Ga naar inhoud

De achtergrondmuziek van Bert Smorenburg


Aanbevolen berichten

  • Reacties 172
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Huh? Maar het gaat toch nog steeds over de achtergrondmuziek van Bert Smorenburg, of niet? :?

Volgens mij bedoelt en dacht Raiders dat jij met deze uitspraak:

In welke serie is die achtergrondmuziek te horen?

reageerde op deze uitspraak daarvoor:

kan iemand trouwens aan die spaanse rijder komen??

En daarom antwoorde hij Geheimzinnige Opdracht. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En daarom antwoorde hij Geheimzinnige Opdracht. ;)

ja dat snap k ook nog dat die in de opdracht zit van aflevering 11

maar hoe kom ikzelf dan aan de track

die moet ik hebben

en kan iemand hier aan komen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja dat snap k ook nog dat die in de opdracht zit van aflevering 11

maar hoe kom ikzelf dan aan de track

die moet ik hebben

en kan iemand hier aan komen?

Nee, de muziek van Smorenburg is niet te verkrijgen of te downloaden.

Maar er missen nog zoveel nummers, daarom hoopt iedereen dat er nog een soudntrack cd komt. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds wanneer is Smorenburg met zijn muziek begonnen dan? Want ik keek vannacht de laatste aflevering van de Diamant, en de muziek was eigenlijk nog net zo als ik me herrinnerde. Terwijl het toch al zo'n 10 - 15 jaar geleden moet zijn dat ik hem voor het eerst zag...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sinds wanneer is Smorenburg met zijn muziek begonnen dan? Want ik keek vannacht de laatste aflevering van de Diamant, en de muziek was eigenlijk nog net zo als ik me herrinnerde. Terwijl het toch al zo'n 10 - 15 jaar geleden moet zijn dat ik hem voor het eerst zag...

De Diamant is ook niet of nauwelijks nabewerkt, want ze gebruiken daar bestaande muziek. De muziek van Klaris is door Smorenburg vervangen, en daarbij ook wat originele stukken om te voorkomen dat er een restje Klaris achterbleef.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ja thema wilde westen is ook een van mijn favorieten. Het beste van Smorenburg is dat veel van zijn themas zijn gebaseerd op 1 melodie, en dat ie er dan talloze themas mee kan maken. Thema Wilde Westen, Thema Italiaans, Thema Duiken.... Allemaal dezelfde melodie maar totaal andere sferen ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja thema wilde westen is ook een van mijn favorieten. Het beste van Smorenburg is dat veel van zijn themas zijn gebaseerd op 1 melodie, en dat ie er dan talloze themas mee kan maken. Thema Wilde Westen, Thema Italiaans, Thema Duiken.... Allemaal dezelfde melodie maar totaal andere sferen ^O^

Thema Onder Water heeft de zelfde melodie als Thema Raadsel.

Alleen gaat Thema Onder Water iets langzamer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de CD nu ook pas in huis. Een prachtige aanvulling op wat ik al had via de site http://www.bassieenadriaan.nl.

Ik heb echter 1 opmerking over de CD. Ik heb daarvoor al een topic gestart maar ik denk dat er niemand problemen ermee heeft als ik het hier ook even bijzet. Dat is de achtervolging v/d kroon. Op de b&a site bij de fragmenten hoor je zo een ellectrische gitaar op de achtergrond. Wat dat muziekje heel leuk maakt en heel spannend. Dat mis ik op die CD met als gevolg dat het nogal eentonig is. Eigenlijk ook veel minder leuk. Daarom wil ik van jullie graag weten of jullie dat ook hebben of dat het een productiefoutje is.

Graag jullie andwoord.

Groetjes Joost. *prelude*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de CD nu ook pas in huis. Een prachtige aanvulling op wat ik al had via de site http://www.bassieenadriaan.nl.

