Ga naar inhoud

Theo van Gogh vermoord


Aanbevolen berichten

Theo van Gogh is vanochtend vermoord, post hier je wat je kwijt wil

sorry ik dacht dat hier een algemeen(centraal) topic over was maar ik kon die niet vinden(sorry wonderer)

Heb het ook gehoord! Schandalig, wie doet nou zo iets?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb het ook gehoord! Schandalig, wie doet nou zo iets?

een arabische man, volgens getuigen was de gevonden brief(met arabisch schrift) met een mes op Theo van Gogh gestoken.

lijkt me een zeer slechte maniier om bijvoorbeeld je 'mening' te uiten over wat Theo van Gogh zei over islamieten, zo speel je dat alleen maar in de hand.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er was een centraal topic over dooie mensen, maar ik vind dit wel een apart topic waard.

Ik werd wakker van de radio en de eerste dertig seconden wist ik niet wie er dood was, ik schrok me wezenloos. Ik bedoel, er schieten toch een paar namen door je hoofd als je zoiets hoort.

Hoe kan dit? Hoe kan zoiets in Nederland, of all places, gebeuren? Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. Eerst Pim, nou Theo... wie is de volgende? Iedereen die een beetje harde stem heeft en een mening die bepaalde mensen niet bevalt?

Ik ben bang dat het nu echt gaat escaleren, vooral als de dader inderdaad een arabier blijkt te zijn. Nederland is niet meer wat het was...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er was een centraal topic over dooie mensen, maar ik vind dit wel een apart topic waard.

Ik werd wakker van de radio en de eerste dertig seconden wist ik niet wie er dood was, ik schrok me wezenloos. Ik bedoel, er schieten toch een paar namen door je hoofd als je zoiets hoort.

Hoe kan dit? Hoe kan zoiets in Nederland, of all places, gebeuren? Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. Eerst Pim, nou Theo... wie is de volgende? Iedereen die een beetje harde stem heeft en een mening die bepaalde mensen niet bevalt?

Ik ben bang dat het nu echt gaat escaleren, vooral als de dader inderdaad een arabier blijkt te zijn. Nederland is niet meer wat het was...

Idd, het moet nou gewoon stoppen Ik ben eigenlijk, en ik weet dat het misschien grof klink, sowiezo tegen een groter wordende moslim samenleving

het is trouwens nog niet duidelijk of het gaat om een arabier(moslim) of niet, politie houd ook rekening met 'verkleed partij'

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Idd, het moet nou gewoon stoppen, ik ben eigenlijk,en ik weet dat het misschien grof klink, maar ik ben sowiezo tegen een grote uitbreiding van de moslim samenleving

het is trouwens nog niet duidelijk of het gaat om een arabier(moslim) of niet, politie houd ook rekening met 'verkleed partij'

Het laatste dat ik hoorde was een 26-jarige man met Nederlands en Marokkaans paspoort.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een erg duidelijk overzicht vind je hier: nos.nl

Schandalig dat dit kan in ons land... Te erg voor woorden... Heb er geen woorden voor. Ik kan er ook echt niet tegen dat mensen zeggen: "Je zag het aankomen" DIE MAN GEEFT ZIJN MENING

Na Pim Fortuyn, nu ook:

Theo van Gogh... RIP... 1957-2004...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je mag hier helemaal niets meer zeggen in dit land. Waar gaan we naar toe? Eerst Pim Fortuyn, nu Van Gogh weer.

Van Gogh werd gestoken door een mes met een briefje met de redenen waarom hij werd vermoord. Van Gogh probeerde te vluchten, maar dat mocht niet baten.

Had iets te maken met een film die hij gemaakt had over Pim Fortuyn en ik geloof ook Oesters van Namkee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een erg duidelijk overzicht vind je hier: nos.nl

Echt schandalig vind ik het... Ik heb liever niet dat het hier een racistisch topic wordt of zo, maar ik vind dit wel weer schandalig... Het is echt geen toeval dat het weer een Marokaan is, sorry als ik te racistisch ben...

Wat een onzin.

Het is hoogstwaarschijnlijk geen toeval dat het een islamiet is, dat wel. Daar kun je zo goed als zeker van zijn, met die islamietische brief en de recente uitkomst van Van Gogh's controversiële, volgens sommigen anti-islamietisiche film Submission.

Daarbij was het geen Marrokaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat een onzin.

Het is hoogstwaarschijnlijk geen toeval dat het een islamiet is, dat wel. Daar kun je zo goed als zeker van zijn, met die islamietische brief en de recente uitkomst van Van Gogh's controversiële, volgens sommigen anti-islamietisiche film Submission.

