Ga naar inhoud

Mac Donalds


Aanbevolen berichten

Jullie denken vast, wat is dit nou voor onderwerp, maar ik heb het niet zonder reden gedaan :P

Ik werk bij de Mac Donalds in Tilburg-Zuid, en bij ons gaat er een discussie in de ronde. Hoe kijken buitenstanders om naar de mac? Want volgens mij denken veel mensen dat het niet hygiënisch is en dat er amper wordt gekeken naar de tijd tussen dat de burgers worden gemaakt en het wordt verkocht...

Ik zou het leuk vinden als je ff reageert hoevaak je daar eet (ook als je er nooit bent geweest) en hoe je er tegenaan kijkt...

Ik vind het wel leuk om de reacties neer te leggen bij het management...

Voor verdere vragen kun je wel bij mij terecht daarover ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jullie denken vast, wat is dit nou voor onderwerp, maar ik heb het niet zonder reden gedaan :P

Ik werk bij de Mac Donalds in Tilburg-Zuid, en bij ons gaat er een discussie in de ronde. Hoe kijken buitenstanders om naar de mac? Want volgens mij denken veel mensen dat het niet hygiënisch is en dat er amper wordt gekeken naar de tijd tussen dat de burgers worden gemaakt en het wordt verkocht...

Ik zou het leuk vinden als je ff reageert hoevaak je daar eet (ook als je er nooit bent geweest) en hoe je er tegenaan kijkt...

Ik vind het wel leuk om de reacties neer te leggen bij het management...

Voor verdere vragen kun je wel bij mij terecht daarover :P

Ik eet er niet zo vaak, maar als ik er eet geniet ik er wel van. En dat het

niet hygiënisch is: volgens mij heb je wel gelijk, maar ik denk niet dat het zo onhygiënisch is, dat je er ziek van wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik eet er niet zo vaak, maar als ik er eet geniet ik er wel van. En dat het

niet hygiënisch is: volgens mij heb je wel gelijk, maar ik denk niet dat het zo onhygiënisch is, dat je er ziek van wordt.

jaa wat het is: het is eigenlijk wel super hygiënisch, daarom heb ik ook ooit voorgesteld een open dag te houden dat iedereen kan kijken, om zo met de vooroordelen af te rekenen:P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op een doordeweekse week :P eet ik er wel zon 2 keer gemiddeld denk ik. De kwaliteit ligt er vooral aan wanneer je komt. Als het erg druk is heb ik het idee dat de boel nog weleens een beetje afgeraffeld wordt (je mc flurry wordt niet gemixt, patat niet lang genoeg gebakken) Maar over het algemeen ben ik over de kwaliteit tevreden. En onhygienisch, volgens mij valt dat heel erg mee. Bij de meeste macs kijk je de keuken in en ik vind het wel meevallen, je hebt veel restaurants waar het echt heel slecht is en ik vind het wel meevallen bij de mac.

Hmm heb nog een bonnetje voor een gratis burger, even wachten op het volgende tussenuur ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op een doordeweekse week :P eet ik er wel zon 2 keer gemiddeld denk ik. De kwaliteit ligt er vooral aan wanneer je komt. Als het erg druk is heb ik het idee dat de boel nog weleens een beetje afgeraffeld wordt (je mc flurry wordt niet gemixt, patat niet lang genoeg gebakken) Maar over het algemeen ben ik over de kwaliteit tevreden. En onhygienisch, volgens mij valt dat heel erg mee. Bij de meeste macs kijk je de keuken in en ik vind het wel meevallen, je hebt veel restaurants waar het echt heel slecht is en ik vind het wel meevallen bij de mac.

Hmm heb nog een bonnetje voor een gratis burger, even wachten op het volgende tussenuur ;)

ben ik met je eens, in de drukte... okay de friet wordt wel doorgebakken, maar niet goed gekeken naar first in first out (dus de verse friet wordt op de oude gegooid waardoor die oude er iets te lang ligt) en de flurry's willen ze ook wel eens niet mixen, dat is een beetje jammer inderdaad...

dacht dat die bonnenactie tot volgende week zondag duurde...

OPSCHIETEN JAPIE :P

vanaf maandag ook weer nieuwe acties

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mc Donalds?? Nee!!

Met de nieuwe wetgeving hier in Holland zijn vooral de nieuwe Mac's vrij schoon, zo ogen ze immers wel. Daar twijfel ik ook niet aan, of het eten wel op een juiste manier word bereid, hier in Holland weet je gewoon dat je goed zit bij de Mac (gewoon veel eten voor weinig). Alhoewel doen ze soms vaag als je vraagt wat de ingredienten zijn, maar dat heeft ook veel te maken dat ze nogal terughoudend zijn met het verstrekken van informatie over hun producten. Om de namaak tegen te gaan slingeren de gedeponeerde merken (®) je om de oren.

