Ga naar inhoud

Donkey Kong Country


Wat is je favoriete Donkey Kong Country spel?  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is je favoriete Donkey Kong Country spel?

    • Donkey Kong Country
    • Donkey Kong Country 2
    • Donkey Kong Country 3
    • Ik ken de spellen niet...


Aanbevolen berichten

DKC.jpg
Wie heeft deze geweldige spellen nog meer gespeeld op de Super Nintendo? _O_

De 3 spellen zijn:
-Donkey Kong Country
-Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
-Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble!

Ik kwam voor het eerst in aanraking met Donkey Kong Country in een winkelcentrum hier in de buurt. Er stonden toen nog van die gamekasten bij de ingang. Terwijl moeder ging winkelen, konden de kinderen dan lekker SNES spellen spelen. :P
Later kreeg ik eerst Donkey Kong Country 2, later de eerste DKC en nog later kwam ook nog DKC 3. Wat heb ik deze 3 spellen vaak gespeeld. Heerlijke gameplay. :D
 


DK12.png

De spellen hadden erg mooie graphics voor die tijd. De vijanden zagen er zeer goed uit, maar ook de levels. Zo had je bijvoorbeeld al erg gedetailleerde achtergronden en mooie effecten. Een van de mooiste voorbeelden vind ik de sneeuw in de sneeuwlevels. Naarmate je verderkomt in het level, zie je de achtergrond steeds donkerder worden. Op een gegeven moment begint het te sneeuwen en dat wordt steeds heviger. Uiteindelijk verschijnt de sneeuw zelfs op de voorgrond. Ook de muziek in het spel is gewoon geweldig. Verder had je ook nog al die geheime bonuslevels waar je soms erg goed naar moet zoeken.
 

DKC2.jpg

Donkey Kong Country 2 is mijn favoriet uit deze reeks van 3. De krachtige Donkey Kong zelf is dan wel vervangen door Dixie Kong, maar ik zou me soms geen raad hebben geweten zonder haar zwevende acties. De muziek in dit spel vind ik werkelijk meesterlijk, nog beter dan die van het eerste spel. Ook hier moet je weer bonuslevels zoeken en als je ze haalt, wordt je beloond met een kremcoin. Met voldoende kremcoins kun je verschillende levels in de Lost World bezoeken. En dan zijn er nog de DK coins die op geniale wijze verstopt zitten in de levels. Wanneer je alles hebt gevonden, krijg je nog een leuke extra ending te zien.
 

DKC3.jpg

Donkey Kong Country 3 oogt misschien wat minder dan zijn 2 voorgangers, maar toch is ook dit een geweldige game. De graphics zijn iets cartoonachtiger en dat is misschien even wennen. De muziek klinkt ook wat minder duister. Ook hier zijn weer de bekende bonuslevens met coins als beloning te vinden. De DK coins worden dit keer vastgehouden door Kremlins. Je moet ze soms echt zoeken in de levels en dan moet je ze ook nog de munt zien te ontfutselen. En er is net als in DKC 2 weer een Lost World. Verder moet je ook alle bananenvogels zien te bevrijden en daarna wacht je weer een secret ending.


Nog altijd kan ik genieten van deze geweldige spellen en van mij hadden er best nog wel wat delen bij mogen komen. Helaas liep het SNES tijdperk kort daarna ten einde, maar gelukkig kan ik ze nog zo vaak spelen als ik wil. 8-)

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke spellen waren dat. Al die Donkey Kong spellen vond ik eerst wel leuk, tot ze voor de gamecube die spellen met die Bongos begonnen te maken, daar was totaal geen verhaal meer in. Maar de country spellen waren leuk ja :). De tweede was volgens mij het leukst, maar misschien komt dit omdat ik die nu niet meer bezit en eigenlijk alleen de herinneringen eraan heb, maar die waren wel erg goed. De derde vond ik echt niks eigenlijk, maar de eerste heb ik zovaak gespeeld :P. Die blijft ook echt leuk. Maar ik heb op de tweede gestemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een geweldige reeks.

