Ga naar inhoud

Wat vind jij de mooiste DVD-inlay?  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind jij de mooiste DVD-inlay?

    • De Plaaggeest
      2
    • Geheim van de Sleutel
      8
    • Diamant
      2
    • Huilende Professor
      4
    • Schatkaart
      7
    • Verdwenen kroon
      12
    • Verzonken Stad
      14
    • Europa
      5
    • Amerika
      3


Aanbevolen berichten

Weer eens een Poll :Y . En de vraag luidt: wat vind jij de mooiste DVD-inlay?

Toelichting: Een DVD inlay is de hoes van een DVD. Claudia Moe A Soi ontwerpt ,op de grafische afdeling A&D Graphics (http://www.a-dgraphics.nl), onder leiding van Dave van Herk alle video en DVD inlays van Bassie en Adriaan. Maar op die afdeling worden ook alle inlays van Pokémon, Digimon, DragonBallZ, Hamtaro, Jellebies, Ernst en Bobbie, Shin Shan, Totally Spies, en nog veel meer kindervideobanden ontworpen.

Het gaat nu dus om die van B & A.

Hieronder zien jullie een kleine foto van alle DVD's. Ik doe in de poll maar 1 Europa, want die lijken toch allemaal op elkaar. Shorties, en geen grote series doen niet mee, plaatje staat er wel anders word de poll te groot.

hoes_plaaggeest_kl.gifhoes_sleutel_kl.gifhoes_diamant_kl.gifhoes_professor_kl.gif

hoes_schat1_kl.gifhoes_schat2_kl.gifhoes_kroon_kl.gifhoes_stad_kl.gif

hoes_euro1_kl.gifhoes_amerika1_kl.gifhoes_amerika2_kl.gifhoes_grootmoeder_kl.gif

hoes_leren_lachen1_kl.gifhoes_25liedjes_kl.gifhoes_live_kl.gifhoes_25jaar_kl.gif

Het lijkt mij wel leuk, zo'n poll :) .

Graag een toelichting.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem zometeen op De verzonken stad. Gewoon een heel mooi hoesje, met een mooi logo. Ook leuke foto en mooi patroon als achtergrond.

hoes_stad_gr.gif

Groeten,

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de Kroon gestemd

hoes_kroon_gr.gif

Leuke foto in het midden, en mooie foto's van de scene's uit mijn favoriete serie! Al scheelde het maar weinig met de Verzonken Stad, en ook het hoesje van Amerika Deel 1 vind ik mooi :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op de Kroon gestemd

hoes_kroon_gr.gif

Leuke foto in het midden, en mooie foto's van de scene's uit mijn favoriete serie! Al scheelde het maar weinig met de Verzonken Stad, en ook het hoesje van Amerika Deel 1 vind ik mooi :)

En als we nou eens niet op de Kroon zouden stemmen, wat zouden we dan kiezen :P ? Die serie is gewoon in alles het beste tot in de puntjes :Y .

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En als we nou eens niet op de Kroon zouden stemmen, wat zouden we dan kiezen :P ? Die serie is gewoon in alles het beste tot in de puntjes :Y .

Lukas.

1 minpuntje: het ronde vlak in het midden het beter wit kunnen zijn maar dan een beetje doorzichtig ten opzichte van de foto's :P . Meer commentaar geef ik niet, de hoes is geniaal _O_ .

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor deze cover :

Picture%2050.jpg

Bassie met vergrootglas , maar jammer genoeg staat die foto aleen op de zijkant en niet op de voor kant

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind ze allemaal een beetje... vaag. Die nieuwe foto's :N

Ik ga dan maar voor de verzonken stad. Ha, daar had ik jullie! Jullie dachten natuurlijk dat ik op de Kroon ging stemmen >:)

Stad heeft goeie sfeer. Past goed bij de serie. De meeste anderen, vooral met de cartoons, vind ik niet zo leuk. De Kroon is een goeie tweede hoor.

