Wie heeft deze geweldige spellen nog meer gespeeld op de Super Nintendo? 
De 3 spellen zijn:
-Donkey Kong Country
-Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
-Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble!
Ik kwam voor het eerst in aanraking met Donkey Kong Country in een winkelcentrum hier in de buurt. Er stonden toen nog van die gamekasten bij de ingang. Terwijl moeder ging winkelen, konden de kinderen dan lekker SNES spellen spelen.

Later kreeg ik eerst Donkey Kong Country 2, later de eerste DKC en nog later kwam ook nog DKC 3. Wat heb ik deze 3 spellen vaak gespeeld. Heerlijke gameplay.

De spellen hadden erg mooie graphics voor die tijd. De vijanden zagen er zeer goed uit, maar ook de levels. Zo had je bijvoorbeeld al erg gedetailleerde achtergronden en mooie effecten. Een van de mooiste voorbeelden vind ik de sneeuw in de sneeuwlevels. Naarmate je verderkomt in het level, zie je de achtergrond steeds donkerder worden. Op een gegeven moment begint het te sneeuwen en dat wordt steeds heviger. Uiteindelijk verschijnt de sneeuw zelfs op de voorgrond. Ook de muziek in het spel is gewoon geweldig. Verder had je ook nog al die geheime bonuslevels waar je soms erg goed naar moet zoeken.

Donkey Kong Country 2 is mijn favoriet uit deze reeks van 3. De krachtige Donkey Kong zelf is dan wel vervangen door Dixie Kong, maar ik zou me soms geen raad hebben geweten zonder haar zwevende acties. De muziek in dit spel vind ik werkelijk meesterlijk, nog beter dan die van het eerste spel. Ook hier moet je weer bonuslevels zoeken en als je ze haalt, wordt je beloond met een kremcoin. Met voldoende kremcoins kun je verschillende levels in de Lost World bezoeken. En dan zijn er nog de DK coins die op geniale wijze verstopt zitten in de levels. Wanneer je alles hebt gevonden, krijg je nog een leuke extra ending te zien.

Donkey Kong Country 3 is misschien wat minder dan zijn 2 voorgangers, maar nog het is nog steeds een geweldige game. De graphics zijn iets cartoonachtiger en dat is misschien even wennen. De muziek klinkt ook wat minder duister. Ook hier zijn weer de bekende bonuslevens met coins als beloning te vinden. De DK coins worden dit keer vastgehouden door Kremlins. Je moet ze soms echt zoeken in de levels en dan moet je ze ook nog de munt zien te ontfutselen. En er is net als in DKC 2 weer een Lost World. Verder moet je ook alle bananenvogels zien te bevrijden en daarna wacht je weer een secret ending.
Nog altijd kan ik genieten van deze geweldige spellen en van mij hadden er best nog wel wat delen bij mogen komen. Helaas liep het SNES tijdperk kort daarna ten einde, maar gelukkig kan ik ze nog zo vaak spelen als ik wil.