djkoelkast Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Aan wie? Aan haar zelf misschien? Vast wel ergens een mailadres te vinden. Quote Link to post Share on other sites
Hinse Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Ze is inmiddels al 69, zal toch wat lastig worden denk ik. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Ze is inmiddels al 69, zal toch wat lastig worden denk ik. Niet proberen en je weet zeker dat het niet lukt Quote Link to post Share on other sites
Hinse Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Ik heb een tijdje geleden hier al een uurtje aan besteed zonder resultaat. Zulke mensen zijn lastig te vinden als je niet in de scene zit. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Maar wij kennen mensen die mensen kennen die wel in die scene zitten Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Die aflevering met de stenen geest is een van de weinige die ik me nog kon herinneren. Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 Blijkbaar hadden ze 4 afleveringen overgeslagen en vandaag kwamen daar 2 van. Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Vandaag was de laatste aflevering. Het blijft een prachtige serie. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Beginnen ze morgen weer bij 1? Dan ga ik de hele serie opnemen Quote Link to post Share on other sites
Hinse Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Vandaag was de laatste aflevering. Het blijft een prachtige serie. Aargh, gemist Ik vroeg me altijd al af of Sindbad z'n ouders nog zou terugzien. Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Hier hoor je de verteller van Sindbad. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Zou deze serie binnenkort weer eens herhaald worden? Lijkt me leuk een archiefje op te bouwen met alle afleveringen. Quote Link to post Share on other sites
TMP Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 (edited) Zou deze serie binnenkort weer eens herhaald worden? Lijkt me leuk een archiefje op te bouwen met alle afleveringen. Komt nog steeds op Kindernet toch? Ik weet alleen niet of ze de volgorde goed aanhouden... Edited March 21, 2012 by TMP Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Nu weet ik ook eindelijk wie de verteller was: Jan Wegter. http://www.hoorspele...s/WegterJan.htm Hij deed ook de stem van Opa Smurf en enkele stemmen in de Snorkels. En hij was de oude man in De Sleutels van Fort Boyard. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Goede ontdekking! Even bijwerken in de OP? Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Jerome Reehuis staat ook nog niet in de OP zie ik, terwijl die ook veel stemmen deed hier. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Ok, ga ik toevoegen, heb je als voorbeeld een paar namen van rollen die hij in deze tekenfilm doet? Quote Link to post Share on other sites
Frey Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Ok, ga ik toevoegen, heb je als voorbeeld een paar namen van rollen die hij in deze tekenfilm doet? Is inmiddels alweer even geleden, dan moet ik het weer zien. In ieder geval Ara; dat is de belangrijkste. Quote Link to post Share on other sites
GeWij Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Dit moet ergens in de jaren 80 ook uitgezonden zijn, denk dat ik tussen jaar of 8 tot 12 moet zijn geweest, ergens tussen 82 en 86. Reken maar (niet) uit. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 Op 13-11-2020 om 20:31, GeWij zei: Dit moet ergens in de jaren 80 ook uitgezonden zijn, denk dat ik tussen jaar of 8 tot 12 moet zijn geweest, ergens tussen 82 en 86. Reken maar (niet) uit. Het is ook een tijd op Kindernet uitgezonden, ik denk eind 80/begin 90 Quote Link to post Share on other sites
avantar Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 Is deze serie ergens te downloaden of the koop? Quote Link to post Share on other sites
samba-boy Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 2 uur geleden, avantar zei: Is deze serie ergens te downloaden of the koop? Welkom op Retroforum! Er zijn hier erg veel leuke contests, leuke content, zoals bijzondere foto's en exclusieve artikelen te vinden! Ik hoop dat je verder kijkt hier dan enkel voor dit zoekertje! ^_^ Sindbad is volgens mij op het Duitse dvd-label van Studio 100 uitgebracht, mocht dat kloppen (ik ga binnenkort eens voor je zoeken), dan sowieso met Duitse audio only. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 Klopt, is alleen uitgebracht met Duitse audio. Ik zag wel een set videobanden op marktplaats waar Sindbad tussen zit. Quote Link to post Share on other sites
