Na aanleiding van een interessant stuk uit het topic van De Kroon.waar we het over de muziek van Smorenburg hadden, vraag ik me af bij welke serie/scene jullie de muziek van Smorenburg het beste vinden passen.
Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Bassie & Adriaan: Bij welke serie past de Smorenburgmuziek het beste
Started by
Giovanni
, 30-12-2011
Gepost 30-12-2011 - 20:21
Gepost 30-12-2011 - 20:39
Haha zoals ik daar al benoemde; de verdwenen kroon!
Gepost 30-12-2011 - 21:44
Gepost 30-12-2011 - 22:16
Geen enkele.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D
Gepost 31-12-2011 - 13:59
Gepost 31-12-2011 - 15:08
Logitech, op 31-12-2011 - 13:59, zei:
Maar als u nou moest kiezen, of blijft u dan bij u antwoord? 
u
Iedereen hier is gewoon jij hoor.
Als ik moest kiezen dan denk ik de laatste serie, maar toch vind ik overal de Klarismuziek en ook de gebruikte tracks van bestaande artiesten veel beter.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
Gepost 31-12-2011 - 19:28
djkoelkast, op 31-12-2011 - 15:08, zei:
u
!
Als ik moest kiezen dan denk ik de laatste serie, maar toch vind ik overal de Klarismuziek en ook de gebruikte tracks van bestaande artiesten veel beter.
vooruit, JIJ dan
hmm ergens ben ik het daarmee wel eens, vind thema amerika van smorenburg geen slechte al heb ik toch liever de klarisversie!
Gepost 01-01-2012 - 13:43
De sfeer in Het Geheim van de Schatkaart en De Verzonken Stad is echt volledig verpest door de nieuwe muziek. De Smorenburg muziek past dan "het beste" bij series als De Verdwenen Kroon en De Reis vol Verrassingen, maar als ik ze dan weer vergelijk met de Klaris versies dan komt het nergens tot zijn recht.
Ik sluit me dus aan bij:
Ik sluit me dus aan bij:
djkoelkast, op 30-12-2011 - 22:16, zei:
Geen enkele.
De Rode Vos
Gepost 01-01-2012 - 16:03
Ikzelf vind dan ook dat zijn muziek het beste bij De Kroon past.
Achtervolging Kroon vind ik persoonlijk wel een goed nummer/fragment.
Achtervolging Kroon vind ik persoonlijk wel een goed nummer/fragment.
Gepost 01-01-2012 - 19:32
Ik noem dan ook maar de Kroon, daar past het toch wel het beste. De schatkaart en de Verzonken stad zijn toch meer 'aangetast' door de muziekverandering. Overigens vind ik dit laatste ook van toepassing op de Luxemburg aflevering van De Geheimzinnige Opdracht.
Post bewerkt door: Joost op: 01-01-2012 - 19:33
V.A.A.A.
Gepost 03-01-2012 - 15:26
Frey, op 01-01-2012 - 13:43, zei:
De sfeer in Het Geheim van de Schatkaart en De Verzonken Stad is echt volledig verpest door de nieuwe muziek. De Smorenburg muziek past dan "het beste" bij series als De Verdwenen Kroon en De Reis vol Verrassingen, maar als ik ze dan weer vergelijk met de Klaris versies dan komt het nergens tot zijn recht.
Ik sluit me dus aan bij:
"Geen enkele."
Ik sluit me dus aan bij:
"Geen enkele."
Joost, op 01-01-2012 - 19:32, zei:
Ik noem dan ook maar de Kroon, daar past het toch wel het beste. De schatkaart en de Verzonken stad zijn toch meer 'aangetast' door de muziekverandering. Overigens vind ik dit laatste ook van toepassing op de Luxemburg aflevering van De Geheimzinnige Opdracht.
Verder zijn er 2 dingen die voor de sfeer zorgen in de Luxemburg-aflevering. Die de épische Operatie Geniaal tot een climax laten komen.
- Child of the Sea
- Magnetic Fields
Zonder die twee muziekjes mis je gewoon het complete gevoel.
Doei
Gepost 03-01-2012 - 21:56
Voor mij ook De Verdwenen Kroon. Er is echter een scene in de professor, daar komen B&A de zee uit wandelen met Robin. Hierachter is de muziek van het Raadselthema gemonteerd. Dat vind ik heel mooi passen.
Gepost 04-01-2012 - 17:08
Ik vind dat Thema indiaan mooi past in de scène waarin Bassie en Adriaan op zoek gaan naar de bewoonde wereld in het geheim van de schatkaart, nadat de boeven hun Jeep gepikt hebben. Verder vind ik thema onder water mooi passen in de scène waarin Bassie en Adriaan de steen met vreemde tekens vinden in de serie: De verzonken stad.
Gepost 05-01-2012 - 14:57
samba-boy, op 03-01-2012 - 15:26, zei:
Verder zijn er 2 dingen die voor de sfeer zorgen in de Luxemburg-aflevering. Die de épische Operatie Geniaal tot een climax laten komen.
- Child of the Sea
- Magnetic Fields
- Child of the Sea
- Magnetic Fields
Child of the Sea viel altijd zo mooi samen met het dreigende toontje van de Baron. Op zich heeft Smorenburg met Dreigende Tubbler een beetje de sfeer nagebootst, maar niets kan toch op tegen Clannad op die plek.
Overigens heb ik het ook nog steeds met de Peru muziek in de Schatkaart. Vooral het naar beneden klimmen na het vinden van het ei, begeleid door 'Continents', was altijd zo prachtig, nu is dat Dreigende Drums, net één van de minste Smorenburgmuziekjes. En ook het vervangen van 'Savane' tijdens het afbranden van het clubgebouw is zo jammer.
V.A.A.A.
Gepost 29-04-2012 - 13:53
Ik vind dat we niet mogen klagen over de muziek veranderingen...
Kijk van de muziek die niet speciaal voor B&A is gemaakt zoals Vangelis , Jean Michel Jarre en Mike Oldfield moet je volgends mij geld voor betalen als je dat op dvd brand ik denk dat daarom ook het meeste verdwenen is en het meeste er nog op staat omdat dat het enigste geluid is die ze nog hadden terwijl ik bij de Huilende Professor wel zie dat Mike Oldfield is toegevoegd bijv in de scene als ze Joris achterna zitten en bassie de draad kapot trapt van het Radiosingaal...
Kijk van de muziek die niet speciaal voor B&A is gemaakt zoals Vangelis , Jean Michel Jarre en Mike Oldfield moet je volgends mij geld voor betalen als je dat op dvd brand ik denk dat daarom ook het meeste verdwenen is en het meeste er nog op staat omdat dat het enigste geluid is die ze nog hadden terwijl ik bij de Huilende Professor wel zie dat Mike Oldfield is toegevoegd bijv in de scene als ze Joris achterna zitten en bassie de draad kapot trapt van het Radiosingaal...
Post bewerkt door: MichaelB op: 29-04-2012 - 14:43
Gepost 29-04-2012 - 14:26
Is dit nu een verkapte 'Kijk mijn beste vriend illegale praktijken uitvoeren'-post? Officieel is het niet uitgebracht en daarom hebben we vijd ik ALLE recht om te klagen. en Videoband geluid syncen op DVD, daar heb ík nou eens een keer scheit aan.
Doei
Gepost 30-04-2012 - 17:53
Ik mis de instrumentale versie van het liedje 'Geronimo' toch wel het meest in 't indianenreservaat.
Log in
Registreer 

Naar boven