Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Nog iemand die B&A ooit live heeft gezien?

Ik wel, het was één van de hoogtepunten uit mijn leven. In de sporthal van Monnickendam deden ze een aantal geniale dingen, helaas kan ik me niet alles meer herinneren, maar wel, dat Bassie uit de poort kwam waar Adriaan's hoofd boven geschilderd stond, dat Bassie zijn vinger in de limonade van Adriaan stak (en dan 'bassie dat kun je toch niet doen?' jawel hoor kijk maar' etc) en dat er een meisje jarig was, waarvoor natuurlijk het beroemde lied gezongen werd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vier keer! *doet een dansje* Helaas kan ik me er bijna niks van herinneren, alleen die scene met de ballon en water...

Ik heb wel de handtekening van Bassie op mijn B&A lamp. Nou alleen die lamp nog vinden :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Één keer in Woerden (1995 of 1996) met mijn neef en nichtje. ^O^

Ook daar was iemand jarig en natuurlijk zat ook toen die grap met die ballon erin waarna wij allemaal Alles is voor Bassie mochten gaan zingen. Geweldig genoten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik héél vaak! En ik heb er maar 1 of 2 keer voor hoeven betalen! Het is héérlijk om voor de krant te werken! Ik pik altijd dat soort digetjes in, ga ik naar Kidsworld, schiet wat plaatjes en mis geen show van B&A! Of is dat misbruik maken van je positie...? Nou ja, dan ben ik maar een boefje >:) .

Link naar bericht
Delen op andere sites

uuuh.. ik ook wel een paar keer :)

-Circus Bassie & Adriaan

-Lachspektakelshow (ook tevens de B&A fanclubdag :) )

-Magiclandshow

-Bassie bij een opening van een winkel

-B&A bij een soort show (in een sporthalachtig iets)

-Bassie bij Monte Carlo

Meer kan ik mij zo even niet herinderen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
uuuh.. ik ook wel een paar keer :)

-Circus Bassie & Adriaan

-Lachspektakelshow (ook tevens de B&A fanclubdag :) )

-Magiclandshow

-Bassie bij een opening van een winkel

-B&A bij een soort show (in een sporthalachtig iets)

-Bassie bij Monte Carlo

Meer kan ik mij zo even niet herinderen :)

bassie bij monte carlo

was dat niet die uitzending dat ze allebei in de uitzending waren en dat ze zo schaalmodel van caravan en auto moesten raden van wie dat was??

en dat ze het niet wisten??

was dat die bewuste uitzending

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

bassie bij monte carlo

was dat niet die uitzending dat ze allebei in de uitzending waren en dat ze zo schaalmodel van caravan en auto moesten raden van wie dat was??

en dat ze het niet wisten??

was dat die bewuste uitzending

Neej, die was het niet :) een latere uitzending...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Neej, die was het niet :) een latere uitzending...

Het was de speciale 'Star Academy' aflevering. De winnaar van deze show zou een duet mogen zingen met Shirley Bassey en toen kwam Bassie binnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het was de speciale 'Star Academy' aflevering. De winnaar van deze show zou een duet mogen zingen met Shirley Bassey en toen kwam Bassie binnen.

LOL. Da's wel goed gevonden. Nog mazzel dat het niet Sylvia Bassie was ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Bassie & Adriaan ook al paar keer gezien!

Mocht in Terneuzen bij de Lachspektakelshow bij hun in de pauze voor handtekeningen en foto's _O_ Mijn helden! Bassie maakte enorm veel grappen en Adriaan speelde erop in! Binnenkort zal ik wat foto's online zetten van shows. Wie heeft er nog foto's? Ben ik altijd heel erg benieuwd naar! :) Zou ook leuk zijn in dit toppic.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik werk in een sporthal waar *bas* en *adriaan* afgelopen mei optraden met hun lachspektakelshow. was wel leuk, want bas heeft voor de voorstelling zeker een half uur op zijn mondharmonica geoefend. hij was er om half één, begon om één uur met spelen tot iets van half twee en ging daarna omkleden.

na afloop hebben we nog even met bas gepraat en hij zei toen dat het zeker niet de laatste keer was dat hij in ons dorp kwam. hij houdt woord, want in mei komt hij weer!!

