Ga naar inhoud

Bassie en de reis van ...........?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 224
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Hoezo zeker? Is de trailer op Nick anders dan op de site? Heb je ergens anders info vandaan?

Het staat onderaan bij Bassie's postorders.

Niet echt duidelijk alleen dat hij Sinterklaas speelt 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
van de site, en het lijkt me verder wel duidelijk. je ziet paul tog in die sint of niet.

Ik doe niet meer aan "dat lijkt me verder wel duidelijk". Hard bewijs wil ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik doe niet meer aan "dat lijkt me verder wel duidelijk". Hard bewijs wil ik.

M.m.v. Zwarte Piet, Sint Nicolaas, Peter Grooney, Charlie, Evert van den Bos, Gerard Haisma, Zang- en showgroep Re-Spekt, Paul van gorcum: persoonlijk adviseur Sint Nicolaas en vele anderen.

Misschien helpt dit?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben is of er in deze nieuwe serie ook nog bestaande achtergrondmuziek van Smorenburg is gebruikt of dat dit toch allemaal nieuwe muziek is die speciaal voor deze serie is gemaakt. Is hier al iets over bekend?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je maakt het allemaal wel geheimzinnig Benafan...

Nou als hij die naam eerst wel post en een kwartier later edit is er niet zo heel veel geheimzinnigs meer aan :P. Dat Paul van Gorcum meewerkt betekent niet automatisch dat hij de Sint speelt. Maar het zal best wel ;).

Ik vond de melodie van ik geloof "Het Piratenlied" wel erg lijken op dat van "de Fairies".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou als hij die naam eerst wel post en een kwartier later edit is er niet zo heel veel geheimzinnigs meer aan :P. Dat Paul van Gorcum meewerkt betekent niet automatisch dat hij de Sint speelt. Maar het zal best wel ;).

Ik vond de melodie van ik geloof "Het Piratenlied" wel erg lijken op dat van "de Fairies".

ja hij wou dat ik het ff editte

en geloof mij maar :P paul speelt hem werkelijk waar

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vond dat ook al de eerste keer toen ik hem hoorde. Benieuwd of er meer liedjes zijn, die op B en A nummers lijken...

De kans lijkt mij groot.

Tsja, inspiratie is natuurlijk heel moeilijk ergens anders vandaan te halen, hè? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
En wat een intelligente teksten weer...

"piet piet piet" en "pakjes pakjes pakjes" :r

Tsja de intelligentie is ver te zoeken, maar ach het zal wel weer gezellig inhaken en meezingen worden :) en dan doet de tekst er weinig toe natuurlijk.:)

Ben trouwens benieuwd of die dvd een beetje zal lopen qua verkoop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De doelgroep zijn nog altijd kinderen. Daar moeten we wel rekening mee houden. En die vinden het natuurlijk prachtig om dit soort liedjes mee te zingen.

Ik ben op zich wel benieuwd in hoeverre mij deze 'serie' gaat boeien.

Tot nu toe heb ik er nog mijn twijfels over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De doelgroep zijn nog altijd kinderen. Daar moeten we wel rekening mee houden. En die vinden het natuurlijk prachtig om dit soort liedjes mee te zingen.

Ik ben op zich wel benieuwd in hoeverre mij deze 'serie' gaat boeien.

Tot nu toe heb ik er nog mijn twijfels over.

