Ga naar inhoud

Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.

Fotowedstrijd

Stem nu mee: welke ingezonden foto is de mooiste? Klik hier

Modelbouw: Honda Prelude 1:24 model

• Op dit topic mag je niet antwoorden.
63 replies to this topic

MichaelB

• User
  • Breakout

Pip Pip
  • 94 posts
  • Console:Windows XP

Bekijk PostMr.Boembas, op 16-02-2012 - 17:03, zei:

Ziet er zeer mooi uit, mijn complimenten.

Grtz,

Daniel.

On topic: Weet iemand toevallig een Kartonnen bouwplaat van de Prelude 1986 ? (Ik kwam op internet wel een verdachte Toyota tegen die er veel van weg had. ( Even verbouwd ;-) )

't lijkt meer op een Honda Civic met de prelude koplampen:S

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2898 posts
  • LocatieDen Bosch
  • Console:SNES

Bekijk PostMichaelB, op 16-03-2012 - 23:04, zei:

Ik heb ook zoon prelude die er presies hetzelfde uitziet als die van Ben_B&A...
Oh, ik zou zeggen, maak ook eens wat foto's.
Doei Afbeelding

Logitech

• User
  • Space War

Pip Pip Pip
  • 197 posts
  • LocatieVarsseveld - Oude ijsselstreek - Achterhoek - Gelderland - Nederland
  • Console:Nintendo GameCube & Windows 3.11
Pics or it didn't happen!

Ben_B&A

• User
  • Pong

Pip
  • 37 posts
  • LocatieHaarlem
Hoi Michael!

Ja ik ben ook heeeeeel erg benieuwd naar jouw versie van de B&A prelude :)

Groetjes,
Ben

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2898 posts
  • LocatieDen Bosch

Bekijk PostLogitech, op 17-03-2012 - 17:44, zei:

Pics or it didn't happen!
Zo wilde ik het eerst ook zeggen, maar dan krijg ik weer zo'n haatvideo op m'n dak en daar heb ik niet bepaald zin in. :P
Doei Afbeelding

djkoelkast

• Admin
  • Site Admin

• 11625 posts
  • LocatieDen Helder
  • Console:Amiga 4000

Bekijk Postsamba-boy, op 17-03-2012 - 19:41, zei:

Zo wilde ik het eerst ook zeggen, maar dan krijg ik weer zo'n haatvideo op m'n dak en daar heb ik niet bepaald zin in. :P

Maar dat was mp3penno {|
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D

samba-boy

• User
  • Frogger

• 2898 posts
  • LocatieDen Bosch

Bekijk Postdjkoelkast, op 17-03-2012 - 19:51, zei:

Maar dat was mp3penno {|
Oh ja, Haatkanaal, PennoPenno, MrTokkieboy en dan vergeet ik er echt nog een hele hoop. Serieus, hoe levenloos ben je dan als je al die moeite doet om mijn video's door te spitten... :') Maargoed we dwalen af, we hadden het over de Honda Prelude right? Ben benieuwd naar de foto's.
Doei Afbeelding

Ben_B&A

• User
  • Pong

Pip
  • 37 posts
  • LocatieHaarlem

Bekijk Postsamba-boy, op 17-03-2012 - 19:56, zei:

Maargoed we dwalen af, we hadden het over de Honda Prelude right? Ben benieuwd naar de foto's.

Anders ik wel!

Mr.Boembas

• User
  • Pong

Pip
  • 17 posts
  • LocatieTuindorp Oostzaan
  • Console:euh
@die persoon die een bouwpakket wilde kopen ;-)
Het bouwpakket van de Prelude staat op e-bay te koop 24032 TAMIYA Honda Prelude XX Car Model Kit 1/24 Ongeveer EUR 15,94 reken daar nog de verzendkosten bij vanuit Hongkong en de verf wat je nodig heb en de stickers (Decals) en dan heb je enkelt nog de Prelude auto voor de caravan geldt het precies hetzelfde. (Ik schilder zelf ook al jaren modelbusjes van verschillende busmaatschappijen en ook treinen voor me hobby en ik weet dat de verfpotjes vrij prijzig zijn in een modelbouwwinkel) en dan moet je er nog eens bij optellen het aantal uur dat Ben_B&A eraan heb zitten werken, dus met 20 euro kom je er echt niet. (Ik zelf zou nooit mijn schaalmodellen verkopen)

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik ook een Prelude bouwpakket wil kopen want uit Hongkong je weet maar nooit hé.

