Ga naar inhoud

Funfacts voor info.bassieenadriaan.nl


Aanbevolen berichten

[..]

Hoe weet je dat?

In de aftiteling van aflevering 14 staat de naam Quartel, dat is een modelzaak in de buurt, en die is bekend in de rest van Nederland.

Quartel moest dus wel wat met dat vliegtuigje te maken hebben want in de andere aftitelingen (dus die niet van florida) staat ie niet

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 196
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het vliegtuig van de reis vol verrassingen is gekocht in pijnacker en de winkel heet Quartel (een modelbouwzaak die best bekend is in Nederland)
Het zou ook in Zwolle gekocht kunnen zijn, want daar hebben ze ook een filiaal (het lijkt me ver voor het halen van één vliegtuigje, maar als ze toch in de buurt moesten optreden zou het best kunnen).
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zou ook in Zwolle gekocht kunnen zijn, want daar hebben ze ook een filiaal (het lijkt me ver voor het halen van één vliegtuigje, maar als ze toch in de buurt moesten optreden zou het best kunnen).

zou kunnen maar pijnacker is maar 15 km van Vlaardingen, en ik weet dat die zaak in pijnacker bekend is in nederland

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Volgens mij heb ik een foutje ontdekt in de trivia van de Diamant.

01:04:46 B2 zegt: "Hè, jammer, het was toch wel leuk clown te zijn." In het dagelijks leven was hij ook echt clown, of in ieder geval varieté artiest.

Joop was toch de clown. En Harry (die in deze serie B2 speelt) sneltekenaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij heb ik een foutje ontdekt in de trivia van de Diamant.
01:04:46 B2 zegt: "Hè, jammer, het was toch wel leuk clown te zijn." In het dagelijks leven was hij ook echt clown, of in ieder geval varieté artiest.

Joop was toch de clown. En Harry (die in deze serie B2 speelt) sneltekenaar.

Joop heeft inderdaad jarenlang als komisch cascadeur gewerkt. Harry was (naar mijn mening) inderdaad een lange tijd clown/ varieté artiest geweest ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het script van de het geheim van de sleutel, zou weleens kunnen zijn geschreven voor de buggy, in het museum, lag een deel van het script en daar stond Buggy i.p.v. Rancho(auto, wagen)

Lijkt mij een logische verklaring voor de goof:

00:14:44: Nadat Adriaan aan Bassie als advies gaf om een touwtje om de sleutel te doen, zegt Adriaan: 'Ik til de buggy even op'. Maar die Buggy hadden ze ingeruild voor een Rancho. Is die Rancho dan ook een Buggy?
Link naar bericht
Delen op andere sites
Het script van de het geheim van de sleutel, zou weleens kunnen zijn geschreven voor de buggy, in het museum, lag een deel van het script en daar stond Buggy i.p.v. Rancho(auto, wagen)

Lijkt mij een logische verklaring voor de goof:

00:14:44: Nadat Adriaan aan Bassie als advies gaf om een touwtje om de sleutel te doen, zegt Adriaan: 'Ik til de buggy even op'. Maar die Buggy hadden ze ingeruild voor een Rancho. Is die Rancho dan ook een Buggy?

ze noemen hem een buggy

ik denk dat ze dat woord nog in zich hadden van de plaaggeest

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Even een vraagje over de infosite.

Op de Trivia-pagina van de Verdwenen Kroon staat dit:

De politieagent die er op wijst dat de auto van Adriaan zo snel door de stad heen rijdt.. De radiostem die vertelt dat de boeven ontsnapt zijn uit de gevangenis. De stem van de politieman die contact opneemt met het hoofdbureau om te zeggen dat de boot Avië gestolen is.

Ik snap niet echt wat hier mee bedoeld wordt. Ik heb het stukje al een paar keer doorgelezen, maar ik word er niet echt wijzer van. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Avié? Ik verstond altijd ''de boot aapje'' 8)7

Maar waarschijnlijk betekent dit dat die drie stukjes van die agent allemaal door dezelfde persoon zijn ingesproken ;)

Dat had dan wel even duidelijk aangegeven mogen worden, maar je weet het:

*harry* Foutje, dat moet...

Nou ja, je weet wel. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even een vraagje over de infosite.