Dat de doelgroep kinderen is, is natuurlijk niet alleen bij deze serie maar ook bij de rest van de series van B&A zo. Ik denk zelf toch dat ik deze serie toch wel leuk zal vinden want het is toch weer iets dat B&A-related is. Ik heb m iig al gereserveerd bij bol.com. :)

Stiekem hoop ik dan ook dat ik m dan al ietsje eerder in huis zal hebben dan 11 oktober want ik heb al 2x eerder bij bol.com bij het reserveren van nieuwe B&A DVD's gehad dat ik ze eerder kreeg :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat de doelgroep kinderen is, is natuurlijk niet alleen bij deze serie maar ook bij de rest van de series van B&A zo. Ik denk zelf toch dat ik deze serie toch wel leuk zal vinden want het is toch weer iets dat B&A-related is. Ik heb m iig al gereserveerd bij bol.com. :)

Stiekem hoop ik dan ook dat ik m dan al ietsje eerder in huis zal hebben dan 11 oktober want ik heb al 2x eerder bij bol.com bij het reserveren van nieuwe B&A DVD's gehad dat ik ze eerder kreeg :P

Het is niet Bassie en Adriaan, maar alleen Bassie helaas :N ...

en de mate van kinderachtigheid is er ook in verschillende categorieen. Ik vind persoonlijk alleen de 9 tv-series leuk, maar dan ook nog de eerste 4 series iets minder... en grootmoederstijd en die liveshows interesseren me al helemaal niet. Daarom de reden dat deze zwarte piet serie mij al helemaal niet trekt... alleen Bassie en een grootmoederstijd/liveshow niveau... en dat is toch een tikkeltje erger dan de tv series :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is niet Bassie en Adriaan, maar alleen Bassie helaas :N ...

en de mate van kinderachtigheid is er ook in verschillende categorieen. Ik vind persoonlijk alleen de 9 tv-series leuk, maar dan ook nog de eerste 4 series iets minder... en grootmoederstijd en die liveshows interesseren me al helemaal niet. Daarom de reden dat deze zwarte piet serie mij al helemaal niet trekt... alleen Bassie en een grootmoederstijd/liveshow niveau... en dat is toch een tikkeltje erger dan de tv series :{

Ik denk dat het nog wel leuk kan zijn hoor, maar het zal niet iets zijn als de series waar je veel kan naar kijken

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat het nog wel leuk kan zijn hoor, maar het zal niet iets zijn als de series waar je veel kan naar kijken

In mijn ogen zijn de tv-series voor 80% leuk door de stommiteit van de boeven en niet door de flauwe grappen van Bassie. Om de boeven kan ik nog lachen als ik 40 jaar ben... om de slagroomtaartjes van Bassie kan ik nu al geen spier meer vertrekken.

Maar dat is natuurlijk hoe ik er over denk ;) Ik denk niet dat deze ''serie'' boeiend zal zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat ik vooral de combinatie Bassie en Adriaan ga missen.

Alleen Bassie is niet compleet. Dat voelt onafgemaakt.

Daarom heb ik er mijn twijfels over.

Precies... Een tv serie met Bassie wordt volgens mij niets zonder Adriaan... Maar ik ga de Baron en de andere boeven nog het meest missen in zo'n tv serie. De boeven zorgen er (volgens mij) namelijk grotendeels voor dat de tv series nog een selecte doelgroep bereikt van 18 jaar en/of ouder. Een serie als deze zal echt alleen de kleinere kinderen bereiken...... afgezien van het feit dat de ouderen ook wel even zullen kijken wat het is, denk ik dat zij al snel af zullen haken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
De doelgroep zijn nog altijd kinderen. Daar moeten we wel rekening mee houden. En die vinden het natuurlijk prachtig om dit soort liedjes mee te zingen.

Ik ben op zich wel benieuwd in hoeverre mij deze 'serie' gaat boeien.

Tot nu toe heb ik er nog mijn twijfels over.

Doelgroep of niet, als je je er makkelijk vanaf maakt, omdat het "toch maar voor kinderen is" ben je slecht bezig. Ik kan me niet voorstellen dat Bas bij het schrijven heeft gedacht "laten we het simpel houden", maar eerder "dit is goed genoeg voor die koters, ze kopen toch wel."

Ben trouwens ook benieuwd hoeveel grappen hij heeft gerecycled ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Doelgroep of niet, als je je er makkelijk vanaf maakt, omdat het "toch maar voor kinderen is" ben je slecht bezig. Ik kan me niet voorstellen dat Bas bij het schrijven heeft gedacht "laten we het simpel houden", maar eerder "dit is goed genoeg voor die koters, ze kopen toch wel."