In het buitenland zijn ze daar nogal slordig mee... In Engeland (Londen) was mijn week vakantie totaal verpest door het enorm slechte ijs wat ze door hebben bij de Mac. Mijn moeder heeft een dag aan het infuus gelegen... In Rome maken ze er helemaal een potje van en daar zijn ze alles behalve vriendelijk, en het eten is er niet te eten en het is uitermate smerig daarbinnen. Men redeneert: de toeristen komen toch wel, dus waarom zouden we aardig zijn? Tsja, en dan maak je bij mij weinig kans.

De Mac voor mij: leuk om met wat schoolgenoten ff te lunchen of eten, desnoods na 12-en als de meeste restaurants dicht zijn of gaan sluiten voor weinig geld, maar in het buitenland waag ik me er niet zo snel aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

achja mac donalds....

van oudsher is het doel van de mac donalds zo veel mogelijk winst maken. Dit doormiddel van fast food, mensen bestellen, mensen krijgen hun eten en ze rotten weer op.

In NL is dat wat verzacht en heeft het meer weg van een snackbar. Je kunt rustig blijven zitten om je stuff op te eten (mits niet de hele mac vol zit...). Ook wordt er in NL niet van die harde muziek gedraait om klanten weg te jagen, zoals in Amerika.

De producten, met name hamburgers, moeten in Nederland ook aan de Nederlandse en vooral Europese wetten voldoen. In Amerika moeten ook de slagerijen zo goedkoop en snel mogelijk te werk gaan. Vaak zijn deze slachters dan ook blij als ze hamburgers voor de mac donalds in Europa mogen maken ipv voor in Amerika.

Maar dit is ff vergelijking tussen VS en NL. Waar je niet op zat te wachten ;)

Maar toch zie je in NL nog altijd wat terug van de asosiaalheid van de Mac Donalds. Burgers liggen er vaak lang, voordat ze verkocht worden. (officieel worden ze na een bepaalde tijd weggegooit... Maar over het algemeen warmen ze het eerst nog ff een keertje op en verkopen ze het alsnog).. Verder wordt er met ingredienten niet zo zorgvuldig omgesprongen... Ik hoorde vorig jaar van een doos die bij de mac werkte dat het zij het leukste aan haar werk vond het overgooien met komkommers enzo. Als dingen op de grond hebben gelegen, worden ze zo weer op je burgertje gelegd hoor.

Er is ook een site waar bovenstaande dingen worden aangetoond en waar nog meer dingen verteld worden over de mac waardoor al je vooroordelen bevestigd worden...

Het personeel van de mac is ook een apart volkje... Uitzonderingen daargelaten (moet nu oppassen, TS werkt er ;)). Ik heb ooit met een vriend van me een theorie opgesteld over het personeel vd mac donalds, aan de hand van de mac waar wij in tussenuren vaak heen gaan. Over het algemeen is het personeel van de mac dom, allochtoon of vrouw. Vaak tussen de 16 en de 20. De mannen die er werken zijn vaak gay (of gedragen zich zo. Niks tegen homo's trouwens).. Tot onze verbazing gaat deze theorie nogal vaak op... Alleen de managers die er rondlopen zijn wel slim...

Maar zoals ik al zei, ik kom ook regelmatig (2x per maand ofzo) in de mac... Waarom dan? Nou het is ansich best gezellig als je er met een groepje heen gaat. En nu die monopolie actie is ook wel relaxed.. K heb al een aantal mac chickens gehad 8-) En k heb nog een aantal straatdingen van een paar users van dit forum, tnx ;)

Maar de mac bij mij op school is redelijk dichtbij en uit traditie gaan we daar in tussenuren/uit school (ligt op de route naar huis) wel eens heen. Ook een keertje toen het 2e uur onverwachts uitviel... Was het voor 10 uur, hadden ze er alleen ontbeit dingen... Nou een veels te dure tosti besteld... 1 hap -> weg... Was gewoon een hamburgerbroodje, met een beetje kaas en ham ertussen...

En toen kwam ik een keer om vijf over 10, wilde ik twee egg mac muffins (had van die monopoly dingen :P), gingen ze dus om die 5 mins ook nog zeiken en kon ik alleen maar normale mac producten bestellen....

