Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de sleutel


Aanbevolen berichten

[..]

Nu je dit zo zegt.. in de beginseries kon Adriaan soms heel driftig op domme acties van Bassie reageren. Misschien werd hij toen ook wel echt nijdig op de clown en heeft hij zich later voor de camera's leren beheersen.

In de sleutel vind ik wel dat hij zijn woede wel eens goed heeft gebruikt bij een "snoodaardigheid" van Bassie.

Op het einde van "De spaanse zon" als Bassie die emmer over hem kiepert.

*bas* Het is m'n Spaanse temperament

*adriaan* Dan mag jij met je Spaanse temperament de caravan verder schoon maken.

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat ze tijdens dat liedje steeds dezelfde plekken schoonmaken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Inderdaad iets driftiger. Wat dacht je van De Plaaggeest wanneer de koffie voor de derde keer is gemorst... "Als je eens wist hoe m'n handen jeuken." (Ben je groot, ben je klein, iedereen kan vriend'lijk zijn! :) )

Gelukkig is Adriaan rustiger geworden naarmate de series vorderden.

Maar toch zijn uitspattingen zijn soms toch logisch, als een klungel 3 keer met koffie morst wordt ik toch ook kwaad hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gelukkig is Adriaan rustiger geworden naarmate de series vorderden.

Maar toch zijn uitspattingen zijn soms toch logisch, als een klungel 3 keer met koffie morst wordt ik toch ook kwaad hoor.

Maar Adriaan heeft zijn heldenstatus juist te danken aan zijn rustige karakter :) (Hou je rustig, kalm, stil)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar Adriaan heeft zijn heldenstatus juist te danken aan zijn rustige karakter :) (Hou je rustig, kalm, stil)

Maarja, Adriaan is nu eenmaal een menselijke held hé. En mensen gaan nu eenmaal soms over hun theewater.

Trouwens is Bassie vanaf De Diamant veel minder lomp vind ik.

In de Sleutel is het soms erg : De Melk, De hoeden!! en de emmer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens is Bassie vanaf De Diamant veel minder lomp vind ik.

In de Sleutel is het soms erg : De Melk, De hoeden!! en de emmer.

Wat je zegt ''minder lomp.'' ;)

Ik vind zelfs dat hij in Europa & Amerika steeds serieuzer wordt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maarja, Adriaan is nu eenmaal een menselijke held hé. En mensen gaan nu eenmaal soms over hun theewater.

Trouwens is Bassie vanaf De Diamant veel minder lomp vind ik.

In de Sleutel is het soms erg : De Melk, De hoeden!! en de emmer.

De melk, de hoeden en de emmer? Mis ik iets? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De melk is mis sorry :@ dat is uit de diamant ( als Adriaan de krant voorleest )

Maar de hoeden : de hoeden die Bassie vist vanop het balkon

en het water : de emmer water die hij over Adriaan's kop giet na "De spaanse zon"

Ooh! Right. En die duim in de koffie... ik dacht dat het misschien een vlaamse uitdrukking was of zo ;)

Ja, hij denkt niet echt na over wat hij aanricht met zijn "doldwaze" invallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb gister de sleutel binnen gekregen van bol.com ik had hem besteld stond er dat het de korte versie van 88 min was. |:(

kreeg ik hem binnen bleek het toch de hele versie te zijn. :):):)*)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb gister de sleutel binnen gekregen van bol.com ik had hem besteld stond er dat het de korte versie van 88 min was. |:(

kreeg ik hem binnen bleek het toch de hele versie te zijn. :):):)*)

dat is mij ook opgevallen dat er 88 min bij stond. maar ik moet 'm nog bestellen, dus goed om te weten dat je toch de complete versie krijgt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch wel één van de mindere Bassie en Adriaan series ...

Ik heb hem toevallig achter elkaar gekeken gisteravond, en ik zat toch wel gespannen te kijken. Volgens mij geldt dat voor allemaal. Als je er eenmaal inzit, en alle afleveringen dus achter elkaar kijkt, is het veel spannender en grappiger. Die ontvoering is wel vet eng. En dat ongeluk waarbij de wagen in het ravijn rijdt...

Het is niet mijn favo serie, en ik ergerde me aan de slordigheidsfouten, maar hij is WEL spannend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch wel één van de mindere Bassie en Adriaan series ...

Zo dacht ik er eerst ook over, totdat ik hem helemaal achter elkaar zag, zoals Wonderer zegt. De sleutel bleek toch geweldig te zijn. Voor mij is er geen mindere serie. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ook de liedjes en veel grappen zijn super vind ik.