Ben trouwens ook benieuwd hoeveel grappen hij heeft gerecycled ;)

Whehe... sowieso weer ''dat ga ik aan de binnenkant van m'n ogen bekijken (waar ik dus een gruwelijke hekel aan heb... één van de redenen waarom ik het geheim van de sleutel zo slecht vind, terwijl het idee/verhaal gewoon goed in elkaar zit en de boeven toch een hoop goed maken) en z'n enthousiasme voor slagroomtaartjes (wat ook weinig nieuws toevoegt)

Ik blijf er bij dat Bassie zonder Adriaan niet verder moet gaan... hij had niet op het hoogtepunt hoeven eindigen (want dan hadden we naar mijn mening geen stad, europa en amerika meer gehad :+ ), maar dit is toch wel een harde afdaling na al die series met Adriaan :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik blijf er bij dat Bassie zonder Adriaan niet verder moet gaan... hij had niet op het hoogtepunt hoeven eindigen (want dan hadden we naar mijn mening geen stad, europa en amerika meer gehad :+ ), maar dit is toch wel een harde afdaling na al die series met Adriaan :N

Tja, het mag duidelijk zijn waarom hij doorgaat... :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

maar dit is toch wel een harde afdaling na al die series met Adriaan :N

Vergeet ook niet dat alle (in jouw ogen) goede series 100% geschreven zijn door Adriaan. Sleutel is ook mede door Bassie geschreven.. En nu heeft ie de serie helemaal zelf geschreven...

Mijn verwachtingen voor deze nieuwe serie... Naja laat het zo zeggen.. A) ik ben het eens met MarsM. B) het geniale uit de series waren niet Bassie en Adriaan! Nee dat waren de boeven! Die waren geniaal, sluw en bovendien grappig. En voor zover ik weet komen die niet voor in deze nieuwe serie....

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Doelgroep of niet, als je je er makkelijk vanaf maakt, omdat het "toch maar voor kinderen is" ben je slecht bezig. Ik kan me niet voorstellen dat Bas bij het schrijven heeft gedacht "laten we het simpel houden", maar eerder "dit is goed genoeg voor die koters, ze kopen toch wel."

Ben trouwens ook benieuwd hoeveel grappen hij heeft gerecycled ;)

Zolang je de kinderen tevreden stemt doe je het goed. Whatever de oudere wijzere mensen er van vinden. Als de kids het vet vinden dan doe je goeie zaken. En als zij de combinatie Bassie-Sint mooi vinden...

Dat wil nog niet zeggen dat ik het mooi ga vinden.

Het zal nooit B&A kunnen worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind niet dat je deze nieuwe serie van Bassie kunt vergelijken met de oude B&A series. Zoals Cold45 al zegt, zijn de series door Adriaan of anderen geschreven, en deze door Bassie. Je moet dit dus als geheel op zichzelf staand zien.

Ook kunnen wij natuurlijk ons niet echt goed voorstellen wat de kinderen van tegenwoordig hiervan zullen vinden. Ze zullen het vast anders beleven dan dat wij vroeger deden met de B en A series.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zolang je de kinderen tevreden stemt doe je het goed. Whatever de oudere wijzere mensen er van vinden. Als de kids het vet vinden dan doe je goeie zaken. En als zij de combinatie Bassie-Sint mooi vinden...

Dat wil nog niet zeggen dat ik het mooi ga vinden.

Het zal nooit B&A kunnen worden.

Bassie & Adriaan was nooit zo'n groot succes geweest als álleen de kinderen het leuk hadden gevonden.... De kracht van Bassie & Adriaan was dat volwassenen het ook erg konden waarderen..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bassie & Adriaan was nooit zo'n groot succes geweest als álleen de kinderen het leuk hadden gevonden.... De kracht van Bassie & Adriaan was dat volwassenen het ook erg konden waarderen..