aad kwam tien minuten voor de voorstelling binnen en was tien minuten na de voorstelling weer weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer genoeg kunnen we Bassie niet meer samen zien met Adriaan op een podium :'( Dit is nu Bassie & Sylvia. Maar misschien kunnen we hier onze meningen, ervaringen, fotomateriaal enzovoort neerplaatsen over de Bassie & Adriaan shows die ze LIVE brachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat adriaan snel weg was kan ik me wel voorstellen. De laatste jaren had hij vaker aangeven er schoon genoeg van te hebben. Bassie wou nog veel langer door, Adriaan had er tabak van. Het vreemde is ook dat in interviews januari 2003 de beide heren aangaven te oud te worden en het niet meer vol te kunnen houden. Hoe kan het da dat Bassie vrolijk verder gaat??

Adriaans conditie in die tijd zal zeker ook geleden hebben onder het gezwel in zijn mond, dit speelt zeker mee. ik vind het persoonlijk jammer dat er geen pogingen worden gedaan voor een echt afscheid. Dat hoeft geen optreden te zijn maar meer een grote show met een terugblik op hun leven en carriere, waarin iedereen met wie ze hebben samengewerkt voorbij komen. Met beelden, bloopers, beelden achter de schermen etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat adriaan snel weg was kan ik me wel voorstellen. De laatste jaren had hij vaker aangeven er schoon genoeg van te hebben. Bassie wou nog veel langer door, Adriaan had er tabak van. Het vreemde is ook dat in interviews januari 2003 de beide heren aangaven te oud te worden en het niet meer vol te kunnen houden. Hoe kan het da dat Bassie vrolijk verder gaat??

Adriaans conditie in die tijd zal zeker ook geleden hebben onder het gezwel in zijn mond, dit speelt zeker mee. ik vind het persoonlijk jammer dat er geen pogingen worden gedaan voor een echt afscheid. Dat hoeft geen optreden te zijn maar meer een grote show met een terugblik op hun leven en carriere, waarin iedereen met wie ze hebben samengewerkt voorbij komen. Met beelden, bloopers, beelden achter de schermen etc.

Ik heb ergens gelezen dat Adriaan sowieso weinig met de show van doen wilde hebben. Hij kwam een kwartier voor de voorstelling aan en ging daarna vrijwel gelijk weer weg. Heeft niks met tabak te maken, het lag hem gewoon niet zo.

De show met Sylvia heeft waarschijnlijk minder impact op Bassies lichaam dan de B&A show had, en daarom is hij er niet te oud voor.

Wat die afscheidsvoorstelling betreft... ik kan me heel goed voorstellen dat Adriaan gewoon beter wil worden en daarom niet zo veel doet. Hij heeft bij Nickelodeon afscheid genomen. En Bassie, tja, die gaat nog even door, dus diehoeft helemaal geen afscheid te nemen.

Je moet wel realistisch blijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb ze in 1993 gezien toen ze hier in Gent kwamen met de Lachspectakelshow.

Ik ben zelfs in de kleedkamer gemogen.

Ik had namelijk tijdens het 2e deel m'n hoektand verloren ( niet gefaked, echt gewoon melktand eruit ) en daarom is m'n moeder met mij naar buiten gemoeten : ik was namelijk aan het wenen.

1 van de zaalwachters moet me hebben gezien, want toen we de zaal verlieten kwam er iemand bij ons en vroeg of we mee wouden komen. En even later stond ik in de kleedkamer van B&A waar ze me gefeliciteerd hebben met het verlies van de tand en me een vlagje en een placemat hebben gegeven.

Het was één van de mooiste momenten uit mijn pré-puberale tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ze in 1993 gezien toen ze hier in Gent kwamen met de Lachspectakelshow.

Ik ben zelfs in de kleedkamer gemogen.

Ik had namelijk tijdens het 2e deel m'n hoektand verloren ( niet gefaked, echt gewoon melktand eruit ) en daarom is m'n moeder met mij naar buiten gemoeten : ik was namelijk aan het wenen.

1 van de zaalwachters moet me hebben gezien, want toen we de zaal verlieten kwam er iemand bij ons en vroeg of we mee wouden komen. En even later stond ik in de kleedkamer van B&A waar ze me gefeliciteerd hebben met het verlies van de tand en me een vlagje en een placemat hebben gegeven.