Ook zo leuk.. Die dag dat ik er bij het ontbeit was. Lagen er ook van die kleurplaten, als je die in kleurde en inleverde, kreeg je een ijshoorn. Stonden verder geen voorwaarden als leeftijd bij. Dus wij die dingen inkleuren ;) Ingeleverd bij zon persoon die voldoet aan de omschrijving die ik hierboven al gaf. Die wist niet wat ze moest doen, dus haalde dr manager erbij (die er eigenlijk al naast stond ;)). Die las de achterkant van die kleurplaat, begon te lachen, zei "mooi ingekleurd" en gaf ons onze ijshoorn :D Gave gast :D

Naja paar weken later nog een keer gedaan. Maar toen was er een ander wijf. Dus ik weer die kleurplaat inleveren bij iemand die aan de bovenstaande omschrijving voldoet. Die zei dat ze geen ijsjes kon draaien en dat ik het ff aan die andere mevrouw moest vragen... Ok :) Nou die voldeed ook aan de eigenschap dat ze allochtoon was.. En ze was iets van plaatsvervangend, plaatsvervangend manager. Die wou me dus geen ijshoorn geven.

"Nee dat is alleen voor kindje"

"Oh? Waar staat dat?"

"Dat staat er wel bij"

"Oh? wijs eens aan?" *

lezen* "ow staat er toch niet. Maar dat kan je toch zelf wel bedenken? Dit is voor kindjes tot 10 jaar"

"10 jaar?! dat staat NERGENS"

"Ja maar normaal geven we die dingen bij een happy meal"

"Dan moet je ze ook niet daar neerleggen waar altijd folders liggen die je mee mag nemen"

"Dat is waar, maar toch is het voor kindjes"

"Om trouwens in te haken over uw argument over happy meals... Als ik een happy meal bij u bestel, dan gaat u toch ook niet zeuren dat dat alleen voor kindjes is?"

naja duurde nog ff tijdje ;) Achteraf bedacht ik dat ik gewoon had moeten zeggen dat ze me aan het discrimineren was en dat als ik mn ijsje niet kreeg ik de politie ging bellen :P Heb mn ijsje trouwens wel gekregen :P Al zei ze nog wel "ik kom hier nog wel ns op terug." :D Voor de mensen die mij nu een sneu persoon vinden omdat ik ga zeiken om een ijsje... Ging mij niet om het ijsje. Gaat mij erom dat ik al jarenlang actievoorwaarden in de gaten te houden naar dergelijke "fouten". Normaal staat bij zulke acties ALTIJD dat je aan een bepaalde leeftijd moet voldoen of dat je er maar 1 per persoon mag inleveren (heb er nu dus 2 ingeleverd...). En omdat ze je bij de Mac toch afzetten, vond ik dat ik wel ns wat gratis mocht hebben ;)

Hmmz nu ik bezig ben... Nog een leuke mac anekdote:

Het was drie jaar geleden geloof ik. Toen hadden ze bij de Mac zon actie met kraskaartjes. Net als nu die monopolie dingen. Kreeg je toen bij iedere _bestelling_ een kraskaartje. Dus iedereen bestelde per product (dus als je twee big macs wou, bestelde je een big mac, rekende je af en bestelde je er nog een ;)). Wat waarschijnlijk voor zoveel overlast heeft gezorgd dat ze nu een andere actie hebben bedacht ;)

Maar met die krasdingen heb ik dus nog wat lol gehad. Wij gingen toen bijna iedere donderdag het derde uur naar de mac (met zn drieen). Dan is het nooit zo druk en lopen er alleen van die "domme" medewerkers rond. Op al die actieposters stond "Bij iedere bestelling*" en bij * stond "behalve fritessaus en ketchup". Dus ik bedenken wat je nog meer kon bestellen wat bijna niets kost... Nou ik had wat leuks bedacht. Als er een beetje snuggere medewerker zou zijn, zou het niet lukken, maar dat was dus niet het geval, dus het viel te proberen.

"Hallo, ik wou graag 1 servetje bestellen" (twee meter opzij kon je ze ook gewoon pakken)

"alsjeblieft"

*blijft staan*

"wat is er?"

"ja dit was een _bestelling_"

"dus?"

*wijst naar bord*

"euh ohja..." *denkt even na... naja niet denken, iets wat erop lijkt en geeft mij zon krasding :D

Dat geintje heb ik dus 3x ofzo uitgehaald bij dezelfde persoon =D Toen ging een vriend van me het ook proberen... Die deed het niet zo snugger, stond namelijk nog een medewerker bij en vanaf toen werkte het niet meer... Helaas ;)

Verder ook heel leuk. Diezelfde vriend had een manier bedacht dat je met een heeeel klein streepje kon zien of er een prijs achter het krasdingetje zat. (zaten drie vakjes op het kaartje. Moest je een van openkrassen en als je de goede had, dan won je een prijs). Die krasjes waren zo klein dat geen van die medewerkers het ooit door had...

