Ga naar inhoud

GROOT NIEUWS! Eindelijk! Het is zover!


Aanbevolen berichten

Vanaf 5 Juli is het mogelijk om de achergrondmuziek CD van de Bassie & Adriaan series te bestellen! Hoe je de CD moet bestellen lees je op Adriaan zijn homepage

Jarenlang hoor ik de vraag: “Op welke CD staat de achtergrondmuziek die gebruikt wordt in de Bassie en Adriaan series?â€Â

Nu kan ik eindelijk antwoord geven op die veel gestelde vraag.

Die achtergrondmuziek staat op de CD:

â€ÂBassie en Adriaan Original Soundtrack Albumâ€Â

Die CD is vanaf 5 juli verkrijgbaar bij Adrina produkties B.V.

Je krijgt bij die CD een genummerd echtheids-certificaat, die getekend is door de makers, Aad van Toor en Bert Smorenburg.

55_cd_label2.gif

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 235
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nee, je meent het niet!

Echt!

Wat fantastisch.

Ga hem lgelijk kopen!!!!!!!

Wat gweldig!!!

Bedankt voor het nieuws Heidbuurt!!!! ^O^

Met nog wel de muziek van Smorenburg!!!!

Jammer dart ze de ouwe nummers niet hebben.

Hoeveel nummers komen er eigenlijk op?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad geweldig nieuws :Y Ook weer leuke nieuwe fragmenten, alleen is het wel jammer dat er nu weer andere verdwenen zijn. Nou ja, ik neem toch aan dat die wel op de CD zullen staan, dus zo erg is het niet ;) Nu maar aftellen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad geweldig nieuws :Y Ook weer leuke nieuwe fragmenten, alleen is het wel jammer dat er nu weer andere verdwenen zijn. Nou ja, ik neem toch aan dat die wel op de CD zullen staan, dus zo erg is het niet ;) Nu maar aftellen :)

Het lijkt er in eerste instantie op dat de nummers die nu op de achtergrondpagina staan ook de nummers worden die op de cd komen, maar er kunnen er nog meer bijkomen natuurlijk. Dreigende Bellen bv.

Grappig trouwens dat de 'Adriaan Mars' ineens 'Vrolijke rijder' wordt genoemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wie had dat ooit kunnen dromen. Eindelijk is het dan zover :D Super relaxed dat we binnenkort alle Smorenburg Thema's volledig en in goede kwaliteit kunnen beluisteren. Als ze slim waren, dan hadden ze het weekje eerder moeten doen, dan hadden ze de cd al kunnen uitgeven tijdens de tentoonstelling. Maar ja, 5 juli is vlak daarna, prima dus :D Kan niet wachten, weer een heerlijke datum om naar uit te kijken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik het goed heb zijn het er totaal 28 van Bert Smorenburg (kan er iets naast zitten).

Ik kwam zelf op 26 uit :P Ik telde de 16 nummers die nu te horen zijn op de muziekpagina, plus nog 10: thema Amerika, thema Engels, thema Duits, thema Spaans, het tweede Griekse thema, het muziekje uit de Ierland-aflevering, thema zenuwachtig, dreigende bellen, dreigende drums en het 'enge' deuntje dat in meerdere series te horen is (bijvoorbeeld in Amerika, in de scene waarin B100 met de benzine door het donkere bos loopt). Mis ik nu nog iets? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thema droevig en die andere kan ik niet zo snel opkomen.

Ach ja, ik was het thema droevig nog vergeten...wat, eh, droevig... :P

Maar nu ga ik toch eens heel diep nadenken over die laatste...ik zál 'm te pakken krijgen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ik héb 'm te pakken gekregen, tenminste als we het over hetzelfde nummer hebben: het 'stuntelige' deuntje, dat onder meer te horen is in de eerste aflevering van Europa, tijdens Bassie's waterfestijn in de kas.

Nu kom ik dus ook aan 28 Smorenburg-nummers. Dan zijn er natuurlijk ook nog de verschillende boeven-motiefjes, maar dat is weer iets heel anders ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dis wel heel leuk enzo, maar weet iemand ook of de oorspronkelijke muziek ooit op CD is verschenen of nog verschijnt, want die was toch beter vond ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
IK zag het, echt helmaal super, wanneer zou de cd in de winkel kome(komt die überhaupt we lin de winkel)

Ik denk zelfs dat hij gebrand wordt en niet geperst. Omdat de oplage zo klein is, en volgens mij bestaat POD nog niet voor CDs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
IK zag het, echt helmaal super, wanneer zou de cd in de winkel kome(komt die überhaupt we lin de winkel)

als je ff had gelezen had je kunnen lezen dat de cd alleen bij Adrina Producties is te bestellen

en hij komt dus NIET in de winkel

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk zelfs dat hij gebrand wordt en niet geperst.