Grafisch waren deze spellen zo ver vooruit dat je bijna niet kan geloven dat het niet om een N64 gaat, maar wel een SNES.

De gameplay is zeer soepel en het afwisselen tussen 2 personages vond ik zeer goed gevonden.

Zelf verkies ik de eerste, voornamelijk omdat het spel origineler oogde dan de andere (uiteraard logisch, het was het eerste spel in de reeks), maar ook het spelen met Donkey Kong was voor mij subliem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ik iedere avond op onze 'computerkamer', zo heette dat bij ons dan terwijl er enkel een SNES stond, spellen speelde was DKC een grote favoriet. DKC2 heb ik nooit echt gespeeld in die tijd, behalve een keer toen mijn broer het spel van een buurjongen mocht lenen. Een paar jaar later heb ik hem gekocht bij een tweedehandszaakje voor een paar euro (Zonder doos of wat dan ook) en heb ik hem even gespeeld. Op een gegeven moment ben ik wel blijven hangen bij een level waar het water aslsmaar steeg, daar kwam ik echt niet verder. Dus einde spelplezier voor mij :P

DKC3 zag ik wel altijd in een speelpaleis in Den Bosch (Avonturenland) waar echt bakken met oudere spellen en consoles stonden (Ik herinner een N64 met Mario Kart 64, een SNES met DKC3, een N64 met Super smash brothers etcetera), maar speelde ik niet echt. Ik was veel te veel bezig met klimmen en klauteren in die speeltoestellen, dus waarom spellen spelen als ik dat thuis ook kon? Thuis had ik wel DKC3 voor de Gameboy liggen, maar dat was gewoon heel slecht. :P

DKC3 begon ik pas een paar jaar geleden te spelen via een emulator. Ik vond het echt geweldig en misschien een beetje lomp dat ik het zeg, maar ik denk voor mij toch wel de beste van de 3, al is het een gigantisch minpunt dat Donkey Kong en Diddy Kong allebei niet bespeelbaar zijn. Als die 2 bespeelbaar waren, was het het beste spel ooit. Deel 1 zou vanwege de nostalgische reden voor mij de beste zijn, deel 2 is het sowiezo niet, omdat daar alles ineens zoveel moeilijker moest en ik miste daarin Donkey Kong zelf echt heel erg, maar deel 3 zou de beste kunnen zijn, omdat ik gewoon alle grappige kleine dingetjes, geheimen, bazen en levels gewoon het leukste van de 3 delen vind. Ook de bazen zijn precies moeilijk genoeg (Niet te makkelijk ala deel 1 en niet te moeilijk ala deel 2), plus in dat deel mis ik Diddy en Donkey Kong minder erg dan in deel 2. En zoals werd gezegd, dat cartoony-achtige, misschien heeft dat er ook iets mee te maken.

Mijn favorieten zijn in ieder geval DKC1 en DKC3, maar wat betreft de poll heb ik toch maar gestemd op DKC3.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Donkey Kong Country 2 heeft wel een pittige K. Rool ja. Vooral als je Dixie kwijtraakt. En de K. Rool in de Lost World haal ik al helemaal niet zonder Dixie. :P

Bij DKC1 vind ik de bonuslevels het moeilijkste te vinden. Ze zitten erg goed verstopt. DKC2 heeft voor mij het lastigste level van allemaal: de laatste in de Lost World. Dat is waar je alle 5 de animal buddies moet gebruiken. Ik ging vroeger steeds af bij die doorns waar je met Squawks langs moest vliegen, terwijl de wind je naar links en rechts blies. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb geen SNES gehad maar voor de Game Boy had je ook van alledrie de delen de variant Donkey Kong Land met precies de zelfde levels.

Heb even getwijfeld over mijn stem maar heb toch maar gekozen voor DKC1 omdat ik deze het meest gespeeld heb en daarom denk ik ook wel het leukst vond. Maar deel 2 was een hele goede tweede want zaten bepaalde levels bij zoals met achtbanen die ik altijd super vond!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb geen SNES gehad maar voor de Game Boy had je ook van alledrie de delen de variant Donkey Kong Land met precies de zelfde levels.