Je kon oa mac donalds producten en vakanties ;) winnen... Maar ook een "echt" kraslot. Je kreeg dan een waardebon die je in kon wisselen voor een kraslot bij de Bruna ofzo. Nou ik had er een gewonnen. Laat die doos dat kraslot dat ik had ingeleverd op de toonbank liggen. Neem ik um weer mee... K denk, komt ze zo wel om vragen... Deed ze niet :? Heb um bij dr collega ingeleverd, gewoon nog zon waardebon gekregen en niets meer van weergehoord :? heb toen nog 10 euro ofzo gewonnen met krassen =D

Dus de reden dat ik wel naar de mac ga, is dat je er enorme lol kan hebben :D

-edit: toen ik hieraan begon te typen waren er nog geen reacties in dit topic :P-

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het in die tent best wel mee vallen qua hygiëne. de tent is redelijk schoon van binnen en in de keuken zie je praktisch niks op dr grond liggen.

alleen het nadeel van de MC Donalds is dat als ik er eet 1-2 uur daarna weer honger begint te krijgen.

maja dat kan aan mij liggen.

voor de rest kraak ik de MC egt niet af

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Mac voor mij: leuk om met wat schoolgenoten ff te lunchen of eten, desnoods na 12-en als de meeste restaurants dicht zijn of gaan sluiten voor weinig geld, maar in het buitenland waag ik me er niet zo snel aan.

Na 12-en? Je bedoelt 12 as 0.00 uur? Dan is de mac hiero altijd al dicht :? Misschien in steden niet... Shoarma zaken zijn dan iig nog wel geopend ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het in die tent best wel mee vallen qua hygiëne. de tent is redelijk schoon van binnen en in de keuken zie je praktisch niks op dr grond liggen.

Nee wat op de grond valt gooien ze weer op je burger ;)

Wel grappig trouwens, de Mac doet heel veel aan imago verbetering... Steeds die acties om het milieu te steunen (wat heel groot op hun van gerecycled papier gemaakte placemets of hoe heten die dingen, op de dienbladen wordt aangegeven).. En ik zie heel vaak een mac donalds medewerker rotzooi oprapen aan de kant van de weg. (mac zit bij ons buiten bebouwde kom, tussen epe en heerde in...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het in die tent best wel mee vallen qua hygiëne. de tent is redelijk schoon van binnen en in de keuken zie je praktisch niks op dr grond liggen.

alleen het nadeel van de MC Donalds is dat als ik er eet 1-2 uur daarna weer honger begint te krijgen.

maja dat kan aan mij liggen.

voor de rest kraak ik de MC egt niet af

ligt niet aan jou... één keer op de wc zitten en het is er weer uit :P

... (TE GROOT OM HELEMAAL TE QUOTEN :P

Mooi hoe jij erover denkt :P

Ingredienten doen ze echt niet moelijk over om dat te zeggen... maar wat je zegt: het kassapersoneel heeft nooit in de keuken gestaan, het personeel is te dom om het te onthouden, het is te druk om alles te vertellen.... 3 opties :P

burgers moeten na 15 minuten weggegooid worden... Daar wordt bij ons goed naar gekeken, lang niet overal, maar ja, soms dan word het ook 20 minuten of zo... niet goed te praten, maar ze smaken dan nog wel...

Komkommer overgooien tijdens het werk gaat niet want dat hebben we niet :P maar food-fight zijn niet zeldzaam... Geloof me wel dat het NIET in de keuken gebeurt maar erachter zodat slechts dozen met producten geraakt worden en niet producten zelf... Wordt het gezien moet je ook naar huis.

personeel van de mac dom? you've right :)

Bij ons valt het overigens wel mee omdat we hebben uitgerekend dat MEER dan de helft van de totaal 110 mensen Havo/Vwo doen cq gedaan hebben. De managers bij ons zijn daarentegen wel dom want die spreken geen andere talen bij ons :P

Burgers eten mag vanaf het begin tot het eind van de dag als gast. Ontbijt is slechts een extra! Dat is dus onzin van dat restaurant waar jij heen gaat :P

En... de ontbijten lopen door tot 11.30 en daarna maken ze het niet meer klaar omdat de ei onder de grill gaat en die grill dan automatisch wordt afgesteld... Het is dus gewoon onmogelijk.

Maarja, tof dat je zo'n uitgebreide reactie geeft :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee wat op de grond valt gooien ze weer op je burger ;)

Wel grappig trouwens, de Mac doet heel veel aan imago verbetering... Steeds die acties om het milieu te steunen (wat heel groot op hun van gerecycled papier gemaakte placemets of hoe heten die dingen, op de dienbladen wordt aangegeven).. En ik zie heel vaak een mac donalds medewerker rotzooi oprapen aan de kant van de weg. (mac zit bij ons buiten bebouwde kom, tussen epe en heerde in...)

milieu doen ze wel veel voor. we hebben ook een aparte groenbak, plastic bak en prullenbak...