Op de Trivia-pagina van de Verdwenen Kroon staat dit:

De politieagent die er op wijst dat de auto van Adriaan zo snel door de stad heen rijdt.. De radiostem die vertelt dat de boeven ontsnapt zijn uit de gevangenis. De stem van de politieman die contact opneemt met het hoofdbureau om te zeggen dat de boot Avië gestolen is.

Ik snap niet echt wat hier mee bedoeld wordt. Ik heb het stukje al een paar keer doorgelezen, maar ik word er niet echt wijzer van. O}

Eh... ik weet het ook niet. Veel dingen heb ik van anderen en dan wil er nog wel eens iets doorheen glippen. Volgens mij zijn het alledrie Martijn Passchier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een leuk weetje, als jullie dat nog niet wisten:

In de serie ' de Verdwenen Kroon' heeft Martijn Passchier een groot aantal stemmen ingesproken, waaronder:

De politieagent die er op wijst dat de auto van Adriaan zo snel door de stad heen rijdt.. De radiostem die vertelt dat de boeven ontsnapt zijn uit de gevangenis. De stem van de politieman die contact opneemt met het hoofdbureau om te zeggen dat de boot Avie (lees aviejuh, m'n toetsenbord doet vreemd :{ ) gestolen is.

Groetjes

Sander

Kijkerdekijk, ik ziet het al!

Je bent een stuk vergeten te kopiëren, Wonderer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kijkerdekijk, ik ziet het al!

Je bent een stuk vergeten te kopiëren, Wonderer.

Shit happens, aangepast en bedankt voor het melden waar het precies vandaan kwam ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik heb het nog nooit ergens gelezen, maar ik heb nog 'n funfact voor de pagina. Die is vast nog nooit door iemand opgevallen.

In aflevering 2 van 'de Reis door Europa' is het kostuum van Adriaan achter op zijn rug volledig gescheurd op de naad. Verticaal.

Het valt regelmatig op en shots van de rug van Adriaan worden in deze aflevering dan ook angstvallig vermeden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het nog nooit ergens gelezen, maar ik heb nog 'n funfact voor de pagina. Die is vast nog nooit door iemand opgevallen.

In aflevering 2 van 'de Reis door Europa' is het kostuum van Adriaan achter op zijn rug volledig gescheurd op de naad. Verticaal.

Het valt regelmatig op en shots van de rug van Adriaan worden in deze aflevering dan ook angstvallig vermeden.

Is het op TV ook echt te zien, of moeten we het doen met het idee? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het nog nooit ergens gelezen, maar ik heb nog 'n funfact voor de pagina. Die is vast nog nooit door iemand opgevallen.

In aflevering 2 van 'de Reis door Europa' is het kostuum van Adriaan achter op zijn rug volledig gescheurd op de naad. Verticaal.

Het valt regelmatig op en shots van de rug van Adriaan worden in deze aflevering dan ook angstvallig vermeden.

Ja, het valt me nu ook op. In de scene dat ze wakker worden en ontdekken dat het water is gestegen kun je de rug van Adriaan goed zien en daar zie ik inderdaad in het midden een soort van scheurtje. Het is er wel erg vaag op te zien.

*adriaan* Wat dacht je van een paar lekkere pannenkoeken met calvados?

*bas* Nou, nee vandaag geen calvados want van pannenkoeken met calvados krijg ik altijd zo´n hoofdpijn..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt.. Het is dat ik het toevallig weet.

Maar bij de bloopers op de DVD van 'Op Reis door Europa' deel1 is het ook heel duidelijk te zien.

De verspreking die Adriaan maakt in de dierentuin in Frankrijk. Als hij zich omdraait zie je het nog duidelijker. Dat is het beste voorbeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt.. Het is dat ik het toevallig weet.

Maar bij de bloopers op de DVD van 'Op Reis door Europa' deel1 is het ook heel duidelijk te zien.

De verspreking die Adriaan maakt in de dierentuin in Frankrijk. Als hij zich omdraait zie je het nog duidelijker. Dat is het beste voorbeeld.

kan je een screenshot maken? want ik heb de dvd nog niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt.. Het is dat ik het toevallig weet.

Maar bij de bloopers op de DVD van 'Op Reis door Europa' deel1 is het ook heel duidelijk te zien.

De verspreking die Adriaan maakt in de dierentuin in Frankrijk. Als hij zich omdraait zie je het nog duidelijker. Dat is het beste voorbeeld.