Heb even getwijfeld over mijn stem maar heb toch maar gekozen voor DKC1 omdat ik deze het meest gespeeld heb en daarom denk ik ook wel het leukst vond. Maar deel 2 was een hele goede tweede want zaten bepaalde levels bij zoals met achtbanen die ik altijd super vond!

Het waren niet dezelfde levels. De Game Boy versies waren eigenlijk best anders. Soms zelfs leuker. Maar het was niet hetzelfde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het waren niet dezelfde levels. De Game Boy versies waren eigenlijk best anders. Soms zelfs leuker. Maar het was niet hetzelfde.

De levels waren zeer zeker niet hetzelfde. De levels waren verbouwd, waren soms zelfs wat korter. En in Donkey Kong Country 2 zijn zelfs wereld 2 en 3 van de SNES op de GB in elkaar geschoven. Klubba is dan als eindbaas weggelaten en dat zwaard is als einbaas aangehouden. De levelnamen zijn daarintegen wel aangehouden zoals ze op de SNES waren en de muziek is ook hetzelfde gebleven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Iemand dit spel al gespeeld?

Man man, ik zit nu in wereld 2 bij de eindbaas, maar die levels zijn zo giga moeilijk.

In ieder level moet je een x-aantal puzzelstukjes halen en de K-O-N-G letters zoeken en dat valt al niet mee.

Maar ook de vijanden in de levels zijn lastiger kapot te maken (ook de besturing laat te wensen over).

En als klap op de vuurpijl mag je je bij elk level uit de naad lopen om de snelste tijd neer te zetten voor een gouden DK.

Het spel ziet er zooo vet uit!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Deze geweldig DKC Serie is door de jongens van Rareware gemaakt .

Door Rareware is Nintendo groot geworden.

Maar ik vindt echt jammer dat Microsoft Rareware gekocht heb van Nintendo.

quote name='samba-boy' timestamp='1277067088' post='103832']

Ik hoop in ieder geval dat het spel ook uitkomt op de DS... :)

Een Donkey Kong spel komt niet meer op de DS uit denk ik.

Met de volgende reden:

Binnen 2 maanden komt Nintendo 3DS uit.

Het komt eerde op 3DS.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb genoten van Donkey Kong Country Returns. _O_

Natuurlijk, de spellen zullen nooit meer zo goed worden als op de SNES. Maar dit vond ik eindelijk weer eens een heerlijk Donkey Kong spel. _O_

Nieuwe uitdagingen, soms behoorlijk pittig en soms ook zo nostalgisch met de oude muziekjes die weer terugkeren in een nieuw jasje.

Hopelijk komt er nog een vervolg. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb genoten van Donkey Kong Country Returns. _O_

Natuurlijk, de spellen zullen nooit meer zo goed worden als op de SNES. Maar dit vond ik eindelijk weer eens een heerlijk Donkey Kong spel. _O_

Nieuwe uitdagingen, soms behoorlijk pittig en soms ook zo nostalgisch met de oude muziekjes die weer terugkeren in een nieuw jasje.

Hopelijk komt er nog een vervolg. ^O^

Heb je alles uitgespeeld?

- alle K O N G letters verzameld?

- alle tempels geopend?

- alle puzzelstukjes verzameld?

- alle orbs verzameld?

- alle time attacks gehaald (minstens goud)?

- alle levels in mirror mode doorlopen?

MarsM en ik hebben alleen de laatste 2 punten niet compleet en dat is ook nog verdomde lastig.

Oorzaak; de besturing! Dit bederft in feite het spel en dat is jammer..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oorzaak; de besturing! Dit bederft in feite het spel en dat is jammer..