En alle volwassenen waarvan ik de mening over Bassie en Adriaan hoor, vinden dat het succes is gekomen door de boeven... en niet door de flauwe grappen van Bassie en Adriaan... de meesten vinden het zelfs slechte acteurs (en dat is ergens natuurlijk ook waar als je ze naast Paul van Gorcum zet, al vind ik zelf dat ze het acteerwerk zeker niet slecht doen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En alle volwassenen waarvan ik de mening over Bassie en Adriaan hoor, vinden dat het succes is gekomen door de boeven... en niet door de flauwe grappen van Bassie en Adriaan... de meesten vinden het zelfs slechte acteurs (en dat is ergens natuurlijk ook waar als je ze naast Paul van Gorcum zet, al vind ik zelf dat ze het acteerwerk zeker niet slecht doen)

Bovendien was Aad niet alleen acteur, maar ook nog regisseur. En dat werk heeft ie zeker goed gedaan.

Verder is het acteerwerk van Bas niet alleen Bassie, maar ook Vlugge Japie en dat was één van de boeven. En die boeven waren degenen die zo grappig waren, dus óók VJ. Waar ook bijkomt dat Aad de baron speelde in de schatkaart, die óók een van die boeven speelde, die grappig worden gevonden. Dus met de slechtheid van die acteervermogens van de gebroeders Van Toor valt het ook wel mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jongens, ik kwam even op het forum, maar toen ik dit alles las,

wil ik toch ook even mijn mening geven. Ik vind het heel vreemd dat jullie nu de serie al afkraken terwijl jullie deze nog niet eens hebben gezien :s En waarom zou de kracht van het duo in de boeven zitten? Bekijk het maar eens groter, waar zat de kracht dan in de voorstellingen? Die waren steeds heel succesvol. Zelfs de dag van vandaag zonder Adriaan kent Bassie en zijn vriendjes nog steeds veel suc6.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jongens, ik kwam even op het forum, maar toen ik dit alles las,

wil ik toch ook even mijn mening geven. Ik vind het heel vreemd dat jullie nu de serie al afkraken terwijl jullie deze nog niet eens hebben gezien :s

Als je dit al als afkraken ziet.. Het is een forum, waar je kan speculeren en je mening kan geven. Ik zie het in ieder geval niet als afkraken.. Ik vind wel dat je deze serie los moet zien van de B en A series. (Hij komt dus ook niet in mijn collectie 8))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jongens, ik kwam even op het forum, maar toen ik dit alles las,

wil ik toch ook even mijn mening geven. Ik vind het heel vreemd dat jullie nu de serie al afkraken terwijl jullie deze nog niet eens hebben gezien :s En waarom zou de kracht van het duo in de boeven zitten? Bekijk het maar eens groter, waar zat de kracht dan in de voorstellingen? Die waren steeds heel succesvol. Zelfs de dag van vandaag zonder Adriaan kent Bassie en zijn vriendjes nog steeds veel suc6.

Wat ik nu post, post ik voor mijzelf en zijn dus mijn gedachten en is mijn mening, gebaseerd op feiten en waarnemingen van mij.

Ik kraak de serie niet af, ik vertel alleen van mijn verwachtingen.

Ik heb niet gezegd dat de kracht van B&A in de boeven zat. De kracht zit in heeel veel dingen. Ik heb wel gezegd dat de genialiteit van de series in de boeven zaten. Ga maar rondvragen wie de shorties en live shows leuker vond dan de echte avonturen met boeven. Dikke kans dat je weinig mensen zult treffen. De grappen van Bassie zijn in het algemeen minder hilarisch dan de situaties die B2 kan veroorzaken. Alleen het woord KROKET zal menig forumlid al een glimlach bezorgen. Zemelwappig zal dat niet doen. Grappenmakers zoals Bassie zijn er zo veel van, dat is niet uniek. De boeven en het avontuur en de geniale plannen die door zowel de boeven als door B&A worden bedacht en uitgevoerd. Ik verwacht niet dat je een van deze drie factoren terug zult vinden in de nieuwe serie.