Waarom werd dat niet gewoon gemaakt? Naald en draad en niks meer van de zien... dat kan IK zelfs *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Toen ik de infosite zat te lezen zag ik dat er bij de liedjesteksten van pinkie de baviaan een regel miste.

maar dit moet gewoon zijn:

''toen dacht ie dat is goeie soep, die aap die steel ik voor mijn troep''

klinkt misschien een beetje raar, maar bij de plaaggeest zegt de circusdirecteur (paul meyer) ook ''ik ben blij dat ik die Bassie en Adriaan aan mijn troep heb kunnen toevoegen'' ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

in de serie "het geheim van de schatkaart"

B&A rijden op een dromedaris langs het bovenhuis ( althans daar waar de boeven tijdeijk zitten)

De Baron hoort iets en laat Japie buiten kijken wat er is. Japie gaat naar buiten en zegt dat de baas zo geschrokken was van een dromedaris. tot zo ver niks aan de hand!

wanneer Japie weer binnen komt zegt hij tegen de baron dat het twee kamelen waren _O-

snap jij het snap ik het tussen een dromedaris en een kameel zit toevallig wel even een verschil te weten 1 bult!

*japie* *baron*

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de serie "het geheim van de schatkaart"

B&A rijden op een dromedaris langs het bovenhuis ( althans daar waar de boeven tijdeijk zitten)

De Baron hoort iets en laat Japie buiten kijken wat er is. Japie gaat naar buiten en zegt dat de baas zo geschrokken was van een dromedaris. tot zo ver niks aan de hand!

wanneer Japie weer binnen komt zegt hij tegen de baron dat het twee kamelen waren _O-

snap jij het snap ik het tussen een dromedaris en een kameel zit toevallig wel even een verschil te weten 1 bult!

*japie* *baron*

Foutjes in de series kan je in dit topic posten...

Dit topic heeft ook nog Deel 1 tot en met 3... Tevens staan er op de info-site een hoop goofs!

Maar ja... deze denken we dus ff in dat andere topic :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toen ik de infosite zat te lezen zag ik dat er bij de liedjesteksten van pinkie de baviaan een regel miste.

maar dit moet gewoon zijn:

''toen dacht ie dat is goeie soep, die aap die steel ik voor mijn troep''

klinkt misschien een beetje raar, maar bij de plaaggeest zegt de circusdirecteur (paul meyer) ook ''ik ben blij dat ik die Bassie en Adriaan aan mijn troep heb kunnen toevoegen'' ;)

weinig raars aan ;)

troep (de ~ (m.), ~en)

1 ongeordende groep personen of dieren

2 bende

3 groep militairen => legeronderdeel

4 gezelschap van toneelspelers => toneelgezelschap

5 eenheid van padvinders of verkenners

Circusmensen doen zich zelf natuurlijk niet graag ten onder voor toneelspelers, dus gaat #4 wel op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

weinig raars aan ;)

troep (de ~ (m.), ~en)

1 ongeordende groep personen of dieren

2 bende

3 groep militairen => legeronderdeel

4 gezelschap van toneelspelers => toneelgezelschap

5 eenheid van padvinders of verkenners

Circusmensen doen zich zelf natuurlijk niet graag ten onder voor toneelspelers, dus gaat #4 wel op ;)

"Troupe" is een vaakgebruikt woord in de circuswereld. In Althoff werkt bijvoorbeeld de Yaya Troupe.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb dus gelezen van het avontuur wat er is gebeurd, en dat er naar dit domein is verhuisd heb ik via het fokforum ontdekt (onze beginfase).

