Hinse 9 april gepost Share 9 april gepost Ja het viel mij laatst ook al op dat ze bij Pebble AI hebben toegepast. Over het algemeen is het vrij matig gelukt, met name de randen van gezichten zijn veel te scherp gemaakt. Ergens wel begrijpelijk dat ze zoiets proberen, want B&A op een 75 inch OLED tv ziet er natuurlijk gewoon niet uit, maar tegelijkertijd denk ik dat ze beter met AI-bewerkingen kunnen wachten tot het er wel fatsoenlijk uit ziet. En leuke poging die poging van Thema Zenuwachtig Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 9 april gepost Share 9 april gepost Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik die Pebble remasters een stuk prettiger vind ogen dan de series zoals ze op RTL worden uitgezonden Als dit als Blu-Ray zou worden verkocht, zou ik ze dag 1 gelijk kopen. Maar natuurlijk zou ik liever zien dat de filmrollen opnieuw zouden worden ingescand en opgepoetst voor een mooie 4K remaster. Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren voor een kinderserie. @Hinse Bedankt!! Ik ben blij dat het gewaardeerd wordt, want ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat muziekje zo waardeert als ik dat doe Ook is het muziekje een stuk minder complex dan bijvoorbeeld het Thema Amerika van Klaris. @samba-boy Ja, ik ook. Ik vermoed dat ze met een algoritme zoeken naar recent geüploade content met "Bassie & Adriaan" in de naam, en het min of meer automatisch gebeurt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 12 april gepost Share 12 april gepost (aangepast) Excuses voor deze dubbelpost, maar ik kon mijn eerdere bericht niet meer aanpassen. Voor mij een groot "WTF" moment, de realisatie dat er eigenlijk twee versies van Klaris' Thema Zenuwachtig zijn. De vaak gebruikte versie uit de Reis vol Verrassingen en de minimalistische versie die gebruikt wordt in de Verdwenen Trosster en Kindernet nabewerking van de Plaaggeest. Met deze kennis heb ik nu beide versies compleet kunnen krijgen, inclusief hun eigen unieke loop-points en breaks. Dit laatste maakt een enorm verschil in de illusie dat ze minder eentonig klinken dan ze zijn. Hoor bijvoorbeeld Thema Zenuwachtig 1 rond 0:30 en Thema Zenuwachtig 2 rond 0:20. Beide versies staan in dit Google Drive mapje, waar ik voortaan muziekjes zal plaatsen. Ook staat er een backupje van "toem toem toem tie tie tie" en het van YouTube verwijderde Thema Amerika, daar "CTM Music", de rechthebbende van de liedjes (En dus niet van de achtergrondmuziek, laat staan de Klarismuziek) van Bassie & Adriaan, blijkbaar op oorlogspad is aldaar. Thema Amerika staat nu op de planning om te perfectioneren. Nog veel meer zal volgen. Ik zal me echter wel beperken tot de unieke Klaris achtergrondmuziek. Dus instrumentale versies van Jimmy*, Geronimo of Caribisch Carnaval en dat soort nummers zal ik nooit opnemen, aangezien B&A de rechthebbende zijn over deze muziek, ongeacht arrangeur. * Op de videoband "Bassie & Adriaan Op Zoek in het Wilde Westen" speelt de instrumentale Jimmy op het rechter kanaal, terwijl op het linker kanaal de dialoog speelt. Een halve minuut lang. Dus mocht iemand het voor zichzelf willen opnemen, veel plezier Wat je spoedig kan verwachten op die Google Drive map: - De wave files die geloopt zijn om de nummers te mixen (13 april) - De stems (samples) die ik heb opgenomen en geknipt (Open-Source B&A muziek projectjes, waarom ook niet * ) (14 april) - Audacity project file van Thema Zenuwachtig 1 (15 april) - Audacity project file van Thema Zenuwachtig 2 (16 april) - Clean-klinkende door mijzelf nagespeelde