randy_roes 7 mei 2010 gestart Share 7 mei 2010 gestart De reeks waarmee het allemaal begon. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 mei 2010 gepost Share 7 mei 2010 gepost Jaaa de stunts natuurlijk! Adriaan op de crossmotor, de handstand op de Euromast, de traploopscène, Bassie met zijn bretels vast aan de vrachtwagen, Adriaan aan de hijskraan. En de slapstickmomenten zoals zeep in de koffie, Bassie die "Jan" omstoot, de spin in Adriaans gympak. In z'n originele vorm, dus zonder de toevoeging van muziek op plekken waar het niet hoort heeft deze serie absoluut een warm plekje verdiend. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 8 mei 2010 gepost Auteur Share 8 mei 2010 gepost Het is inderdaad zeer indrukwekkend wat ze daar allemaal hebben gedaan, zou vandaag gewoon niet meer mogelijk zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 8 mei 2010 gepost Share 8 mei 2010 gepost Ik ben dol op de Klaris nabewerking. In die vorm heb ik deze serie dan ook voor het eerst gezien op de dubbelvideo uit 1996. Ik vind dat Klaris muziekje uit "De Reis vol Verrassingen" dat ze gekozen hebben als "Thema Plaaggeest" echt geweldig gekozen. De beste scènes vind ik die met de Schandebakker. "Het is een schande!" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 8 mei 2010 gepost Share 8 mei 2010 gepost (aangepast) Zeker een favoriet van me. Met name de vrachtwagen/brommer achtervolging en de stadsgehoorzaal zijn favoriete momenten van me. Maar toch blijf ik maar denken over die eindscene, hoe abrupt wil je iets afbreken :') 8 mei 2010 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 8 mei 2010 gepost Share 8 mei 2010 gepost Is "schandebakker" trouwens officieel? Of hebben wij dat zelf bedacht? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 mei 2010 gepost Share 8 mei 2010 gepost Is "schandebakker" trouwens officieel? Of hebben wij dat zelf bedacht? Bassie zegt minstens één keer "die schandebakker", later als ze er over napraten geloof ik. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 17 mei 2010 gepost Share 17 mei 2010 gepost Is "schandebakker" trouwens officieel? Of hebben wij dat zelf bedacht? Inderdaad, als ze hem weer tegenkomen bij het restaurant waar ze even werken (Hebt u kikkerbilletjes? :') ) Ik heb deze serie van de week weer eens bekeken (na een jaar of 5) en er vallen een paar dingen toch wel op. - Het acteerniveau is bij vlagen echt bedroevend, vooral van de bijrollen en dan met name kinderen. - De boeven die later komen zijn toch wel erg belangrijk, dit plaaggeest gedoe blijft vaag, want alleen de lach maakt hem 'eng'. Verder haalt hij vooral grapjes uit (die wel wat lullig zijn voor zijn slachtoffers) maar echt iets evils haalt hij niet uit. Hij wil Bassie en Adriaan niet uit de weg ruimen of zo. Er was nog wel meer dat me te binnen schoot toen ik aan het kijken was, maar ik was te lui om het op te schrijven, ik kom er misschien nog wel op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 17 mei 2010 gepost Share 17 mei 2010 gepost - De boeven die later komen zijn toch wel erg belangrijk, dit plaaggeest gedoe blijft vaag, want alleen de lach maakt hem 'eng'. Verder haalt hij vooral grapjes uit (die wel wat lullig zijn voor zijn slachtoffers) maar echt iets evils haalt hij niet uit. Hij wil Bassie en Adriaan niet uit de weg ruimen of zo. Het blijft natuurlijk zo dat die hele Plaaggeest niet door Aad bedacht is. Dat verklaart ook al wel een hoop. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 18 mei 2010 gepost Share 18 mei 2010 gepost (aangepast) Door wie is de Plaaggeest dan eigenlijk wel bedacht, Bassie? 18 mei 2010 aangepast door Sam Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 mei 2010 gepost Share 18 mei 2010 gepost Hij is met een lichtelijk gedwongen reden verzonnen, omdat de TROS de aflevering zonder badguy wat saai vond. Maar wie hem uiteindelijk verzonnen heeft, geen idee. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 19 mei 2010 gepost Share 19 mei 2010 gepost Aad en Bas hebben inderdaad nooit verteld wie de scenarioschrijver is die door de TROS op de serie werd gezet. We weten alleen maar dàt die schrijver er was, en dat hij wel meer scènes bedacht heeft die Aad en Bas niet zo zagen zitten, waaronder "Bassie wordt in een badkuip weggevaren". Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 19 mei 2010 gepost Share 19 mei 2010 gepost Meesterlijke scène met Adriaan en de Plaaggeest in de slotaflevering. De achtervolging over de daken en uiteindelijk de ladder tegen de muur! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sybren 2 juni 2010 gepost Share 2 juni 2010 gepost Dit was zo geweldig, ik was echt bang voor die plaaggeest! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 14 juli 2010 gepost Share 14 juli 2010 gepost Misschien is dit niet de spannendste serie, hij is wel bijzonder en uniek in een aantal opzichten. De hele sfeer is rebels, vooral Bassie die als clown instabiel in de grote mensen wereld staat en vaak moet opboksen tegen de heersende mores. Hij trekt Adriaan hier vaak in mee, in latere series is Adriaan toch een stabieler tegenwicht die Bassie als een soort grote broer uit de problemen haalt en houdt, zonder eraan deel te nemen. Bijvoorbeeld Adriaan die ook zelf wegrent voor de Schandebakker is in latere series nauwelijks meer voor te stellen Verder merk je dat ze bepaalde dingen toch nog wel aan het aftasten waren, bepaalde dingen zijn gebleven, zoals opmerkingen (altijd blijven lachen, slagroomtaart, alles is voor Bassie), maar bepaalde dingen komen hier alleen in voor, zoals Adriaan die op zijn kop gaat staan op een goed idee te krijgen of de uitspraak van Bassie tov Adriaan 'wat goed zeg, jij weet ook overal raad op!'). Ook kan Adriaan zich in deze serie flink opwinden over fouten van Bassie, soms zelfs tot op het driftige af. In latere series is Adriaan een stuk kalmer en gemoedelijker en stelt hij Bassie eerder gerust dan dat ie hem afbrand. Maar de allergrootste charme vind ik nog wel de eenvoud van de serie, niks geen boevenscenes langs tropische stranden, grootse locaties, gewoon een beetje rondtrekken in eigen land. De scene waar het lied "Bassie als toreador" werd gezongen, gewoon simpelweg in een koeienstal of die achtervolging van de Plaaggeest in de portiek van een flat, simpel, eenvoudig, vermakend en doeltreffend. Een mooi begin van de reeks Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 17 augustus 2010 gepost Share 17 augustus 2010 gepost Deze serie is niet mijn favoriet maar ik heb er ook geen hekel aan. Het was denk nog even zoeken hoe je persies bassie en Adriaan moesten spelen want een serie later speelde ze al een stuk beter. De plaaggeest en douwe (Spelling) kon je snel herkennen dat zei dezelfde persoon waren alleen als kind let je daar niet op en boeit het je niet. Een leuke serie die ik graag terug kijk maar niet mijn grote favoriet. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 augustus 2010 gepost Share 17 augustus 2010 gepost Welkom hier! Even een opmerking over je avatar: omdat deze hier niet gehost wordt wordt deze toegestaan. Er mag namelijk niets van B&A hier gehost worden, om gezeur te voorkomen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
BenAlover16 5 december 2011 gepost Share 5 december 2011 gepost Hallo ben nieuw hier Ik vind de Plaaggeest een leuke serie het is niet 1 van mijn favorieten maar ik vind die stunt op de euromast echt goed gedaan door Adriaan en dat hij helemaal niet trilde van angst en het gewoon deed ik vond Bassie vooral leuk bij de bakker als hij de vrouw wil helpen( Vies zakmesje maar daar schil ik altijd mijn aardappelen mee) het blijft wel een leuke serie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 december 2011 gepost Share 6 december 2011 gepost Welkom! Punten en komma's in je zinnen gebruiken maakt het wel wat meer leesbaar allemaal, zie het als een tip Quote Link naar bericht Delen op andere sites