Joh, praat me er niet van. Heeft Sonic 4 ook al zo'n last van. Het lijkt wel alsof de game-companies van nu pertinent WEIGEREN de originele, algemeen bekende physics van zulke spellen mee te nemen naar een nieuw deel. Sonic 4 speelt totaal anders dan de originele 3, DKC Returns speelt redelijk (Minder dan Sonic 4) anders dan de originele 3... Waarom, vraag ik me dan af? Is echt zonde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Joh, praat me er niet van. Heeft Sonic 4 ook al zo'n last van. Het lijkt wel alsof de game-companies van nu pertinent WEIGEREN de originele, algemeen bekende physics van zulke spellen mee te nemen naar een nieuw deel. Sonic 4 speelt totaal anders dan de originele 3, DKC Returns speelt redelijk (Minder dan Sonic 4) anders dan de originele 3... Waarom, vraag ik me dan af? Is echt zonde.

Dit komt waarschijnlijk omdat (in dit geval Retro Studios) de opdracht van Nintendo krijgt om naast het ontwikkelen van het spel ook de besturing zodanig te maken dat je intensief met je remote moet schudden en bewegen, zodat je zelf actief bezig moet zijn. Op zich zou dat geen probleem hoeven zijn. Enige bij Donkey Kong country Returns is wel heel duidelijk dat je met verschillende acties dezelfde combinatie moet gebruiken;

- rollen: schudden met de remote en pijl naar rechts (of links)

- blazen: schuden met de remote en pijl naar onder

- stampen: schudden met de remote

Als je in het geval van de time attacks de tijd probeert te verbeteren zul je dus vaak zien dat je wilt rollen, maar dan ben je aan het stampen, hetgeen resulteert dat je te veel tijd verlies en dus de time attack kunt vergeten.

Als je op zoek bent naar de puzzelstukjes (die ook verborgen zitten onder de bloemen, waardoor je deze moet wegblazen) dan heb je ook veel kans dat in plaats van dat je de bloemen wegblaast, een koprol maakt en het ravijn instort wat daarnaast ligt.

Beter zou het zijn geweest met dit spel om ook de B-knop actief te gebruiken, maar die in is nu in geval van DKR functeloos... Jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je in het geval van de time attacks de tijd probeert te verbeteren zul je dus vaak zien dat je wilt rollen, maar dan ben je aan het stampen, hetgeen resulteert dat je te veel tijd verlies en dus de time attack kunt vergeten.

Dit is toch algemeen gesproken het grote probleem bij de meeste spellen die intensief de wii-mote gebruiken?

Ik kan uiteraard niet spreken over DKCR, maar als ik kijk hoeveel frustraties ik kreeg bij Twilight Princess door die verdomde Wii-mote kan ik me voorstellen dat het voor het halen van challenges echt soms onbegonnen werk wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Even een oud topic tot leven helpen: het is zo dat je in DKC1 (ruim) meer dan 100% compleet kan halen. Ben zelf op de 103% oid gekomen, uiteraard is die savegame gewist (or is it?). In sommige levels, wanneer ze een uitroepteken hadden, zaten nog meer geheimen. Of het is een glitch. Misschien echt stukgespeeld?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een oud topic tot leven helpen: het is zo dat je in DKC1 (ruim) meer dan 100% compleet kan halen. Ben zelf op de 103% oid gekomen, uiteraard is die savegame gewist (or is it?). In sommige levels, wanneer ze een uitroepteken hadden, zaten nog meer geheimen. Of het is een glitch. Misschien echt stukgespeeld?

Nee dat kan wel kloppen hoor ;)

In Donky Kong Country 3 kun je ook meer dan 100% halen meende ik als je alle time attacks verbetert

En als je in Donky Kong Country Returns (Wii) alle Kong Letters, Alle tempels, alle puzzlestukjes en alle levels in mirrormode hebt gehaald dan heb je ook 200% ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
  • 3 months later...

DKC 1 kon je 101% halen, DKC 2 102%, en DCK 3 103% ;) En bij DKC 1 (en 2) kwamen juist die uitroeptekens achter de levelnamen als je alle geheimen gevonden had. Bij DKC 2 ook een DK-logo als je de munt had, en bij DKC 3 wapperde de vlag stevig in de wind als je alle geheimen had, en een gouden vaan erbij als je de DK-munt had.