Ja dit denk ik ook (net zoals de kerstCD van Bassie), daarom zal je er ook wel een 'echtheids-certificaat' bij krijgen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kwam zelf op 26 uit :P Ik telde de 16 nummers die nu te horen zijn op de muziekpagina, plus nog 10: thema Amerika, thema Engels, thema Duits, thema Spaans, het tweede Griekse thema, het muziekje uit de Ierland-aflevering, thema zenuwachtig, dreigende bellen, dreigende drums en het 'enge' deuntje dat in meerdere series te horen is (bijvoorbeeld in Amerika, in de scene waarin B100 met de benzine door het donkere bos loopt). Mis ik nu nog iets? O}

Volgens mij niet, maar is het ook al zeker dat al die verschillende boevenmuziekjes erop komen of niet? Goed, ze

duren maar 12 seconden per stuk, maar je weet nooit. Dan zullen het denk ik rond de 30 nummers worden. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij niet, maar is het ook al zeker dat al die verschillende boevenmuziekjes erop komen of niet? Goed, ze

duren maar 12 seconden per stuk, maar je weet nooit. Dan zullen het denk ik rond de 30 nummers worden. ;)

Het zou wel handig zijn als idd alle nummers erop zouden komen, anders blijven nog mensen zeuren voor de andere nummers. Daarbij verklaart Adriaan dat hij nu kan zeggen: "de muziek staat op het 'Bassie en Adriaan Original Soundtrack ALbum'", dus dan moet dat voor al de nummers gelden. Ik zat te denken, ga uit van een 70 minuten cd en nummers van ongeveer 2:50 minuten. Dan zit je idd rond de 30 nummers. En als het ongeveer dertig nummers zijn, dan is het dus een grote kans dat alle muziek er op staat. (En dat hoop ik ook van harte! :))

Link naar bericht
Delen op andere sites
En ik héb 'm te pakken gekregen, tenminste als we het over hetzelfde nummer hebben: het 'stuntelige' deuntje, dat onder meer te horen is in de eerste aflevering van Europa, tijdens Bassie's waterfestijn in de kas.

Nu kom ik dus ook aan 28 Smorenburg-nummers. Dan zijn er natuurlijk ook nog de verschillende boeven-motiefjes, maar dat is weer iets heel anders ;)

Wordt er in Denemarken dan geen achtergrond thema gedraait? Of is dat een karaoke liedje?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wordt er in Denemarken dan geen achtergrond thema gedraait? Of is dat een karaoke liedje?

Nee, Denemarken wordt voornamelijk ondersteund door ''Thema Vrolijk'' en ''Thema Opdracht'' en natuurlijk de spannende boevenmuziekjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, zoals de dreigende tubbler als B&A de boot af gaan en B100 d'r opkomt.

En thema achtervolging als Bassie B100 in z'n auto ziet en Bassie zijn ogen dicht doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
en het 'enge' deuntje dat in meerdere series te horen is (bijvoorbeeld in Amerika, in de scene waarin B100 met de benzine door het donkere bos loopt).

Is dat niet hetzelfde als dat stukje Kroon muziek dat momenteel op de achtergrond muziekpagina staat? Ik bedoel niet de achtervolgingsmuziek, maar Dreiging Kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dat niet heztelfde als dat stukje Kroon muziek dat momenteel op de achtergrond muziekpagina staat? Ik bedoel niet de achtervolgingsmuziek, maar Dreiging Kroon.

Ja, die wordt ook af en toe gebruikt in de Verzonken Stad.

Vind ik zelf ook wel een goede.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, die wordt ook af en toe gebruikt in de Verzonken Stad. Vind ik zelf ook wel een goede.

Nee, diegene die Antonio bedoeld staat op de Adriaan homepage en die wordt echt niet gebruikt in Amerika als B100 door het bos loopt en gaat slapen (zoals Warboel aangaf met ''eng deuntje'')

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedoel je nou de dreigende tubbler?

En heeft hij het niet over dat B100 tegen de boom ligt?

En dat hij daar allemaal enge geluiden hoort.

:Y Als B100 door het bos loopt hoor je de tubbler, ja. Maar als hij tegen de boom ligt, hoor je diegene die ik bedoel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, het is dat andere dreigende muziekje dat vooral te horen is als de boeven het kasteel verkennen.

Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht even dat de muziek hetzelfde was, maar er zit toch verschil tussen. In elk geval lijken beide muziekjes wat op de oude toem toem muziek van Klaris dacht ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:Y Als B100 door het bos loopt hoor je de tubbler, ja. Maar als hij tegen de boom ligt, hoor je diegene die ik bedoel.

Ja, die bedoelde ik ook.

Die hoor je bij de Kroon als adriaan aan Bassie trekt in het kasteel in de Kroon. En in die scene daarna hoor je het.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Geeft wel duidelijk aan dat het een geheel eigen actie van Adrina BV. is, dus buiten de winkels om. Wel zo leuk eigenlijk. Geeft de cd toch iets aparts!

Inderdaad. Ik denk ook dat Adrina B.V. er vanuit gaat dat dit een uniek product is en dat alleen echte muziekfans en geinteresseerden deze cd zullen kopen. Omdat ze niet weten hoeveel mensen dit zijn zullen ze wel cd's op voorraad hebben, maar vooral produceren op vraag. Als je in de winkels gaat met zo'n cd dan kan het zijn dat je er minder verkoopt dat dat je er maakt, maar als je maakt op vraag, dan verkoop je er dus altijd genoeg en niet te weinig en dat is natuurlijk de bedoeling.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...