Het was één van de mooiste momenten uit mijn pré-puberale tijd.

Gaaf :D Dat zijn altijd leuke verhalen, dat ze tijd hebben/maken voor situaties als deze. Groot of klein, iedereen kan vriendelijk zijn _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de show.. zo vaak gezien, dat ik alle teksten kan dromen!

En wat enkele mensen hierboven zeggen, dat Adriaan weinig met de voorstelling van doen wilde hebben, daar klopt niets van.

De produkties waren als volgt onderverdeelt:

Bassie Produkties: zakelijke kant van Bassie en Adriaan, de voorstellingen en alles wat daar bij hoorde (qua organisatie) en de merchandising.

Adrina Produkties: creatieve kant van Bassie en Adriaan, alles wat bij de televisieseries hoorde, het schrijven van alle teksten en liedjes. Opnemen van dingen rond Bassie en Adriaan. Maken van inlays videobanden en montage/mixage van de series.

Bas was dus in wezen verantwoordelijk binnen zijn produktie met alles wat er rond de Lachspektakelshow gebeurde. Bas was altijd om 12.30u altijd bij de sporthal, omdat de merchandising bj 't winkeltje uitgestald moest worden en hij dat bij zich had. Hij de indirecte leiding bij de voorstelling had, directe leiding lag bij Evert van de Bos. Bassie had ook langer de tijd uitgetrokken voor 't omkleden en het controleren van de zaal. Hij moest ook regelmatig de mensen van de brandweer ontvangen, voor controle van de nooduitgangen ed.

Aad kwam altijd veel later, omdat dit niet het onderdeel van zijn produktie was. Hij kwam meestal 'n half uur / 20 minuten van te voren aan. Dronk zijn gebruikelijke koffie/ cup a soup en maakte zich klaar voor de voorstelling.

Echter IEDERE voorstelling werden voor, na de show en tijdens de pauze, iedere keer dingen besproken die verbeterd moesten worden aan de show. Of scherper op elkaar ingespeeld moesten worden. Als Aad dit niet zo nauw nam, had Bassie als duo ook niks aan hem. Dus de samenwerking rond de Lachspektakelshow, was tot het eind waterdicht!

Mooie tijden die Lachspektakelshow.

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie tijden die Lachspektakelshow.

Groetjes, San.

Mooi verhaal. En het is wel logisch dat ze zo goed op elkaar ingespeeld waren, anders hou je het nooit jaren en jaren vol, niet zelf en niet met volle zalen, want het publiek merkt heus wel als het op het podium niet lekker loopt.

Heb je nog meer van dat soort leuke verhalen? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je nog meer van dat soort leuke verhalen? ;)

Zeker weten *)

Het is 'n keer voorgekomen tijdens de voorstelling, Lachspektakelshow, dat er 'n gehandicapte jongen kwam kijken die in eerste instantie vrij rustig leek. Maar toen de voorstelling eenmaal begon was die nog moeilijk in de hand te houden. Je denkt... niks aan de hand..

Nou wat gebeurt er op 'n gegeven moment: hij staat op en haalt iets uit zijn zak. De medewerkers zagen dat het op 'n geweer leek en die richtte hij voor de grap op Aad. Nou die schrok zich 'n ongeluk en die liep heel snel achter de rode gordijnen...

Wat bleek, neppistooltje, en de jongen zelf besefte het niet eens. Aad kon er later goed om lachen, maar op 't moment zelf was 't even schrikken. Het ging allemaal heel snel.

Frapant ook om te zien hoe bepaalde mensen, die in de loop van de dag rondlopen in de sporthal, veranderen. 's Ochtends tot 12.30u zijn ze super chagerijnig en spreken ze niemand aan. En als de heren van Toor binnen komen, zijn ze de eerste die er bij zijn.

Groetjes, San.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan vertelde dit verhaal ook eens in Gazet van Antwerpen bij ons.

Toen ik ze zag op de show in Terneuzen, moesten ze er een interview doen voor die krant (2001), en was er een persfotograaf bij die ik persoonlijk ken. Vandaar dat ik naast het artikel, ook de persfoto's kreeg.