De liedjes "De spaanse zon" "Kapitein Bassie" en "Een, twee, drie is un, dos, tres" behoren bij mijn favorieten.

dat zijn inderdaad goeie nummers, maar benidorm vind ik altijd erg leuk. ik heb vandaag gewoon de tv extra hard gezet toen dat nummer kwam ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat zijn inderdaad goeie nummers, maar benidorm vind ik altijd erg leuk. ik heb vandaag gewoon de tv extra hard gezet toen dat nummer kwam ^O^

Nou, die liedjes kunnen me gestolen worden. Maar Adriaan in zw.. eh, dat weten jullie ondertussen wel ;)

Maar het blijft vet spannend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de liedjes in de Sleutel (net zoals de meeste andere liedjes) zeker niet slecht, het zijn er gewoon te veel. Dat geldt trouwens ook voor de droomwerelden. Het liedje is nog maar net afgelopen, en Bassie ligt alweer te dromen. Bassie is weer uitgeslapen, en daar horen we alweer een liedje aankomen. In de Diamant zou dat toch al een stuk beter geregeld zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wisten jullie btw dat de band van de televisieaflevering 6, uit de Sleutel weleens kwijtis geraakt en dat Aad zelf toen de montage uit al het overgbleven materiaal voor zijn rekening heeft genomen. Hij heeft toen 'n selectie gemaakt van al het nog wel bestaande materiaal.

Groetjes, San

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wisten jullie btw dat de band van de televisieaflevering 6, uit de Sleutel weleens kwijtis geraakt en dat Aad zelf toen de montage uit al het overgbleven materiaal voor zijn rekening heeft genomen. Hij heeft toen 'n selectie gemaakt van al het nog wel bestaande materiaal.

Groetjes, San

Leuk weetje, wel stom dat zoiets kwijt wordt geraakt. Niet echt professioneel :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wisten jullie btw dat de band van de televisieaflevering 6, uit de Sleutel weleens kwijtis geraakt en dat Aad zelf toen de montage uit al het overgbleven materiaal voor zijn rekening heeft genomen. Hij heeft toen 'n selectie gemaakt van al het nog wel bestaande materiaal.

Groetjes, San

Dan was er toch nog wel een hoop materiaal over... of hoe moet ik dat zien? Heeft hij de band die kwijt was opnieuw gemaakt met het materiaal dat ook voor die band gebruikt was, of heeft hij alleen spul gebruikt dat niet op de kwijtgeraakte band stond?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aad heeft 'n selectie gemaakt van de beelden die al op de videoband waren verschenen. De televisieaflevering is dus kwijtgeraakt, na het uitgeven van de banden op video. Er was dus genoeg materiaal om 'n aflevering mee te vullen. Maar wel erg slordig dat de banden met de originele aflevering, waar ook nog extra materiaal op stond kwijt zijn geraakt.

Groetjes, San

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aad heeft 'n selectie gemaakt van de beelden die al op de videoband waren verschenen. De televisieaflevering is dus kwijtgeraakt, na het uitgeven van de banden op video. Er was dus genoeg materiaal om 'n aflevering mee te vullen. Maar wel erg slordig dat de banden met de originele aflevering, waar ook nog extra materiaal op stond kwijt zijn geraakt.

Groetjes, San

Hey jij weet er zoveel van, kun je ons eens helpen in dit topic:

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=45

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een foutje.

Als Bassie die sleutel krijgt trekt hij de bel eraf.

Maar later als Adriaan B1 volgt.(spannende scene.)

Hangt de bel er weer gewoon aan.

Ik weet niet of het echt een foutje is maar ik wou het gewoon even kwijt.

Weet je wat ik ook nep vindt als Adriaan aan die man die Morgan vraagt.

Die man die leent hem gewoon uit en zegt dat hij hem vanavond weer terug wil.En later laat Adriaan hem gewoon staan.(arme man :'( .)

Volgends mij kost zo'n oude Morgan iets van €35.000 euro.

Wel een btje nep.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een foutje.

Als Bassie die sleutel krijgt trekt hij de bel eraf.

Maar later als Adriaan B1 volgt.(spannende scene.)

Hangt de bel er weer gewoon aan.

Ik weet niet of het echt een foutje is maar ik wou het gewoon even kwijt.

Weet je wat ik ook nep vindt als Adriaan aan die man die Morgan vraagt.

Die man die leent hem gewoon uit en zegt dat hij hem vanavond weer terug wil.En later laat Adriaan hem gewoon staan.(arme man :'( .)

Volgends mij kost zo'n oude Morgan iets van €35.000 euro.

Wel een btje nep.

Ja, die sportauto (Morgan dus? Wat voor merk is dat?) is een beetje erg toevallig. Hoe kan je nou een auto terugbrengen als je niet weet wie de eigenaar is, anyway?

Trouwens, ik zie nog steeds Bassie niet in de eigenaar van de waterscooter, maar die stem deed me erg denken aan Jan Anne Drenth (het schoolhoofd en ook Semafoor in Dommel). Maar dat lijkt me erg onlogisch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Trouwens, ik zie nog steeds Bassie niet in de eigenaar van de waterscooter, maar die stem deed me erg denken aan Jan Anne Drenth (het schoolhoofd en ook Semafoor in Dommel). Maar dat lijkt me erg onlogisch.