Wat je zegt van "bekijk het eens groter" is goed. Maar zoals ik al zei sloeg de genialiteit van de series uiteraard alleen op de series... Lastig he, lezen en dingen uit elkaar houden.. Maar goed, laten we het groter bekijken. Je zegt dat de huidige show van Bassie net zo goed bezocht wordt als de toenmalige Lachspektakelshows. Nou ben ik maar 1x naar een voorstelling van Bassie in het circus geweest, maar de circustent zat lang niet vol. In tegen stelling tot de zaal bij de Lachspektakelshow waar ik 2x ben geweest. Zelf vind ik de nieuwe show van bassie minder leuk, hoewel de inhoud hetzelfde is als de oude show. Maar dat komt omdat ik er niet tegen kan dat Evert de letterlijke woorden van Adriaan uitspreekt en verder alles hetzelfde doet als Adriaan. Maar dit is volgens Bassie niet waar en als ik dit zeg wil ik hem zwart maken volgens hem, dus hier ga ik verder niet over uitwijden, want dat wordt verkeerd opgevat door bepaalde mensen... Het ging trouwens ook over de verwachtingen van de nieuwe serie, niet over of Bassie solo een succes is... Want daarover zou ik je een kort antwoord kunnen geven, maar dat doe ik niet. Ik verwacht van de serie gewoon niet zo veel.

Als allerlaatste wil ik nog wel even kwijt dat Bassie er steeds op loopt te hameren dat zijn doelgroep kinderen t/m 10 jaar zijn. Deze kunnen de nieuwe serie naar mijn inschatting wel waarderen, alleen ik denk niet dat zelfs zij het volhouden steeds naar herhalingen van deze serie te kijken... Maar dat weet ik niet, want ik kan mij niet meer zo goed inleven in kinderen jonger dan 10 jaar anno 2005.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jongens, ik kwam even op het forum, maar toen ik dit alles las,

wil ik toch ook even mijn mening geven. Ik vind het heel vreemd dat jullie nu de serie al afkraken terwijl jullie deze nog niet eens hebben gezien :s En waarom zou de kracht van het duo in de boeven zitten? Bekijk het maar eens groter, waar zat de kracht dan in de voorstellingen? Die waren steeds heel succesvol. Zelfs de dag van vandaag zonder Adriaan kent Bassie en zijn vriendjes nog steeds veel suc6.

Die voorstellingen worden dan ook voor 95% door de doelgroep bezocht en zelden door personen van 16 jaar of ouder. De tv series worden door jong en oud bekeken en gewaardeerd.... en dat komt naar mijn mening toch echt door de boeven.

Ik noem een aantal voorbeelden:

- Grootmoederstijd werd een stuk minder gewaardeerd dan de avonturen. (Gehalte van kinderachtigheid was veel hoger en dus ook de doelgroep werd sterk verkleind........ want té kinderachtig en boevenloos haalt het niet bij 16 jaar en/of ouder)

- Waarom vindt bijna iedereen de Plaaggeest en de Huilende professor de slechtste series........... door het ontbreken van typetjes als de Baron of B2? Zal voor de rest weinig aan de typetjes Bassie en Adriaan liggen

- Vele verschillende boeven die zijn gebruikt... Was Europa net zo leuk geweest als B2 voor de 6e keer wazeggie? was komen roepen? Vast niet... er konden ook steeds nieuwe originele geintjes worden bedacht, zodat de serie scherp bleef... na de diamant kenden we bassie en adriaan als typetjes wel. Bassie die altijd aan de binnenkant van zn ogen kijkt en slagroomtaartjes wil eten... daar lach je niet meer om... om de boeven blijf je wel lachen. (Al vindt het grootste deel ook weer dat de Baron bij Europa/Amerika afgezaagd werd... dat was ook altijd hetzelfde...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het argument van "jij behoort niet tot de doelgroep" altijd een beetje makkelijk. Alsof ik er dan niks van mag vinden. Ik hoor Bas (of iemand anders) niet klagen als ik een DVD koop, hoewel ik ook niet tot die doelgroep behoor, die ik WEL leuk vind.

