Y J 28 juni 2004 gepost Share 28 juni 2004 gepost Dit is geen fout in de serie, maar van de site. Altijd blijven lachen uit de sleutel, gaat niet zo: "Heb je soms problemen, problemen groot of klein", maar "Heb je soms problemen, die onplezierig zijn". Ik zeg het maar even... Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 28 juni 2004 gepost Share 28 juni 2004 gepost Dit is geen fout in de serie, maar van de site. Altijd blijven lachen uit de sleutel, gaat niet zo: "Heb je soms problemen, problemen groot of klein", maar "Heb je soms problemen, die onplezierig zijn". Ik zeg het maar even... Nou volgens mij is dit wel goed hoor, want ik heb het nummer zelf en daar zingen ze wel gewoon "Problemen groot of klein". Maar misschien is het in de serie anders, maar dat lijkt me niet. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 28 juni 2004 gepost Share 28 juni 2004 gepost [..]Nou volgens mij is dit wel goed hoor, want ik heb het nummer zelf en daar zingen ze wel gewoon "Problemen groot of klein". Maar misschien is het in de serie anders, maar dat lijkt me niet. Welke cd is dat? Ik heb de cd-box, en daar staan de originele nummers op. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 28 juni 2004 gepost Share 28 juni 2004 gepost Welke cd is dat? Ik heb de cd-box, en daar staan de originele nummers op. Laat Uncle Ar het maar weer oplossen: Er zijn twee versies van ''Altijd Blijven Lachen'' Versie #1 (origineel uit de Sleutel) = Heb je ook problemen, die onplezierig zijn...... Versie #2 (nieuwe versie) = Heb je soms problemen, problemen groot of klein...... En nu weer lief zijn voor elkaar. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 28 juni 2004 gepost Share 28 juni 2004 gepost [..] Laat Uncle Ar het maar weer oplossen: Er zijn twee versies van ''Altijd Blijven Lachen'' Versie #1 (origineel uit de Sleutel) = Heb je ook problemen, die onplezierig zijn...... Versie #2 (nieuwe versie) = Heb je soms problemen, problemen groot of klein...... En nu weer lief zijn voor elkaar. *bas*: Oke, kapitein! Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 28 juni 2004 gepost Share 28 juni 2004 gepost [..] Laat Uncle Ar het maar weer oplossen: Er zijn twee versies van ''Altijd Blijven Lachen'' Versie #1 (origineel uit de Sleutel) = Heb je ook problemen, die onplezierig zijn...... Versie #2 (nieuwe versie) = Heb je soms problemen, problemen groot of klein...... En nu weer lief zijn voor elkaar. Maar ik moet zeggen, ik vind die tweede versie beter. Ach, het is waar je aan gewend bent. Link naar bericht Delen op andere sites
Magnolia 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Het verbaasd me eigenlijk dat deze er nog niet tussenstaat, hij is notabene nog op Fok! genoemd in een van de vele B&A-topics: Degene die het 'aan de binnenkant van de oogjes bekijken' heeft verzonnen is Jaap Stobbe, B&A wilden van die droomwolkjes, maar die bleken niet haalbaar te zijn, ofzo. (ik weet niet eens of het waar is, heb het ook maar op Fok! gelezen) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 juli 2004 gepost Auteur Share 9 juli 2004 gepost Ik heb nog wat leuke feitjes: [*:87nn3mtw] De auto die gebruikt word in het eerste gedeelte van de shorty waar B&A boodschappen gaan doen (waar Bassie zijn gordel niet om heeft) was toenertijd de privé auto van Bassie (honda prelude, jawel). Doordat Bassie zijn hoofd te hard stootte kwam er een barst in de ruit en moest de scène over met een andere auto[*:87nn3mtw] Zowel Bassie ald Adriaan hebben privé een Honda Prelude gehad (alleen dan zonder stippen en ogen ) Link naar bericht Delen op andere sites
Radames85 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Bassie en Adriaan - op Reis door Europa aflevering 6, in Italie: Jullie hadden al gezien dat de taart die Bassie vangt niet echt is. Je ziet het ook duidelijk, omdat Bassie de taart in de roushes van de blouse van Adriaan duwt, als hij terug trekt zie je geen slagroom op zijn blouse. De bakker die met de taart door de straat loopt dat is Bas, maar dat wisten jullie ook al. Maar nu het volgende: Het shot dat je ziet tussen de bakker en de vangst van Bassie, dat is ook geen taart. Maar wat is het wel Groetjes, Sander Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 juli 2004 gepost Auteur Share 9 juli 2004 gepost De bakker die met de taart door de straat loopt dat is Bas, dat wist ik dus echt niet, ik zal nog een keer moeten kijken Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Maar nu het volgende: Het shot dat je ziet tussen de bakker en de vangst van Bassie, dat is ook geen taart. Maar wat is het wel Nu je het zegt, ik vond het altijd al een vreemd shot van die 'vliegende taart, ben nu wel erg benieuwd wat het dan is. Hopelijk wordt er snel ee screenshot neergezet. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost De taart: De bakker: (is dit egt Bas? Ik geloof het niej ) Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Ik heb eens gekeken en die bakker loopt hetzelfde als Vlugge Japie. Het zou dus best kunnen... Link naar bericht Delen op andere sites
Radames85 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Geloof me, het is Bas van Toor. En dat shot van die taart, is geen taart... Maar wat zou het nou wel zijn, simpel denken. Groetjes, Sander Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Geloof me, het is Bas van Toor.En dat shot van die taart, is geen taart... Maar wat zou het nou wel zijn, simpel denken. Groetjes, Sander Een muntje? Of een flessedop of zo? Link naar bericht Delen op andere sites
Magnolia 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Geloof me, het is Bas van Toor.En dat shot van die taart, is geen taart... Maar wat zou het nou wel zijn, simpel denken. Groetjes, Sander Stiekem toch een taart? (flauw, ik weet het) Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Geloof me, het is Bas van Toor.En dat shot van die taart, is geen taart... Maar wat zou het nou wel zijn, simpel denken. Groetjes, Sander Een wieldop? Groetjes terug, Albert Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Een bord wellicht? En even tussendoor, die bakker IS Bas! Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 9 juli 2004 gepost Share 9 juli 2004 gepost Ja het is inderdaad Bas, dat zie je aan de manier van lopen... Link naar bericht Delen op andere sites
Radames85 10 juli 2004 gepost Share 10 juli 2004 gepost Een muntje? Of een flessedop of zo? Idd een munt Hoe vindingrijk kun je zijn. Groetjes, Sander Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 10 juli 2004 gepost Share 10 juli 2004 gepost [..]Idd een munt Hoe vindingrijk kun je zijn. Dit is nou eens een leuk weetje! Je let er eigenlijk niet eens echt op tijdens het kijken, maar je ziet inderdaad hoe vindingrijk je kunt zijn tijdens het maken van zo'n shot! Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 10 juli 2004 gepost Share 10 juli 2004 gepost Deze heb ik al gemeld in het autobuffs-topic, maar het is best leuk om het bij trivia te zetten (bij aflevering 8 in het geheim van de sleutel): De Morgan 4/4 (sportwagen die Adriaan 'leent') bestaat nog steeds. Hier nog meer info over de auto (gevonden via de kenteken demo op http://www.a2sp.nl ): Kenteken: 66-VF-78 Merk: MORGAN Type: 4/4 1600 Aantal wielen: 4 Aantal deuren: 2 Aantal cylinders: 4 Brandstof: Benzine Link naar bericht Delen op andere sites
kentekenfreak 11 juli 2004 gepost Share 11 juli 2004 gepost Als je op de site van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (http://www.rdw.nl) de APK vervaldatum opvraagt (voor dit kenteken 6 november 2003), kun je zien dat de auto afgelopen jaar nog rondgereden heeft en nu waarschijnlijk ergens gestald is. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 11 juli 2004 gepost Share 11 juli 2004 gepost Als je op de site van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (http://www.rdw.nl) de APK vervaldatum opvraagt (voor dit kenteken 6 november 2003), kun je zien dat de auto afgelopen jaar nog rondgereden heeft en nu waarschijnlijk ergens gestald is. Kennelijk een verzamelaar die er af en toe nog mee gaat rijden Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 12 juli 2004 gepost Share 12 juli 2004 gepost En terecht, het is een leuke auto. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 12 juli 2004 gepost Share 12 juli 2004 gepost En terecht, het is een leuke auto. Absoluut! Kan me best voorstellen dat de eigenaar er een beetje zuinig op is. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 22 juli 2004 gepost Share 22 juli 2004 gepost Leuke trivia uit de Reis Vol Verrassingen: Aflevering 13 & 14. 