Daarbij was het geen Marrokaan.

Sorry ik was iets te eenzijdig met mijn reactie...

Ik hoor wel overal dat het een Marrokaan is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoorde zojuist het nummer Zinloos van Baas B en lange Frans op TMF (niet echt mijn muziekgenre), het nummer gaat over zinloos geweld.

Dat nummer lieten ze horen met een foto van Theo van Gogh... Echt prachtig gedaan...! (Jammer van de SMSjes tussendoor...)

Het refrein gaat als volgt:

Hoeveel moeten der nog komen

Hoeveel moeten der nog gaan

Wie waren deze helden

We doen het hier in jullie naam

erg toepasselijk, klik op de naam van het nummer in de eerste zin voor de volledige songtekst...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Theo :'(

Belachelijk!

En dan gooien ze het vast weer op eerwraak :X

Ik vind het vreselijk, ik heb er geen woorden voor.

Ik hoorde eerst dat het hem zou kunnen zijn, maar het was nog niet bevestigd. Hoop was er dat hij het niet was of het zou overleven.

Nu hoor ik dat hij wel 8x ofzo beschoten is...

DIT KAN NIET!

Theo... geweldige persoonlijkheid, recht voor zijn raap, een kunstwerk op zich!

Neerlands beste kunstwerk is niet meer :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik hoorde zojuist het nummer Zinloos van Baas B en lange Frans op TMF (niet echt mijn muziekgenre), het nummer gaat over zinloos geweld.

Dat nummer lieten ze horen met een foto van Theo van Gogh... Echt prachtig gedaan...! (Jammer van de SMSjes tussendoor...)

Het refrein gaat als volgt:

[..]

erg toepasselijk, klik op de naam van het nummer in de eerste zin voor de volledige songtekst...

Mooi idee, maar ik vind dat coupletje klinken als 'even snel het rijmwoordenboek erbij gepakt'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Echt, het loopt serieus uit de hand. Je kan de radio niet meer aanzetten of je hoort een al ellende... :X

R.I.P. Theo

Vrijheid van meningsuiting. Een van de meest sterke kanten van Nederland... Ik heb niets tegen buitenlanders hoor, maar nu begin ik toch echt te twijfelen. Echt jammer, je zult moeten respecteren dat iedereen een mening heeft...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik ergens boos over word is het hierom wel. Het lijkt erop dat niemand meer zijn mening mag uiten behalve de moslims. Zei mogen wel iemand doodschieten als ze het ergens niet mee eens zijn. Ik denk inderdaad dat er door dit gebeuren de moslimhaat in Nederland ontzettend zal toenemen. Eerst Pim, nu Theo, wie is de volgende...? Verdonk? Wilders?

.....

Diep en diep triest is dit...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Echt, het loopt serieus uit de hand. Je kan de radio niet meer aanzetten of je hoort een al ellende... :X

R.I.P. Theo

Vrijheid van meningsuiting. Een van de meest sterke kanten van Nederland... Ik heb niets tegen buitenlanders hoor, maar nu begin ik toch echt te twijfelen.

Dit heeft niets met buitenlanders te maken, alleen met religie.

En dat is sowieso iets om alles tegen te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In het RTL nieuws werd net iets opgemerkt, dat wel erg opvallend is. Het is namelijk 911 dagen na de moord op Fortuyn. Zou de dader het bewust gepland hebben, of zou het toeval zijn?

11-2 is ook het Nederlandse alarmnummer... ik bedoel, zo kun je wel honderd dingen bedenken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dit ook verschrikkelijk.Het is toch ook te gek voor woorden dat

iemand omdat die z'n mening geeft,zomaar vermoord wordt.Als je het

met iemand niet eens bent,los je dat met woorden op en niet met geweld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neej mijn tekst was algemeen, net als bijv. de moord op Pim Fortuyn...

Ik denk niet dat het feit dat hij tv-presentator was er veel mee te maken heeft... eerder zijn ideeen en producties over de islam...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk niet dat het feit dat hij tv-presentator was er veel mee te maken heeft... eerder zijn ideeen en producties over de islam...