De Baron 8 december 2011 gepost Share 8 december 2011 gepost De plaaggeest is niet een van mijn favorieten. Maar ik vind 'm wel leuk om te kijken. De laatste aflevering met de circusvoorstelling erin, vind ik een beetje langdradig. Maar voor de rest vind ik het best een goede serie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Rick 11 december 2011 gepost Share 11 december 2011 gepost haha, misschien raar zeggen maar toen ik een jaar of 6 was vond ik de mooiste serie die er was... ik ben eigenlijk nooit bang geweest voor de plaaggeest vond hem alleen maar spannend. vroeger kon ik nooit de plaaggeest op video vinden en toen kwam ik de dubbel box in de bart smit tegen.. stiekem nu nog steeds de plaaggeest de beste film en er zitten ook de leukste liedjes in. ook al is de muziek van de huilende professor ook mooi. en terwijl ik daar vroeger geen fan van was ik vond het vroeger alleen maar een apparte kerel die proffessor chagrijn daar was ik eerder bang voor dan de plaaggeest hahaha Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Giovanni 24 december 2011 gepost Share 24 december 2011 gepost Hallo, Ik ben ook nieuw hier, weet iemand misschien wat het originele einde was van de Plaaggeest? Deze heb ik namelijk nog nooit gezien. Groetjes, Giovanni Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 24 december 2011 gepost Share 24 december 2011 gepost Hallo, Ik ben ook nieuw hier, weet iemand misschien wat het originele einde was van de Plaaggeest? Deze heb ik namelijk nog nooit gezien. Groetjes, Giovanni Hoi Giovanni, Welkom op het RetroForum, altijd gezellig, nieuwe users! Stel je even voor in het voorsteltopic. Met betreffende je vraag, ik zou er geen antwoord op kunnen geven, maar er zweven hier genoeg die-hard B&A fans rond, die je daar graag een antwoord op willen geven, dus nog even geduld Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Giovanni 24 december 2011 gepost Share 24 december 2011 gepost Hoi, Bedankt voor de tip, ik vond dit voorsteltopic namelijk niet :-) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 24 december 2011 gepost Share 24 december 2011 gepost Mooie vraag Het originele einde is enkel en alleen uitgebracht op de Video Media-uitgave uit begin jaren '80, en uitgezonden in de allereerste uitzendingen bij de TROS. Na het 'Eind goed, al goed!' (Check de DVD, waar ineens heel abrupt de eindleader in beeld komt), bleek origineel dat Bassie redelijk verdrietig werd, omdat hij nu niet meer zijn vriendjes en vriendinnetjes kon zien. Adriaan stelde hem gerust dat ze in het nieuwe seizoen weer nieuwe avonturen met hen zou beleven, waarop Bassie de reeks besluit; "Ja hoi hoi, kom op Adriaan, op naar het nieuwe avontuur!", ze uit beeld lopen en de eindtune wordt ingezet. Best knullig, maar dat was de hele sfeer van die eerste reeks wel Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Giovanni 24 december 2011 gepost Share 24 december 2011 gepost Hartstikke bedankt! Ik vroeg me dit namelijk al een hele tijd af. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 24 december 2011 gepost Share 24 december 2011 gepost Inderdaad, die heeft een tijdje op youtube gestaan, maar je kent de van toors waarscheinlijk wel met hun rechtenclaims Vond het niet 'n heel intressant einde, alleen het idee dat ze daar nog zeiden:"op naar de nieuwe avonturen van bassie&adriaan" vond ik ergens wel wat hebben, kun je wel aan merken dat het gewoon aardig oud is! Velen zullen nu misschien denken van, waar heeft die het over, maar dat is wat ik ervan vind haha! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 25 december 2011 gepost Share 25 december 2011 gepost Inderdaad, die heeft een tijdje op youtube gestaan, maar je kent de van toors waarscheinlijk wel met hun rechtenclaims Vond het niet 'n heel intressant einde, alleen het idee dat ze daar nog zeiden:"op naar de nieuwe avonturen van bassie&adriaan" vond ik ergens wel wat hebben, kun je wel aan merken dat het gewoon aardig oud is! Velen zullen nu misschien denken van, waar heeft die het over, maar dat is wat ik ervan vind haha! Ja pas heel recentelijk werd het door de beruchte JennoH op YouTube gezet... Ik wist het al sinds 2005 ongeveer, toen ene Matthijs (die toen als een van de weinigen de videomediatapes had) er over vertelde. Overigens, er schijnen 2 versies te zijn uitgebracht van Bassie & Adriaan op videomedia in het VHS-formaat. Sowieso zijn er ook die VCR-blokbanden, maar ik herinner me twee verschillende covers... Misschien weet iemand anders waar ik het over heb? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 26 december 2011 gepost Share 26 december 2011 gepost Ja pas heel recentelijk werd het door de beruchte JennoH op YouTube gezet... Ik wist het al sinds 2005 ongeveer, toen ene Matthijs (die toen als een van de weinigen de videomediatapes had) er over vertelde. Overigens, er schijnen 2 versies te zijn uitgebracht van Bassie & Adriaan op videomedia in het VHS-formaat. Sowieso zijn er ook die VCR-blokbanden, maar ik herinner me twee verschillende covers... Misschien weet iemand anders waar ik het over heb? bedoel je de covers waar o.a. bassie met 2 kleine jongentjes op de foto staat met rechtsonderin een getal (volgens mij een 3)? of zit ik nou al bij de penta uitgaven? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 26 december 2011 gepost Share 26 december 2011 gepost bedoel je de covers waar o.a. bassie met 2 kleine jongentjes op de foto staat met rechtsonderin een getal (volgens mij een 3)? of zit ik nou al bij de penta uitgaven? Nee, dát zijn de Video Media uitgaven, inderdaad. Ik herinner me een uitgave met die foto met heel ouderwetse letters (Bassie en Adriaan, geschreven in de stijl van de originele afleveringstitels (Voor als je de verloren aflevering 7 van de sleutel nog voor de geest kan halen)) èn een uitgave met een heel futuristisch lettertype en andere vormgeving. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 26 december 2011 gepost Share 26 december 2011 gepost Nee, dát zijn de Video Media uitgaven, inderdaad. Ik herinner me een uitgave met die foto met heel ouderwetse letters (Bassie en Adriaan, geschreven in de stijl van de originele afleveringstitels (Voor als je de verloren aflevering 7 van de sleutel nog voor de geest kan halen)) èn een uitgave met een heel futuristisch lettertype en andere vormgeving. heb net even de intro van aflevering 7 bekeken en inderdaad, die letters stonden op die Video Media uitgave. Hierop staat bassie met die 2 jongetjes & voor zover ik weet staan die letters op & is de rest van de hoes zwart. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 26 december 2011 gepost Share 26 december 2011 gepost (aangepast) heb net even de intro van aflevering 7 bekeken en inderdaad, die letters stonden op die Video Media uitgave. Hierop staat bassie met die 2 jongetjes & voor zover ik weet staan die letters op & is de rest van de hoes zwart. Geel, toch? In ieder geval, ik heb hier dus de nieuwere (Wel héél extreem gezien:')) uitgave: (Niet mijn verzameling maar de uniekere dingen van JennoH) 26 december 2011 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 27 december 2011 gepost Share 27 december 2011 gepost Geel, toch? In ieder geval, ik heb hier dus de nieuwere (Wel héél extreem gezien:')) uitgave: (Niet mijn verzameling maar de uniekere dingen van JennoH) Ja die foto van bassie bedoelde ik! (: en die 2 nederlandse strepen over de hoes heen zegt me ook iets, maar ik dacht toch echt dat de rest van de cover zwart was! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 7 januari 2012 gepost Share 7 januari 2012 gepost Hebbes, de (weliswaar gecropte maar toch) eerste uitgave van die band: Hier zat een kader omheen. En dat was dus de video media band. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 8 januari 2012 gepost Share 8 januari 2012 gepost Hebbes, de (weliswaar gecropte maar toch) eerste uitgave van die band: [afbeelding] Hier zat een kader omheen. En dat was dus de video media band. Inderdaad, kwam hem laatst tegen op de site van bassie als ik het goed heb! die foto bedoelde ik inderdaad ja! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Omroepersnl 3 augustus 2012 gepost Share 3 augustus 2012 gepost (aangepast) De eerste uitzending was te zien op dinsdag 10 januari 1978. Om 19.04 uur tot 19.30 uur. Maar dit was onder de titel 'De avonturen van Bassie en Adriaan'. We mogen hopen dat iemand destijds op videorecorder de originele serie heeft opgenomen. In 1978 kwam de eerste videoband ook al op markt van Bassie en Adriaan, in vierkante VCR-blokbanden. 3 augustus 2012 aangepast door Omroepersnl Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 3 augustus 2012 gepost Share 3 augustus 2012 gepost De eerste uitzending was te zien op dinsdag 10 januari 1978. Om 19.04 uur tot 19.30 uur. Maar dit was onder de titel 'De avonturen van Bassie en Adriaan'. We mogen hopen dat iemand destijds op videorecorder de originele serie heeft opgenomen. In 1978 kwam de eerste videoband ook al op markt van Bassie en Adriaan, in vierkante VCR-blokbanden. Klopt, heb je destijds verteld ja. Weet je inmiddels al of die uitgave op de blokbanden nu voor de consument bestemd waren om te kopen, of enkel om te huren of iets dergelijks? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Omroepersnl 3 augustus 2012 gepost Share 3 augustus 2012 gepost Er zijn 3 delen uitgebracht van Bassie en Adriaan I, II & III. Speelduur is 70 minuten. Ik kom er niet achter of het koop- of huurvideo was...volgens mij allebei. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 3 augustus 2012 gepost Share 3 augustus 2012 gepost Er zijn 3 delen uitgebracht van Bassie en Adriaan I, II & III. Speelduur is 70 minuten. Ik kom er niet achter of het koop- of huurvideo was...volgens mij allebei. Ik heb destijds gelezen in een oude advertentie dat er programma's te huur werden aangeboden... Misschien was dat het? Ah, hier: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Omroepersnl 4 augustus 2012 gepost Share 4 augustus 2012 gepost Overigens kwam er een LP uit met 16 liedjes met de muziek van Rinus van Galen vóór de eerste serie op de televisie was te zien. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 4 augustus 2012 gepost Share 4 augustus 2012 gepost Overigens kwam er een LP uit met 16 liedjes met de muziek van Rinus van Galen vóór de eerste serie op de televisie was te zien. 18 toch? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
De Baron 17 augustus 2012 gepost Share 17 augustus 2012 gepost Ja, het zijn 18 liedjes Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 30 oktober 2014 gepost Share 30 oktober 2014 gepost Is "schandebakker" trouwens officieel? Of hebben wij dat zelf bedacht? Zo heet hij overal volgens mij... Â een beetje rare naam, als het mij vraagt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 31 oktober 2014 gepost Share 31 oktober 2014 gepost Aad en Bas hebben inderdaad nooit verteld wie de scenarioschrijver is die door de TROS op de serie werd gezet. We weten alleen maar dàt die schrijver er was, en dat hij wel meer scènes bedacht heeft die Aad en Bas niet zo zagen zitten, waaronder "Bassie wordt in een badkuip weggevaren". Misschien dat Jaap Stobbe hier destijds eveneens een redelijk grote vinger in de pap bleek te hebben? Kan verklaren waarom Aad en Bas nowadays niet zo heel erg veel goeds meer over hem te vermelden hebben.  Ik blijf me verbazen over het feit dat de originele rollen van (een deel van) deze serie gewoon zoekgeraakt/niet bewaard zijn. Heb jaren geleden gehoord dat de originele filmrollen niet bewaard zijn en van een kopie de banden en DVD's werden getrokken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 22 november 2014 gepost Share 22 november 2014 gepost Misschien dat Jaap Stobbe hier destijds eveneens een redelijk grote vinger in de pap bleek te hebben? Kan verklaren waarom Aad en Bas nowadays niet zo heel erg veel goeds meer over hem te vermelden hebben.  