Ik hoop dat het hier veiliger wordt voor ons. Ik vraag me alleen af of we nog weer een infopagina krijgen, want info.clownenacrobaat.nl bestaat (nog) niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb trouwens nog iets leuks: adriaan vloekt niet in een serie, maar wel in een blooper! deel 1, europa, bloopers, blooper waarin adriaan heel erg nerveus kijkt omdat hij een vrachtwagen moet besturen, de koppeling of zo iets, die stok waarmee je versnellingen activeert, die schakelt heel slecht en op eens zegt hij: nou, EHMMMM (dit hoor je nog) dan zegt ie: [spoil]verdomme (dit hoor je niet, maar je kan het zien aan zijn mond, ff liplezen, en klaar![/spoil] en nadat ie vloekt begint ie spontaan te glimlachen, kijk maar bij de collage van bloopers deel 1 die een paar berichten terug staat, dan zie je aad die zit te glimlachen, net daarvoor vloekt ie, en ik heb een soort bewijs, ALS adriaan niet heeft gevloekt, waarom schakelt hij dan zo moeilijk, zegt ie nou, eehmm, en begint meteen te glimlachen, dat is toch ook raar? en ik weet het echt 100% zeker, heb het net nog nagekeken, zag ik het weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb trouwens nog iets leuks: adriaan vloekt niet in een serie, maar wel in een blooper! deel 1, europa, bloopers, blooper waarin adriaan heel erg nerveus kijkt omdat hij een vrachtwagen moet besturen, de koppeling of zo iets, die stok waarmee je versnellingen activeert, die schakelt heel slecht en op eens zegt hij: nou, EHMMMM (dit hoor je nog) dan zegt ie: [spoil]verdomme (dit hoor je niet, maar je kan het zien aan zijn mond, ff liplezen, en klaar![/spoil] en nadat ie vloekt begint ie spontaan te glimlachen, kijk maar bij de collage van bloopers deel 1 die een paar berichten terug staat, dan zie je aad die zit te glimlachen, net daarvoor vloekt ie, en ik heb een soort bewijs, ALS adriaan niet heeft gevloekt, waarom schakelt hij dan zo moeilijk, zegt ie nou, eehmm, en begint meteen te glimlachen, dat is toch ook raar? en ik weet het echt 100% zeker, heb het net nog nagekeken, zag ik het weer.

Zo bijzonder is dat niet... heb ik wel meer bloopers van gezien. In ieder geval niet in een serie zoals je al zei.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Komt er op de info site nu ook info over Pipo?

Staat ons nog aardig wat te doen in dat geval ;) Maar aangezien het Wonderers site is, mag zij dat beslissen ;) Ik denk dat de site wel uitgebreid gaat worden met andere clowns en acrobaten. Maar dan moet daar natuurlijk wel info over zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Geen Funfact, maar misschien een anvulling voor het gedeelte waar je info kan zien over de personages in de serie.

Bij Adriaan en dan bij de stopwoordjes misschien nog het zinnetje:

"Hallo vriendjes en vriendinnetjes, fijn dat jullie er weer zijn!"

Koploper ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

zoals gewoonlijk geen idee of dit al eerder ter sprake is gekomen, of het hier thuishoort, of of het sowieso interessant is.... alleen dit viel mij op :P

Bij de verzonken stad als de boeven net de boot missen op santorini... ze gooien dan hun hoedje kwaad op de grond. Alleen je ziet heel duidelijk dat Japie z'n hoedje nog een stukje naar rechts schopt het beeld uit... waarom doet hij dat? Bang dat hij er op gaat staan als de Baron hem in het water gooit? :7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien is dit nuttig voor de figurantenlijst: in het Beeld & Geluid-archief staat onder de medespelers bij de laatste aflevering van de Sleutel ene Ton Willebrands vermeld.

Aangzien bij aflevering 3 zijn naam niet voorkomt en ook geen verdere medespelers genoemd worden, zal hij dus niet B3 of B4 zijn, maar waarschijnlijk is hij dus de inspecteur die de boeven komt arresteren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De trivia van de info-site staat nu weer volop in de belangstelling, dus kom ik meteen maar met een nieuw item ;)

De ontvanger waarmee de boeven in de Schatkaart Bassie en Adriaan afluisteren, en waarmee Bassie en Adriaan later de ontvoerde Robin kunnen horen is een iets gewijzigd model van de radiozender die Adriaan in de Diamant uit de boevenwagen haalt en waarmee hij contact opneemt met de Boevenbaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De trivia van de info-site staat nu weer volop in de belangstelling, dus kom ik meteen maar met een nieuw item ;)

De ontvanger waarmee de boeven in de Schatkaart Bassie en Adriaan afluisteren, en waarmee Bassie en Adriaan later de ontvoerde Robin kunnen horen is een iets gewijzigd model van de radiozender die Adriaan in de Diamant uit de boevenwagen haalt en waarmee hij contact opneemt met de Boevenbaas.

Hij staat alvast bij de trivia hier op de portal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...