En dit verhaal vertelden ze oa. De titel was: Wat is er geworden van Bassie & Adriaan? Een hele bladzijde over het duo. Vroeger stonden ze vaak bij ons in de krant, zo ook bv. in Het Laatste Nieuws, met eens een hele bladzijde met een grote foto voor het circus met hun biografie op. En ook reclame voor de Tros uitzending: 40 jaar Bas en Aad Van Toor... Helaas ben ik dit verloren geraakt. Ik zal proberen om eens een keer wat dingen online te zetten qua artikels en foto's.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie tijden die Lachspektakelshow.

ik werk in zo'n sporthal (middelharnis) en toen ze vorig jaar mei hier waren heeft bas ongeveer 40 minuten op zijn mondharmonica gespeeld. leuk zo'n gratis concert. hij kan dat echt goed. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk is dat zeg, zijn cd's zijn ook zo leuk :)

Ik heb aan de shows leuke herinneringen, die waren echt top, en prima verzorgd. Zijn er nog mensen die over optredens info hebben, foto's, filmpjes, geluidsmateriaal (wat geloof ik niet mocht, maar dat weet ik niemer) heb alleen fotomateriaal en video:maar dat was voor een show, een interview in de IQ test. En dan zitten ze in voor hun decor en vertellen ze.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zeker weten *)

Het is 'n keer voorgekomen tijdens de voorstelling, Lachspektakelshow, dat er 'n gehandicapte jongen kwam kijken die in eerste instantie vrij rustig leek. Maar toen de voorstelling eenmaal begon was die nog moeilijk in de hand te houden. Je denkt... niks aan de hand..

Nou wat gebeurt er op 'n gegeven moment: hij staat op en haalt iets uit zijn zak. De medewerkers zagen dat het op 'n geweer leek en die richtte hij voor de grap op Aad. Nou die schrok zich 'n ongeluk en die liep heel snel achter de rode gordijnen...

Wat bleek, neppistooltje, en de jongen zelf besefte het niet eens. Aad kon er later goed om lachen, maar op 't moment zelf was 't even schrikken. Het ging allemaal heel snel.

Frapant ook om te zien hoe bepaalde mensen, die in de loop van de dag rondlopen in de sporthal, veranderen. 's Ochtends tot 12.30u zijn ze super chagerijnig en spreken ze niemand aan. En als de heren van Toor binnen komen, zijn ze de eerste die er bij zijn.

Groetjes, San.

Dus Adriaan liep weg van het podium achter rode gordijnen, haha, heb je er een geluidsfragement of filmpje van? Nog iets, wat deed Bassie toen, in veronderstelling dat dat een echt geweer was ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker weten *)

Het is 'n keer voorgekomen tijdens de voorstelling, Lachspektakelshow, dat er 'n gehandicapte jongen kwam kijken die in eerste instantie vrij rustig leek. Maar toen de voorstelling eenmaal begon was die nog moeilijk in de hand te houden. Je denkt... niks aan de hand..

Nou wat gebeurt er op 'n gegeven moment: hij staat op en haalt iets uit zijn zak. De medewerkers zagen dat het op 'n geweer leek en die richtte hij voor de grap op Aad. Nou die schrok zich 'n ongeluk en die liep heel snel achter de rode gordijnen...

Wat bleek, neppistooltje, en de jongen zelf besefte het niet eens. Aad kon er later goed om lachen, maar op 't moment zelf was 't even schrikken. Het ging allemaal heel snel.

Frapant ook om te zien hoe bepaalde mensen, die in de loop van de dag rondlopen in de sporthal, veranderen. 's Ochtends tot 12.30u zijn ze super chagerijnig en spreken ze niemand aan. En als de heren van Toor binnen komen, zijn ze de eerste die er bij zijn.

Groetjes, San.

Hahahaha Aad was weg (de stoere) maar Bas die bleef :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Gister Bassie weer live gezien op de kermis in Rijswijk! En ik kan vertellen, hij is SUPER klein! Niet te geloven, maar het was weer een ervaring na een lange tijd. Poster met handtekening en op de foto! (O) Nietwaar, Lennert & Raiders99? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

D'r gebeurde altijd wel wat bij de Lachspektakelshow. En mensen verzinnen de meeste mooie smoesen om in de kleedkamer te mogen van Bas en Aad...