Wat op de grond valt kan op de burger worden gedaan, in je contract staat overigens wel dat dit ontslag betekend mocht een manager dat zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

milieu doen ze wel veel voor. we hebben ook een aparte groenbak, plastic bak en prullenbak...

Wat op de grond valt kan op de burger worden gedaan, in je contract staat overigens wel dat dit ontslag betekend mocht een manager dat zien...

tog ook zo nederland schoon bak?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Na 12-en? Je bedoelt 12 as 0.00 uur? Dan is de mac hiero altijd al dicht :? Misschien in steden niet... Shoarma zaken zijn dan iig nog wel geopend ;)

Hier wel toen we van de kermis afkwamen hoor. Was anders toch vrij laat thuis of anders was ik niet helder meer :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

tog ook zo nederland schoon bak?

ik had t ff over van binnen :P

Lukas, macs zijn overal om een andere tijd gesloten...

Over het algemeen: normale restaurants 12 uur en restaurants met een drive 11 uur (en soms de drive dan nog wat langer)

maar ook dat verschilt

Link naar bericht
Delen op andere sites

alleen de OP gelezen en even mijn persoonlijke ervaring.

Hier in Den Helder (ik kom er praktisch nooit, maar in de zomer misschien wat vaker, zo'n 1x per maand) is het half/half. Je kunt gedeeltelijk de keuken inkijken en daar ziet alles er altijd netjes uit. Ze hebben speciale blauwe handschoentjes om de burgers in te pakken, MAAR veel lappen dit aan hun laars.

Over het laten liggen van burgers: ik bestel altijd alles plain, omdat ik die sauzen allemaal niet lust, ik eet ze zonder saus, zonder sla, tomaat etc. etc. etc., gewoon brood, vlees, brood, daarom krijg ik altijd een 'verse' burger, soms moet ik daar wel 15 min. op wachten (als het druk is) en ik zie ze dan nooit burgers, die er al lagen toen ik binnenkwam, weggegooid worden, die worden gewoon verkocht. De regel zou 10 minuten zijn. Ik zie mezelf niet zo'n kleffe hap eten.

Service is goed, als iets niet goed is kun je altijd terug, geen gezeur, zelfs bij drinken zonder ijs waar ze toch ijs in doen etc.

Alleen wel weer een opmerking: de post-mix (apparaat waar cola enzo uitkomt) staat niet juist afgesteld, teveel water (en dat is bij praktisch elke McD).

Broodje zit propvol suiker en kan verslavend zijn als je extreem veel eet (maar zou ik me zo geen zorgen over maken, 1x in 2 weken moet kunnen hoor!). Ik vind het vlees van de Burger King persoonlijk lekkerder, de patat van de Mc. en het stomste wat ze gedaan hebben is de cappuccino muffin uit het assortiment halen.

Ook de country patatoes zijn geweldig trouwens _O_ (maar ook in de winkel te krijgen, Aviko chili partjes of de èchte alleen in de groothandel van McCain)

tot zover ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

milieu doen ze wel veel voor. we hebben ook een aparte groenbak, plastic bak en prullenbak...

Wat op de grond valt kan op de burger worden gedaan, in je contract staat overigens wel dat dit ontslag betekend mocht een manager dat zien...

als ik mijn troep weggooi, dan gaat dat allemaal in de grote prullebak ;) Wordt dat dan nog gesorteerd :? Of is dat gescheiden afval alleen voor de keuken?

En wat je zegt over als "ze bepaalde dingen zien", is dat in de praktijk ook zo? K geloof er niets van... Je krijgt hooguit een waarschuwing.. Lijkt me logischer dat die managers opzich ook wel tegen een grapje kunnen... Zo lang het niet in het bijzijn van klanten gebeurd.... Er zijn dingen die echt niet kunnen, maar veel dingen zal je echt niet ziek ofzo van worden, al is het wel onhygienisch...

Over dat ontbijt.. Verschilt denk ik per filiaal.... Bij ons is het tot 10 uur, dat is dan ook een klein filiaal...

Maar jij vond mn uitgebreide reactie leuk, komt goed uit, schoot me nog wat te binnen :P

