Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de sleutel


Aanbevolen berichten

Dat is ook bij de matra simca

Het heeft steeds een andere kenteken

Ja klopt, 53-TA-98 en 33-XP-86

bij de huilende professor hadden ze ook 2 Rancho's.

Kentekens: HJ-85-LJ & HT-16-RS

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het zou natuurlijk kunnen dat die Matra alleen werd gebruikt voor de opnamen, en de rest van het jaar geen kenteken heeft gehad.

Hebben ze dus weer een nieuwe moeten aanvragen bij de volgende opname. Hoeven dus geen 3/4 verschillende auto's te kopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar ik net pas achter kwam, is dat Adriaan zen middelvinger uitsteekt als hij naar zijn oor wijst in het vliegtuig en tegen Bassie zegt dat de snoepjes zijn voor de druk in je oren als het vliegtuig opstijgt, ik heb wel meer gezien dat Adriaan dat doet maar dit is de enige scene waarvan ik het nog weet

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit fotootje is vandaag op de B&A site geplaatst. Hadden jullie al gezien welke naam er op het bovenste houten kratje staat...? Juist ja....

Hehe! Het zal wel een frequente naam zijn in die contreien... maar inderdaad leuk opgemerkt ;)

En leuk om te zien dat je nog leeft, ook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
die uitspraak is later gebruikt in de verzonken stad maar dan door de baron geloof ik.

Klopt helemaal, tijdens de wie-achtervolgt-wie-scène als de boefjes de bank willen gaan leegstelen en in de gaten krijgen dat B&A achter ze aanzitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de video 'Bassie & Adriaan 10 jaar' staat de droom 'Bassie & Adriaan als pelsjagers/bij de indianen'. Op de aftiteling staat bij 'Met dank aan:' een opvallend feitje: 'Indianenclub Neuss'.

Daarnaast worden bij 'met medewerking van' een aantal namen genoemd die nog niet in het figuranten overzicht staan vermeld. Zoals Pepe Garcia die volgens mij de rol van het opperhoofd speelt. Heeft iemand een idee hoe dit zit?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de video 'Bassie & Adriaan 10 jaar' staat de droom 'Bassie & Adriaan als pelsjagers/bij de indianen'. Op de aftiteling staat bij 'Met dank aan:' een opvallend feitje: 'Indianenclub Neuss'.

Daarnaast worden bij 'met medewerking van' een aantal namen genoemd die nog niet in het figuranten overzicht staan vermeld. Zoals Pepe Garcia die volgens mij de rol van het opperhoofd speelt. Heeft iemand een idee hoe dit zit?

Geen idee, maar kun je voor mij alle namen uit het mmv overzichtje halen, dan kunnen die bij de figuranten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik las net op jullie site dat de indiaan waar *adriaan* moest tegen vechten bij de huilende professor een soldaat speelt.

Volgens mij is het de soldaat die de cilinder naar de raket moest brengen.

Misschien had ik dit beter bij de huilende professor moeten zetten, maar ik zet m toch even hier neer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, ik las op de site dat ze 2 afleveringen kwijt zijn....

Heeft heel misschien iemand de versie die vroger op TV werd uitgezonden in 1979 ook op video staan, ik ben wel benieuwd naar dei aflveringen als Aad op het balkon klimt en die nieuwe act in het circus.

Ik weet dat je of http://www.beeldengeluid.nl kan zien welke aflveringen dat waren en wanneer ze zijn uitgezonden bij de TROS.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo, ik las op de site dat ze 2 afleveringen kwijt zijn....

Heeft heel misschien iemand de versie die vroger op TV werd uitgezonden in 1979 ook op video staan, ik ben wel benieuwd naar dei aflveringen als Aad op het balkon klimt en die nieuwe act in het circus.

Ik weet dat je of http://www.beeldengeluid.nl kan zien welke aflveringen dat waren en wanneer ze zijn uitgezonden bij de TROS.

Waren die niet al kwijt VOOR het werd uitgezonden? Anders konden ze die toch gewoon gebruiken om de rest van de serie te herstellen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waren die niet al kwijt VOOR het werd uitgezonden? Anders konden ze die toch gewoon gebruiken om de rest van de serie te herstellen?

Idd, alles wat vroeger uitgezonden is, staat in archieven dus dat avontuur ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De verdwenen afleveringen heb ik wel degelijk gezien bij de TROS, deze zijn echt uitgezonden ik kan me namenlijk de scenes herinneren, Kennelijk zijn ze uit het TROS archief zoekgeraakt

Anders stuur je ff een mailtje naar *adriaan* die weet dat wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mij leek de scene dat Adriaan het hotel op ging klimmen een leuke scene.

Of dat *adriaan* met zijn vinger doet of het pistolen zijn, en *bas* het verraad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De verdwenen afleveringen heb ik wel degelijk gezien bij de TROS, deze zijn echt uitgezonden ik kan me namenlijk de scenes herinneren, Kennelijk zijn ze uit het TROS archief zoekgeraakt
Ik meen me zelfs te herinneren dat ik deze afleveringen een aantal jaar geleden (ik denk rond 1995) op de nog toenmalige BRT 1 heb gezien :?
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik meen me zelfs te herinneren dat ik deze afleveringen een aantal jaar geleden (ik denk rond 1995) op de nog toenmalige BRT 1 heb gezien :?

Ik heb ook het idee dat ik een aantal van de verdwenen scenes gezien heb. Dat ene stuk met Sweety die wegvliegt komt me bijvoorbeeld erg bekend voor. En ik heb de eerste uitzending nooit gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb ook het idee dat ik een aantal van de verdwenen scenes gezien heb. Dat ene stuk met Sweety die wegvliegt komt me bijvoorbeeld erg bekend voor. En ik heb de eerste uitzending nooit gezien.

Ik kan me toch zeker de scenes herrineren als de boeven bij het circus bassie willen pakken en als adriaan met zijn vinger de boeven in het hotel in bedwang probeerd te houden :Y
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kan me toch zeker de scenes herrineren als de boeven bij het circus bassie willen pakken en als adriaan met zijn vinger de boeven in het hotel in bedwang probeerd te houden :Y

Dat van die vingers bij mij ook. Wel erg raar :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat van die vingers bij mij ook. Wel erg raar :?

Misschien hebben ze dit later ook nog wel eens ergens gedaan, want ook mij komt het niet onbekend voor, terwijl die verdwenen afleveringen mij verder weinig zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien hebben ze dit later ook nog wel eens ergens gedaan, want ook mij komt het niet onbekend voor, terwijl die verdwenen afleveringen mij verder weinig zeggen.

In de Diamant komt ook zoiets voor, als B&A zich verkleed hebben als boeven, steekt Bassie zijn vinger bij Adriaan in de rug. "Ik ben linke Bassie en als je niet uitkijkt schiet ik een gat in je jassie".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de Diamant komt ook zoiets voor, als B&A zich verkleed hebben als boeven, steekt Bassie zijn vinger bij Adriaan in de rug. "Ik ben linke Bassie en als je niet uitkijkt schiet ik een gat in je jassie".

Correctie, Bassie deed zijn vinger in de rug van adriaan en zei:

Handen omhoog je geld of je leven!

Link naar bericht
Delen op andere sites

CNR Video 1992, Speel duur 1 uur en 28 minuten!! :?

sleutel-open.jpg

Deze dus..

En op de videoband van de diamant die ik heb zie je op begintune bassie en adriaan rijden bij een rotonde, maar dat zie ik

ook op de begintune van de sleutel op tv!! :? Let maar is op

als de titellied net begint!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb me gisteren KAPOT gelachen om sommige stukken. _O-

''BASSIE, DE REMMEN DOEN HET NIET MEER''

''Ach Adriaan, wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen''

''BASSIE, DE REMMEN ZIJN KAPOT !!''

''De remmen kapot.. DE REMMEN KAPOT??!? Adriaan help !!!''

^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb me gisteren KAPOT gelachen om sommige stukken. _O-

''BASSIE, DE REMMEN DOEN HET NIET MEER''

''Ach Adriaan, wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen''

''BASSIE, DE REMMEN ZIJN KAPOT !!''

''De remmen kapot.. DE REMMEN KAPOT??!? Adriaan help !!!''

^O^

Of

*bas* : als jij nou aan dat wiel draait. dan roer ik wel ff de olie.

*adriaan* : nee, afblijven dat is de versnelling hendel. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

bij de huilende professor hadden ze ook 2 Rancho's.

Kentekens: HJ-85-LJ & HT-16-RS

Wel raar, moet je 3 iddentieke auto hebben, allemaal met die bolletjes erop 8)7

ze hebben ook 3 buggies gebruikt 8)7|:(:?

Link naar bericht
Delen op andere sites
CNR Video 1992, Speel duur 1 uur en 28 minuten!! :?

sleutel-open.jpg

Deze dus..

En op de videoband van de diamant die ik heb zie je op begintune bassie en adriaan rijden bij een rotonde, maar dat zie ik

ook op de begintune van de sleutel op tv!! :? Let maar is op

als de titellied net begint!

Vind het ook vreemd dat ze op de tv meer scenes laten zien

dan op de videoband!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedoel je dat stukje wat hij zegt:

maar ik moet jullie beiden hartelijk danken.. blablabla

voor de hele zin kijk hieronder maar! ;)

Juist, dat stukje bedoel ik.

Is dat nou nagesynchroniseerd (ofzo)?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...