Ook een leuke:

Voor het toneel hing 'n ketting, zodat niet al die kleintjes achter het toneel doorlopen. Aad ging meestal al voor de voorstelling onder begeleiding naar het toneel (tenminste, als de kleedkamers voor het toneel zaten), dus dan waren er nog weleens kinderen die hem 'n handje gaven en dergelijke.

Bassie komt pas op als Adriaan 'n intro heeft gemaakt. Bas werd altijd begeleid naar het toneel nadat de zaallichten uit waren. Even daarvoor was aan 'n medewerker gevraagd of hij de ketting van het statief wilde halen zodat Bas niet over die draad zou struikelen... Medewerker vergeet het:

Bas gaat op z'n muil terwijl hij in het donker zich naar het toneel snelt... 8)7

Groetjes

San

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aad ging meestal al voor de voorstelling onder begeleiding naar het toneel (tenminste, als de kleedkamers voor het toneel zaten), dus dan waren er nog weleens kinderen die hem 'n handje gaven en dergelijke.

Bassie komt pas op als Adriaan 'n intro heeft gemaakt. Bas werd altijd begeleid naar het toneel nadat de zaallichten uit waren.

dat werkt wel goed, want als ze optraden in de sporthal waar ik werk (daar zitten de kleedkamers ook voor het toneel) zag ik adriaan altijd naar het toneel lopen maar bassie zag ik nooit.

ik heb bassie trouwens wel eens gezien toen hij alleen z'n jasje uit had en zijn pruik af. dat ziet er echt maf uit!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Ik heb *bas* & *adriaan* 2 keer gezien. In 1986 en in 1991 met de Lachspektakelshow waren ze toen in Waalwijk. De enigste act die me jaren is bijgebleven is de act met de ballon, die is me vooral bijgebleven dankzij het feit dat ik altijd bang was van het knallen van ballonnen. k kan me ook nog herinneren dat tijdens de voorstelling in 1991 daar ook nog André Du Lord bij aanwezig was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb B&A live gezien al een hele tijd geleden. In 1994/1995 in Wervershoof, Noord Holland. ik kan me er niet veel meer van herinneren, het enige dat ik me kan herinneren is een act met een emmer water en met een ladder. Na de show nog zon knuffel van Bassie en Adriaan gekocht. ik een Adriaan en mn zusje een Bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan zouden jullie helemaal opkijken naar mij, als ik zeg hoevaak ik ben geweest... Ik ben in totaal 12 keer naar de lachspektakelshow geweest!! En dan ook nog eens dezelfde.. Een fan zoals ik die er zoveel voor uitgeeft en voor overheeft... Hierbij ging ik door heel nederland om een show bij te wonen. Ook bij fanclubdagen was ik van de partij, ik heb er dan ook geen een gemist!

O..ja was vergeten te zeggen dat ik ook nog twee keer daarvan bij hen in de kleedkamer ben geweest..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan zouden jullie helemaal opkijken naar mij, als ik zeg hoevaak ik ben geweest... Ik ben in totaal 12 keer naar de lachspektakelshow geweest!! En dan ook nog eens dezelfde.. Een fan zoals ik die er zoveel voor uitgeeft en voor overheeft... Hierbij ging ik door heel nederland om een show bij te wonen. Ook bij fanclubdagen was ik van de partij, ik heb er dan ook geen een gemist!

En nu pas hier? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog iemand die B&A ooit live heeft gezien?

Ik wel, het was één van de hoogtepunten uit mijn leven. In de sporthal van Monnickendam deden ze een aantal geniale dingen, helaas kan ik me niet alles meer herinneren, maar wel, dat Bassie uit de poort kwam waar Adriaan's hoofd boven geschilderd stond, dat Bassie zijn vinger in de limonade van Adriaan stak (en dan 'bassie dat kun je toch niet doen?' jawel hoor kijk maar' etc) en dat er een meisje jarig was, waarvoor natuurlijk het beroemde lied gezongen werd.

Ik ben zo'n acht keer naar een lachspektakelshow van Bassie & Adriaan geweest en heb Bassie ook zo'n drie keer op de kermis ontmoet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...