Ik blijf me verbazen over het feit dat de originele rollen van (een deel van) deze serie gewoon zoekgeraakt/niet bewaard zijn. Heb jaren geleden gehoord dat de originele filmrollen niet bewaard zijn en van een kopie de banden en DVD's werden getrokken Bassie zei in dit interview: https://www.youtube.com/watch?v=KTi7U-nR_k0 dat ene ''Joop'' de Plaaggeest had bedacht. Ik heb geen idee of hij daarmee Joop Van De Ende mee bedoelt, maar ik denk het niet. Vind het trouwens wel raar dat Bassie & Adriaan altijd zo geheimzinnig over de bedenker van de Plaaggeest. Proberen ze diegene beschermen of zo? En zo ja waarom? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 29 november 2014 gepost Share 29 november 2014 gepost Inderdaad, als ze hem weer tegenkomen bij het restaurant waar ze even werken (Hebt u kikkerbilletjes? ) Ik heb deze serie van de week weer eens bekeken (na een jaar of 5) en er vallen een paar dingen toch wel op. - Het acteerniveau is bij vlagen echt bedroevend, vooral van de bijrollen en dan met name kinderen. - De boeven die later komen zijn toch wel erg belangrijk, dit plaaggeest gedoe blijft vaag, want alleen de lach maakt hem 'eng'. Verder haalt hij vooral grapjes uit (die wel wat lullig zijn voor zijn slachtoffers) maar echt iets evils haalt hij niet uit. Hij wil Bassie en Adriaan niet uit de weg ruimen of zo. Er was nog wel meer dat me te binnen schoot toen ik aan het kijken was, maar ik was te lui om het op te schrijven, ik kom er misschien nog wel op. Ik vind het acteerniveau toch wel meevallen... Okee zeker Bassie & Adriaan waren toch (nog) geen goede acteurs, maar zeker Jaap Stobbeh Joris Sirag (De Schandebakker) vind ik toch goede acteurs. Maar het lijkt me dat de acteerkwaliteiten voor een kinderprogramma toch wel genoeg zijn, zeker wel voor de eerste serie. Maar dat jij het slecht geacteerd vind, kan ook wel liggen aan dat als je iets nostalgisch terug kijkt het altijd wel een beetje tegenvalt, omdat je als kind daar niet zo oplet... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 29 november 2014 gepost Share 29 november 2014 gepost Misschien dat Jaap Stobbe hier destijds eveneens een redelijk grote vinger in de pap bleek te hebben? Kan verklaren waarom Aad en Bas nowadays niet zo heel erg veel goeds meer over hem te vermelden hebben.  Ik blijf me verbazen over het feit dat de originele rollen van (een deel van) deze serie gewoon zoekgeraakt/niet bewaard zijn. Heb jaren geleden gehoord dat de originele filmrollen niet bewaard zijn en van een kopie de banden en DVD's werden getrokken Ik denk zelf wel, dat Jaap Stobbe zélf de Plaaggeest heeft bedacht heeft... Daar is hij wel gek genoeg voor ,volgens mij.  Dat zou verklaren dat de broers Van Toor Jaap Stobbe niet echt mogen. Bas en Aad hebben de Plaaggeest altijd een grote fout beschouwd, zelfs toen ze al bezig waren met de serie.  En van die banden: misschien probeerde Bas en Aad de serie te vernietigen of hebben ze de banden een beetje verwaarloosd (Net als de droomwereldscene in Japan uit ''Het geheim van de sleutel''), misschien was er wel opzet in het spel. In eerste toen ze de rechten van de serie terug kochten in 1993, wilde ze niet eens meer heruitzenden. Omdat ze kennelijk vonden dat sommige fragmenten zij niet aanstonden (eigenlijk de hele serie met name de Plaaggeest).  Achteraf hebben ze waarschijnlijk berouw gehad. Sinds toen wilde ze lekker veel geld verdienen met de dvd's. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 30 november 2014 gepost Share 30 november 2014 gepost Het lijkt net alsof ik naar mezelf in 2004 zit te kijken, nu. De banden zijn niet verwaarloosd, de banden zijn zoekgeraakt bij Joop van den Ende. Die had die banden. Van niet meer heruitzenden of zelfs vernietigen is nooit sprake geweest. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 30 november 2014 gepost Share 30 november 2014 gepost niet? http://nl.wikipedia.org/wiki/Bassie_%26_Adriaan:_De_Plaaggeest#cite_note-2 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 30 november 2014 gepost Share 30 november 2014 gepost Hier staat heel veel te lezen over de opnames van de Plaaggeest: http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?identifier=ddd%3A010959737%3Ampeg21%3Aa0262 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.