Ik heb echter 1 opmerking over de CD. Ik heb daarvoor al een topic gestart maar ik denk dat er niemand problemen ermee heeft als ik het hier ook even bijzet. Dat is de achtervolging v/d kroon. Op de b&a site bij de fragmenten hoor je zo een ellectrische gitaar op de achtergrond. Wat dat muziekje heel leuk maakt en heel spannend. Dat mis ik op die CD met als gevolg dat het nogal eentonig is. Eigenlijk ook veel minder leuk. Daarom wil ik van jullie graag weten of jullie dat ook hebben of dat het een productiefoutje is.

Graag jullie antwoord.

Groetjes Joost. *prelude*

Hmmm... dat is mij nog nooit opgevallen, maar het lijkt mij niet dat er speciaal voor jou een andere cd is gemaakt

*)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha neej dat lijkt mij ook niet 8)7 . Het verbaast me dat het nog niemand is opgevallen want die scheurende gitaren zoals het ook word genoemd komt heel nadrukkelijk naar voren bij de tune. Ook in de serie,s. Vandaar dat ik het nogal miste. De scheurende gitaren hoor je wel bij de fragmenten van de CD op het internet : http://www.adriaan-homepage.nl/pages/10 ... index.html

Groetjes Joost *prelude*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hahaha neej dat lijkt mij ook niet 8)7 . Het verbaast me dat het nog niemand is opgevallen want die scheurende gitaren zoals het ook word genoemd komt heel nadrukkelijk naar voren bij de tune. Ook in de serie,s. Vandaar dat ik het nogal miste. De scheurende gitaren hoor je wel bij de fragmenten van de CD op het internet : http://www.adriaan-homepage.nl/pages/10 ... index.html

Groetjes Joost *prelude*

Joost, je hebt helemaal gelijk!

Ik heb de muziek op de homepage van Adriaan geluisterd en op de DVD (= hetzelfde), maar de muziek op de CD is inderdaad totaal anders

Ja, eigenlijk niet totaal anders, maar daar heb je wel een stuk minder overtuiging...

*baron* En dat maakt me boos... heeeeel boos...

{Dit is de reden dat ik die CD zo graag gebruik als naslagwerk :P }

BTW: Welkom Joost. Stel je hier even voor, dat is leuk :P :

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtop ... &start=150

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Ik ben dringend op zoek naar een karaoke versie van het liedje hallo vriendjes van B&A kan iemand me hieraan helpen of weet iemand waar ik het kan vinden

alvast heel erg bedankt!

Het is (helaas) verboden om bestanden onderling te versturen. Je zou het liedje dus helaas moeten kopen in de winkel vrees ik...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben dringend op zoek naar een karaoke versie van het liedje hallo vriendjes van B&A kan iemand me hieraan helpen of weet iemand waar ik het kan vinden

alvast heel erg bedankt!

dat mag niet.. je moet de originele tracks hebben etc etc... ivm rechten..

maar het zou leuk zijn als je je hier ff voorstelt

klik hier

Link naar bericht
Delen op andere sites

weet iemand toevallig al meer over OSA deel II?

ik weet dat het nooit zeker is geweest dat hij kwam, maar aangezien aad het niet uitsloot had hij ons wel een beetje op de hoogte kunnen houden. Ik denk niet dat iemand hier er meer over weet, maar ik vraag het ff voor de zekerheid...

Link naar bericht
Delen op andere sites
weet iemand toevallig al meer over OSA deel II?

ik weet dat het nooit zeker is geweest dat hij kwam, maar aangezien aad het niet uitsloot had hij ons wel een beetje op de hoogte kunnen houden. Ik denk niet dat iemand hier er meer over weet, maar ik vraag het ff voor de zekerheid...

Tot Aad wat anders bekend maakt, moet je er maar van uit gaan dat hij er (voorlopig) niet komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat net de DVD Leren en lachen deel 1 te kijken, en wat ik nou meemaak:

Aan het begin van de shortie 'Spoken bestaan niet' hebben ze gewoon 'Thema Indiaan' neergezet, dat vind ik niet kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat net de DVD Leren en lachen deel 1 te kijken, en wat ik nou meemaak:

Aan het begin van de shortie 'Spoken bestaan niet' hebben ze gewoon 'Thema Indiaan' neergezet, dat vind ik niet kunnen.