Jaa dat lijkt me duidelijk, maar hij mag hem niet als TVpresentator omdat hij daar zijn ideëen openbaar maakte... Snappie *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jaa dat lijkt me duidelijk, maar hij mag hem niet als TVpresentator omdat hij daar zijn ideëen openbaar maakte... Snappie *)

En in zijn films, en in de Metro... ik wil je ongelijk niet bewijzen, maar ik vind je stelling erg ondoordacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

het is echt belachelijk mensen mogen niet eens hun eigen mening zeggen

maar ik snap wel dat moslims kwaad op hem waren door zijn laatste film

maar als ik ruzie met iemand heb vermoord ik hem toch ook niet zomaar!!

een onnodige dood :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jaa dat lijkt me duidelijk, maar hij mag hem niet als TVpresentator omdat hij daar zijn ideëen openbaar maakte... Snappie *)

Zijn ideeën kwamen eerder naar buiten door columns, door debatten en door zijn film 'Submission' dan door zijn baan als tv-presentator.

Niet dat het veel uitmaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zijn ideeën kwamen eerder naar buiten door columns, door debatten en door zijn film 'Submission' dan door zijn baan als tv-presentator.

Niet dat het veel uitmaakt.

Jaa zeker, maar ik bedoelde te zeggen... Geen moord op iemand als persoonlijkheid, maar op iemand die dingen zegt die hem niet ligt...

Sorry, ik zei het verkeerd...

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb er geen woorden voor wat er de laatste dagen,

weken, maanden, en jaren, gebeurt in Nederland,

eerst pim en nu theo, grof gezegt maar wie wordt de volgende,

dit kan niet en dit mag niet in Nederland,

nederland is een vrij land en iedereen mag en moet -

zijn eigen mening kunnen zeggen zonder er de kogel voor te krijgen.

als je iets niet accepteerd in Nederland ga dan terug naar je eigen land.

of probeer er op een volwassen manier een oplossing voor te vinden,

en ga niet dreigen met een pistool of schiet er iemand niet voor dood...

iedereen heeft andere meningen, maar die moeten we van elkaar kunnen accepteren,

zo kunnen we weer vrij en normaal leven in nederland,

leven zoals je behoort te leven in nederland,

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb er geen woorden voor wat er de laatste dagen,

weken, maanden, en jaren, gebeurt in Nederland,

eerst pim en nu theo, grof gezegt maar wie wordt de volgende,

dit kan niet en dit mag niet in Nederland,

nederland is een vrij land en iedereen mag en moet -

zijn eigen mening kunnen zeggen zonder er de kogel voor te krijgen.

als je iets niet accepteerd in Nederland ga dan terug naar je eigen land.

Vreselijke zin vind ik dit altijd, het is natuurlijk net zo goed het land van allochtone Nederlanders, met als enige verschil dat zij hebben gekozen om hier te wonen. Als je iets niet accepteerd kun je daar gerust je mening over zeggen, mensen die dan zeiken over 'ga terug naar je eigen land' doen mij twijfelen aan het belang van algemeen kiesrecht.

Dit staat natuurlijk volkomen los van integratie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vreselijke zin vind ik dit altijd, het is natuurlijk net zo goed het land van allochtone Nederlanders, met als enige verschil dat zij hebben gekozen om hier te wonen. Als je iets niet accepteerd kun je daar gerust je mening over zeggen, mensen die dan zeiken over 'ga terug naar je eigen land' doen mij twijfelen aan het belang van algemeen kiesrecht.

Dit staat natuurlijk volkomen los van integratie.

Maja ik moet er wel bijzeggen dat ik dit niet alleen heb gemaakt voor het forum, een aantal weken zijn een paar goeie vrienden van me ook in elkaar geslagen door een paar turken / marokanen, en ik ben daar hartstikke kwaad over, en de reden waarom ze in elkaar zijn geslagen is te vreselijk voor woorden. daarom heb ik die zin er tussen gezet, vat de zin daarom niet te persoonlijk op, kijk ik heb niks tegen zwarte de huidskleur maakt mij niet uit, maar er zijn vele redenen waardoor ik die zin er tussen heb gezet, iedereen is welkom in dit land maar als je je niet aan de nederlandse regels kunt houden blijf dan waar je bent, of ga terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maja ik moet er wel bijzeggen dat ik dit niet alleen heb gemaakt voor het forum, een aantal weken zijn een paar goeie vrienden van me ook in elkaar geslagen door een paar turken / marokanen, en ik ben daar hartstikke kwaad over, en de reden waarom ze in elkaar zijn geslagen is te vreselijk voor woorden. daarom heb ik die zin er tussen gezet, vat de zin daarom niet te persoonlijk op, kijk ik heb niks tegen zwarte de huidskleur maakt mij niet uit, maar er zijn vele redenen waardoor ik die zin er tussen heb gezet, iedereen is welkom in dit land maar als je je niet aan de nederlandse regels kunt houden blijf dan waar je bent, of ga terug.

Ik deel je mening gedeeltelijk, ik heb ook slechte ervaringen met enkele buitenlanders, mááár ook goede ervaringen...

