elke serie" is lichtelijk overdreven. Vanaf de Professor zie je hem nooit meer, alleen in die ene shorty dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja Wonderer daar heb je idd. gelijk in. Oja ik vind die spaanse piccolo uit de sleutel "Juan" genaamd ook heel erg grappig vooral als *bas* hem een artiestenfooi geeft en dan op het laatst tegen hem zegt: "En zoals ze in Groningen zeggen: Inpakken en wegwezen" echt geweldig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
vooral als *bas* hem een artiestenfooi geeft en dan op het laatst tegen hem zegt: "En zoals ze in Groningen zeggen: Inpakken en wegwezen!" echt geweldig.
ik geloof dat hij met ''inpakken en wegwezen!'' farce majeure probeert na te doen, want farce majeure zegt ook altijd als het programma is afgelopen, ''inpakken en wegwezen!''
Link naar bericht
Delen op andere sites

Guus Verstraete zei laats in een interview bij de TROS, dat hij nog altijd wordt herinnert aan B&A en dat hij daar waarscheinlijk nooit meer vanaf komt.

Ik vind trouwens de vrouw in de bakkerij bij *plaag* erg goed ook de man van ``wat zoekie joh`` bij de garage van Piet van der Kooij is prima !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Guus Verstraete zei laats in een interview bij de TROS, dat hij nog altijd wordt herinnert aan B&A en dat hij daar waarscheinlijk nooit meer vanaf komt.

Kon je uit die opmerking ook opmaken of hij dat als vervelend ervaart, of dat hij het juist niet erg vindt en alleen maar goede herinneringen aan zijn B&A-tijd heeft? Lijkt me toch wel leuk om te weten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Ik was benieuwd of iemand mij wat meer informatie kon geven over ``Piet van de Kooij```.Je weet wel, de eigenaar van de Opel-garage in ``de Plaaggeest`` !

De garage bestaat in ieder geval nog, en is nog bijna in dezelfde staat als toen! Voor de rest weet ik het niet, misschien anderen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Om even wat duidelijkheid te scheppen;

Figurant -> Persoon die vooral bijdraagt aan de sfeer van de film, maar geen tekst heeft

Edel figurant -> Persoon die slechts enkele woordjes tekst heeft, zoals: ''Drie bier alsjeblieft!''

Acteur -> Persoon die meerdere zinnen tekst heeft en duidelijk noodzakelijk is in de verhaallijn van de film

De kraanmachinist (uit de Plaaggeest) die het bordje weghangt ''geen toegang'' is dus een figurant, een ober die de bestelling opneemt een edel-figurant en de vader van het zoontje die in het water is gevallen (uit de Plaaggeest) vind ik een acteur, hij is noodzakelijk in de verhaallijn en heeft meerdere zinnen tekst.

Dit is dus zoals het in de TV wereld en film wereld in scripten/draaiboeken staat, op het forum kunnen we gewoon figurant blijven zeggen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Om even wat duidelijkheid te scheppen;

Figurant -> Persoon die vooral bijdraagt aan de sfeer van de film, maar geen tekst heeft

Edel figurant -> Persoon die slechts enkele woordjes tekst heeft, zoals: ''Drie bier alsjeblieft!''

Acteur -> Persoon die meerdere zinnen tekst heeft en duidelijk noodzakelijk is in de verhaallijn van de film

De kraanmachinist (uit de Plaaggeest) die het bordje weghangt ''geen toegang'' is dus een figurant, een ober die de bestelling opneemt een edel-figurant en de vader van het zoontje die in het water is gevallen (uit de Plaaggeest) vind ik een acteur, hij is noodzakelijk in de verhaallijn en heeft meerdere zinnen tekst.

Dit is dus zoals het in de TV wereld en film wereld in scripten/draaiboeken staat, op het forum kunnen we gewoon figurant blijven zeggen. ;)

Bedankt voor de info, we gaan gewoon op oude voet verder... :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bedankt voor de info, we gaan gewoon op oude voet verder... :{

Hehe, ik kom een beetje met de deur in huis/het forum vallen, maar zo zit het dus ;). Verder ga ik geen onnodige verwarring scheppen -0-.

Link naar bericht
Delen op andere sites
heel interessant allemaal maar weet iemand nou of die vrouw hetzelfde is? (figurant of edel persoon maakt niet uit :7 )

Geen idee, en ik ben te lui om screenshots te maken, dus als iemand anders dat zou willen doen? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik cap wel even, alleen dan moet niemand anders gaan cappen, andersom kom ik weer voor niets uit deze heerlijke stoel ;).

Overigens: het is als verduidelijking he? Ik wil nu echt niet meer illegaal gaan doen.

Plaatjes zijn goed. Kan ik ze meteen gebruiken voor mijn site, k?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De danseres uit de droom van Bassie in 'het geheim van de Sleutel':

cper1.JPG

De 'koffie mevrouw' in 'de Plaaggeest'

cper2.JPG

Ze moet dus wel heel erg gevisageerd zijn in de droom van Bassie, laten we er maar uit gaan van niet ;). Let bovendien ook op de haarkleur.

Lukas.

P.s. Wonderer ; je mag ze gerust op je site zetten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
de agent van: dat kan toch geen zuivere koffie zijn

slechte acteur :X

Ben even zijn naam kwijt, maar inderdaad, dat kan beter. Beetje op een 'gespeelde' toon, maar de rest van de scenes waar hij in voorkomt vind ik dat hij beter speelt.

Edit: Zijn naam is Theo van Woerden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thnx voor de caps lukas ^O^ Toen ik het zat te bekijken leken ze echt behoorlijk op elkaar. O} Maar tijdens die droom in de sleutel van dat Spaans Dansen zit er ook een vrouw mee te klappen aan zo'n tafeltje en die lijkt ook weer redelijk op die vrouw uit de plaaggeest. Beetje verwarrend :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ben even zijn naam kwijt, maar inderdaad, dat kan beter. Beetje op een 'gespeelde' toon, maar de rest van de scenes waar hij in voorkomt vind ik dat hij beter speelt.

Edit: Zijn naam is Theo van Woerden ;)

hij groeit in de serie, maar zijn gespeelde toon is walgelijk, dat kan iedereen toch wel beter...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hij groeit in de serie, maar zijn gespeelde toon is walgelijk, dat kan iedereen toch wel beter...

Ik nodig je uit om het eens te proberen }:|

Sorry. Theo is koel. So what dat het geen ster acteur is. Hij is gewoon tof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je moet wel eens een bepaalde scene een paar keer opnieuw doen. En dan kan het spontane er vanaf gaan.

Ik moet nu opeens denken aan 'de reis door Europa' in Luxemburg, waar B100 die steen op z'n hoofd kreeg :D. Tientallen take's, ik zou daar echt pissig van worden :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik nodig je uit om het eens te proberen }:|

Sorry. Theo is koel. So what dat het geen ster acteur is. Hij is gewoon tof.

Behalve het fragment van 'dat kan toch geen zuivere koffie zijn' vind ik hem behoorlijk goed acteren hoor. Hij werkt bij de koninklijke marechaussee dus heeft ook zeker ervaring qua agent zijn e.d.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...