En de Schatkaart een goeie derde. Is het jullie wel eens opgevallen dat DE kroon in de schatkist ligt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga voor deze cover :

Picture%2050.jpg

Bassie met vergrootglas , maar jammer genoeg staat die foto aleen op de zijkant en niet op de voor kant

Yep, die dubbelbox heb ik ook. Da's inderdaad een hele leuke foto ;)

En wat wonderer zegt, ja het is vreemd dat de kroon al in die schatkist zit, maarja die foto is waarschijnlijk genomen voor die inlays in 1998.

Edit: laat die verbeteringen achterwege. Het is niet aardig en ze helpen toch niet. Jij schrijft ook geen perfect Nederlands

Sorry; ik zal er geen reacties meer op geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussie stelling: iedereen stemt gewoon weer op de serie die hij/zij het leukste vindt. ;) Het is namelijk erg opvallend dat precies de 'midden-series' ook de beste inlays hebben volgens ons... zo bijzonder zijn ze toch niet tov van de rest :?

Eigenlijk zijn al deze inlays slecht, omdat ze helemaal niet sfeervol overkomen, ze hadden gewoon oude foto's moeten gebruiken, net als bij de oude inlays. Deze inlays komen mijns inziens echt te nep en kiddy over. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Discussie stelling: iedereen stemt gewoon weer op de serie die hij/zij het leukste vindt. ;) Het is namelijk erg opvallend dat precies de 'midden-series' ook de beste inlays hebben volgens ons... zo bijzonder zijn ze toch niet tov van de rest :?

Eigenlijk zijn al deze inlays slecht, omdat ze helemaal niet sfeervol overkomen, ze hadden gewoon oude foto's moeten gebruiken, net als bij de oude inlays. Deze inlays komen mijns inziens echt te nep en kiddy over. :{

Nee, het verschil is er wel degelijk: plaaggeest, diamant, sleutel en prof hebben cartoons, die de hele sfeer vernietigen. Dan, schat, kroon en stad hebben foto's ... wat al sfeervoller is. Europa ook cartoons, en Amerika weer foto's.

Dus...

Ben het wel met je eens dat ze allemaal ruk zijn, en die nieuwe foto's zijn ook niet je van het... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
En als we nou eens niet op de Kroon zouden stemmen, wat zouden we dan kiezen :P ? Die serie is gewoon in alles het beste tot in de puntjes :Y

Behalve het verhaal dan!

Maar ik vrees ook dat ik voor de middenseries ga, inderdaad ook vanwege de foto's die mooier zijn dan die cartoons. Ik vind met name die tekeningen bij De Huilende professor niet echt mooi. Mijn stem heb ik overigens gegeven aan (hoe kan het ook anders) de Verzonken Stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Discussie stelling: iedereen stemt gewoon weer op de serie die hij/zij het leukste vindt.

Ik niet hoor , ik vindt de schatkaart de leukste serie en toch heb ik gestemd voor diamant

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weten jullie wat ik zo'n vage inlay vind. Die van de Huilende Professor dubbelbox. Dan zie je Robin met een leermeesterhoedje op ofzo. vreemd. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weten jullie wat ik zo'n vage inlay vind. Die van de Huilende Professor dubbelbox. Dan zie je Robin met een leermeesterhoedje op ofzo. vreemd. :?

Jip & die robin heeft zelf geen 'benen'

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weten jullie wat ik zo'n vage inlay vind. Die van de Huilende Professor dubbelbox. Dan zie je Robin met een leermeesterhoedje op ofzo. vreemd. :?

Als je dit zo ziet merk je pas wat er ontzettend veel aan Robin veranderd is in de loop der tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je dit zo ziet merk je pas wat er ontzettend veel aan Robin veranderd is in de loop der tijd.