Kijk, ik snap jou opvatting van: Als je niet wil aanpassen, dan hebben we je niet nodig, en ik deel je mening ook, maar het is niks op het zo te zeggen... komt erg bot over....

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik deel je mening gedeeltelijk, ik heb ook slechte ervaringen met enkele buitenlanders, mááár ook goede ervaringen...

Kijk, ik snap jou opvatting van: Als je niet wil aanpassen, dan hebben we je niet nodig, en ik deel je mening ook, maar het is niks op het zo te zeggen... komt erg bot over....

Bedankt!

ik heb ook hele goeie ervaringen met buitenlanders ik had een collega ook een buitenlander maar wel een van de aardigste collega's die ik kende. maja iedereen moet zich aanpassen, kijk het is ook niet zo als ik naar Engeland ga en ik ga daar precies als in nederland ook recht rijden :S dan breng ik andere in gevaar, en hou ik mij niet aan de regels, ik wil daarom ook zeggen tegen alle buitenlanders die dit zwaar opvatten jullie weten van jezelf of je goed of slecht bent, en ik mag vele van jullie, maar sommige wil ik er graag niet tussen hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik wil daarom ook zeggen tegen alle buitenlanders die dit zwaar opvatten jullie weten van jezelf of je goed of slecht bent, en ik mag vele van jullie, maar sommige wil ik er graag niet tussen hebben.

Of in mijn taal = 70 van de 100% dat hier binnenkomt. }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Of in mijn taal = 70 van de 100% dat hier binnenkomt. }:|

70% van de buitenlanders? Of heb je het nou over Turken en Marokkanen?

Overigens kan ik niet ontkennen dat ik de meeste jonge Marokkanen en Turken uitermate irritant, kortzichtig en dom vind, wat niets met racisme te maken heeft, het is gewoon een kwestie van ervaring.

Maar dat vind ik niet reden genoeg om ze het land uit te zetten, een groot deel van de Nederlanders is immers ook irritant, kortzichtig en dom, en het is niet verboden bij de Nederlandse wet.

Crimineel gedrag natuurlijk wel, maar ik denk niet dat 70% van de allochtonen zich daaraan schuldig maakt. Evenmin aan slecht integreren, ik zie vrij weinig allochtonen die de Nederlandse taal onvoldoende beheersen.

Over vormen van integratie zoals 'het kennen van het volkslied' hoeft wat mij betreft niet gesroken te worden. Als ik iemand hoor zeggen dat iedere allochtoon het volkslied uit het hoofd moet kennen, ben ik geneigd de persoon in kwestie het kiesrecht voorgoed te ontnemen als ik die macht zou hebben.

Rest mij nog de vraag: waarom vind jij dat 70% van de allochtonen hier weg moet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
70% van de buitenlanders? Of heb je het nou over Turken en Marokkanen?

Rest mij nog de vraag: waarom vind jij dat 70% van de allochtonen hier weg moet?

Tja, eigenlijk liet ik mijzelf even gaan. Ik was van binnen nog vurig vanwege de moord op van Gogh. ;)

Ik vind vanuit mijn standpunt gezien dat de meerderheid van vooral Turken en Marokkanen voornamelijk dit

land naar de klote helpt en niets meer. Sorry dat ik het niet kan motiveren, het is gewoon mijn (rechtse) mening.

Eveneens gebaseerd op ervaring, nieuwsberichten, gebeurtenissen, etc.

Het grootse probleem is bij mij nog wel de toename van het feit dat je niks meer kan/mag zeggen in Nederland,

want dan wordt je koudgemaakt. En dat komt door de cultuur van zulke mensen uit DIE landen. Nederlanders

kunnen er ook wat van, maar gelijk een wapen trekken als iemand zijn mond open doet? Nee. :N Dat doen alleen

mensen die uit een land komen waar dat al jaren aan de gang is en waar het volk niks anders doet dan elkaar

opblazen en afmaken. Ja ok, en een geestelijk gestoorde kan het ook doen. Dat kan dan iedere nationaliteit zijn.

Maar dat gebeurt eens in de zoveel tijd. Ik ben echt bang dat het hier routine wordt als we niet oppassen. Dat je

's ochtends de krant openslaat met de gedachte van: ''Goh, wie is er vandaag vermoord?'' |:(

Ik voorspel met angst = Binnen nu en volgend jaar sterven Geert Wilders & Ayaan Hirsi Ali :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Het grootse probleem is bij mij nog wel de toename van het feit dat je niks meer kan/mag zeggen in Nederland,

want dan wordt je koudgemaakt.