Ofwel, dokken en je mond houden verder. We leven verdorie in Nederland en ik mag overal mijn mening over geven, of ik nou de doelgroep ben of niet.

Het lef... }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het argument van "jij behoort niet tot de doelgroep" altijd een beetje makkelijk. Alsof ik er dan niks van mag vinden. Ik hoor Bas (of iemand anders) niet klagen als ik een DVD koop, hoewel ik ook niet tot die doelgroep behoor, die ik WEL leuk vind.

Ofwel, dokken en je mond houden verder. We leven verdorie in Nederland en ik mag overal mijn mening over geven, of ik nou de doelgroep ben of niet.

Het lef... }:|

tja als je met je bedrijf buiten de rode cijfers wilt blijven is het eerste wat je geleerd wordt je doelgroep te specificeren en je beleid daarop af te stemmen. Heel veel bedrijven maken de fout door hun doelgroep niet (goed) te definiëren, of niets doen met het feit doelgroep, of deze niet consequent toepassen. Bij dat soort bedrijven zal je snel rode cijfers op de balans tegenkomen.

Tot zover de toevoeging van deze bedrijfskundige aan dit topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

tja als je met je bedrijf buiten de rode cijfers wilt blijven is het eerste wat je geleerd wordt je doelgroep te specificeren en je beleid daarop af te stemmen. Heel veel bedrijven maken de fout door hun doelgroep niet (goed) te definiëren, of niets doen met het feit doelgroep, of deze niet consequent toepassen. Bij dat soort bedrijven zal je snel rode cijfers op de balans tegenkomen.

Tot zover de toevoeging van deze bedrijfskundige aan dit topic.

Ben ik het helemaal mee eens. Maar aangezien ik niemand hoor zeggen "jij mag Bassie en Adriaan niet leuk vinden, want jij bent de doelgroep niet", wil ik ook niet horen "je mag geen kritiek hebben, want je bent de doelgroep niet".

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie hierboven toch wel dat de oordelen over de nieuwe serie van Bassie vaak toch wel erg laag zijn wat betreft verwachting, dit vind ik wel jammer gezien we de serie geen van allen nog echt gezien hebben. Ook zie ik in een paar posts ook dat de series als de Plaaggeest en de Professor ineens wel erg worden bekritiseerd.

Ik vind het een beetje jammer dat er in dit topic ineens wel heel erg kritisch over bepaalde dingen van B&A series wordt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zie hierboven toch wel dat de oordelen over de nieuwe serie van Bassie vaak toch wel erg laag zijn wat betreft verwachting, dit vind ik wel jammer gezien we de serie geen van allen nog echt gezien hebben. Ook zie ik in een paar posts ook dat de series als de Plaaggeest en de Professor ineens wel erg worden bekritiseerd.

Ik vind het een beetje jammer dat er in dit topic ineens wel heel erg kritisch over bepaalde dingen van B&A series wordt gedaan.

Your point?

Dat van de huilende professor en de plaaggeest is alleen maar ter illustratie. Je kan moeilijk beweren dat die twee series bij iedereen bovenaan het lijstje staat. Een van de grootste redenen is het gebrek aan echte boeven. Trek die lijn door naar de nieuwe "serie" (is het nou een serie of gewoon een speelfilm? :?) van Bassie...

We hebben de trailer en slechtgeschreven persberichten/PR, daar kunnen we ons op dit moment op baseren. Laten we met zijn allen hopen dat het een stuk beter blijkt dan verwacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...