Ga naar inhoud

Liedjes uit Grootmoeders tijd


Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hier kun je al je opmerkingen kwijt over de serie Liedjes uit Grootmoeders tijd. Voor de andere series moet je in een ander topic zijn.

1735.jpg

ik vind het wel een leuke serie

alleen zijn sommige liedjes niet zo leuk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze nog nooit gezien... Zou ook niet weten wat ik me erbij voor moet stellen. Ik heb wel een paar nummers van de CD, maar dat spreekt me echt absoluut niet aan. Kinderliedjes, meh.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het geweldig als ze 'Rijden, rijden, rijden in een wagentje zingen'. Toen ik die beelden voor het eerst zag lag ik gewoon dubbel. (Ze zitten in de El Condor in Six Flags (of ten tijde van de opname Walibi Flevo)).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Liedjes uit Grootmoederstijd is 1 van mijn lievelingsseries van B&A. Ik vind het echt geweldig dat b&A nog eens al die oude liedjes zingen op een hele leuke manier met een klein verhaaltje ertussen enzo !

Kortom, een geweldige serie!

Ik ga hem binnenkort aanschaffen op DVD, want die ligt nu in Bart Smit :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Liedjes uit Grootmoederstijd is 1 van mijn lievelingsseries van B&A. Ik vind het echt geweldig dat b&A nog eens al die oude liedjes zingen op een hele leuke manier met een klein verhaaltje ertussen enzo !

Kortom, een geweldige serie!

Ik ga hem binnenkort aanschaffen op DVD, want die ligt nu in Bart Smit :P

Ze liggen best wel vaak in de aanbieding bij Kruidvat voor €5!

Vorige week nog! Heb je net gemist! helaas... :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom staat deze serie eigenlijk niet bij info.bassieenadriaan.nl?

Omdat ik geen flauw idee had dat het een "serie" was. Er gebeurt toch verder niks? Het zijn toch sketches aan elkaar gebreid met liedjes?

Als iemand voor mij de DVDs wil kopen, dan zal ik ze op de info-page zetten >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klik hier voor screenshots uit deze serie, met leuke actieshots van Adriaan

Ja, vooral de middelste op de bovenste rij :D

Ik zal wel eens zien. Ik wacht nog steeds op de rest van de gewone series op DVD :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Heh, die foto's zijn best leuk. In die onderste lijkt Adriaan nog acrobaat, tijdje geleden dat ie zoiets deed, tof ^O^ Jammer dat de kwaliteit een beetje te wensen overlaat :{ Heb je geen scanner?

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja hoor maar ik heb geen plaats voor die scanner tzou ook kunnen dat ik het niet meer kan instaleren , kzal dat ik tijd heb es kijken

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Het is een beetje flauw, de grapjes, maar ik vind het wel leuk om al die liedjes uit mijn jonge jaren (!!) te horen. Vooral "Rijden, Rijden In Een Wagentje(eeh)" is erg leuk om te horen en te zien. Te horen vanwege de 2e stem van Bassie (heel goed gedaan!) en te zien omdat B & A tijdens het lied in een achtbaan zitten en uit alle macht proberen om een beetje met hun armen op het ritme mee te bewegen, terwijl ze er zowat uitvliegen. En Adriaan kijkt zo heel interessant bij de zin: "Als je dan niet rijden kunt, dan draag ik je." Ach, je moet het gewoon zien!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor die dove man bij 'Boer wat zeg je van mijn kippen' konden ze volgens mij beter Joop of Harry Dikmans inhuren.

Voor de rest een prachtige serie, met bekende liedjes.

Ja, dat zou leuk geweest zijn. Als B2 zich had verstopt in een hooiberg en er natuurlijk net uitstapt terwijl B&A voorbij lopen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, die jager wordt door iemand anders gespeeld.

Die snor doet in ieder geval wel aan de Baron denken, ja, dus ik snap wel dat ie dat dacht ;) Maar deze persoon is niet lang genoeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die snor doet in ieder geval wel aan de Baron denken, ja, dus ik snap wel dat ie dat dacht ;) Maar deze persoon is niet lang genoeg.

Ik dacht het niet alleen daarom, maar ik kan me ook herinneren Paul van Gorcum op de aftiteling te zien. Het zal wel verbeelding zijn geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel mensen vinden deze serie niks aan. Zo dacht ik vroeger ook, maarja, het hoorde bij de verzameling. Toen ik hem had gekocht wilde ik even een klein stukje kijken, 10 minuten ofzo, maar bij het eerste liedje zat ik er al lekker in. Ik vergat de tijd en keek de dvd helemaal af.

Tja, zo blijkt dat B&A voor mij niet saai kan zijn :) Het is een goede serie ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het wel een leuke serie! Vooral dat liedje met die jager en die konijnen!

klopt die scene was echt geweldig. toen het uitkwam keek ik er zelfs met me moeder naar. Zelfs zij vond die leuk. en als mijn moeder een bassie en adriaan iets leuk vind. dan moet het wel heel goed zijn! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
gewoon een saaie serie. en bassie en adriaan kunnen gewoon ook niet als de beste zingen, vooral adriaan niet.

volgens mij ben jij een beetje *b2* !

Ze verdienende en verdienen per jaar meer met zingen dan dat ik doe. Als ik zing dan krijg ik geld of ik wil ophouden. Adriaan kan niet zingen. Die man kan echt mooi zingen. Sorry neem me niet kwalijk. Maar hoeveel geld hebben ze verdient met zingen? Denk een aardig bedragje!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Grootmoeders tijd nog niet gehoord, maar op de Live CDs en DVDs kun je juist horen dat Adriaan WEL kan zingen, en Bassie iets minder. Dus volgens mij mankeer jij wat aan je auruh!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb Grootmoeders tijd nog niet gehoord, maar op de Live CDs en DVDs kun je juist horen dat Adriaan WEL kan zingen, en Bassie iets minder. Dus volgens mij mankeer jij wat aan je auruh!

*japie* je mankeert was aan die dingen

*b2* die acrobaat kan geweldig zingen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Nou, net gekeken. Ik moet zeggen... niet zo erg als ik had verwacht, maar het haaaaalt het niet bij enige andere serie. De tussenstukjes vind ik meestel wel grappig, maar het is wel overduidelijk voor kinderen...

hoogtepunt: Bassie vertelt dat zijn oma in zo'n huisje heeft gewoond en Adriaan roept heel verbaasd dat de zijne ook in zo'n huisje woonde _O_

dieptepunt: Adriaan die dierengeluiden nadoet in zo'n vaag liedje

Niet een DVD die ik voor de gein een keer op zou zetten... :N

Vraag me wel ontzetten af waarom Adriaan na Amerika gewoon zijn ouwe bloes weer aantrekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoogtepunt: Bassie vertelt dat zijn oma in zo'n huisje heeft gewoond en Adriaan roept heel verbaasd dat de zijne ook in zo'n huisje woonde _O_

dieptepunt: Adriaan die dierengeluiden nadoet in zo'n vaag liedje

Niet een DVD die ik voor de gein een keer op zou zetten... :N

Vraag me wel ontzetten af waarom Adriaan na Amerika gewoon zijn ouwe bloes weer aantrekt.

Die scène met het huisje van hun oma vond ik ook super, maar die scène met de dierengeluiden vind ik ook leuk hoor. Adriaans gezicht is zooo grappig als hij die dierengeluiden nadoet _O-

En de bloes? Misschien was de andere kapot, ofwel was z'n buikje te groot geworden en moest hij een nieuwe bloes hebben ( en hadden ze alleen nog het oude model van z'n bloes )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die scène met het huisje van hun oma vond ik ook super, maar die scène met de dierengeluiden vind ik ook leuk hoor. Adriaans gezicht is zooo grappig als hij die dierengeluiden nadoet _O-

En de bloes? Misschien was de andere kapot, ofwel was z'n buikje te groot geworden en moest hij een nieuwe bloes hebben ( en hadden ze alleen nog het oude model van z'n bloes )

Yepzz, het ligt volgens mij ook aan z'n buikje dat wat groter werd :)

Maar Bassie en Adriaan hebben zowiezo toch elk jaar nieuwe pakken; dat stond vroeger geloof ik eens op de B&A Homepage.

Maar het mooiste pak vind ik dus het paarse pak van het Geheim van de Sleutel en het 2de mooist dat van De Huilende professor, dat mooi blauw *adriaan* Maar dat Adriaan in Liedjes uit Grootmoederstijd weer een pak aanheeft dat lijkt op dat van De Geheimzinnige opdracht vind ik wel passen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yepzz, het ligt volgens mij ook aan z'n buikje dat wat groter werd :)

Maar Bassie en Adriaan hebben zowiezo toch elk jaar nieuwe pakken; dat stond vroeger geloof ik eens op de B&A Homepage.

Maar het mooiste pak vind ik dus het paarse pak van het Geheim van de Sleutel en het 2de mooist dat van De Huilende professor, dat mooi blauw *adriaan* Maar dat Adriaan in Liedjes uit Grootmoederstijd weer een pak aanheeft dat lijkt op dat van De Geheimzinnige opdracht vind ik wel passen!

Ik vind het juist helemaal niet zo mooi. Het is zo LICHT blauw. Net alsof hij hetzelfde pak als uit de plaaggeest naa 100 keer wassen weer aanheeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind deze serie wel een leuke afsluiting van alle B&A series en zeker voor kleine kinderen de moeite waard.

Je moet het ook niet echt als een serie zien maar gewoon als zoiets als Op Stap met Bassie en Adriaan enzo.

Het heeft Adriaan trouwens wel moeite gekost om dit brilliante idee van hem er door heen te krijgen, de Tros wilde er oorspronkelijk niks van weten, maar kwam daar snel van terug toen het een succes bleek te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het heeft Adriaan trouwens wel moeite gekost om dit brilliante idee van hem er door heen te krijgen, de Tros wilde er oorspronkelijk niks van weten, maar kwam daar snel van terug toen het een succes bleek te zijn.

Zo zie je dat Adriaan ook risico's moest nemen om bepaalde dingen op tv te krijgen. Als het definitief nee was geweest, was dit project wellicht nooit bekend geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind deze serie wel een leuke afsluiting van alle B&A series en zeker voor kleine kinderen de moeite waard.

Je moet het ook niet echt als een serie zien maar gewoon als zoiets als Op Stap met Bassie en Adriaan enzo.

Het heeft Adriaan trouwens wel moeite gekost om dit brilliante idee van hem er door heen te krijgen, de Tros wilde er oorspronkelijk niks van weten, maar kwam daar snel van terug toen het een succes bleek te zijn.

Het is te overduidelijk voor kinderen, ik denk dat dat mijn probleem is.

Die bloes is trouwens overal oversized, dus een nieuwe omdat ie aangekomen is, lijkt me niet :N Het enige dat ik kan bedenken is dat ze het in Amerika zo vaak warm zouden hebben, dat hij een wat luchtiger stof heeft gekozen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is te overduidelijk voor kinderen, ik denk dat dat mijn probleem is.

Die bloes is trouwens overal oversized, dus een nieuwe omdat ie aangekomen is, lijkt me niet :N Het enige dat ik kan bedenken is dat ze het in Amerika zo vaak warm zouden hebben, dat hij een wat luchtiger stof heeft gekozen.

Dat van die blouse klopt denk ik, ik heb ook de indruk dat er allemaal gaatjes inzitten.

Ze hebben wat geleerd van Griekenland denk ik, maar ik vraag me af, moet Bassie het niet vreselijk warm hebben gehad of hebben ze de Verzonken Stad opgenomen in de tijd van het jaar dat het wat koeler was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat van die blouse klopt denk ik, ik heb ook de indruk dat er allemaal gaatjes inzitten.

Ze hebben wat geleerd van Griekenland denk ik, maar ik vraag me af, moet Bassie het niet vreselijk warm hebben gehad of hebben ze de Verzonken Stad opgenomen in de tijd van het jaar dat het wat koeler was.

waarom juist bassie??

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...