avantar Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 On 12/17/2020 at 11:02 PM, samba-boy said: Welkom op Retroforum! Er zijn hier erg veel leuke contests, leuke content, zoals bijzondere foto's en exclusieve artikelen te vinden! Ik hoop dat je verder kijkt hier dan enkel voor dit zoekertje! ^_^ Sindbad is volgens mij op het Duitse dvd-label van Studio 100 uitgebracht, mocht dat kloppen (ik ga binnenkort eens voor je zoeken), dan sowieso met Duitse audio only. On 12/17/2020 at 11:27 PM, djkoelkast said: Klopt, is alleen uitgebracht met Duitse audio. Ik zag wel een set videobanden op marktplaats waar Sindbad tussen zit. hoe is het mogelijk dat je geen nedrlandse shows kan krijgen, we kunnen niet eene fabelstjeskrant meer zien. Quote Link to post Share on other sites
RM Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 12 hours ago, avantar said: hoe is het mogelijk dat je geen nedrlandse shows kan krijgen, we kunnen niet eene fabelstjeskrant meer zien. Ook dat staat al meerdere keren in diverse topics uitgelegd . Iets met streamen, overal online pleuren van materiaal, te weinig opbrengsten en te hoog risico. Quote Link to post Share on other sites
avantar Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 10 hours ago, RM said: Ook dat staat al meerdere keren in diverse topics uitgelegd . Iets met streamen, overal online pleuren van materiaal, te weinig opbrengsten en te hoog risico. dan is het toch te ziek dat ze het niet gewoon gratis ergens uploaden voor de nederlandse burger, is er geen wet op nederlands erfgoed van media. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 2 uur geleden, avantar zei: dan is het toch te ziek dat ze het niet gewoon gratis ergens uploaden voor de nederlandse burger, is er geen wet op nederlands erfgoed van media. Het is dan ook geen Nederlandse tekenfilm. Alleen maar vertaald in het Nederlands. Quote Link to post Share on other sites
avantar Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 58 minutes ago, djkoelkast said: Het is dan ook geen Nederlandse tekenfilm. Alleen maar vertaald in het Nederlands. voor de fabeltjekrant dan. sinbad is gewoon jammer dat ze de sub niet digitaal verkopen op zijn minst. tenzij ze er geen rechten op hebben. Quote Link to post Share on other sites
samba-boy Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 1 uur terug, avantar zei: voor de fabeltjekrant dan. sinbad is gewoon jammer dat ze de sub niet digitaal verkopen op zijn minst. tenzij ze er geen rechten op hebben. Sinbad is een dub, geen sub (dat is ondertiteling). En qua dubs liggen de rechten gewoon heel moeilijk. Studio 100 heeft in het buitenland en volgens mij ook wereldwijd (maar pin me daar niet op vast!) de rechten gekocht van Pippi Langkous. Nu moet ik het antwoord schuldig blijven wanneer de AVRO voor het laatst Pippi op Zappelin/Zapp herhaalde, maar sowieso een keer ná aankoop door Studio 100. De AVRO (en het mij onbekende nasynchronisatiebedrijf, was het Meta Sound?) had echter de rechten op die decennia-oude banden van Pippi. Of juist niet, maar dan is het weer chaotisch verlopen (zoals altijd). Zodoende is Pippi in het buitenland in schitterende HD-remaster uitgebracht, maar hier in Nederland, nada. De Fabeltjeskrant is voor een deel enkele jaren geleden op dvd uitgebracht. Er zijn zoveel, zo niet honderden producties die de aandacht en beschikbaarheid verdienen. Daar tegenover staan echter weer licentiehouders (De Fabeltjeskrant is nu momenteel in handen van Alain De Levita dacht ik), die er, ook begrijpelijk en wettelijk terecht, zelf over kunnen en mogen beslissen waar, wanneer en hoe zoiets legaal beschikbaar komt. Quote Link to post Share on other sites
Erik1978 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Op 6-4-2011 om 23:47, Joost zei: Grappig dat de stemmen door twee personen zijn gedaan en nooit geweten dat Sindbad en Sheila door dezelfde persoon zijn ingesproken. Verder vond ik dit ook altijd een spannende serie. Ik ben blijkbaar van de eerste generatie kijkers, want ik weet nog goed dat deze serie bij de KRO werd uitgezonden (rond 19.00 uur weet ik zelfs nog). Best4e mensen, Heb ook genoten van Sindbad. Maar ik wil even opmerken dat de cast van Sindbad bestond uit: Gerie Mantel, Ingrid van Benthem Jerome Reehuis, Hans Otjes. Deze mensen verzorgden de nasynchronisatie van deze Japanse tekenfilmserie. Groeten van Erik1978 Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 2 minuten geleden, Erik1978 zei: Best4e mensen, Heb ook genoten van Sindbad. Maar ik wil even opmerken dat de cast van Sindbad bestond uit: Gerie Mantel, Ingrid van Benthem Jerome Reehuis, Hans Otjes. Deze mensen verzorgden de nasynchronisatie van deze Japanse tekenfilmserie. Groeten van Erik1978 Ik denk dat jij het hebt over de hoorspellen op de plaat, want ik kom die eerste twee namen alleen daar tegen. Quote Link to post Share on other sites