Weer die ijshoorns... ;) Ik werk zelf ook bij een restaurant waar we in de zomer veel softijs verkopen, dus ik weet wat het is om ijsjes te draaien ;) (of tappen zoals ze dat bij de mac noemen...) Die dingen verschillen dus nogal eens van grootte. Vooral bij die n00bs krijg je nogal grote gevallen. Was alweer een aantal jaar terug. Ik bestel een ijshoorn bij zon d00s. Aangezien zij dat dus niet kon maken, maakte de manager (volgens mij zelfde als in de anekdote hierboven over gratis ijshoorn) dat ding voor mij. Hij kon dat dus wel. Dus dat ding was redelijk klein (in verhouding tot die slechte gevallen). Dus ik zeg tegen een maat van me die achter me stond "zo die dingen worden ook steeds kleiner"... Wil ik weglopen, zegt die manager "Wie zei dat?" "euh ik" "ok, wacht even" "ja was maar een grapje hoor" "nee wacht even"... Nou geen idee wat er zou gaan gebeuren.. Komt die gast teruglopen, met een dik boek. "Wat is dat?" "De Mac Donalds bijbel" _O_ (Twice, kan je zon ding voor me regelen? ik wil ook zon ding!) "En wat houdt dat in?" "Daar staat alles in over de Mac Donalds. Dus even kijken, je ijsje moet zo zwaar zijn" (hij liet me betreffende pagina in het boek zien, waar een plaatje van de ijshoorn stond met bijbehorend gewicht en nog wat informatei). Pakt ie mn ijsje, zet mn ijsje op de weegschaal, was nog zwaarder dan het voorschrift "Nou omdat ik in een goede bui ben vandaag krijg je dat extra ijs van me" "hehe aardig van u" :D Die was echt geniaal _O_ K had het in dit geval trouwens nog niet eens erg gevonden als hij er wat ijs van af had gehaald om het te laten voldoen aan de eis ;)

En nog even dat over dat personeel... Er werken ook een aantal klasgenoten van mij (VWO 6)... K heb dat nog steeds niet goed kunnen plaatsen in mijn theorie... Maar die werken ook alleen als het druk is, dus s avonds en in het weekend... Maar als ik in andere Macs kom is het meestal ook s avonds/weekends...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Service is goed, als iets niet goed is kun je altijd terug, geen gezeur, zelfs bij drinken zonder ijs waar ze toch ijs in doen etc.

Dat wel ja... Als je ergens een (gegronde) klacht over hebt, krijg je zonder problemen een nieuw product mee. Soms mag je de oude ook nog houden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik had t ff over van binnen :P

Lukas, macs zijn overal om een andere tijd gesloten...

Over het algemeen: normale restaurants 12 uur en restaurants met een drive 11 uur (en soms de drive dan nog wat langer)

maar ook dat verschilt

Het was een ''restaurant'' zonder drive, maar als je net na 12 komt willen ze je ook wel ff helpen, vooral als de kermis open is en je met een zooi ongeregeld komt binnenvallen :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wordt maar eens tijd dat ik een topic over CêlaVìta te openen, waar ik bij werk. ;)

Maar om even ontopic te blijven, ik vind de Mac niet echt geweldig. Het smaakt er allemaal wel, maar bij Smullers op diverse stations hebben ze bijvoorbeeld lekkerdere hamburgers. Veel meer kan ik er ook niet over vertellen, want ik kom niet zo vaak bij de Mac en soortgelijken. De laatste keer dat ik bij een Mac kwam, was in Apeldoorn met een groepje van dit forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen die actie met de gele kraskaartjes was, zat ik bij iemand in de klas wiens neef bij de mac werkte, dus ik en mn vrienden kregen 100 van die kaartjes, toen wat af gegeten zeg :)

Bij de mac bij mij in de buurt werkt iemand die aan twee van Cold45's criteria voldoet, namelijk vrouw en allochtoon. Een vriend van me besteld 1 medium aardbeien milkshake en hij krijgt... 2 large milkshakes... Ja het is raar maar waar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik eet wel eens bij de mc, niet overdreven vaak, de laatste 2 maanden ben ik 1 keer geweest. Het is vrij snel, dat is het grote voordeel. Ik heb niet de indruk dat het er echt onhygiënisch aan toegaat in de keuken, ik ben ook nog nooit ziek geweest na het eten van mc-eten :)

Soms heb ik wel de indruk dat de burgers soms niet helemaal vers van de plaat komen, maar bij de BK komt dit wat vaker voor (dus dat ze al n tijdje liggen voordat ze naar de klant gaan). Personeel heb ik geen problemen mee, ik bestel, eten wordt gehaald, betalen en klaar.

Alleen tja, t blijft McDonalds, echt gezond zijn de meals niet om het zacht uit te drukken, en er hangen altijd van die vervelende brugklassmurfjes rond die schreeuwend en etengooiend het leven van andere klanten zuur maken.

Mc-en doe ik meestal als ik daarna naar de bios ga, omdat je weet wanneer je klaar bent met eten en dus nooit te laat komt voor de film. In een pizzeria of wat dan ook is dat soms nog maar de vraag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha mac donalds bijbel is wel een mooie, maar die is er één per restaurant, en om die nou te jatten voor jou... :P

Ik weet wel van veel producten in de keuken hoeveel gram erop moet, ijshoorn weet ik niet.