Animal Antics uit DKC 2 vond ik vroeger ook verdomd lastig, dat stuk met Squawks en de wind bij de doornen, maar nu vlieg ik er zo doorheen.. zal wel de jarenlange ervaring met dat spel zijn ;) Weet ook alle geheimen van alle 3 de delen uit mijn hoofd (op misschien 1 of 2 na uit DKC 1).. Speel het nog steeds af en toe, echt een tijdloos spel! :)

Heb ook Donkey Kong Land 1 2 3 voor de gameboy, maar nog niet aan begonnen.. Zelfde geldt voor DKC Returns.. ook nog steeds niet gespeeld. Nu heb je dus ook de 3DS versie, maar geen idee of ik die ook nog ga kopen.. ondanks dat ie een klein beetje anders is dan de Wii-versie blijkbaar

aangepast door VR!DZ
Link naar bericht
Delen op andere sites

Animal Antics uit DKC 2 vond ik vroeger ook verdomd lastig, dat stuk met Squawks en de wind bij de doornen, maar nu vlieg ik er zo doorheen.. zal wel de jarenlange ervaring met dat spel zijn ;)

Oh ja, dat level kreeg ik vroeger ook nooit voor elkaar. Nu gaat het inderdaad vrij eenvoudig. :P

Weet ook alle geheimen van alle 3 de delen uit mijn hoofd (op misschien 1 of 2 na uit DKC 1)..

De geheimen in DKC 1 vond ik ook het moeilijkste om te vinden. Soms moest je je ergens laten vallen, terwijl dat nergens aangegeven werd. Of je zag maar een heel klein stukje van een geheim vat. En wat te denken van de bonus in een bonus in het eerste fabriekslevel? Je moet er zelf maar op komen. :P

Ook was ik in de andere 2 delen gemotiveerder om de bonuslevels te zoeken, omdat je daar daadwerkelijk een beloning kreeg. Wat dan weer makkelijker was in DKC 1, was dat je de bonuslevels alleen hoefde te vinden en dus niet hoefde te halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, DKC1 had soms erg lastig te vinden geheimen. Idd die in Oil Drum Alley.. die ene pijl was niet echt duidelijk, en hoe vaak ga je nu bewust voor maar 1 banaan in zo'n bonus? Urang-atan Gang ook al zo'n lastige, ook stuk of 5 geheimen.. een paar vlak bij elkaar, en voor de eerste moet je helemaal terug naar het begin 'vliegen' met Espresso..

Toen ook al paar keer per ongeluk die level-warp in werking gesteld, waardoor je vanaf wereld 1, meteen uitkomt in Urang-atang Gang.

PS, ik typ de namen van de levels uit mn hoofd, kan goed dat ik ze wat fout heb :P

In DKC 2 was er ook een truc om in level 1 al meteen 75 Kremcoins te krijgen. Doe ik nu altijd meteen, zodat ik meteen naar de Lost World-levels kan gaan. Anders moest je hele tijd op en neer reizen (iig wel zo in wereld 2 en 3), omdat je nog niet genoeg Kremcoins had voor Klubba.

Er zijn btw ook de nodige warp-tonnen in levels te vinden, in alle 3 de DKC's.. die gebruik ik eigenlijk nooit, maakt de levels wel heel erg makkelijk :X

En toegegeven; bij DKC 2 had ik het gros van de geheimen gevonden door Eeuwig Leven te gebruiken uit Power Unlimited.. Daarentegen had ik wel bij DKC 3 alles zelf gevonden.. sterker nog, ik had een heel boekwerk geschreven waarin alle geheimen en DK-munten etc in stonden, al heb ik die uiteindelijk nooit opgestuurd naar de PU 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker tof! :D Ondanks dat ik DKCR wel in huis heb liggen, heb ik het nog steeds niet gespeeld (zoals bij wel meer spellen in mn collectie het geval is :@ )..