MIDI van Thema Zenuwachtig 1 (MP3 Opname met Roland SC-55 geluidsbank) (17 april) - Clean-klinkende door mijzelf nagespeelde MIDI van Thema Zenuwachtig 2 (MP3 Opname met Roland SC-55 geluidsbank) (18 april) - Clean-klinkende door mijzelf nagespeelde MIDI van Thema Zenuwachtig 1 (General Midi file) (19 april) - Clean-klinkende door mijzelf nagespeelde MIDI van Thema Zenuwachtig 2 (General Midi file) (20 april) - Verbeterde Thema Amerika (21 april) - Totaal nieuwe reconstructie van "toem toem toem tie tie tie" (22 april) * Ik ben voornemens voortaan dit soort dingen altijd te delen voor de geïnteresseerden. Enerzijds wellicht een interessant kijkje achter de schermen, maar het wordt nog leuker als anderen ook een poging willen wagen verbeteringen aan te brengen. En hoe dan ook is het in elk geval gearchiveerd. 12 april aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kevin81 21 mei gepost Share 21 mei gepost (aangepast) Quote Film over Bassie en Adriaan in het Streekmuseum Jan Anderson, Vlaardingen verboden VLAARDINGEN - Zaterdagmorgen 18 mei ontving Streekmuseum Jan Anderson het bericht dat de door hun aangekondigde film over Bassie en Adriaan niet mag vertoond. De film - die enkele maanden geleden, door het streekmuseum is opgenomen - mag op last van de ‘Mountain Road Entertainment Group’ niet aan het publiek worden getoond. Niet alleen moet de film in het blik blijven, ook is het streekmuseum eraan gehouden dit bericht via publicaties duidelijk te maken. Wel is nog het materiaal (een eigen verzameling) van het duo vanaf 1960 te zien in enkele vitrines en zal nog tot eind augustus worden tentoongesteld. Nu wordt een film over Vlaardingse klederdracht gedraaid. Hierin zullen denkelijk de kostuums van B&A niet voorkomen. Bron: De Vlaardinger Wat er ook gebeurt... 21 mei aangepast door kevin81 (formattering) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 21 mei gepost Share 21 mei gepost (aangepast) Ik begreep bovenstaande niet zo goed, dus ik heb even wat meer artikelen opgezocht. Uit een AD artikel: ,,Het museum heeft de documentaire zelf opgenomen van een televisie en wilde deze vervolgens uitzenden", aldus Sjef Scholte, de manager van het duo. ,,Dat kan niet. De rechten voor deze documentaire liggen bij andere partijen. Bassie en Adriaan zouden in de problemen kunnen komen als het museum de beelden wel in het openbaar zou laten zien.” Ah. Uit het artikel dat kevin81 plaatste maakte ik op dat het hier ging om eigen materiaal van dat museum, maar ze hebben dus gewoon letterlijk Een Schat aan Herinneringen opgenomen Ik keek laatst trouwens de aflevering in Spanje van de Europa-serie, en hoorde daar een paar keer een spannend gitaarstukje als B100 in de koelcel opgesloten zit, en het beeld overschakelt naar de Baron, die met hem telefoneert. Deze was volgens mij nog niet bekend, maar ik vermoedde direct dat deze van dezelfde plaat kwam als het muziekje in de sinaasappelfabriek. En inderdaad! Hier is hij. Het gaat om ongeveer de eerste 10 seconden, die je steeds hoort als de Baron in beeld is: https://youtu.be/wd-gTlmZiLw?si=7mCuKYzRvLZv-RR4 El Fuego dus, van het album Around the World in 80 minutes deel 3 van KPM Music. 21 mei aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 22 mei gepost Share 22 mei gepost Op 21-5-2024 om 15:24, Deemster zei: Uit een AD artikel: ,,Het museum heeft de documentaire zelf opgenomen van een televisie en wilde deze vervolgens uitzenden", aldus Sjef Scholte, de manager van het duo. ,,Dat kan niet. De rechten voor deze documentaire liggen bij andere partijen. Bassie en Adriaan zouden in de problemen kunnen komen als het museum de beelden wel in het openbaar zou laten zien.” Ah. Uit het artikel dat kevin81 plaatste maakte ik op dat het hier ging om eigen materiaal van dat museum, maar ze hebben dus gewoon letterlijk Een Schat aan Herinneringen opgenomen Ik las dit ook, ik ging helemaal stuk Leven we nu al echt in een tijd, in een generatie dat Jan Doedels TV-opnames in openbare kring gaan vertonen en denken dat dat zomaar kan? Begrijp me niet verkeerd, B&A (en hun rechthebbenden/licentiebeheerders) zijn qua rechten altijd een drama, maar hier hebben ze gewoon volledig gelijk. Wat dom. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 22 mei gepost Share 22 mei gepost Helemaal zélf opgenomen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 mei gepost Share 22 mei gepost 2 uur geleden, Spiny Norman zei: Helemaal zélf opgenomen. Knap dat een museum dat zelf kan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 23 mei gepost Share 23 mei gepost 12 hours ago, djkoelkast said: Knap dat een museum dat zelf kan Ja... Daarom vermoed ik dus zelf, dat Handige Harrie erachter zit. Echt een klus voor hem. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kevin81 23 mei gepost Share 23 mei gepost Op 21-5-2024 om 15:24, Deemster zei: Ik begreep bovenstaande niet zo goed, dus ik heb even wat meer artikelen opgezocht. Uit een AD artikel: ,,Het museum heeft de documentaire zelf opgenomen van een televisie en wilde deze vervolgens uitzenden", aldus Sjef Scholte, de manager van het duo. ,,Dat kan niet. De rechten voor deze documentaire liggen bij andere partijen. Bassie en Adriaan zouden in de problemen kunnen komen als het museum de beelden wel in het openbaar zou laten zien.” Ah. Uit het artikel dat kevin81 plaatste maakte ik op dat het hier ging om eigen materiaal van dat museum, maar ze hebben dus gewoon letterlijk Een Schat aan Herinneringen opgenomen Zo, drommels, daar ben ik dus met open ogen ingetuind. En dan ook gewoon het artikel zo schrijven alsof het om uniek materiaal gaat. Hele dikke -1 voor het museum en dank voor de duiding! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 3 juni gepost Share 3 juni gepost (aangepast) Wat gebeurt er als je een Zweedse Synthmuzikant B&A deuntjes als basis laat gebruiken en verder volkomen de gang laat gaan? Ik heb hier het resultaat van deze opdracht. Vind ze erg tof geworden "Nervousness", Geïnspireerd door Aad Klaris: https://youtu.be/ZwagkjadDMU?si=1Dr3_VxAMwNLngVg "Threatening Bells", Geïnspireerd door Bert Smorenburg: https://youtu.be/F9lxfZV1P7k?si=oAZXUo2_1HpQSfHB 3 juni aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 7 juni gepost Share 7 juni gepost Ooooooooh dit is gaaf Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 7 juni gepost Share 7 juni gepost Die ene is toch zeker Tubular Bells van Mike Oldfield, ook gebruikt in The Exorcist? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 7 juni gepost Share 7 juni gepost 2 minuten geleden, Spiny Norman zei: Die ene is toch zeker Tubular Bells van Mike Oldfield, ook gebruikt in The Exorcist? Nee. Smorenburg maakte 'Dreigende Bellen' voor de serie, wat daar enigszins op gebaseerd was om als soundalike te dienen. Dit zal weer geïnspireerd zijn op de compositie-knockoff van Smorenburg. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 7 juni gepost Share 7 juni gepost Huh... ik heb altijd geloofd, dat het hetzelfde nummer was. Moet ze dan eens naast elkaar houden... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.