02:02:05 uur = De man die in Cypres Gardens op de achtergrond voorbij komt lopen als B100 en de Baron wankelen na hun ontploffing is precies dezelfde persoon die zo geschrokken kijkt als Bassie Adriaan een oplawaai geeft tijdens de Cowboyshow = 02:15:31 uur. Dat is opzich wel héél toevallig. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 26 juli 2004 gepost Share 26 juli 2004 gepost Op het vliegtuig waarmee Bassie en Adriaan naar Rome reizen is een afbeelding te zien van een mannetje met een voetbal als hoofd en een lijf in de kleuren van de Italiaanse vlag. Dit mannetje was het logo van het Wereldkampioenschap voetbal 1990 in Italië. Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 27 juli 2004 gepost Share 27 juli 2004 gepost Weer een leuk infotje! Mijn vader heeft vroeger met Bassie en Adriaan gewerkt En hij heeft info van Bassie gekregen, Dat de moeder van Bassie in de shortie voorkomt!, Jaja.. Als Bassie een mevrouw wilt helpen met oversteken, Maar die vrouw wou helemaal niet oversteken, maar naar die bus!, Nou ik weet zeker dat jullie nu weten wie dat is De moeder van Bassie en Adriaan!!, Me pa vertelde ook dat ze 2 Jachtluipaarden had, Net zoals André Du Lord Die ging ze s'avonds uitlaten, En hij vond het zo lachen.. Zo pff.. Einde post , Heb wat typvingers gekregen Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 27 juli 2004 gepost Share 27 juli 2004 gepost Real? Dat zou erg leuke info zijn. Alhoewel ik mijn twijfels persoonlijk heb, maar zou wel heel leuk zijn Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 30 juli 2004 gepost Share 30 juli 2004 gepost Leuke trivia uit de Reis Vol Verrassingen: Aflevering 13 & 14.02:02:05 uur = De man die in Cypres Gardens op de achtergrond voorbij komt lopen als B100 en de Baron wankelen na hun ontploffing is precies dezelfde persoon die zo geschrokken kijkt als Bassie Adriaan een oplawaai geeft tijdens de Cowboyshow = 02:15:31 uur. Dat is opzich wel héél toevallig. Ja en dat is OOK de man die een handlanger van de Baron speelt in Luxemburg. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 30 juli 2004 gepost Share 30 juli 2004 gepost Ja en dat is OOK de man die een handlanger van de Baron speelt in Luxemburg. Oh ja! Die naar de stuwdam wijst en dan zegt: ''Pas op! De stuwdam!'' Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 7 augustus 2004 gepost Share 7 augustus 2004 gepost De veerpont in Denemarken gaat helemaal niet naar seeland maar naar een klein eiland voor de kust van Jutland. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 7 augustus 2004 gepost Share 7 augustus 2004 gepost [..]Oh ja! Die naar de stuwdam wijst en dan zegt: ''Pas op! De stuwdam!'' Dan moet het eigenlijk wel een crewlid zijn. Ben benieuwd wie... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 11 augustus 2004 gepost Share 11 augustus 2004 gepost Shorty Bassies verjaardagGino (collega van Bassie) wordt gespeeld door Jaap Stobbe (ofwel Douwe uit de Plaaggeest) Kweenie hoe je aan die info komt... ik zit net te kijken en Gino is ongeveer een kop groter dan Bassie, dus net iets langer dan Adriaan. Maar Douwe is minstens 185, zo niet langer. Dus dat kan nooit... Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 25 augustus 2004 gepost Share 25 augustus 2004 gepost Guus Verstraete jr. slaat weer toe! De beste man blijkt nu in elke B&A-serie die hij regisseerde minstens 1 bijrolletje te hebben, want ik heb hem nu gespot in de Sleutel: in aflevering 3 (op de DVD is het te zien op 51:34) staat hij in het winkeltje op het vliegveld naast B&A, vlak voor ze "Raar maar waar" zingen. Link naar bericht Delen op andere sites
Radames85 26 augustus 2004 gepost Share 26 augustus 2004 gepost Het Geheim van de Schatkaart: In het clubgebouw van de B&A-boys hangt een poster met de boodschap dat je waardevolle spullen niet in de kleedkamer moet laten hangen.. In de Verdwenen Kroon zie ik echter ook zo'n poster hangen achter Adjudant van der Steen in het politiebureau.. Toeval of niet... Tijdens de achtervolgingsscene in Het Geheim van de Schatkaart, als ze hebben ingebroken in het huis van de baas van Lara loopt Vlugge Japie als laatste richting de wagen. Op een gegeven moment zie je hem achter over de kofferbak van de auto lopen, hij gebruikt daar voor 'n klein opstapje en hij gooit eerst nog met 'n smak zijn koffernaast de auto. (Staat inmiddels ook bij trivia, ik wist echter niet dat deze nog niet bekend was..) Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 26 augustus 2004 gepost Share 26 augustus 2004 gepost In de Verzonken Stad: Als B&A naar het brillenrek zit te kijken op Thira lijkt het wel of Adriaan het beginstukje van Dreigende Tubbler fluit. En even later hoor je de Dreigende Tubbler! Maar toen de serie werdt opgenomen hoor je Jean-Michel Jarre met Argepiator. Link naar bericht Delen op andere sites