Maar ziet er goed uit, en degelijke '2D' platformers gaan nooit vervelen! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...

Yeah, de muziek van o.a. het knap-lastige Glimmer's Galleon van DK2! In dit spel gebruikt in het level met die enorme octopus. Maar ook Bramble Blast en Aquatic Ambiance theme's zitten er weer in. Feest der herkenning!

Overigens DKC:Tropical Freeze ziet er grafisch zéér mooi uit, het is regelmatig origineel qua gameplay (camerahoek e.d.), de wereldkaarten zijn prachtig vormgegeven en het is geweldig dat dixie terug is en Cranky eindelijk ook speelbaar is.

Enige 2 'minpunten' zijn wat mij betreft de lengte (helaas maar 6 werelden, maar dat is nog niet eens héél erg)... maar vooral bij vlagen de moeilijkheidsgraad. Met name de Kong-Tempels zijn walgelijk moeilijk om uit te spelen en ook die kogelvis in wereld 4, pfff. En tja, de time-attacks waag ik me niet eens aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, de tempels blijven behoorlijk pittig. :P

Maar daar zijn die levels ook voor, dus dat is niet zo erg. Ik hoop in ieder geval dat ze voor een eventuele toekomstige Donkey Kong platformer wederom David Wise weten te strikken voor de muziek. Voor Returns was hij helaas niet beschikbaar. Ik vond de muziek daar zeker niet slecht, vooral met de remixes van muziekjes uit het eerste DKC spel. Maar toch... David Wise man. Na het zien van de intro van Tropical Freeze zat ik al met tranen in de ogen en kippenvel. Je voelde gewoon meteen dat hij weer terug was en hoe. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Nintendo Wii U kon dan ook wel weer een goede titel als deze gebruiken ;-).

Offtopic, ik weet het, maar ik zit al reikhalzend uit te kijken naar MarioKart8 (release: 30-05-2014). Ongetwijfeld zit het weer helemaal vol met irritante wapens, maar EIN-DE-LIJK doen de Koopalings mee en is die vreselijke Bowser-Jr eruit! De Koopalings schitterden helaas al van afwezigheid in Super Mario 3D-World, dus dit maakt veel goed!

Oh ja... en Super Smash Bros for Wii U... laat ook maar komen! :-D

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

De Donkey Kong Country spellen blijven voor mij echt een grote replaywaarde hebben. _O_

Ken geen spellen waar de besturing soepeler is dan in deze games en de graphics blijven zelfs na jaren nog verbazingwekkend goed. Om nog maar te zwijgen over de geniale soundtrack van David Wise in vooral Donkey Kong Country 2. Ik krijg nog steeds regelmatig kippenvel bij het horen van Stickerbrush Symphony en Mining Melancholy. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben zelf momenteel ook bezig met een versie van Mining Melancholy arrangeren en produceren omdat het één van mn favo deuntjes is ooit.

Ken je deze gasten al? ;

 

 

 

 

 

Dit blijven voor mij ook echt geweldige games, ze vervelen me nooit.

 

Donkey Kong Country; deze kreeg de winter, volgens mij vlak na de release datum, rond kerst. Ik was toen 11. Het was een indrukwekkend iets in die tijd, en nog steeds in retrospect hoe ze het hebben kunnen doen zonder een extra chip in de cartridge. Het voelde een beetje ruw aan op sommige punten, alsof het spel niet helemaal "af" was, maar dat gaf juist een speciale atmosfeer. De muziek was "ambient" en verslavend. 

 

Donkey Kong Country II; 

Deze kreeg ik op m'n verjaardag in de lente van '96, toen ik 13 werd dus. Waar Donkey Kong Country 1 "onaf" was, was dit spel 100% compleet. Het probeerde vooral niet het eerste spel na te bootsen; de setting was anders, en de hoofdrol ging naar Diddy. Bij het weglaten van Donkey Kong moeten ze gedacht hebben, "als je niet weet hoe je iets moet verbeteren, snij dan weg wat goed is". En dat pakte bijzonder goed uit. De fans omarmden Dixie als een lang verloren familielid (lol). En de muziek, welnu, die topte makkelijk iedere SNES soundtrack tot dan toe. De MIDI deuntjes simuleerden met gemak harmonica's, klavecimbels en van alles meer.