Qua uiterlijk of qua karakter?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik heb op de Huilende Professor gestemd. Ik ben juist wel fan van die cartoons. Het lettertype staat me erg aan en ik vind het een prachtige foto. Ik vind het nog steeds grappig om de hoes van de Schatkaart te zien. Bassie en Adriaan met allemaal juewelen, terwijl ze gewoon een kist met peper vinden. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op de Huilende Professor gestemd. Ik ben juist wel fan van die cartoons. Het lettertype staat me erg aan en ik vind het een prachtige foto. Ik vind het nog steeds grappig om de hoes van de Schatkaart te zien. Bassie en Adriaan met allemaal juewelen, terwijl ze gewoon een kist met peper vinden. ;)

Die van de huilende professor vind ik estetisch de mooiste, die dunne witte lijntjes over de cover zijn zeer mooi gedaan

Link naar bericht
Delen op andere sites

K vindt de hoes van "25 Jaar Theater" ook wel mooi. Saaie witte achtergrond, maar hoe dat *bas* & *adriaan* op de foto staan is geweldig.

(Die act die ze daar uitbeelden, vond ik wel de engste. K heb het niet zo op ballonnen, en vooral als ze gaan knallen :'( )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik heb op Het Geheim van de Sleutel gestemd.

Ondanks dat ik het een van de saaiste B&A series vind, is de dvd lay-out naar mijn mening het mooist. Mooie gele kleur, de foto van Bassie en Adriaan ziet er mooi uit (niet zo'n standaardfoto als bij de Plaaggeest en de Huilende Professor) en ik vind de rode lijn met gele balletjes erg leuk gedaan. Ook vind ik het logo van ''de sleutel'' er mooi uitzien.

Klasse _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op Het Geheim van de Sleutel gestemd.

Ondanks dat ik het een van de saaiste B&A series vind, is de dvd lay-out naar mijn mening het mooist. Mooie gele kleur, de foto van Bassie en Adriaan ziet er mooi uit (niet zo'n standaardfoto als bij de Plaaggeest en de Huilende Professor) en ik vind de rode lijn met gele balletjes erg leuk gedaan. Ook vind ik het logo van ''de sleutel'' er mooi uitzien.

Klasse _O_

Dat is een mooie inlay voor de dvd vindt ik ook. Als ze 'De Sleutel' weer op dvd gaan uitbrengen maar dan in een 2-delige dvd hoop ik dat deze foto ook weer gebruikt wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De mooiste inlays zijn naar mening die van 'de Reis door Europa'!

Foto's die enorm goed aansluiten bij de afleveringen, tekeningen van Frans, mooie achtergrondkleuren en overzichtelijk.

Bijvoorbeeld die van 'de Kroon' vind ik afschuwelijk! Onoverzichtelijk, lelijke foto. Daarentegen is de oude inlay van de CNR-video's van 'de Kroon' een van de mooiere inlays (die van de eerste aflevering). Het kasteel op de achtergrond & de prachtige foto die gerelateerd is aan de serie op de voorgrond.

Ik heb van de Sleutel de inlay gezien, toen hij nog in de ontwerpfase was, die ik mooier vind dan hij nu is. Maar hij was ook erg druk. Niet dat de inlay totaal anders is dan de proef. Maar ik vond hem mooier. Een achtergrond van silhouetten van de Sleutel in elkaar verwerkt.

Een van de mooiere foto's van Bassie & Adriaan staat op de laatste reeks van magazines, dat Adriaan Bassie op een hand boven zijn hoofd houdt (gefotoshopt). Schitterende foto!

Groetjes

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind ze allemaal een beetje... vaag. Die nieuwe foto's :N

Ik ga dan maar voor de verzonken stad. Ha, daar had ik jullie! Jullie dachten natuurlijk dat ik op de Kroon ging stemmen >:)

Stad heeft goeie sfeer. Past goed bij de serie. De meeste anderen, vooral met de cartoons, vind ik niet zo leuk. De Kroon is een goeie tweede hoor.

En de Schatkaart een goeie derde. Is het jullie wel eens opgevallen dat DE kroon in de schatkist ligt?