Grill-plaat van hamburgers gaat automatisch na een bepaalde tijd omhoog, maar soms bakt hij ze niet helemaal af (als jij de burger er bijvoorbeeld niet goed onder hebt gelegd) en dan zijn er mensen zo lui om hem niet door te bakken... vind ik ook niet goed te praten

Even voor de duidelijkheid: hamburgers vind ik zelf ook niet echt goed bij de mac.

Ja dj, ik bestel vaak ook een special. Zonder augurk of zo, krijg je tenminste een verse. De sausen op de hamburgers (mosterd en ketchup) zijn toch niet zo bijzonder :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij de Smullers zit smaakversterker (E621) ofwel Ve-Tsin in de hamburgers, een chemische toevoeging, daarom zijn ze 'lekkerder', ik weiger het te eten (producten met E621)

Ik sta elke keer weer versteld van je ongelofelijke grote kennis op vele onderwerpen! Dit wist ik dus nog niet eens en ik studeer nota bene voor voedingsmiddelentechnoloog!

Over de Mac:

Als ik er kom is het er goed. Goede bediening en hygienisch genoeg. Heb niet te klagen! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vroeger toen ik klein was weleens in de keuken van de Mac geweest met een partijtje en dat zag er nog goed uit daar.

Dus ik kom cker nog wel in de toekomst weleens bij de Mac.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij de Smullers zit smaakversterker (E621) ofwel Ve-Tsin in de hamburgers, een chemische toevoeging, daarom zijn ze 'lekkerder', ik weiger het te eten (producten met E621)

Ik heb het ook niet zo op smaakversterkers en hulpstoffen, en ik ken veel mensen die er niet tegen kunnen (ook de E621) waaronder ikzelf :P. Je moet er maar tegen kunnen. Jammer dat ik dat boekje nu net kwijt ben -0-.

Link naar bericht
Delen op andere sites

er zijn tests over gedaan, maar er is geen concreet medisch bewijs dat het slecht is of allergische reacties veroorzaakt. In de regel zal men er ook geen last van hebben, zij het in grote hoeveelheden, maar je hebt zo heel veel binnen hoor!

voorbeeldje:

ONTBIJT

Broodje boterhamworst

LUNCH

Broodje leverkaas

Broodje kroket

TUSSENDOOR

Gehaktballetje uit de supermarkt met satesaus

AVONDETEN

Bami + sate + kroepoek van de chinees

AVONDSNACK

Paprikachips

Borrelnootjes

(ok dit zul je vast niet eten maar het is maar een voorbeeld)

dan heb je al veel binnen!

Ik eet enkel producten waar het niet in zit, let op: boullion zit het ook in (3 verschillende zelfs!) Aromat, Croma etc. etc. etc. alle soorten chips (behalve Naturel en enkele uitzonderingen).

Het is best moeilijk, bij de McD zijn ze vriendelijk, ik heb het opgevraagd en het zit bij hun alleen in de McSalad sauzen en in de McKroket ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kom nooit bij de McDonald's.

Het eten is er enorm smerig, dat heb ik altijd al gevonden, en ik ben vegetariër. Dus ik heb niets te zoeken in dat hol des verderfs.

groenteburger en mac salad shaker?

dj, wat kan je dan nog wel eten :? Bijna alleen verse dingen als verse groenten en vers vlees lijkt het wel... Bijna alles dat al iets bewerkt is zit het blijkbaar al in?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

groenteburger en mac salad shaker?

dj, wat kan je dan nog wel eten :? Bijna alleen verse dingen als verse groenten en vers vlees lijkt het wel... Bijna alles dat al iets bewerkt is zit het blijkbaar al in?

alle groenten, fruit, naturel chips, pinda's, nootjes, alles wat zoet is, kaaskoekjes etc. etc. en alle biologische producten (bio paprika chips is zelfs lekkerder dan normale!) dat soort... er is genoeg hoor, maar bijvoorbeeld alles van Unox, 95% van alle satesauzen (wijko (bruine emmer) en remia doen het er niet in), meeste 'dure' merkproducten zit het ook in, Mora, Beckers etc., maar in de èchte producten weer niet (Zwanenburg worsten etc.)

Schnitzels zit het ook niet in, (verse) worst meestal niet (tenzij het speciale worst, rook- of knakworst is).

Het is gewoon heel goed zoeken en kijken, er is zat hoor dat je zonder problemen kunt eten en nar mijn idee smaakt het nog echter ook zo.

Neem Hamka's, er zit geen ham en geen kaas in, alleen smaakversterkers. Neem Pringles, smaakversterkerbommetjes... :r

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kom nooit bij de McDonald's.

Het eten is er enorm smerig, dat heb ik altijd al gevonden, en ik ben vegetariër. Dus ik heb niets te zoeken in dat hol des verderfs.