 

Donkey Kong Country III;

Deze kocht ik vrij ver na de release omdat ik m bij een vriend al helemaal had gespeeld. Maar ik wilde m zelf. Twijfelde toen nog lichtjes Street Fighter Alpha 2 of dit spel moest kopen. Achteraf gezien was de keuze makkelijk, echter, was een hoop geld voor mij toen als minderjarige een 100% nieuw spel.

Dit is m'n favoriet uit de reeks, vooral omdat het de meest uitontwikkelde is qua spel concept. De bonusmunten zijn duidelijk verdeeld en hebben een zeer heldere bestemming; één extra wereld. Nu zowel Donkey als Diddy absent waren, werd Dixie in de hoofdrol gezet. Begint sterk op een gimmick te lijken, dit wegsnijden van hoofdpersonages, een trend die de nieuwe DKCs helaas niet volgen. Doet me denken aan Mortal Kombat 3 waar Scorpion, Reptile, Mileena en Kitana plotseling afwezig waren. De muziek werd nog experimenteler, maar deuntjes als het onderwaterthema zijn zeer zorgvuldig gecomponeerd en zullen niet snel vervelen.

 

 

Wat vinden jullie van de GBA versies? Ik heb ze wel, maar kan ze niet uitstaan. Ten eerste die gekke verhaaltjes aan het begin waar niemand op zit te wachten. DKC heeft de inferieure Gameboy Color achtergronden, en ze hebben allerlei "bonussen" geïmplementeerd zoals danslessen bij Candy (kots). DKC3 heeft weliswaar extra levels en een extra eindbaas, maar de soundtrack hebben ze compleet geruïneerd. =(. Hopelijk krijgen we ooit de SNES ports op de 3DS.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik speelde Donkey Kong Country vaak op een van de arcadekasten in een winkel hier in de buurt en ik wilde dat spel gewoon hebben. Mijn ouders kochten toen echter per ongeluk het verkeerde spel voor me, namelijk Donkey Kong Country 2. Ik was dus best teleurgesteld dat ik niet met Donkey zelf kon spelen, maar uiteindelijk bleek deel 2 gewoon mijn favoriet uit de reeks te zijn. :P

 

Het eerste spel is natuurlijk al geweldig, al zijn de geheimen vaak erg moeilijk verstopt. Je krijgt er uiteindelijk ook niet echt een beloning voor. Anders was dat bij Donkey Kong Country 2. Hier wilde je gewoon alle bonusmunten verzamelen om zo naar de Lost World levels te kunnen gaan. Ook het zoeken van de DK munten was een erg leuke toevoeging. In deel 3 moest je de munt niet alleen vinden, maar hem ook nog eens zien af te pakken van een kremling. Ook kon je meer doen op de world map zelf met het ruilen van voorwerpen en het zoeken naar alle bananenvogels. Ik heb destijds nog vaak gefantaseerd over een DKC 4, maar die kwam helaas niet meer.

De GBA versies heb ik nooit gespeeld, maar ik hoor van haast iedereen dat ze verbleken bij de SNES spellen. Ik zag de DKC spellen wel in de e-Shop staan voor de Wii/Wii U. Zelf niet nodig, aangezien ik het nog regelmatig speel op de SNES zelf.

 

Donkey Kong 64 kunnen we misschien niet echt tot dezelfde reeks rekenen, maar die vond ik ook geweldig. Eigenlijk het eerste 3D spel dat ik echt leuk vond. De nieuwe spellen voor de Wii en Wii U heb ik ook weer van genoten. Vooral van Tropical Freeze, waar David Wise mij wederom kippenvel wist te bezorgen met zijn geniale muziek. Ze moeten er echt voor zorgen dat hij ook bij het volgende Donkey Kong spel weer present is. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...