Johnny B2 Good 26 augustus 2004 gepost Share 26 augustus 2004 gepost Reis Vol Verrassingen: Het vliegtuigje dat de boeven gebruiken om B&A op te sporen, is het beroemde Duitse vliegtuig van De Rode Baron. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 26 augustus 2004 gepost Share 26 augustus 2004 gepost In het clubgebouw van de B&A-boys hangt een poster met de boodschap dat je waardevolle spullen niet in de kleedkamer moet laten hangen.. In de Verdwenen Kroon zie ik echter ook zo'n poster hangen achter Adjudant van der Steen in het politiebureau.. Toeval of niet... Deze poster ken ik nog wel: "Maak van je sportdag geen stropdag" . het was een campagne voor sportverenigingen, aangezien er tamelijk veel uit kleedkamers gestolen werd bij sportverenigingen. Het productieteam van de series van B&A heeft waarschijnlijk de posters aangevraagd bij de politie. Maakte de series destijds wel gelijk actueler. Iedereen kende de posters en ook bij B&A waren ze te zien. Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 26 augustus 2004 gepost Share 26 augustus 2004 gepost In Las Vegas, in de reis vol verrassingen heet er een hotel "El Rancho", zie je regelmatig in beeld. Ik weet niet of dat expres gedaan is maar het is wel leuk. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 29 augustus 2004 gepost Share 29 augustus 2004 gepost De veerpont in Denemarken gaat helemaal niet naar Seeland (waar kopenhagen op ligt) maar naar Endelave een klein eiland voor het vaste (jut)land. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 29 augustus 2004 gepost Share 29 augustus 2004 gepost Denemarken: ALs Bassie zegt dat de denen zo lang zijn en adriaan zegt waar de inwoners van Jelling mee bezig zijn, staan ze voor een kerkje. deat kerkje staat in het centrum van Jelling, zo'n 2 km van het meer waar de boot ligt. Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 7 september 2004 gepost Share 7 september 2004 gepost Ik zat even de trivia van de Verdwenen Kroon te bekijken en ik zag daar, bij aflevering 7, een punt staan dat niet klopt. Adriaan vloekt! Als Robin in de tweede versnelling gaat lezen, zegt Adriaan: "Ho ho, ho, rustig, jezus!" Het is niet heel duidelijk verstaanbaar, maar het is er wel. Aad heeft op 1 juli zelf duidelijk gemaakt dat hij nooit in de series gevloekt heeft. Wat hij zo waarschijnlijk zei is "Ho ho, ho, rustigjes!" Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 23 september 2004 gepost Share 23 september 2004 gepost De politie inspecteur die Bassie en Adriaan bedankt heeft in de nabewerkte versie een andere stem, als ik me niet vergis de stem van Martijn Passchier afl. 10 van de sleutel Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 28 september 2004 gepost Share 28 september 2004 gepost in shorty #6: Een (on)rustig dagje vissen lijkt het alsof Adriaan ,(nadat hij in het water gevallen is) en in de boot staat, een wet suite aan heeft dus een soort duikpak. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 28 september 2004 gepost Share 28 september 2004 gepost in shorty #6: Een (on)rustig dagje vissenlijkt het alsof Adriaan ,(nadat hij in het water gevallen is) en in de boot staat, een wet suite aan heeft dus een soort duikpak. Die heb ik bij goofs gezet... (discontinuiteit) Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 28 september 2004 gepost Share 28 september 2004 gepost [..]Die heb ik bij goofs gezet... (discontinuiteit) ow ok, ik zag het meer als trivia en daar zag ik um dus niet staan... Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost Het vliegtuig van de reis vol verrassingen is gekocht in pijnacker en de winkel heet Quartel (een modelbouwzaak die best bekend is in Nederland) Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 2 oktober 2004 gepost Share 2 oktober 2004 gepost Het vliegtuig van de reis vol verrassingen is gekocht in pijnacker en de winkel heet Quartel (een modelbouwzaak die best bekend is in Nederland) Hoe weet je dat? Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten