Jump to content

Retro gamedag Schagen 2019 - 17 november 2019

Recommended Posts

• Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

37 minuten geleden, samba-boy zei:

Als ik kom wil ik wel de hele dag retrogames showcasen. {|O-)

Sowieso: is er animo voor een Nederlandstalige gamestreamer, die helemaal hysterisch in de weer gaat met retrogames? Een beetje 'Dashie' meets SNES? _O- 

Die hadden we 2 jaar geleden al, ik daag je uit om het beter te doen.

• 1 month later...

We gaan ook een kleine contest organiseren, door middel van een game die we daar gaan spelen.

Iedereen mag de hele dag oefenen

Om wat ik nu inschat 15:00 uur starten we de competitie, iedereen heeft 2 pogingen

De hoogste score die daar wordt behaald wordt beloond met een award op het forum

Op 21-10-2019 at 22:57, djkoelkast zei:

We gaan ook een kleine contest organiseren, door middel van een game die we daar gaan spelen.

Iedereen mag de hele dag oefenen

Om wat ik nu inschat 15:00 uur starten we de competitie, iedereen heeft 2 pogingen

De hoogste score die daar wordt behaald wordt beloond met een award op het forum

Leuk idee, wil je hiervoor de beamer en het projectiescherm gebruiken?

1 uur geleden, Vance zei:

Leuk idee, wil je hiervoor de beamer en het projectiescherm gebruiken?

Nee, deze kan wel op een monitor. Ik ben nog aan het nadenken welk systeem ik voor de beamer meeneem.

Als het lukt nemen we dit jaar 2 pc's mee die onderling verbonden zijn, een microlanparty met 2 pc's :P Dan kan er Worms World Party en Re-Volt tegen elkaar worden gespeeld, elk op aparte pc's.

En voor Worms World Party kun je je eigen team aanmaken, om wat tijd te besparen (en ook om te testen) wil ik graag van jullie wat teams hebben.

Ik heb hier voor nodig:

Naam van het team

De namen van je 8 worms

Het taal van je team (hier kun je de talen zien: https://worms.fandom.com/wiki/Speech )

Schagen, wow dat is wel een eind als je van rondom Dordrecht moet komen. Als ik het goed begrijp is het gewoon klooien met oude computers? (Sounds good)

Zit even te denken wat ik mee kan nemen. Ik heb alle Japanse versies van de NES incl light gun, SNES, Mega Drive en PC Engine. Misschien dat de PC Engine interessant is mee te nemen? Wat ook zou kunnen is de Philips Videopac, nadeel is dat bijna alle spellen daarvan alleen leuk te spelen zijn met 2 spelers.

En dan is er nog mijn favoriet de ZX Spectrum 128k toastrack. 

Mmmm even over nadenken.

• 2 weeks later...

Dan neem ik de PC Engine mee. En misschien de andere Japanse consoles ook in de achterbak.

Hoe gaat dat in zijn werk? Is er gewoon een plekje beschikbaar als ik aan kom? Moet ik dan vroeg zijn? Of moet ik een plekje reserveren?

En hoe herken ik de retroforummers?

1 uur terug, Bananensap zei:

Dan neem ik de PC Engine mee. En misschien de andere Japanse consoles ook in de achterbak.

Hoe gaat dat in zijn werk? Is er gewoon een plekje beschikbaar als ik aan kom? Moet ik dan vroeg zijn? Of moet ik een plekje reserveren?

En hoe herken ik de retroforummers?

Hoi,

Leuk dat je ook komt. Wij beginnen om 9:30 uur met de opbouw. Er zijn tafels beschikbaar waarop je de computers kan neerzetten, dat komt helemaal goed. Reserveren is niet nodig/is bij deze gedaan.

2 hours ago, djkoelkast said:

Voor wie RM zoekt: die herken je meteen.

Hij bestaat uit cellen en rijen en je kunt hem meestal vinden op =SUM(D1:OFFSET(E39:F43))

Of trek je je shirt aan?

image.png.fc4a89a8eecc7fe3f6b9fae54eab424e.png

Goed, dat wordt dus geen ruitjes overhemd 🤪.

Maar we kunnen ook vragen aan Excel wie er een nerd is natuurlijk...

=ALS(D1="djkoelkast";nerd;weirdo).

Overigens, als je djkoelkast wilt vinden hoef je alleen maar te zoeken naar iemand met een balk voor zijn ogen 😋.