Tja, bij een zekere wandeling door een kloof hoort het eigenlijk ook niet. Daar stoor ik me er al net zoveel aan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat net de DVD Leren en lachen deel 1 te kijken, en wat ik nou meemaak:

Aan het begin van de shortie 'Spoken bestaan niet' hebben ze gewoon 'Thema Indiaan' neergezet, dat vind ik niet kunnen.

ben het met je eens, die viel bij mij ook erg zwaar

ook hierover zeg ik: het is eerder gezegd dus lees de topics eens wat beter door, niet zozeer tegen jou, maar tegen iedereen...

steeds hetzelfde lezen blijft niet leuk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Het blijft doodzonde....hoe gaat het eigenlijk met die dvd`s met videogeluid, dj?

was illegaal, geloof ik. maar de enige manier om toen legaal te blijven was, dat je een formulier moest invullen, en dat je de versies zelf al had, geloof ik

EDIT: ik zit geloof ik in het verkeerde topic, mijn excuses hiervoor.

EDIT 2: ik zat in het goede topic, alleen op de verkeerde pagina! _O- namelijk op het eind van pagina 1!! _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat net de DVD Leren en lachen deel 1 te kijken, en wat ik nou meemaak:

Aan het begin van de shortie 'Spoken bestaan niet' hebben ze gewoon 'Thema Indiaan' neergezet, dat vind ik niet kunnen.

Idd vind ik ook dat het muziekje wat hier oorspronkelijk onder stond beter en veel lekkerder klinken, dit is te horen op de band Op stap met Bassie en Adriaan (allerlaatste filmpje op de band). Dit is een bestaande melodie en volgens mij is deze in die shorty opnieuw ingespeeld door Aad Klaris. Het is een melodie met een vrij ingewikkelde lange naam maar hier bij bol.com kun je er een gedeelte van beluisteren bij het 1e nummer van deze CD waarop het is te vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Idd vind ik ook dat het muziekje wat hier oorspronkelijk onder stond beter en veel lekkerder klinken, dit is te horen op de band Op stap met Bassie en Adriaan (allerlaatste filmpje op de band). Dit is een bestaande melodie en volgens mij is deze in die shorty opnieuw ingespeeld door Aad Klaris. Het is een melodie met een vrij ingewikkelde lange naam maar hier bij bol.com kun je er een gedeelte van beluisteren bij het 1e nummer van deze CD waarop het is te vinden.

mooi nummer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ah een kenner!

Luigi Boccherini - Menuet A-dur. Mooi nummer. Nooit geweten dat dat in een shorty is gebruikt.

E-dur. Daarom weet ik het ook niet zeker. Ik heb een beetje gegoogled maar ik weet dus niet wat violoncello in het Nederlands is. Stom dat ze het op die CD er niet bij zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat achtergrondmuziekje van Ierland geweldig. Die komt bij mij wel in de top 3 van de muziek van Smorenburg.

Alleen is dat deuntje niet van Smorenburg ;)

Het was er in de originele versie ook al, maar dan nét even iets anders gespeeld. Waar het nu eigenlijk vandaan komt is nog steeds een raadsel, helaas...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat achtergrondmuziekje van Ierland geweldig. Die komt bij mij wel in de top 3 van de muziek van Smorenburg.

Ik vind die van ierland best mooi, maar om eerlijk te zijn vind ik die van spanje mooier

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind die van ierland best mooi, maar om eerlijk te zijn vind ik die van spanje mooier

Die van Italië vind ik ook mooi en die van Frankrijk ook wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Alleen is dat deuntje niet van Smorenburg ;)

Het was er in de originele versie ook al, maar dan nét even iets anders gespeeld. Waar het nu eigenlijk vandaan komt is nog steeds een raadsel, helaas...

Maar dat is toch een vrij bekend deuntje dat in Ierland? Het zat in de kerstvakantie ook in de winkelmuziek van de supermarkt waar ik werk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar dat is toch een vrij bekend deuntje dat in Ierland? Het zat in de kerstvakantie ook in de winkelmuziek van de supermarkt waar ik werk.

Nu je het zo zegt...maar wie het dan ooit geschreven heeft blijft de vraag ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...