@Michael B de Papercar was eigenlijk een Toyota die verdacht veel op de Honda Prelude leek, van de Honda Prelude heb ik alleen maar waardeloze papercars gevonden, maar met een beetje Paint Shop Pro of Photoshop kan je die Toyota ombouwen tot Honda Prelude ;-)

En Michael ik ben ook benieuwd om foto's !!!

Grtz,

Daniel.
Bassie en Adriaan en Studio100 zijn allebei even tof.

kuifje

• User
  • Breakout

Pip Pip
  • 54 posts
  • Locatieaalst
  • Console:kuifje
die caravan zal er perfect bij passen.... 1 ding is zeker...er kruipt in dit meesterwerk..geld en tijd in
Tommy

Mr.Boembas

• User
  • Pong

Pip
  • 17 posts
  • LocatieTuindorp Oostzaan
  • Console:euh
Ik kwam ook op Internet een kant en klaar model tegen van de Prelude (in de originele kleuren) €20.30 volgens mij ook 1:24 Dan zou je alleen nog de stickers moeten plakken en de tandenborstelharen of houtvezels moeten plakken.
http://plamoya.com/b...age.500x338.jpg

http://plamoya.com/f...ar-p-43686.html
Bassie en Adriaan en Studio100 zijn allebei even tof.

Giovanni

• User
  • Pong

Pip
  • 29 posts
  • Console:Nintendo 64

Bekijk PostMr.Boembas, op 19-03-2012 - 15:03, zei:

Ik kwam ook op Internet een kant en klaar model tegen van de Prelude (in de originele kleuren) €20.30 volgens mij ook 1:24 Dan zou je alleen nog de stickers moeten plakken en de tandenborstelharen of houtvezels moeten plakken.
http://plamoya.com/b...age.500x338.jpg

http://plamoya.com/f...ar-p-43686.html
Dat model ziet er goed uit en is niet zo prijzig.

Ben_B&A

• User
  • Pong

Pip
  • 37 posts
  • LocatieHaarlem
Zo te zien is het wel hetzelfde model dat ik heb gebruikt voor de B&A prelude, namelijk het pakket van Tamiya. Ze hebben alleen een foto neergezet van het model zoals het eruit moet zien als het in elkaar zit. Dus sta niet raar te kijken als je opeens een bouwpakket krijgt thuis gestuurd...

Post bewerkt door: Ben_B&A op: 21-03-2012 - 19:53

MichaelB

• User
  • Breakout

Pip Pip
  • 94 posts
  • Console:Windows XP

Bekijk PostBen_B&A, op 17-03-2012 - 22:31, zei:

Anders ik wel!

De prelude is op dit moment nog bij iemand anders zodra hij terug is maak ik fotos,
Het verbaaste me ook toen Ben_B&A ook met een model aankwam maar ja das niet zo moeilijk als je op Ebay die pakketen kan krijgen van Tamiya,
Die vriend van mij heeft ook inderdaad het pakket van Tamiya gekocht op ebay nieuw in de verpakking,
Een vriend van mij heeft ook een echte Replica van de echte auto daarmee ga ik filmen in mijn Bassie en Adriaan Tour,
Het is niet dezelfde als in de ANWB videos het is een echte Rode 1985er die er als 2 druppels water uitziet als die van de Schatkaart / Kroon,

Ik ga ook nog een Presentatie met hem organiseren zodat jullie allemaal replicas van Bassie en Adriaan autos op 1 terein kunnen zien in Utrecht lekker centraal dus;)
Ik heb ook leuk contact met Ranchos een Rode en een Beige en met een paar Ruska Classicas dus dat komt zeker goed,
Ik zoek alleen nog naar andere autos die in Bassie en Adriaan voorkomen zoals de Datsun / Nissan 240Z die achter de Rancho aan raced op Zandvoort in de sleutel, of een Amphicar uit de Verdwenen kroon;)

Post bewerkt door: Ross op: 21-03-2012 - 22:51
Regel over bassieenadriaantour verwijderd. Spam. je hebt al een waarschuwing over dit feit.