Dat zeggen veel mensen nu inderdaad maar dat vind ik vergelijkbaar met iemand die stikt in een stukje banaan waarna men zegt 'je kan geen bananen meer eten, dan stik je tegenwoordig.'

Het is helemaal geen norm aan het worden dat mensen vermoord worden om hun mening, en ik denk niet dat het echt heel gevaarlijk wordt om je mening te geven.

En dat komt door de cultuur van zulke mensen uit DIE landen. Nederlanders kunnen er ook wat van, maar gelijk een wapen trekken als iemand zijn mond open doet? Nee. :N

Ik kan me toch een zekere Volkert van der G. herinneren.

Dat doen alleen mensen die uit een land komen waar dat al jaren aan de gang is en waar het volk niks anders doet dan elkaar

opblazen en afmaken.

O, men is in Marokko alleen maar bezig elkaar op te blazen en af te maken? Goh, ik geloof niet dat ik daar iets van gemerkt heb toen ik daar op vakantie was vorig jaar, maargoed, dat kan natuurlijk aan mij liggen. Toch opmerkelijk hoeveel mensen daar weten te overleven in dat eeuwige slagveld.

Ja ok, en een geestelijk gestoorde kan het ook doen.

Dat lijkt me een logischer conclusie. De meeste moslims zijn absoluut tegen deze vorm van geweld, zowel in Marokko als in Nederland.

Maar dat gebeurt eens in de zoveel tijd. Ik ben echt bang dat het hier routine wordt als we niet oppassen.

Ik vind twee martelaars niet echt iets om je zulke extreme zorgen te gaan maken. Ik zie het nog steeds als twee incidenten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zijn wel altijd toevallig mensen die rechts-georienteerd zijn; Pim Fortuyn, Wilders, Hirshi Ali, van Gogh...

Ja, rechtse mensen die zijn voor het aanpakken van problemen zoals criminaliteit & integratie. En dat willen

DIE mensen waar ik het over heb natuurlijk niet. Dus hun conclusie: VOORGOED UIT DE WEG RUIMEN. :X

--edit-- Ok, Volkert van der G. was dan misschien geen buitenlander, maar ik noemde niet voor niets ook geestelijk

gestoorden in mijn vorige post. Daar valt hij dus onder als puur zuivere Hollander. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Juist en dat is dus FOUT ;) Maar het is moeilijk te zeggen of het nou altijd aan de buitenlanders ligt. Okee, je zou misschien een plaat voor je kop hebben als je zou zeggen dat door buitenlanders nooit conflicten ontstaan. Maar ik ken er ook genoeg die echt ontzettend aardig zijn en echt blij zijn met wat ze hebben. Het gaat echt maar om een bepaalde groep arrogante lui, maar ja die zitten ook zoveel onder de nederlandse bevolking... Ik vind alleen persoonlijk het idee in nederland zo leeghoofdig dat ''rechts'' slecht is.

Maar ga er maar vanuit dat de hele maatschappij verrot is tegenwoordig... Dat is mijn mening

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja... de maatschappij zou niet verrot zijn als Volkert van de G. eerder spijt zou krijgen van zijn beslissing en als Mohammed B. geen familieproblemen zou hebben...

Ik bedoel, 2 zotten die dit doen, en direct is het een verrotte maatschappij... (vergeet niet dat de actie van Volkert van de Graef volledig door hemzelf is gedaan en niet samen met ...)

Of het aan de buitenlanders ligt... Je moet het zo zien... Er zijn 1.000.000 moslims in Nederland, 1 miljoen, echt een hoop. Daarvan zijn 5% (dus 50.000 mensen (ik schrok van het hoge aantal!)) extemistisch fundamentalisten (ik hoop dat ik het goede woord te pakken heb met de juiste schrijfwijze)...

Deze mensen hebben zulke extremen ideëen dat er (opgeteld bij de familieproblemen met Mohammed B.) ernstige dingen gebeuren...

Zeker als je iemand in het vizier is (in dit geval Theo van Gogh) die ook extreem is, maar dan wel extreem aan de andere kant...

Ik probeer het helemaal niet goed te praten, maar vergeet niet dat er superveel buitenlanders zijn die niet slecht zijn, maar die 50.000 zijn er ook niet weinig...

Daarbij is het zo dat als er iemand wordt neergeschoten zegt men op het journaal ("de dader is gepakt" of zo...)

Is het een buitenlander zeggen ze: "De dader, van Somalische afkomst, is gepakt" (IK NOEM MAAR EEN VOORBEELD)

Ik wil even duidelijk maken dat niet 'de moslims' dit hebben gedaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...