Ik vind het allemaal een beetje jammer dat er een nieuw plaatje van B&A staat en geen foto uit die tijd

*adriaan* Nouja, gedaande zaken nemen geen keren!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het allemaal een beetje jammer dat er een nieuw plaatje van B&A staat en geen foto uit die tijd

*adriaan* Nouja, gedaande zaken nemen geen keren!

Jah dat is idd jammer, het zijn allemaal foto's uit 1997 of 1998, die neus van bassie is daar heel groot en zijn haar is ook niet het mooiste

trouwens adriaan zegt dat nooit, het was *aadbaron* : Nouja, gedaande zaken nemen geen keer

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jah dat is idd jammer, het zijn allemaal foto's uit 1997 of 1998, die neus van bassie is daar heel groot en zijn haar is ook niet het mooiste

trouwens adriaan zegt dat nooit, het was *aadbaron* : Nouja, gedaande zaken nemen geen keer

Oow... ik dacht dat adriaan dat ook nog een keer zij bij shorty dvd 2, maar dat zal dan wel zo zijn:

*adriaan* Nouja, wat gebeurd is is gebeurd, praten we niet meer over

:Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer eens een Poll :Y . En de vraag luidt: wat vind jij de mooiste DVD-inlay?

Toelichting: Een DVD inlay is de hoes van een DVD. Claudia Moe A Soi ontwerpt ,op de grafische afdeling A&D Graphics (http://www.a-dgraphics.nl), onder leiding van Dave van Herk alle video en DVD inlays van Bassie en Adriaan. Maar op die afdeling worden ook alle inlays van Pokémon, Digimon, DragonBallZ, Hamtaro, Jellebies, Ernst en Bobbie, Shin Shan, Totally Spies, en nog veel meer kindervideobanden ontworpen.

Het gaat nu dus om die van B & A.

Hieronder zien jullie een kleine foto van alle DVD's. Ik doe in de poll maar 1 Europa, want die lijken toch allemaal op elkaar. Shorties, en geen grote series doen niet mee, plaatje staat er wel anders word de poll te groot.

hoes_plaaggeest_kl.gifhoes_sleutel_kl.gifhoes_diamant_kl.gifhoes_professor_kl.gif

hoes_schat1_kl.gifhoes_schat2_kl.gifhoes_kroon_kl.gifhoes_stad_kl.gif

hoes_euro1_kl.gifhoes_amerika1_kl.gifhoes_amerika2_kl.gifhoes_grootmoeder_kl.gif

hoes_leren_lachen1_kl.gifhoes_25liedjes_kl.gifhoes_live_kl.gifhoes_25jaar_kl.gif

Het lijkt mij wel leuk, zo'n poll :) .

Graag een toelichting.

Lukas.

Ik heb op die van de verzonken stad gestemd...

Het voorwerp komt terug en een mooie achterkant...

gewoon geniaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

ja inderdaad, het is nog nooit eerder gebeurd dat de boeven op de cover staan. ^O^ Ik vond de oude sleutel versie al de mooiste cover, en nu is het helemaal zeker dat ik de sleutel het mooist vind. Gewoon ge-ni-aal. (alleen jammer dat het b&a logo niet duidelijk naar voren springt, maar de letters grijs zijn... maar dat heeft aan de andere kant ook wel weer wat ''klassieks'')

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jammer dat ik al gestemd heb :P Ik denk dat de Speciale uitgave van het Geheim van de Sleutel ieders favoriet is op het moment. In ieder geval wel de mijne nu. Ik kan niet wachten tot ik hem heb!

Ik ben ook erg benieuwd naar deze DVD. Dit is de meest geniale en mooiste hoes die ik ooit gezien heb voor Bassie & Adriaan avontuur. Echt professioneel gemaakt... Hopelijk komt hij bij Bart Smit te liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoezo missen daar ook scenes van dan

Ja, er zijn een aantal scenes tussen de adjudant en Adriaan geknipt :P

Nee, de Kroon moet ook een mooi doosje en een betere kwaliteit en extra's.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...