Vind ik niet, zo kun je niet aan de stem horen dat het Bas is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Trouwens, ik zie nog steeds Bassie niet in de eigenaar van de waterscooter, maar die stem deed me erg denken aan Jan Anne Drenth (het schoolhoofd en ook Semafoor in Dommel). Maar dat lijkt me erg onlogisch.

Als je foto's van vroeger ziet, dan kan je Bas er duidelijk in herkennen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je foto's van vroeger ziet, dan kan je Bas er duidelijk in herkennen :)

Ja, maar die foto's heb ik dus niet. Ik ken Bas alleen 60+ zonder schmink.

En Frey, ik bedoelde, waarom zouden ze Drenth even inhuren voor een regeltje tekst? Da's niet logisch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de liedjes in de Sleutel (net zoals de meeste andere liedjes) zeker niet slecht, het zijn er gewoon te veel. Dat geldt trouwens ook voor de droomwerelden. Het liedje is nog maar net afgelopen, en Bassie ligt alweer te dromen. Bassie is weer uitgeslapen, en daar horen we alweer een liedje aankomen.

Inderdaad, daardoor lijken de afleveringen echt heel kort.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke serie

want naast B&A fan ben ik een groot autosport liefhebber.

egt cool dat ze op circuit-Zandvoort rijden.

^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^

Ook leuk om te zien dat de auto van *b2oud* en *b1* op heteind een foutje maakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuke serie

want naast B&A fan ben ik een groot autosport liefhebber.

egt cool dat ze op circuit-Zandvoort rijden.

^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^

Ook leuk om te zien dat de auto van *b2oud* en *b1* op heteind een foutje maakt.

Wat voor foutje?

En ik vraag me nog steeds af hoe ze in Godsnaam op Zandvoort terechtkomen... dat ligt toch helemaal niet in de buurt van Zestienhoven? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het klopt dat zandvoort niet bij zestien hoven ligt. maar ze knippen en plakken een heel eigen landschap in elkaar.

dat foutje is dat de auto van *b1* & *b2oud* tegen de vangrai lknalt als ze het circuit weer afrijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het klopt dat zandvoort niet bij zestien hoven ligt. maar ze knippen en plakken een heel eigen landschap in elkaar.

dat foutje is dat de auto van *b1* & *b2oud* tegen de vangrai lknalt als ze het circuit weer afrijden.

Oh, right ;) Weet iemand trouwens wat voor wagen dat is? De kleur is afgrijselijk maar het model is wel tof.

Link naar bericht
Delen op andere sites

k bedoel gewoon dat ze niet knippen om de aflevering korter te maken maart knippen om te zorgen dat alles goed past. Als je de buurt waar *adriaan* & *bas* doorheen rijden kent dan zie je dat heel duidelijk.

voorbeeld ze lopen door naarden en het volgende moment zitten ze in valkenburg. *adjudant* dat is geen zuivere koffie(dit is in de diamant)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Graag gedaan.

Bij de Diamant rijden de boeven ook in een Datsun maar dan in een Datsun Laurel.

De boeven rijden ook in de Sleutel al in een Datsun Laurel. Het is de auto die ze gebruiken voor de ontvoering van Bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De boeven rijden ook in de Sleutel al in een Datsun Laurel. Het is de auto die ze gebruiken voor de ontvoering van Bassie.

En het is niet eens dezelfde wagen (verschillende nummerborden). Vaag hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik ook zo vreemd vind, is dat na de ontsnapping van de boeven in de Diamant, B1 en B2 weer precies dezelfde kostuums als in de Sleutel dragen, terwijl BB in een heel ander pak rondloopt. Nu weet ik ook wel dat dit makkelijk te verklaren is door de wisseling van acteur...;) maar het blijft vreemd, aangezien het toch hetzelfde personage is.

Nou ja, we moeten maar aannemen dat het te maken heeft met het gewichtsverlies van BB. Maar hoe zit het dan met de Baron in de Kroon? Daar wordt immers met geen woord gerept over zijn veranderde uiterlijk...:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou ja, we moeten maar aannemen dat het te maken heeft met het gewichtsverlies van BB. Maar hoe zit het dan met de Baron in de Kroon? Daar wordt immers met geen woord gerept over zijn veranderde uiterlijk...:P

Zo anders is ie toch niet? Een halve kop groter en zijn haar zit in model...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zo anders is ie toch niet? Een halve kop groter en zijn haar zit in model...

Nou ja, hoe dan ook, waarschijnlijk was de Baron de enige die slim genoeg was om te bedenken dat hij het beste een andere kostuum kon nemen, om de kans herkend te worden nog iets te verkleinen...daar stonden B2 en Japie niet bij stil ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...