De meeste dingen zijn er wel goor, maar wat ik wel erg lekker vind van de Mac is de patat (lekker zout) en de kipnuggets.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neem Hamka's, er zit geen ham en geen kaas in, alleen smaakversterkers. Neem Pringles, smaakversterkerbommetjes... :r

't enige leuke van de Hamka's is dat ik er hier nog zo'n oud blik van heb staan die je ook weleens in museum's ziet :D. Voor de rest beide: niet te eten !!! Pringles eet ik alleen met dipsaus, dan proef je ze niet meer :P. Enfin, gewoon chemische troep :r.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]De meeste dingen zijn er wel goor, maar wat ik wel erg lekker vind van de Mac is de patat (lekker zout) en de kipnuggets.

De patat vind ik te slap, geef mij maar dikke Belgische frieten met echte mayonaise! :P

Kipnuggets vind ik niks. Naast dat ik ze uit principe geen kip eet, vind ik bio-industrie kip sowieso niet echt lekker. Het haalt het in ieder geval niet bij biologisch kippenvlees. (dat mis ik nog best wel)

Link naar bericht
Delen op andere sites

O ja DJ, de drankafstellingen zijn daar inderdaad te laag, ook naar mijn idee... Teveel water, ik zal jullie eens wat vertellen...

Een doos met 1000 liter SIROOP (aanmaak) is €50,-

Loopt 1 op 12 (dus 1 liter drank en dan 11 liter water)

Uit 12000 liter zijn 48000 kleine frisdrank, 30000 medium frisdrank en 24000 grote frisdrank te tappen

Prijs frisdrank:

Kleine frisdrank is €1,25

Medium frisdrank is €1,50

Grote frisdrank is €1,75

Je kan dus zien dat de winst gigantisch is

Even van het voordeligste uitgaan, er worden 48000 kleine frisdrank verkocht. Dan is de opbrengst: 48000 x €1,25 = €50000,-

Het kostte €50,-... €50000 - €50 = €49950,- is de winst

PS: Okay, gehele menu's, happy meal, personeel dat gratis drinkt, drankbuizen, vervoer, water, ijsklontjes, bekers, deksels, rietjes, drankautomaat (voor en achter) niet meegerekend, maar dat zijn kleine prijsjes die er bij komen...

(Ik geef even aan hoeveel winst ze hiermee maken)

Edit: Sssssst, beroepsgeheim :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Liever burgerking, maar ik moet zeggen dat ik de verbeterde kipdingen van de mac echt lekker vind. Salades (shakes) ook lekkerder. Verder niet echt... Van de mayo word ik misselijk, dus ik neem liever curry of BBQ voor de friet. Stom trouwens dat je voor sauzen apart moet betalen :P

Over het algemeen heb ik van mac voedsel meer last (zwakke spijsvertering) dan van burgerking ook, maar waar dat aan ligt weet ik niet.

Vriendin van mij heeft er een tijdje gewerkt, en het is een geliefd marketing object ;)

Verder weinig vooroordelen, ik mag hopen dat het vlees doorbakken is (ik moet sowieso geen hamburgers, alleen kip) en niet op de grond gelegen heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ook nu weer was de burgerking op de dam dicht dus ik ben maar weer naar de mac gegaan. geen probleem maar toch jammer want ik wil die big king nou wel eens proeven. de whopper bij de bgk is toch wel de lekkerste van allemaal, mede door de saus... overigens is die mac hier op de dam een xpress dus das dan weer anders dan gewone macs?!!?!?!?!?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ook nu weer was de burgerking op de dam dicht dus ik ben maar weer naar de mac gegaan. geen probleem maar toch jammer want ik wil die big king nou wel eens proeven. de whopper bij de bgk is toch wel de lekkerste van allemaal, mede door de saus... overigens is die mac hier op de dam een xpress dus das dan weer anders dan gewone macs?!!?!?!?!?

Die op het CS was gewoon open hoor :Y Vandaag nog geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het bedrijf MCDonalds (dus het moderberijf in de US) verdient ook heel veel maar dan aan de verhuur van panden, zij laten panden neerzetten over de hele wereld en verdienen meer aan de huur dan aan wat er verkocht word.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het bedrijf MCDonalds (dus het moderberijf in de US) verdient ook heel veel maar dan aan de verhuur van panden, zij laten panden neerzetten over de hele wereld en verdienen meer aan de huur dan aan wat er verkocht word.

Ja maar in Nederland is alle grond waar Mac-filialen staan eigenaar van Mc Donalds Nederland...

Een baas mag dus het restaurant sluiten en afbreken van mijn part maar de grond niet ergens anders voor gebruiken, dat is van Mac Nederland... Ook niet van Mc US, maar ik denk dat zij wel weer een contract hebben met Mc Nederland...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...