Erik1978 Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Op 6-1-2021 om 10:56, djkoelkast zei: Ik denk dat jij het hebt over de hoorspellen op de plaat, want ik kom die eerste twee namen alleen daar tegen. Ik weet heel zeker dat Gerie Mantel en Ingrid van Benthem ook in de tekenfilmserie zaten. Gerie mantel heeft een hele markante stem. Dat geldt ook voor Ingrid van Benthem. Bovendien Gerie Mantel zit ook op Facebook. Misschien kan zij meer vertellen over de cast van Sindbad? Groeten van Erik1978 Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 2 uur geleden, Erik1978 zei: Ik weet heel zeker dat Gerie Mantel en Ingrid van Benthem ook in de tekenfilmserie zaten. Gerie mantel heeft een hele markante stem. Dat geldt ook voor Ingrid van Benthem. Bovendien Gerie Mantel zit ook op Facebook. Misschien kan zij meer vertellen over de cast van Sindbad? Heel vriendelijk, maar je hoeft niet elke post groeten te doen hoor, je naam staat bij je post. Welke rollen hebben deze twee dan vervuld in de tekenfilm? Quote Link to post Share on other sites
mcmurdyy Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Volgens de uitzendgegevens van de eerste aflevering (geen rolverdeling bekend) waren de stemmen van: Gerrie Mantel, Ingrid van Benthem (Heinsius), Hans Otjes en Jerome Reehuis Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Waar komt Maria Lindes dan vandaan? Quote Link to post Share on other sites
Erik1978 Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Ingrid van Benthem: Sindbad Gerie Mantel: Sheila de bonte papegaai en de prinses wat ze later blijkt te zijn. Maria Lindes sprak voor de aflevering Sindbad in het land van de Amazones twee rollen in. 1 De dochter van het stamhoofd2 Het vrouwelijke stamhoofd De cast bestond uit 4 mannen en 3 vrouwen. Dat was voor zo'n tekenfilmserie een grote cast. Quote Link to post Share on other sites
djkoelkast Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 9 minuten geleden, Erik1978 zei: Ingrid van Benthem: Sindbad Gerie Mantel: Sheila de bonte papegaai en de prinses wat ze later blijkt te zijn. Maria Lindes sprak voor de aflevering Sindbad in het land van de Amazones twee rollen in. 1 De dochter van het stamhoofd2 Het vrouwelijke stamhoofd De cast bestond uit 4 mannen en 3 vrouwen. Dat was voor zo'n tekenfilmserie een grote cast. Dat is interessante info, Maria Lindes werd altijd als Sindbad gezien. Hoe kom je aan deze info? Quote Link to post Share on other sites
Erik1978 Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Op 7-1-2021 om 21:01, djkoelkast zei: Dat is interessante info, Maria Lindes werd altijd als Sindbad gezien. Hoe kom je aan deze info? Beste forumbeheerder, Maar heb vele oude kinderseries bij Kindernet gevolgd. Zo ken ik ze. Maar misschien heeft het te maken met mijn visuele handicap. Een van mijn hobies is stemmen herkennen van oude kinderseries en hoorspelen. heb indertijd vele hoorspelen kunnen lenen bij een blindeninstelling. Zo heb ik een soort van database opgebouwd in mijn brein. Bovendien heeft Maria Lindes een zeer markante stem. Maar haar herken ik meteen. Quote Link to post Share on other sites
Spiny Norman Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Zelf ken ik deze serie niet zo goed. Maar tegenwoordig zouden computers dit toch nog eens kunnen bevestigen, denk ik? Het is misschien een onverwachte vraag, maar wat ligt er eigenlijk allemaal aan televisiemateriaal bij blindeninstellingen? In mijn optimisme dacht ik even aan geluid van verloren of onvindbare programma's. Quote Link to post Share on other sites
Koen Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Wat ze daar aan hoorspelen hebben kan anders ook wel interessant zijn. Als er toevallig een online databank van bestaat dan hoor ik het graag. Ik weet eigenlijk niet wat er speelt in kringen van Nederlandstalige hoorspelliefhebbers en in hoeverre daar opnames circuleren die misschien niet in de officiële archieven te vinden zijn... Quote Link to post Share on other sites
Spiny Norman Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Ook, idd. Maar televisie is zeker niet uitgesloten. Ik heb langer terug wel eens wat op youtube gezet dat niet te krijgen was en ik herinner me dat er een slechtziende man uit Engeland reageerde op een televisieserie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts